Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

TOPENÍ - vodní Webasto

Poslední aktualizace před 7 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Jirka CanonJirka CanonČlen
Přidáno před 7 let
Nějak asi nerozumím jazyku tvého kmene ...
Nemělo by to být naopak, že ty nás poinformuješ o kvalitách a výhodách vodního topení ?
Zapni to na plný "pecky", a dej vědít ... škoda že není alespoň pod nulou.
Tschüß, ať hřeje ...
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Ajaj, zapoměl jsem uvést přesnější informace. Vodní Webasto je nainstalované do chladícího okruhu auta - dodávka zatím bez vestavby.
Takže to maká momentálně jen výduchama v palubovce při zapnutém ventilátoru a ohřívá chladící kapalinu v systému.
A právě toto až tak nevyužiji. Tudíž bych toto topení použil na vytápění budoucí obytné vestavby. Topení bych nechal tam kde je. Napájení bych přepojil na vestavbovou baterii. A vodní okruh dovedl na cca 3 místa v autě. Nějaké malé výměníky + ventilátory na rozfuk. Nějak podobně to prý slouží v sanitkách.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
ferlichferlichČlen
Přidáno před 7 let
Měl jsem Seata Alhambru s tímto topením, včetně možnosti nastavení startu topení timerem. Bylo to super, ráno po příchodu do auta před cestou do práce jsem již mněl vytopené auto a předehřátý motor pro hladký start. Nevím jak velkou uvažuješ vestavbu, ale pro pohodové vytápění stačily jen výdechy - dva vepředu a jeden na podlaze za předními sedačkami.
P
paragČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Ajaj, zapoměl jsem uvést přesnější informace. Vodní Webasto je nainstalované do chladícího okruhu auta - dodávka zatím bez vestavby.
Takže to maká momentálně jen výduchama v palubovce při zapnutém ventilátoru a ohřívá chladící kapalinu v systému.
A právě toto až tak nevyužiji. Tudíž bych toto topení použil na vytápění budoucí obytné vestavby. Topení bych nechal tam kde je. Napájení bych přepojil na vestavbovou baterii. A vodní okruh dovedl na cca 3 místa v autě. Nějaké malé výměníky + ventilátory na rozfuk. Nějak podobně to prý slouží v sanitkách.


Toto topení ti vybije rychle baterii,má velkou spotřebu el.Mám ho již v druhém autě.Jinak je super,dálkově ho zapnu a za 1/2hod.auto vytopené,okna rozmrazené a baterka se jizdou dobije.Saniťáci ho mají,protože motorové topení zadní
prostor tak dobře nevytopí a říká se tomu phříhřev.Většina těchto phříhřevových topení nemívá svoje vodní čerpadlo a zapíná se automaticky při běžícím motoru,když venkovní teplota klesne asi na 4st.Dodatečná montáž čerpadla však není problém.Do vestavby podle mého názoru určitě vzduchové.
Ahoj Jarda
viera a vladoviera a vladoČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Ahoj mám to prepojené aj na vyhrievanie nástavby. Je tam pripojený ešte jeden výmenník pod sedačku vnútri auta s ventilátorom a funguje to fajn. El. energ. berie s nástavbových batérií. Výhodou je aj možnosť kúrenia počas jazdy - zapnem iba ventilátor . Samozrejme sa zvýšil objem chladiacej kvapaliny. Môžem zapínať buď ovládačom Webasto ,alebo zvlášť vyvedeným prepinačom.
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Parag - funkční je to při vypnutém i zamčeném autě. Dálkové ovládání.

Je to tento typ http://webasto-eshop.cz/tt_evo_5d.html . Thermo Top Evo 5 diesel 12V

Spotřebu el. bych až tak neřešil. Nástavbovka bude okolo 2stovky. A zimy nejezdím. Jen podzim a jaro.
Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu. Popřípadě ventil pro možnost odpojení oběhu od motoru.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
P
paragČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Parag - funkční je to při vypnutém i zamčeném autě. Dálkové ovládání.

Je to tento typ http://webasto-eshop.cz/tt_evo_5d.html . Thermo Top Evo 5 diesel 12V

Spotřebu el. bych až tak neřešil. Nástavbovka bude okolo 2stovky. A zimy nejezdím. Jen podzim a jaro.
Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu. Popřípadě ventil pro možnost odpojení oběhu od motoru.


Pokud nejezdíš v zimě tak asi dobrý,nebo se přitulit k mamině a nepotřebuješ ani topení.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu.


