Citovat
Roman ST1 napsal:
Možná jsem to špatně pochopil, ty máš na karavanu 7pin zásuvku, tzn. že bez připojení na 230V v karavanu nic nefungovalo?
Potom to lze zapojit jak píše "kucmais", odpoj výstup trafa (nedo jej demontuj) od desky s pojistky, na místo něj pak připoj baterii a na baterii nabíječku
Bude to fungovat tak, že karavan bude fungovat nezávisle na 230V a když jej pak připojíš budou ti navíc fungovat zásuvky, možná některá světka která jsou na 230V a nabíječka.
Tahle stará trafa stejně bývají jen jednosměrně usměrněná a kdybys někde použil LED pásky, taky ti budou blikat.
Stejně bych zavolal Tomášovi, takto když člověk není u toho, tak bych ti nerad špatně poradil.
Citovat
Honza Palasek napsal:
Citovat
ravyk napsal:
Citovat
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?
Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...
:x
Koukám, že se nějak neobjevuje odpověď na tvůj dotaz. Zkusím tedy svůj pohled na věc, byť mám karavan z GB a ne z NL. Třebas to dál někdo potvrdí či vyvrátí a ty se posuneš o kousek dál ...
Mám za to, že řešení napájení elektrosítě karavanu přes mlhovku má v karavanu ještě přepínač, kterým se zvolí, že buďto jde elektřina do sítě karavanu a nebo do mlhovky karavanu (tam je to zapotřebí případně za jízdy a tehdy naopak netřeba uvnitř svítit či vrčet čerpadýlkem...) a dále, že toto řešení zároveň předpokládá zásuvku na autě, která umí po zastrčení konektoru vypnout mlhovku na vozidle (bylo to tak kdysi vymyšleno, aby se zářící mlhovka příliš neodrážela od zpravidla bílé barvy karavanu). Jak to udělat, aby byla zapnuta jen mlhovka a nemusely svítit minimálně obrysovky už ale neodpovím. Žádné z aut, která jsem kdy měl, samostatně mlhu pouštět neumožňovala...
Citovat
zdeenale napsal:
Teda panove ..... to se mi fakt libi. Jak jde neco vymyslet slozite a krkolome, kdyz to jde jednoduse, komfortneji a legalne.
Proc proste nevymenite zasuvku a zastrcku za 13ti pin? Investice 2-3 tisice (od odborneho servisu) je pri cenach ktere nas tento konicek stoji tak moc? Jakou vyhodu ma, to smrdlat pres mlhovku a pokazdy myslet co a jak kde prepojit aby fungovalo to ci ono?
Citovat
ravyk napsal:
Citovat
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Pánové, přotože řeším tento "problém" v našem karavanu, tak jsem dychtivě i několikrát po sobě přečetl příspěvky a jsem z toho dost tumpachový. Mám karavan dotažen z NL, takže by podle některých z vás mělo fungovat to, že když se nechá kabel přívěsu připojen k autu a zapne se zadní mlhovka, bude v interiéru k dispozici min. proud pro osvětlení a čerpadlo... Chápu to dobře?
Jen nechápu, jak můžete zapnout zadní mlhovku na autě, vytáhnout klíček ze zapalování a zamknout auto - to přece celé auto zhasne, ne? Stejně tak nechápu, když už teda připustím, že to jde nějak udělat, jak uděláte to, že vám pak nesvítí osvětlení vozu (i přívěsu)...
:x
Citovat
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Citovat
petr112 napsal:
Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč :|a do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.:) V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?:x. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.:)
Citovat
petr112 napsal:
Ahoj.
Řešil jsem obdobný problém akorát jsem v mém případě měl na karavanu 13 kolík a na autě jen 7. Úprava auta na 13 kolík 2500kč :|a do toho se mi nechtělo. V karavanu je nová accu na mover 92 Ah která se tam 99,9% času jenom tak válí.:) V zásuvce u karavanu je vývod 12 V na pinu tuším 9 a 12 ?:x. Ve svorkovnici jsem odpojil přívod ze zásuvky ( ten je propojen do elektrické skřínky ve skříni ) a na konektory napojil přívod z baterie . Vše co je na 12 v svítí a vrčí (čerpadlo) i když je auto odpojeno. Accu je dobíjena automaticky při napojení na 220V a zároveň solar panelem 15 W. Na naše přenocování v poho stačí.:)
Citovat
tomm napsal:
Citovat
Roberto napsal:
Citovat
tomm napsal:
Citovat
tomm napsal:
Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .
Je jasné, že když pojedeš přes mlhovku, tak nebudeš svítit jak vánoční stromeček abych to odpálil. Spíše svítit "najemno" a čerpadlo a hajzlík to zvládne.
Citovat
Roberto napsal:
Citovat
tomm napsal:
Citovat
tomm napsal:
Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Teď jde o to jestli to ten kablík rozchodí/ při svícení klasikou má můj karavan na všech světlech asi 60 watů + pumpa a je už to moc /. Taky to vyzkouším , ale mám to přes redukci tak nevím jak se to bude chovat / auto jen 7 kolík / . Mám v karavanu aktivní nabíjení Aku nástavby za jízdy / nebudu moc asi zapnout mlhovku / a to by byl průser .. je to jen když auto bude stát .
Citovat
tomm napsal:
Citovat
tomm napsal:
Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)
Tak jsem to vyzkoušel na svojí octavii a opravdu při zapnutí mlhovky jdou v karavanu světla a čerpadlo. Na autě ani karavanu přitom mlhovka nesvítí (12 V z mlhovky jde do karavanu), což je jako nouzové řešení super.
Díky moc za užitečnou radu :g :)
Citovat
tomm napsal:
Zajímavé a jednoduché řešení. Zkusím, jestli to na tu mlhovku bude fungovat, zrovna dnes vyjíždím :)