Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.

Rakousko Itálie 2021 – den po dni

Pozdě odpoledne opouštíme Rakousko a přijíždíme k jezerům Lago di Fusine, parkujeme u horního jezera, nikdo už dnes nevybírá (cena je 4Euro/auto, 15Euro/Camper). Jinak kdo by jel do Korutan na více dní, ...

DOVOLENÁ RAKOUSKO ITÁLIE 2021

Termín: 13.9. – 28.9.2021

Posádka: Lenka, Robert

Obytná dodávka: Fiat Ducato (vestavba Possl)

Celkem ujeto km: 2.274km

Mapa trasy:

Jak jsme se měli, co jsme viděli a jak jsme cestovali:

Ani letos nám zaplacená dovolená z roku 2019 mimo Evropu kvůli Covidu nevyšla a tak jsme za cíl letošní dovolené zvolili trochu Rakouska a Itálii, kde je cíl prohlídka Benátek.

1.den - pondělí 13.9.2021
Z Prahy vyjíždíme v 10hod a ještě musíme řešit výměnu bomby, dcera nám jaksi zapomněla říci, že jim došla, když si auto půjčovali na svou dovolenou a tedy jak dlouho šla druhá neví. Obvoláváme ČS po cestě a jako na potvoru nikde kompozitky plné nemají, až na EuroOilu ve Veselí n/Lužnicí měníme.
Jinak cesta v pohodě, žádné kolony a tak v pozdním odpoledni dojíždíme k jezeru Hallstatt, do Obertraunu, kde míjíme placené parkoviště pro obytky u vody (47.5494049N, 13.6772900E), jen nevím za kolik a my parkujeme zdarma u lanovky Krippensteinbahn nad Obertaunem (47.5485976N, 13.7060149E), je zde vyčleněno asi 5 míst pro obytky, kde chceme jít do ledové a mamutí jeskyně a mrknout na vyhlídku 5 prstů.
Malý dovětek, měsíc po návratu mi přišla pokuta 50E za nepovolenou rychlost z městečka Bad Goisern, silnice B 145. Na 50km/h jsem prý jel 69km/h, což vůbec nevím, tak pozor.

2.den - úterý 14.9.20121
Kupujeme lístek na lanovku včetně vstupů do jeskyní za 51,20E/osoba a vyjíždíme v 9h do první stanice, kde je od 9:40hod první hodinová prohlídka ledové jeskyně. Na 10:55hod se v pohodě stíháme přesunout do mamutí jeskyně. Obě jeskyně za návštěvu stojí. Vyjíždíme na druhou stanici, kde je vyhlídka 5 Fingers - také pěkné. Máme čas a tak jdeme mrknout na plechového žraloka (Dachstein Mai) a na kříž Heilbronner Kreuz. U kříže dáme rozhodnutí, že omrkneme i třetí, spodní stanici lanovky a tak sestupujeme. Kolem 16h do ní nasedáme (16:50h jede poslední).
Přejíždíme k jezeru Millstater See, cestou platíme tunel St.Michael (12,50Euro) a parkujeme zdarma na zastrčeném parkovišti v městečku Spital an der Drau (46.7940747N, 13.4863435E). Ráno chceme na vrchol Goldeck a parkoviště u lanovky je přes noc zavřené.

3.den - středa 15.9.2021
Ráno jedu na koloběžce do nedalekého Lidla pro čerstvé pečivo a po snídani přejíždíme na parkoviště k lanovce Bergbahnen, parkoviště je zdarma. Lanovka stojí 23Euro/osoba a potom po svých až na vrchol Goldeck (2.142m) a při cestě zpět k lanovce jdeme přes vrchol Martennock (2.039m). Pěkný trek, kdo má rád přírodu, bude se mu to líbit.
Přejíždíme do města Seeboden na parkoviště zdarma, jen se tu prý nesmí spát, ale pár aut tu přes noc je (46.8160497N, 13.5190740E). Moc veřejných pláží tu není, vše hotelové, ale je tu i jedna pláž patřící kempu a tak na ní, trochu tedy na pankáče, jdeme. Kemp je vedle parkoviště a prý vychází na 37,20Euro/noc pro auto a 2 osoby.
Večer přejíždíme do Klagenfurtu, přespáváme v ulici Morogase (46.6313824N, 14.3247480E).

