Já jsem to původně udělal podobně, akorát bez chrániče (stejně se asi nikde připojovat nebudu, mám solár reálně cca 100w) s tím rozdílem, že přívodní "kempová" zástrčka zvenčí mi uvnitř končí dvojzásuvkou ve skříni. Nemám v přívěsu trafo, takže při připojení na 230V do jedný zásuvky píchnu nabíječku akumulátoru a do druhý zástrčku napájející včechny 230V zásuvky v přívěsu - tu bez napojení na přívod přehodím do měniče.
Nově jsem teď ubastlil "vše v jednom" ze starý UPS (s galvanicky oddělenou baterkou), na který zvenčí přibyl jenom 1 přepínač a větráček, ale uvnitř prostor původní baterky vyplnila armáda relátek a tyristorová regulace nabíjení nahrazující původní slaboučkej nabíjecí obvod. UPSka je připojená k baterce přívěsu a přerušuje přívod od venkovní zástrčky do zbytku přívěsu. Takže funguje obousměrně, když ji zapnu, napájí 230V zásuvky z baterky (přívod zvenčí zároveň odpojí) a naopak při připojení k přívodu dobíjí baterku/napájí přívěs proudem 10-20A (napětí tyristorovou regulací omezené na 14V efektivních).
Zatím to mám vyzkoušeno jen na ulici před domem, snad se to osvědčí, respektive to v ideálním případě nikdy nebudu potřebovat :-)
Ondra
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Citovat
Arny62 napsal:
Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.
Arny
Já to vyřešil tak, že jsem vytvořil dvě zásuvky a vidlici strkám tam, kde potřebuji. Buď pro napájení z venku, nebo z měniče, což je v 99%. Nemůže se tedy potkat venkovní napětí s napětím z měniče. Od venkovní přívodní zásuvky původně vedl kabel do krabice s jističi a trafem. Ten jsem odpojil a udělal na kabelu zásuvku. Pak přivedl druhý kabel od měniče, udělal taky zásuvku hned vedle té první. (Do ní jsem strčil jednofázový zásuvkový 30mA proudový chránič). Tam v rozvaděči, kde byl původně připojen přívod od venkovní zásuvky jsem napojil kabel s vidlicí. Výhoda je, že když připojím vše na měnič, běží kompletně celý karavan jako když se napojí na venkovní přívod včetně všech zásuvek a lednice. Nevýhoda je, že přes měnič je napájeno i původní trafo z karavanu, tak nějaký odběr má taky i když se nic nepoužívá. Měnič zapínám málo kdy, většinou jedu na 12V včetně TV. Proto mě tento stálý odběr i když se nic nepoužívá nevadí, navíc jsem na karavan dal solar 270Wp, tak zase tak moc šetřit nemusím.
Karavan Fendt Saphir 470, jeden dospělý a dva svišti (15 a 7 let)
Upravil Cuch dne 11.05.2018 07:52,
před 6 letdracekvoČlen Přidáno
před 6 letPřoč by se 230V nesmělo míchat s autem? Já mám od výroby v autě zásuvku kde je proud, když sem připojenem na 230V.
Takže normálně do nábytku dáš zásuvku, od ní kabel někde rozumně povedeš a na konec dáš vydlici, kterou píchneš do měniče.
Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.
Arny
díky za info, musím se s tím poprat, hlavně asi cenově.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 6 letZdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 let:) ano:
Lithium 24V/120-150Ah a kvalitní měnič.
Nejlíp sínus, kór pokud ten motor má těžší rozběh
Upravil Karel Prokop dne 15.04.2018 09:17,
před 6 letahoj,
potřebovali bychom udělat jednoduchý záložní zdroj pro cca 550W motor. Sestava baterie + měnič 24/230. Idea je, aby to fungovalo dvě hodiny.
Můžete mi prosím někdo nastínit ideu sestavy?
Centrálu bohužel nemůžeme použít.
Díky
Karel ProkopČlen Přidáno
před 6 letTy to nečti. Ty máš měniče se synchronizací dávno,...:^
Zdravim vas chci se zeptat jak je to se zapojenim menice na pevno v aute zaroven s pripojkou 230v z venku. to znamena ze vse je svedeno do skrine s pojistkama jako doma ale jak je rodeleno venkovni 230 od menice? je tam rele ktere to prepina pri napeti na venkovnim 230?? nebo je to reseno jinak?
bleriot11Člen Přidáno
před 7 letJak jsme dělali tousty.Měnič 600W,toustovač 700W,hasičák....Frčelo to,že jsem ty tousty mohl prodávat,auto nebylo nastartovaný,na tom měniči ty tousty šli teda dělat taky.. :)
bleriot11 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Chlapi, ďakujem za cenné rady. Zrejme aj poľské meniče VOLT radšej vynechať, však?
Zatiaľ mám prvých kandidátov
1) MEAN WELL TS-400-212B - čistý sinus:
http://www.tme.eu...ean-well/#
Škoda, že tento 400W už neumožňuje dokúpiť to šikovné diaľkové ovládanie, na ktoré upozornil Jarda_1. Ale nevadí, kdesi okolo vodičovho sedadla na vypínač aj tak dočiahnem.
Pozerám, že čím menej výkonný menič, tým menšia účinnosť (u tohoto 86%).
2) Victron Energy Phoenix (Neosolar) 12V/350VA - čistý sinus:
http://www.ecosho...isty-Sinus
Tu uvádzajú účinnosť 89-90%.
Ešte popozerám menšie modely HQ, prípadne aj ďalších výrobcov, ak niekto poradí...
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Upravil Pilotek dne 18.07.2017 13:26,
před 7 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 7 letjá používám ( a montuju) od HQ a Neosolaru.
Carspa NIKDY !!!!
Dobrý deň, oživujem staršiu tému. Prosím, doporučte konkrétny model kvalitný menič, najlepšie čistý sinus cca 300 W resp. môže byť aj mierne výkonnejší 400-500-600 W. Požiadavky:
- kvalitný výrobca, spoľahlivosť
- kompaktné rozmery (musím ho namontovať niekde na konzolu vodičovej sedačky blízko nadstavbovej batérie),
- vysoká účinnosť,
- po vypnutí hlavným vypínačom na meniči nulový kľudový odber,
- najlepšie štandardná CZ-SK zásuvka na 230V (nie nemecká Schuco).
Na príležitostné použitie rôznych malých spotrebičov na 230V (nabíjačky NB, tabletov, mobilov, stolný ventilátor...) z menšej nadstavbovej batérie cca 80-90Ah.
Ďakujem.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)