Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Měnič

Poslední aktualizace před 6 let
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Já jsem to původně udělal podobně, akorát bez chrániče (stejně se asi nikde připojovat nebudu, mám solár reálně cca 100w) s tím rozdílem, že přívodní "kempová" zástrčka zvenčí mi uvnitř končí dvojzásuvkou ve skříni. Nemám v přívěsu trafo, takže při připojení na 230V do jedný zásuvky píchnu nabíječku akumulátoru a do druhý zástrčku napájející včechny 230V zásuvky v přívěsu - tu bez napojení na přívod přehodím do měniče.

Nově jsem teď ubastlil "vše v jednom" ze starý UPS (s galvanicky oddělenou baterkou), na který zvenčí přibyl jenom 1 přepínač a větráček, ale uvnitř prostor původní baterky vyplnila armáda relátek a tyristorová regulace nabíjení nahrazující původní slaboučkej nabíjecí obvod. UPSka je připojená k baterce přívěsu a přerušuje přívod od venkovní zástrčky do zbytku přívěsu. Takže funguje obousměrně, když ji zapnu, napájí 230V zásuvky z baterky (přívod zvenčí zároveň odpojí) a naopak při připojení k přívodu dobíjí baterku/napájí přívěs proudem 10-20A (napětí tyristorovou regulací omezené na 14V efektivních).
Zatím to mám vyzkoušeno jen na ulici před domem, snad se to osvědčí, respektive to v ideálním případě nikdy nebudu potřebovat :-)
Ondra
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
C
CuchNováček
Přidáno před 6 let

Citovat

Arny62 napsal:

Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.

Arny


Já to vyřešil tak, že jsem vytvořil dvě zásuvky a vidlici strkám tam, kde potřebuji. Buď pro napájení z venku, nebo z měniče, což je v 99%. Nemůže se tedy potkat venkovní napětí s napětím z měniče. Od venkovní přívodní zásuvky původně vedl kabel do krabice s jističi a trafem. Ten jsem odpojil a udělal na kabelu zásuvku. Pak přivedl druhý kabel od měniče, udělal taky zásuvku hned vedle té první. (Do ní jsem strčil jednofázový zásuvkový 30mA proudový chránič). Tam v rozvaděči, kde byl původně připojen přívod od venkovní zásuvky jsem napojil kabel s vidlicí. Výhoda je, že když připojím vše na měnič, běží kompletně celý karavan jako když se napojí na venkovní přívod včetně všech zásuvek a lednice. Nevýhoda je, že přes měnič je napájeno i původní trafo z karavanu, tak nějaký odběr má taky i když se nic nepoužívá. Měnič zapínám málo kdy, většinou jedu na 12V včetně TV. Proto mě tento stálý odběr i když se nic nepoužívá nevadí, navíc jsem na karavan dal solar 270Wp, tak zase tak moc šetřit nemusím.
Karavan Fendt Saphir 470, jeden dospělý a dva svišti (15 a 7 let)
Upravil Cuch dne 11.05.2018 07:52, před 6 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Arny62 napsal:

Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.

Arny


Jistěže to jde.
Míchat se nemůže síť a měničové napětí (synchronizace)
"Prodlužovák" z měniče s JEDNOU zásuvkou je O.K.
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Přoč by se 230V nesmělo míchat s autem? Já mám od výroby v autě zásuvku kde je proud, když sem připojenem na 230V.
Takže normálně do nábytku dáš zásuvku, od ní kabel někde rozumně povedeš a na konec dáš vydlici, kterou píchneš do měniče.
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let
Elegantní prodlužkou ;)
A
Arny62Člen
Přidáno před 6 let
Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.

Arny
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
díky za info, musím se s tím poprat, hlavně asi cenově.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 6 let
Mrkni tady na to:
https://www.himal...v500-sinus
Řeší to i automatické přepnutí a dobíjení baterie vyrábí se i pro různé hodnoty zatížení.

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
:) ano:
Lithium 24V/120-150Ah a kvalitní měnič.
Nejlíp sínus, kór pokud ten motor má těžší rozběh
Upravil Karel Prokop dne 15.04.2018 09:17, před 6 let
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
ahoj,

potřebovali bychom udělat jednoduchý záložní zdroj pro cca 550W motor. Sestava baterie + měnič 24/230. Idea je, aby to fungovalo dvě hodiny.
Můžete mi prosím někdo nastínit ideu sestavy?

Centrálu bohužel nemůžeme použít.
Díky
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Ty to nečti. Ty máš měniče se synchronizací dávno,...:^
sipadansipadanČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tomas Brabec napsal:

Citovat

Pajunk napsal:

Zdravim vas chci se zeptat jak je to se zapojenim menice na pevno v aute zaroven s pripojkou 230v z venku. to znamena ze vse je svedeno do skrine s pojistkama jako doma ale jak je rodeleno venkovni 230 od menice? je tam rele ktere to prepina pri napeti na venkovnim 230?? nebo je to reseno jinak?


Ahoj, ano, je možné udělat to tak, aby se okruhy automaticky přepínaly. Zapojení má však svá specifika, a proto je dobré svěřit ho někomu, kdo s ním již má zkušenosti.


... případně si pořídit měnič, který to umí sám od sebe !). Mimochodem fakt dobré, nedám na tu intergaci dopustit.