4.den - čtvrtek 16.9.2021
Ráno jedeme na koloběžkách na trh na Benediktinerplatz - ovoce, zelenina, sýry, pečivo, různé pochutiny a něco málo suvenýrů. Přejíždíme do parku Minimundus na miniatury známých světových staveb, kupujeme kombinovanou vstupenku i na rozhlednu Pyramidenkogel za 27,20Euro/osoba. V parku trávíme asi 2 hodiny a vyjíždíme k rozhledně. Je tu zrovna tuningový sraz, řvoucí auta jezdí nahoru a dolu, diváci u trati, takže naše dodávka sem moc nezapadá. Minimundus i rozhledna Pyramidenkogel jsou super a za návštěvu stojí.
Pozdě odpoledne opouštíme Rakousko a přejíždíme k jezerům Lago di Fusine, parkujeme u horního jezera, nikdo už dnes nevybírá (cena je 4Euro/auto, 15Euro/Camper). Jinak kdo by jel do Korutan na více dní, určitě stojí za zvážení nákup místní karty „Karnten Card“, kde jsou slevy na vstupy, lanovky, akce.

5.den - pátek 17.9.2021
Ráno na auto tluče výběrčí, ptá se, zda jsme Camper, odpovím, že ne, že jsme VAN, tak chce po nás jen 4Eura. V plánu máme vrchol Picco di Mezzodi (2.063), je po dešti, nahoře stále mlha, tak vycházíme o něco později. Je to slušný krpál, jde se lesem, suťoviskem i po skalnatém terénu a na cca 6 hodin je o zábavu postaráno. K večeru přijíždíme do Udine na sobotní trhy, parkujeme zdarma (46.0803002N, 13.2404594E). Na velkém parkovišti přes ulici je možnost doplnit pitnou vodu a kromě sobotního dne také parkování zdarma.

6.den - sobota 18.9.2021
Ráno jdeme přes ulici na trhy - ovoce, zelenina, sýry, hadry, boty, vetešárna. Bereme koloběžky a jedeme centra, většina památek je na náměstí Piazza della Liberta. Po prohlídce centra, které se nám líbilo, přejíždíme do přímořské města Grado. V plánu bylo Bibione, nikdy jsme tam nebyli, jen o tom slyšeli, ale nakonec jedeme do Grado, kde parkujeme na velkém steelplatzu za 4Euro/24hod (45,6804143N, 13.4121226E). Markýzy ani stolky se vytahovat nesmí, hlídá to místní Policie. Jinak je zde ještě jiné stání a zdarma (45.6815165N, 13.4089208E).
Jdeme se vykoupat do moře, pláž písčitá, ale moře je v odlivu, tak musíme hodně daleko, abychom si zaplavali. Noční život v centru města je příjemný, je to trochu dál, ale dojít se dá a na koloběžkách co by kamenem.

7.den - neděle 19.9.2021
Na protějším parkovišti je možné udělat kompletní servis (45.6826664N, 13.4122723N), v sezóně asi za poplatek, nyní zdarma, závora je zvednutá. Přijíždíme do Caorle, míjíme velké stání pro obytky zdarma (Eco Park Citta de Caorle - 45.6079620N, 12.8747267E), my jedeme blíže k centru na placené parkoviště 9-18hod, 0,50Euro/hod nebo 4Euro/den. Caorle má příjemné malé centrum, promenádu kolem moře a je zde i trochu historie.
Chceme se ještě podívat na rybářský skanzen Via dei Casoni (45.6213544N, 12.9011753E) a tak zůstáváme přes noc a přejíždíme blíže skanzenu a parkujeme a přespáváme u vody, 5min od pizzerie, kde jsme se docela dobře nejedli (45.6211098N, 12.9010026E).

8.den - pondělí 20.9.2021
Ráno vyrážíme na rybářské baráčky-slaměné střechy, stezka vede kolem nich a v sezóně je otevřena i restaurace, ale nyní už ne. Docela zajímavá stavení. Ještě se jdeme projít podél moře do města, hodně fouká a tak se po moři prohání plno „kajtařů“.
Dnes máme v plánu dojet do Benátek, ale máme ještě čas a tak stavíme v Lido di Jesolo, kde probíhal festival stavění soch z písku a jdeme je omrknout. Sochy jsou super, ale město nás nijak více nezaujalo, je to klasické přímořské městečko. Jen z konce tohoto poloostrova, z Punta Sabbioni se také jezdí lodí do Benátek.
My máme v plánu parkovat před Benátkami v Mestre, v Caravan Park San Guiliano (45.4682667N, 12.2781721E), kam přijíždíme kolem 19h. Cena je 18Euro/24hodin, sprcha, toaleta, umývárna nádobí, WiFi a komplet servis v ceně, elektrika za příplatek, myslím 4Eura. Je všední den, po prázdninách a kemp je skoro plný, volná jsou tak 4 místa. Pán na recepci ochotně vysvětlí cestu do Benátek a další info.

