Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

elektrokolo jaké máte nebo doporučujete

Poslední aktualizace před 5 let

Anketa: koupili byste si elektrokolo ??

    ANO [78/114]68 %
    NE [28/114]25 %
    NEVÍM [8/114]7 %
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

Deda Lebeda napsal:

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

ještě jsem našel info o materiálu použitého na moje kolo:

Hliníková slitina Al 7020
Slitina původně vyrobená pro letecký průmysl a kosmonautiku. Později se tato slitina začala používat i v dalších odvětvích až se dostala i do výroby cyklistických rámů. Hliníková slitina Al 7020 má velmi vysokou pevnost, ale obsah legujících prvků dává materiálu Al 7020 i výborné vlastnosti pro svařování. Jedna z mnoha výhod materiálu Al 7020 je samovytvrzovací schopnost. Tato unikátní vlastnost materiálu Al 7020 má za následek, že po 3-4 týdnech se okolí sváru samo vytvrdí a dojde k vyrovnání pnutí ve svaru. U Rámů z materiálu Al 7020 není nutné provádět tepelnou úpravu v žíhací peci a díky tomu nejsou ovlivněny další vlastnosti rámu.


Prostě se konečně smiř s tím, že jsi koupil bycikl, který není stavěn na Tvoji atletickou postavu


Tak dobře, až se to kolo pode mnou rozpadne tak dám soudek gambrinusu na oslavu prohry :)
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
mbmbČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

Citovat

Deda Lebeda napsal:

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

ještě jsem našel info o materiálu použitého na moje kolo:

Hliníková slitina Al 7020
Slitina původně vyrobená pro letecký průmysl a kosmonautiku. Později se tato slitina začala používat i v dalších odvětvích až se dostala i do výroby cyklistických rámů. Hliníková slitina Al 7020 má velmi vysokou pevnost, ale obsah legujících prvků dává materiálu Al 7020 i výborné vlastnosti pro svařování. Jedna z mnoha výhod materiálu Al 7020 je samovytvrzovací schopnost. Tato unikátní vlastnost materiálu Al 7020 má za následek, že po 3-4 týdnech se okolí sváru samo vytvrdí a dojde k vyrovnání pnutí ve svaru. U Rámů z materiálu Al 7020 není nutné provádět tepelnou úpravu v žíhací peci a díky tomu nejsou ovlivněny další vlastnosti rámu.


Prostě se konečně smiř s tím, že jsi koupil bycikl, který není stavěn na Tvoji atletickou postavu


Tak dobře, až se to kolo pode mnou rozpadne tak dám soudek gambrinusu na oslavu prohry :)
:_


Zdendo, co je to soudek ??? víš, že když to bude patnáctka, tak ta dlouho nevydrží...vždycky někam mrška vyteče...!h
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
RobertRobertČlen
Přidáno před 11 let
Zdenku, na vlastnost materiálu nehleď, to se tě netýká. Kdyby měl dvojnásobnou pevnost, budou mít trubky poloviční sílu stěny. Tedy čím pevnější, tím je kolo lehčí. To je jediný fakt, z kterého můžeš mít radost. A jestli je psaná nosnost 100kg, tak to znamená, že na tu váhu zvolili tloušťku stěn trubek. A proto - vážíš-li víc, na případnou reklamaci pošli manželku a ty se jim radši neukazuj. :x
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
TonikTonikČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

Zdenek a Alena napsal:

Já na tom kole nejezdím mimo výjezdy z C24 a ty výjezdy jsou vždy tak do 20 km ty přehazovačky jsem měl stejné na tom předchozím (skládacím) kole a ty 3 roky to bez problému vydrželo, brzdy taky úplně neznám, ale to už by nebyl problém vyměnit :) A myslím ....


Ahoj Zdeňku. Díval jsem se na to co jsi koupil. Největší nářez je ten technický popis. Z něj je vidět, že ti co to prodávají kolům moc nerozumí. Jsou to "jen" obchodníci.
Pokud tě toto neodradilo, tak se nemáš čeho bát. Každý pátý kolo co prodám, sedlá jezdec, který ho přetěžuje (a né málo!) Za posledních deset let jsem neřešil reklamaci, že by nějaký rám nevydržel. Navíc jde o rámy dvakrát či třikrát zeslabované, což v tvém případě určitě nebude.
Co se dílů týká, tak je to přesně jak píšeš: Všechno se dá vyměnit. Mechanické kotouče nejsou dnes moc velká hitovka, ale když je máš, tak není problém je vyměnit za hydrauliku (dělám na počkání :^)
Alivio přehazka je sice lepší, ale na to tvoje závodění... :D Při vší úctě: Rozdíl bys stejně nepoznal. (Vtipné je osazení Alivia k 3x7 na jiných ekolech. 7mičkové Alivio se jezdilo ještě, když měl Žižka obě oči.)
Pro tebe budou nejdůležitější ráfky. Zde jsi to trefil. Dvojité s vyšším profilem = o pár gramů těžší, ale držáci.