Ahoj,
moje řeč.
Pokud si dokážeš ve vestavbě zajistit dostatek prostoru pro radiátory a výměníky s rozfukem (což v dodávkách může být komplikované), tak za mne je to ideální řešení včetně podlahového vytápění po celé délce vozu a ohřevu vody.
Už jsme to tu párkrát diskutovali, nemá to žádná úskalí vyjma cca. 2x větší spotřeby proudu a lze toto řešení považovat za stadardní pro nezávislost na plynu jak pro auta, tak pro lodě .... čím dál od domova, tím užitečnější !).
Divize "marine" to mají v popisu jak u Eberspaecheru, tak u Webasta.
:_
4.114683,118.628756
jirkajjirkajČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

SignBoss napsal:

Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu.


Ahoj,
moje řeč.
Pokud si dokážeš ve vestavbě zajistit dostatek prostoru pro radiátory a výměníky s rozfukem (což v dodávkách může být komplikované), tak za mne je to ideální řešení včetně podlahového vytápění po celé délce vozu a ohřevu vody.
Už jsme to tu párkrát diskutovali, nemá to žádná úskalí vyjma cca. 2x větší spotřeby proudu a lze toto řešení považovat za stadardní pro nezávislost na plynu jak pro auta, tak pro lodě .... čím dál od domova, tím užitečnější !).
Divize "marine" to mají v popisu jak u Eberspaecheru, tak u Webasta.
:_


Ahoj,také řeším přídavné topení do vestavby, píšeš že je cca 2x spotřeba proudu. Můžeš napsat oproti jakému topení? Sehnal jsem naftové topení z Citroena 12v 24w ,myslím si
2A nejsou moc,nebo?

jirka
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

jirkaj napsal:

Citovat

sipadan napsal:

Citovat

SignBoss napsal:

Snad bych to od motorového oběhu úplně odpojil a udělal jen pro nástavbu.


Ahoj,
moje řeč.
Pokud si dokážeš ve vestavbě zajistit dostatek prostoru pro radiátory a výměníky s rozfukem (což v dodávkách může být komplikované), tak za mne je to ideální řešení včetně podlahového vytápění po celé délce vozu a ohřevu vody.
Už jsme to tu párkrát diskutovali, nemá to žádná úskalí vyjma cca. 2x větší spotřeby proudu a lze toto řešení považovat za stadardní pro nezávislost na plynu jak pro auta, tak pro lodě .... čím dál od domova, tím užitečnější !).
Divize "marine" to mají v popisu jak u Eberspaecheru, tak u Webasta.
:_


Ahoj,také řeším přídavné topení do vestavby, píšeš že je cca 2x spotřeba proudu. Můžeš napsat oproti jakému topení? Sehnal jsem naftové topení z Citroena 12v 24w ,myslím si
2A nejsou moc,nebo?

jirka


Omlouvám se za chybějící parametr ... oproti horkovzdušné naftě
4.114683,118.628756
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 7 let
Samotná topení mají podobnou spotřebu. U vodníka je navíc čerpadlo na vodu. Jde o to, kolik ventilátorů a s jakou spotřebou bude muset běžet navíc u výměníků. Další malá nevýhoda proti horkovzduchu je o něco delší čas, než to začne pořádně topit. Záleží na objemu kapaliny.
Standa2
mekiemekieČlen
Přidáno před 7 let
Pokud bys měl zájem, tak mi zbylo zadní topení z VW T5. Je to výměník, který byl napojený na vodní rozvod a ventilátor - viz obrázek. To by možná šlo použít. U VW T5 to je na vytápění zadní části. Já si raději namontoval teplovzduch - nemám tak velkou palubní baterku.
nevím proč nejde vložit fotka, tak aspoň odkaz http://bazar.auto...sporter-t5
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
mbmbČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Ahoj, taky přidám názor, i když se ti nemusí líbit. Já teda teplovodní topení jako hlavní do jakékoli vestavby či obytky nedoporučuji. Tam patří teplovzdušné. Zdá se mi to neekonomické stále ohřívat vodu, které bude v okruhu moc a navíc rychle chladne. Moc ti nepomůže ani ventil na uzavření okruhu (jako má např. mercedes). Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...Jinak teplovodní je vynikající věc, ale pouze na příhřev, či krátkodobý ohřev do osobních automobilů a dodávek ap. V takových případech to kombinujeme s horkovzduchem.
Je to pouze můj názor a moje zkušenosti z oboru a nikomu nic nevnucuji, natož nabízím. Je to každého věc, zda chce vyzkoušet vyzkoušené, popř. si pročti stránky www.webasto.com :)
Ahoj Miloš
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Hmmm. śkoda.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

mb napsal:

Citovat

SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...


@ mb
To jsou všechna ta vodní Webasta takový aušus, nebo je problematický pouze tento model (Thermo Top EVO 5) ?
4.114683,118.628756
mbmbČlen
Přidáno před 7 let
@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

mb napsal:

@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.


