cipisekČlen Přidáno
před 7 letHlavně ne polueretan. Ten se dá odstranit jedině nožem a nedrží na gumě.
Chlapi neblbněte mu hlavu věcma, které vám někdo doporučil, ta oprava se dělá na minimálně dalších 10 let a jediné co funguje je Terostat např 2759 většina ostatních věcí má po letech problém, toto je místo které se stále pohybuje (jízda, smršťování teplotou...) a vše ostatní po pár lrtech vykazuje vzlínání.
Pokud je dřevo u šroubků zahnilé, pomohlo mi často - vysušit do kařdé dírky postupně vystříkat jednu tubu levnějšího vteřinového lepidla, strčit párátko, naposledy vystříknout a věřit, že se v okolí ta shnilotina zpetrifikovala, pokud ano dalších 15 let to vydrží. Šroubky koupit nerez.
LukasČlen Přidáno
před 8 letPřed pár lety jsem po různých eskapádách použil lepidlo od firm Wurth, jmenuje se K plus D (nemuzu najit znamenko plus, tak to pisu slovem). V praci s tim lepime autoskla. To myslim mluvi za vse. Nekde ve fotogalerii by mely byt my fotky z opravy karavanu. Rok po tom jsem delal jeste druhou stranu, takze nejaky zkusenosti mam....chce to rozebrat, vymenit shnily drevo, pouzit NEREZOVE vruty a KD lepidlo a bude to svaty.
Rapiďáci, tel: 725 707 636
Jsem ve stádiu rozebírání, někde pod lištou Teroson, někde levný butyl někde přilepeno MS polymerem. Zařekl jsem se, že budu používat pouze to co se na karavan používat má, levný butyl evidentně těsní, ale ne až tak... A lepit lišty MS polymerem? Kdybych je mohl koupit (mám půlkulaté lišty 50mm, které nejdou sehnat) servu to cena necena.
Osobně bych na tyto podlištové aplikace použil nereaktivní materiál, např. ten zmíněný Terostat - čili sofistikovanější medvědí lejno - kvůli snadnějším pozdějším opravám a dobré stálé adhezi prakticky ke všemu. Sikaflex 221 je polyuretan, který když jednou vytvrdne, dá se hůře odstranit, fungovat bude ale taky.
Řešil jsem podobnou věc - koupil jsem starší karavan s nosičem na kola a lišta byla od něj trochu "vytahaná". Vruty ještě držely, ale ta škvíra přímo sváděla k tomu, aby se v ní držela voda. Lištu jsem nakonec přidělal metodou "durch" na 4mm vratové šrouby, jejichž hlavička se vejde pod kryt kedrlišty (bohužel nesehnal jsem v této velikosti nerezové, pouze pozinkované, proto jsem je pro sichr ještě natřel černým zasklívacím primerem). Zevnitř jsem vytvořil protikus z 5mm hliníkové lišty. Takto jsem vyměnil 6 vnitřních vrutů za šrouby, krajní vruty jsem vyměnil za stejné o půl milimetru silnější. Po dotažení tmel vylezl, hrubé přebytky jsem odstranil jemné nechal být - dá se na nich vysledovat následné chování. Wassertest proveden opakovaně, po několikanásobné zátěži, škvíra se neotevírá a voda (zdá se) ochotně stéká a hledá si jiné slabé místo:-). Vevnitř jsem musel o cca 1,5 cm posunout celé roleto-moskytiérové ústrojí směrem dolů. Jasně, je tu riziko rosení jako u všech "durchů" (viď třeba matice manipulačních madel), ale prostě jsem jaxi pojal mírnou nedůvěru k nosiči, ježto visí na pár malinkatých vrutech v dřívku nevalné pověsti...
http://krysator.r...va_metoda/
S pozdravem "bastliči všech zemí spojte se" přeji štěstí na cestách i mimo ně!
Opel Zafira Tourer + Chateau Delta 3900
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 8 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
worxeČlen Přidáno
před 8 letAhoj, poradíte co dát kolem oken? když jsem je sundal tak tam bylo taky šedé med. hov.
sejbaČlen Přidáno
před 8 letAhoj. Já jsem dal na doporučení od firmy autocolor Dekalin Dekaseal 8936. Cena je asi200Kč za kartuši, dodávají jej i jako salám. Na jejich www stránkách a-c.cz dej do vyhledání dekaseal a můžeš si přečíst více. Jarda.
Ahoj. Nám se osvědčil Dinitrol čtyřistadesítka. Je to super tmel a drží opravdu na všem. kupuju ho od autocoloru. Cena cca 130,- za kartuši. Pokud jsi ze sev. čech vozí mi ho Láďa Dziak tel. 777108024. Má i různý jiný tmely a lepidla. Tou 410tkou jsem lepil třeba přední plastový náběh nástavby a fakt jsem nevěřil ,že to bude držet. Hm a drží to. Ten mastný plast na lakovaný hliník. dobré to je.
DuskoNováček Přidáno
před 8 letAhoj
ja jsem pretesnoval katavan letos na jare pred sezonou. Pouzil jsem Terostat, padly na to 3 tuby, sundal jsem listy postupne ceklem 4 listy ktere se setkavaji uprostred karavanu nahore, takze jsem to dal vzdy po jedne liste, pretesnil a pak dalsi, vsechny srouby byly zkorodovane, odstranil jsme zbytky barvy pod listou smirkovym papirem, nanesl jsem housenku terostatu na harnu karavanu a dovnitr listy a prilozil zpet, v Horbachu jsem koupil nerez srouby o cca 5 mm delsi a vsechny jsem vymenil. koupil jsem jeste 2 tuby klempirskeho tmelu a finalne jsem jsem dal jeste vrstu na strechu karavanu i pres listu, Karavan mam stribrny a tmel je sedy tak to neni temer videt taky je to na strese takze to z estetickeho hlediska to nevadi. Vsechny srouby jsem postupne poutahoval a zbytky terostatu utrel. Pritom je dulezite odhadnout kolik tam toho tmelu natlacit aby to bylo tak akorat. Finalne jsem dal novou vypln do listy. Chtel bych rici ze terostat je lepsi ne levny bytumelovy tmel, Obsahuje nejakou syntetickou slozku jako redidlo ktera postupne vyprcha a stane se z toho defakto guma.
Taky používám Sikaflex 221,ale pod šroubky(vruty)bych použil ještě Epox 1200.Hodně bude záležet jak to vypadá s výdřevou po lištou,abys to nevrhl i s Epoxem ze dřeva, pokud je to nahnilý.
DiscoverfunČlen Přidáno
před 8 letNarzdar, na takovehle lepeni se u nas v nemecku pouziva - Sikaflex 221 bily, ktery tesni a zaroven lepi, je v kartusich a da se koupit v campingovem
prislusenstvi, ja s nim lepim vsechno co je zvenci na karoserii ob. vozu , Serv. klapky, stresni okna pripojovou dosu na proud, nalejvaci hrdlo na
pitnou vodu atd, a u nas je povoleno s tim i lepit zvysene strechy bez dalsiho prisroubovani,da se prelakovat, kartuse stoji zhruba 250 czk a kdyz se
do trysky zasroubuje po pouziti sroubek do dreva, vydrzi zbytek nejmin rok, ja mam tubu porad ve voze pro vsechny pripady !
s pozdravem, Honza, Discoverfun,Erlangen