Mimochodem: je to týden co jsem opravoval manželce Babettu. Stáhnul jsem si z netu dílenský manuál (kvůli spojce) a jestli si dobře pamatuji, tak tam byla nosnost jen kolem 90kg
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 11 let
Tak dnes jsem konečně to nové kolo projel, sice jen do vedlejší vsi a zpět = cca. 8 km.
Zatím tedy max. spokojenost, velmi se mně líbí el. regulace síly příšlapu, za těch 8 km se ukazatel
nabití baterie nezměnil tak jsem zvědav na celkový dojezd.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
barumacibarumaciČlen
Přidáno před 11 let
Gratuluji ti k novému kolu a zároveň se chci zeptat.
Chtěl bych si svoje kolo předělat na elektrokolo,ale trvám na tom,aby mi zůstali brzdové páčky s mého kola.
Máte někdo zkušenosti?děkuji za odpověď.
barumáci
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 11 let
ahoj, přestavnová sada za dobrou cenu je třeba tady: http://www.shop-e...-kola-i36/
Ale je včetně brzd. páček protože ty odpojují motor při brždění
ale např na mé elektroskladačce byli klasické páčky bez el. spinače.
:_

Automatické sloučení 04.03.2013 19:04:
a tady je sada kde ty páčky můžeš nechat jak jsou: http://www.e-kola...edni-motor

:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 04.03.2013 20:04, před 11 let
ropropČlen
Přidáno před 11 let
Já jsem nakonec jen upravili toto kolo http://www.koladraci.cz/bazar-prodej-...a-zakazku/ a svého treka budu prodávat. Za tuto cenu pro mě přestavba neměla smysl. Kolo se mi podařilo dále upravit k mým potřebám, recenzi můžu dát později, na testování je zima - zatím 5km. První postřehy - náhon na přední kolo mi nevadí, je dostatečně zatíženo. 250Watům je třeba do kopce pomoci, není to motorka . Sady 500W a silnější (nehomologované pro provoz na siln.komunikacích) budou táhnout do kopce více. Výhodou tohoto řešení je rozložená váha (nechtěl jsem kvůli zadního odpružení zatěžovat podsedlový zadní nosič, je volný pro brašny), lehká demontáž/výměna baterie při delších cestách.
Tato sada na přestavbu http://www.polygonbike.cz/eshop/elekt...ed-s-10-ah nepotřebuje měnit brzdové páčky. Najdou se ale i jiné podobné nabídky, kde elektromotor je spouštěn a vypínán spínačem umistěným na hřídeli u pedálů.
https://www.zonerama.com/rop1

Já už nic nemusím
tuaregtuaregČlen
Přidáno před 11 let
Mrkni sem, je to u nás a vím že tady na jejich kolech jezdí dost lidí


http://www.e-poho...
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
SvanSvanČlen
Přidáno před 11 let
Právě jsem se také zabýval myšlenkou na pořízení elektrokola, ale co mě trochu odrazuje je potvrzení mého dotazu v odborné opravně baterií - že totiž stejně jako běžné baterie v našich autech i baterie elektrokol (Li-Pol,Li-ion nebo LiFePo4) mají maximální výdrž kolem 3-4 let. Vzhledem k tomu, že bych kolo použil jen několikrát rekreačně za rok a každé 3(4) roky musel kupovat novou baterii v ceně 8-12 000,- korun mi to přijde dost neúměrná investice do těch pár vyjížděk.
Máte už někdo nějaké zkušenosti s výdrží těchto baterií ? Fakt, že je lze až 1000x nabít je sice hezký, ale z hlediska rekreačních jízd asi nevyužitelný.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 11 let
Ahoj, myslím si, že velmi důležitou roli v životnosti AKU hraje právě to cyklování. Je rozdíl, jestli kolo, tj. akumulátor bude využívat poštovní doručovatel/ka denně, nebo kolo bude v provozu jen o víkendech. Tyto akumulátory mají velmi malé, až zanedbatelné ztráty samovybíjením, takže se nemusí denně nabíjet, když se nejezdí. Takže v tom případě by mohly vydržet daleko delší dobu. Čáo, Pepa, r. a v.
CattaniCattaniČlen
Přidáno před 11 let
Také přemýšlím o elektrokole a jak píše Svan, vzhledem k jeho minimálnímu použití mě odrazují náklady na baterii - nemá někdo praktické zkušenosti s životností baterie - při rekreačním použití několikrát ročně?:x
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
Upravil Cattani dne 21.03.2013 07:13, před 11 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 11 let
nemám zkušenosti z elektrokola ale z RC modelů
Olovem se zabývat nebudeme probereme si jen Lithium

Li-Pol
+ nejlepší poměr váha výkon
- musí se balancovat občas explodují a zahoří (ne často, ale stane se)
- odchází i když nepracují chemická reakce jede i když jsou v nečinnosti
- životnost okolo 3-5 let
Li-Ion
+ naprosto bezpečné
+ nemusí se balancovat tak složitě jako Li-Pol
+ životnost až 10 let (jsou např. v Notebookách)
- nižší poměr váha výkon
- neumí dát tak brutální nabíjecí a vybíjecí proudy
LiFePo4
slučují výhody obou
+ velké nabíjecí a vybíjecí proudy
+ solidní životnost (na trhu ještě 10 let ani nejsou)
+ nenáročné balancování jako u Li-Ion
+ jsou zcela bezpečné
+ velmi solidní poměr váha/výkon (ne jako Li-poly, ale hodně dobrý)

Za mě jednoznačně LiFePo4.
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 11 let
Cattani napsal:
Také přemýšlím o elektrokole a jak píše Svan, vzhledem k jeho minimálnímu použití mě odrazují náklady na baterii



Elektrokola jsou pro dědečky aby s Vámi mladšími mohli jezdit a stačili vám.To ve 40. letech lítalo za mnou spousta kamení jak zadní kolo hrabalo a to bez baterek. :D
!y !@ !r !d :z
CattaniCattaniČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

Jiri Majki napsal:

Cattani napsal:
Také přemýšlím o elektrokole a jak píše Svan, vzhledem k jeho minimálnímu použití mě odrazují náklady na baterii



Elektrokola jsou pro dědečky aby s Vámi mladšími mohli jezdit a stačili vám.To ve 40. letech lítalo za mnou spousta kamení jak zadní kolo hrabalo a to bez baterek. :D


No dědeček ze mě může být nečekaně rychle:x, ale na ekolo se ptám kvůli manželce (aby se pak nevymlouvala na únavu!c), mě zatím hrabe zadní kolo i když mám zapřažený vlek se psem:D:he.


K těm bateriím LiFePo4, co psal Karel - našel jsem je pouze jako náhradní, v ekolech většinou nabízejí Li-Ion, nebo jsem hledal špatně?
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
L
lada12Člen
Přidáno před 11 let
Karle Prokope, a co LiMnO2 baterky, které používá např. česká firma e-Totem ve svých sadách? Jsou nějaké zkušenosti? Děkuji.

Jiřímu Majki raději nevěřte, když jsem se byl podívat na jeho prodávající člun Zodiak, tak mi tvrdil, že je na moře na příbřežní plavby a přitom na štítku byla vyryta kategorie D. Ještě, že existuje Internet, kde se to dá ověřit.
M
Marta a JosefNováček
Přidáno před 11 let
[img][/img]Elektrokolo jsem dostal v 60 -ti létech jako dárek. Jezdím na něm již tři roky a je to moje "nejmilejší hračka" hned po obytném autě.V kombinaci s obytným autem - výborná věc. Loni jsme byli s obytným autem a s koly ve Švýcarsku. Na kole zn.WISPER (dojezd až 100 km),stoupání do 16% nebyly švýcarské kopečky žádný problém a pro mne výlety kolem 80km taky nepředstavovaly žádný problém, byť jsem jel s mnohem mladším kolegou. Rozhodl jsem se koupit kolo i manželce (WISPER 705 classik, bat.16 AmH,dojezd do 130 km).
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 11 let
LiMnO2 jsou Li-Ion(ky) popsáno výše.
Li-Ion jsou skoro stejně dobré jako LiFePo4 jen mají menší nabíjecí a vybíjecí proudy.
Pro mě je zásadní potřeba nabíjet z auta rychle (do 0,5h) a to umí líp LiFePo baterka ale to je pro normálního uživatele skoro jedno. Vybíjecí proudy jsou O.K.
Li-Ion mají i delší životnost než Lipolky. Pro rekreačního občasného jezdce budou z hlediska životnosti výhodnější Lionky.
Jan BordovskyJan BordovskyČlen
Přidáno před 11 let
Baterie LiFePo se používají zatím hlavně u elektroskútrů, kde jsou několikanásobně výkonnější motory než u kol (250 W vs. až 1 600 W), právě kvůli vyšších vybíjecích proudů a rychlejšímu nabíjení - jak píše Karel.
IVRIIVRIČlen
Přidáno před 11 let

Citovat

simcha napsal:


Syn si koupil jen sadu pro elektrokolo a namontoval do vlastního kola. Nevypadá to špatně. I váha dobrá a nějak to tomu kolu i sluší.

Zase se mě nedaří vložit fotku, ještě to nějak zkusím.
[/quote]

Řešení na fotce se mi líbí..:)
baterie do rámu :^ je to hezčí než na nosiči. Škoda, že jsem na netu našel jen LiIon.
VW Caddy, Hobby 400 SFe
Upravil IVRI dne 12.05.2013 18:46, před 11 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 16
Členové online 1
mkvasa

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,540,300 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25413 sekund | Průměrně za: 0.25413 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.32MB/2MB