9.den - úterý 21.9.2021
Asi 15min pěšky od kempu je stanice bus i tram jedoucí do Benátek. První přijíždí tram č.11 a asi za 10min vystupujeme na konečné v Benátkách. V kanceláři ACTV kupujeme "lítačku" na Vaporetto-lodní dopravu a i městskou dopravu za 30Euro/osoba/48hod. Jinak jednotlivá jízdenka je za 7,50Euro/75min a na 24hodin stojí 20Euro/osoba.
Co chce kdo vidět nechám na každém, průvodci vše podrobně popisují, my zde chceme být dva dny a chceme navštívit Dóžecí palác, Baziliku sv. Marka a zvonici sv. Marka, což je vše je na náměstí sv. Marka a ostrovy Murano a Burano.
Je úterní dopoledne, je po prázdninách a fronty u všech památek jsou nechutně dlouhé. Odmítáme trávit dvě a více hodiny ve frontě a jdeme se projít do uliček a na jiné památky, přejíždíme na ostrov San Giorgio. Je brzké odpoledne a fronty jsou už mnohem kratší, v bazilice jsme za 5min a v Dožecím paláci asi za 25min, věž je už bez fronty. I tak je všude plno lidí a co se tady musí dít o víkendech a prázdninách ani nedomýšlím.

10.den - středa 22.9.2021
Tentokrát jako první přijíždí bus č.5, v Benátkách jdeme hned na Vaporetto směrem na Murano, ostrov skla. Procházíme několik soukromých skláren, kde vidíme, jak vznikají různé postavičky a další výrobky ze skla. Přejíždíme na Burano, ostrov barevných baráků a krajky a pohodové atmosféry. Z našeho pohledu oba ostrovy stojí za návštěvu.
Při návratu do Benátek máme stále dost času na další prohlídku města a dva dny nám stačily na vše, co jsme chtěli vidět a viděli i plno věcí navíc.
Večer přejíždíme do Isola Verde, což nebylo v plánu a chtěli jsme spát jinde, ale už jsme tu, jsme tu sami, tak spíme na parkovišti pro obytky (45.1738962N, 12.3196872E), platí se 8-23hod, 1,50Euro/hod nebo 7,50Euro/den.

11.den - čtvrtek 23.9.2021
Ráno přejíždíme do Chioggia na stání 45.2074699N, 12.2953523E, kde se platí 8-20hod, 1,50Euro/h nebo 7,50Euro/den.
Na koloběžkách jedeme do starého města, jsou zde čtvrteční trhy, ale spíše hadrárna, je zde ale i rybí trh 8-12h, kousek vedle, u Canal Vena, za kostelem San Giacomo. Město nás nijak nenadchlo a tak přejíždíme do Comacchio, kde je stání pro obytky zdarma u COOPu a zde také přestáváme (44.6909575, 12.1848059E).

12.den - pátek 24.9.2021
Ráno jdeme mrknout do města, večer byly krámy zavřené a město nijak nežilo. Nyní je to klasický denní cvrkot normálního města, děláme tedy pár fotek a na chvíli přejíždíme do, 10min vzdáleného, Porto Garibaldi k moři. Auto necháváme na hlavní ulici přímo u moře.
Na 15h se přesouváme do laguny Valli di Comacchio (44.6621128N, 12.1868451E), kde je za 13Euro/osoba vyjížďka na 2 hodiny lodí za plameňákama a dalším ptactvem žijící u laguny. Líbilo se.
Zvažujeme plánovaný přejezd do Ravenny, ale zítra je v Comacchio festival úhořů (Sagra dell Anguilla), tak se chceme podívat, co vše bude festival nabízet. Místo u laguny se nám líbí, tak se na přespání z parkoviště u laguny přesuneme jen o pár metrů dále k dřevěné vyhlídce (44.6607086N, 12.1852791E), kde je klídek, moc pěkný západ slunce a grilujeme.

13.den – sobota 25.9.2021
Ráno přejíždíme zpět na parkoviště ke COOPu, které se ale přes noc, díky festivalu úhořů, změnilo na parkoviště placené (auto/5Euro, camper 15Euro). Zatím se nevybírá, bereme koloběžky a jedeme omrknout dění ve městě. Je zde všude plno stánků s jídlem, ovocem, suvenýry, cetkami, sýry, ale úhoři nikde, jsme tu asi brzy, ale hukot tu asi bude celý víkend slušný.
Na parkovišti se nás ptá výběrčí, zda zůstáváme, že je to za 15Euro, ale odjíždíme do města Ravenna, což je město mozaiky. Na začátku města Ravenna děláme zdarma kompletní servis (44.4304303N,12.2090243E) a je zde možno i parkovat. Přejíždíme ale blíže k centru na menší parkoviště zdarma u zříceniny hradu Rocca Brancaleone (44.4233797N, 12.2046331E).
Máme jasno, co vše chceme navštívit, tak jdeme k nejbližší památce Basilica di Saint Apollinaire Nuovo, kde kupujeme zvýhodněné vstupné na tuto basiliku a další dvě památky (Basilica di San Vitale a Museo Arcivescovile) za 10,50Euro/osoba.
Pokladní nám sice na další památky vypisuje na vstupenku i časy dalších vstupů, ale asi se to moc neřeší, ale docela se trefujeme. Ravenna určitě stojí za návštěvu, mozaiky jsou opravdu parádní.
Po prohlídce města a všech památek, co jsme chtěli vidět, se musíme směrovat už k domovu, tak máme delší přejezd k jezeru Lago di Garda. Cestou jsou zajímavá místa, jako Modena, Verona, ale tam už jsme byli, tak valíme až k jezeru, kde si chceme vyjít na nějaký trek.
Máme vybráno parkoviště nad jezerem ve vesničce Crero (45.6385979N, 10.7110585E), ale není to ideální cesta. Serpentýny, do jedné jsme se ani s dodávkou pořádně nevešli a museli najíždět a ještě ke všemu je u parkoviště značka přeškrtnutého camperu. Je ale už tma a chuť na hledání jiného místa není, tak přespáváme zde.

14.den – neděle 26.9.2021
Ráno jsme na parkovišti stále sami, auto tedy necháváme na místě a platíme na pár hodin parkovné. Bohužel se počasí horší, ohlášené deště se z odpoledne posunuly už na dopoledne, tak vyrážíme co nejdříve směrem k mostu Ponte Tibetano. Pršet opravdu začalo, tak trek krátíme a po 3h se vracíme k autu.
Sjíždíme k jezeru, přestalo na chvíli pršet, tak parkujeme v Torri del Benaco u hradu na hlavním placeném parkovišti (45.6064569N, 10.6856783E). Najednou koukám, že je zde omezená délka aut na max. 5,50m, my jsme 5,99m, to už si nás ale výběrčí očně přeměřuje, potom to společně krokujeme, což nám vyšlo na 5m, tak nakonec mávne rukou a pustí nás. Platíme hodinu, projdeme si městečko, ale začíná opět pršet, což vydrží celý den.
K večeru přejíždíme do městečka Spiazzi. Kde se chceme podívat na kostel na skále Santurio Madonna di Corona. Původní plán byl si ke kostelíku vyjít po schodech Poutní stezkou z městečka Brentino, ale zítra nemáme tolik času, tak volíme časově šetrnější variantu z městečka Spiazzi a parkujeme zdarma na parkovišti (45.6506344N, 10.8540806E).

15.den – pondělí 27.9.2021
Ráno není po dešti ani památky, modrá obloha a tak sestupujeme ke kostelíku Santurio Madonna di Corona, tohle místo stojí za návštěvu. Na náměstí ve Spiazzi je mapka treků v okolí s QR kódy, tak si jeden kratší vybíráme a jdeme do přírody.
Poslední zastávkou dovolené je městečko Rovereto, kde se chceme podívat na památník věnovaný obětem 1. světové války, Zvon Míru nebo Zvon Padlých (Campana dei Caduti- 45.8741439N, 11.0401703E).
Ze Spiazzi do Rovereto ale pokračujeme dále po silnici SP8 směr Ferrra di Monte Baldo, která se po čase změní na SP3, což je nádherná vyhlídková cesta. Místama bylo slušné stoupání, místama je i úzká cesta, že se musí couvat, abychom se vyhnuli, ale cesta stojí za projetí.
V Roveretu vyjíždíme na kopec k památníku, parkujeme zdarma (45.8743142N, 11.0412739E) a platíme vstupné 4Euro/osoba. Tohle místo určitě stojí za návštěvu, cestu lemují vlajky národů, je zde muzeum, venkovní fotogalerie historie vzniku zvonu a sám zvon je obrovský a parádní.
Rovereto bylo poslední místo naší dovolené, přes Itálii po dálnici nejedeme, hlavní cesta stejně vede stále podél dálnice a na dálnici najíždíme až u Innsbrucku.
Domu dnes nedojedeme, tak přes P4N hledáme vhodné místo a přespáváme kousek od dálnice v Nussdorf am Inn (47.7422925N, 12.1565564E).

16.den – úterý 28.9.2021
Pár metrů od stání je výborná pekárna Bäckerei Café Leitner, tak posnídáme čerstvé pečivo a kolem 15h dojíždíme domu.

Něco na závěr:
Celkově se vše vydařilo, viděli jsme vše, co jsme si plánovali a i něco navíc. Co se týče Covid-19, tak na všechny vstupy do památek, jeskyní, ..., ať v Rakousku nebo Itálii, tak bylo vyžadováno potvrzení o očkování, tzv. Green pas, u nás aplikace Tečka nebo platný PSR test a hlídali to, bez potvrzení nevpustili.
Kemp jsme využili jen jeden a to před Benátkami a na všech dalších místech, kde jsme spali, jsme se cítili bezpečně a neměli jsme pocit, že by něco hrozilo.

Výdaje:
Dálnice Rakousko – 280czk (známka)