Automatické sloučení 30.11.2017 09:09:

Citovat

Karel Prokop napsal:

Citovat

Pajunk napsal:

Zdravim vas chci se zeptat jak je to se zapojenim menice na pevno v aute zaroven s pripojkou 230v z venku. to znamena ze vse je svedeno do skrine s pojistkama jako doma ale jak je rodeleno venkovni 230 od menice? je tam rele ktere to prepina pri napeti na venkovnim 230?? nebo je to reseno jinak?


vydrž rozebereme si to v akademii. abych to nemusel psát 2x


Karle, už se těším na rozkresy a teorii, abych příště ušetřil na měniči :D
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 30.11.2017 10:09, před 6 let
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Pajunk napsal:

Zdravim vas chci se zeptat jak je to se zapojenim menice na pevno v aute zaroven s pripojkou 230v z venku. to znamena ze vse je svedeno do skrine s pojistkama jako doma ale jak je rodeleno venkovni 230 od menice? je tam rele ktere to prepina pri napeti na venkovnim 230?? nebo je to reseno jinak?


Ahoj, ano, je možné udělat to tak, aby se okruhy automaticky přepínaly. Zapojení má však svá specifika, a proto je dobré svěřit ho někomu, kdo s ním již má zkušenosti. Obecně doporučujeme raději druhý okruh zásuvek. Pokud však zákazník investuje do silnějšího sinusového měniče, který např. obsluhuje klimatizaci a kávovar, je nesmysl, aby tato zařízení přepojoval z jedné zásuvky do druhé.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Pajunk napsal:

Zdravim vas chci se zeptat jak je to se zapojenim menice na pevno v aute zaroven s pripojkou 230v z venku. to znamena ze vse je svedeno do skrine s pojistkama jako doma ale jak je rodeleno venkovni 230 od menice? je tam rele ktere to prepina pri napeti na venkovnim 230?? nebo je to reseno jinak?


vydrž rozebereme si to v akademii. abych to nemusel psát 2x
pilotek: victron, jednoznačně :^
P
PajunkNováček
Přidáno před 6 let
Zdravim vas chci se zeptat jak je to se zapojenim menice na pevno v aute zaroven s pripojkou 230v z venku. to znamena ze vse je svedeno do skrine s pojistkama jako doma ale jak je rodeleno venkovni 230 od menice? je tam rele ktere to prepina pri napeti na venkovnim 230?? nebo je to reseno jinak?
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 7 let
Jak jsme dělali tousty.Měnič 600W,toustovač 700W,hasičák....Frčelo to,že jsem ty tousty mohl prodávat,auto nebylo nastartovaný,na tom měniči ty tousty šli teda dělat taky.. :)
bleriot11 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
P
PilotekČlen
Přidáno před 7 let
Chlapi, ďakujem za cenné rady. Zrejme aj poľské meniče VOLT radšej vynechať, však?

Zatiaľ mám prvých kandidátov

1) MEAN WELL TS-400-212B - čistý sinus:
http://www.tme.eu...ean-well/#
Škoda, že tento 400W už neumožňuje dokúpiť to šikovné diaľkové ovládanie, na ktoré upozornil Jarda_1. Ale nevadí, kdesi okolo vodičovho sedadla na vypínač aj tak dočiahnem.
Pozerám, že čím menej výkonný menič, tým menšia účinnosť (u tohoto 86%).

2) Victron Energy Phoenix (Neosolar) 12V/350VA - čistý sinus:
http://www.ecosho...isty-Sinus
Tu uvádzajú účinnosť 89-90%.

Ešte popozerám menšie modely HQ, prípadne aj ďalších výrobcov, ak niekto poradí...
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Upravil Pilotek dne 18.07.2017 13:26, před 7 let
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let
a dále třeba MEAN WELL, mám TS1500 a třetím rokem bez problémů
splňuje vše co píšeš, nulová spotřeba při dálkovém vypnutí, malá spotřeba při behu naprázdno nebo při malém zatížení, dá se vše softwarově nastavit, limity signalizace, vypnutí i velikost výstupního napětí
dá se dokoupit i ovládací panel pro dálkové ovládání a signalizaci
https://www.czech-meanwell.cz/meanwel...-d1253.htm

nabídka třeba z TME: http://www.tme.eu/cz/katalog/zdroje-a...%3A2428%3B
bohužel jen ta cena je vyšší

Carspa NIKDY !!!! - souhlas, už mi dva odešli i při poměrně malém zatížení
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
já používám ( a montuju) od HQ a Neosolaru.
Carspa NIKDY !!!!
P
PilotekČlen
Přidáno před 7 let
Dobrý deň, oživujem staršiu tému. Prosím, doporučte konkrétny model kvalitný menič, najlepšie čistý sinus cca 300 W resp. môže byť aj mierne výkonnejší 400-500-600 W. Požiadavky:

- kvalitný výrobca, spoľahlivosť
- kompaktné rozmery (musím ho namontovať niekde na konzolu vodičovej sedačky blízko nadstavbovej batérie),
- vysoká účinnosť,
- po vypnutí hlavným vypínačom na meniči nulový kľudový odber,
- najlepšie štandardná CZ-SK zásuvka na 230V (nie nemecká Schuco).

Na príležitostné použitie rôznych malých spotrebičov na 230V (nabíjačky NB, tabletov, mobilov, stolný ventilátor...) z menšej nadstavbovej batérie cca 80-90Ah.

Ďakujem.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 26
Členové online 1
HankaTillandsie

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,500,875 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.33157 sekund | Průměrně za: 0.33157 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.29MB/4MB