Přiznávám, že odjakživa preferuji Eberspaechery, takže nemám osobní zkušenost, ovšem není to tím, že si mysím o Webastu že je horší.
Jde čistě o náklonost ke značce a pár menších podnětů.

Aušus to není, pokud není určeno na stálé výtápění, ovšem to Thermotopy obecně jsou (toto použití je i oficiálně uváděno https://www.youtube.com/watch?v=fIDsu...IDsu1rolrs).
Proto jsem se ptal konkrétně na tento model, zda to není taková ekonomická varianta, která je určena pouze na ranní roztápění motorů SUV nebo jiných.
Kolik může natopit hodin v osobáku za ty dva roky ? Odhaduji , že to moc nebude, takže mne zaráží že je problematické.

Konkurenční Hydronic D5WS (5 000 / 2 500 W), taková klasika co se montuje pokud člověk rád radiátory a nerad plyn, tak ten zvládá non-top provoz v pohodě po několik let a ještě k tomu stíhá poskakovat na nezpevněných cestách :).

Naftová Truma sice zaujala své místo na trhu, ale na členěné centrální vytápění a ohřev vody tu jsou i nadále vodní naftová topení ....
4.114683,118.628756
mbmbČlen
Přidáno před 7 let
No vidíš, a já Ebry nemusím a svůj důvod mám...Máš sice pravdu, že v reklamě to má až neuvěřitelné možnosti, ale..Je to to samé, jako když teplovzdušné topení dávají do kontejnerů na lodích, aby zboží nezamrzlo, ale v té zátěži to taky nevydrží.
Když dáš EVO do SUV, kde budeš topit denně třeba 2-3 hodiny, je to OK, ale dáš to do vestavby a budeš topit 8 hodin denně, tak to asi každý pochopí, že to není věčné.
Do mobilních kanceláří ( např. Policie atd.) se dává jak vodník, tak teplovzduch( ten se používá při stání většinou).
U té zátěže na topení s výměnami komor jsem měl na mysli hlavně auta, která to opravdu maximálně využívají, např. ta Policie a asi bych to přirovnal tak trochu k té vestavbě. Ale taky jsme měnili komory až u desetiletých a starších topení typu C,V ap. Je to asi i náhoda. Jinak se záruky na WEBASTO moc nedělají, spíš se mění baterky v ovladači. Za mně teda problematické není, spíš jsem řešil ty Ebry.
Evo Top ekonomická varianta není, ale v dnešní době, kdy i značky jako BMW či Mercedes koukají kde ušetřit, je možné všechno.
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Tedy mb nezlob se, co máš pořád s tou zátěží ?

Každé topení musí být dimenzováno na prostor, který bude vytápět a pokud je tato podmínka splněna, je úplně jedno, zda se jedná o kontejner, loď, nebo auto. Funguje to.

O reklamě to není, zde nevidím souvislost, vypadá to dobře hlavně v praxi.
Dojedeš-li si do Bad Kissingenu na Abenteuer & Allrad, valná část aut nad 3,5 T tam bude takto vytápěna a nejsou to auta co jezdí kolem komína, takže se musí na toto vytápění spolehnout i daleko od domova.

Lodě řešit nemusíme, tam je to jasné.

Do mobilních kanceláří bych vodníka nedával já, pokud je tam vzduch, nevidím důvod k čemu je tam dobré.
Okna rozmrazí vzduch také a jestli je tam montováno pouze kvůli ohřevu motoru, tak to považuji za zbytečnou investici (ale Policie si to jistě může dovolit). Nepředpokládám, že se využívá k kvůli ohřevu vody ....

Komora i hořák se mají měnit po deseti letech preventivně, tam někde se pohybuje životnost těchto dílů, takže pokud by se to měnilo v podobném horizontu, považuji to za normální. Pokud se mění "po záruce" myšleno třeba okolo 3 let, v pořádku to topení podle mne není, obzvlášť pokud topí jen pár hodin denně.

Jinak žiju v přesvědčení, že "EVO" je konstrukční rozlišení obsahující automatikou výškovou kompenzaci, a že EVO nahrazuje původní modely, kde bylo nutné dokoupit výškový kit .... může tam ale být více rozlišností, toto je jen jedna z nich ... myslím tedy též, že by se o ekonomickou variantu jednta nemělo, ale na druhou stranu není toto topení pro radiátory doporučováno (to ale může být tím, že se nepředpokládá, že loď pojede nad 2 000 m nadmořské výšky :D)
4.114683,118.628756
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Franta REZAC, Jirka Canon, ferlich, parag, viera a vlado, sipadan, jirkaj, Standa2, mekie, mb, taz26, jk1000, Jirka Vospalek, pavel2
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 11
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,513,976 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.29960 sekund | Průměrně za: 0.2996 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB