Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Zpet
Fotogalerie

Čtyři dny zimního cestování...

Autor: zdenek a Irena Lbc
150 fotek, 3347 zhlédnutí, vytvořeno: 2021-02-15 08:47:43

Zvažovali jsme, kam vyrazit. Nelyžujeme, ale to nám nevadí, máme rádi i procházky a cestování zimní krajinou. A ta naše země Česká, je nádherná.
Vyrážíme ve čtvrtek ráno, jak už je u nás zvykem, po noční směně. Mrzne, padá sníh, ale silnice na Prahu je v pohodě sjízdná. Pod Prahou odbočujeme dolů k Sázavě, naše první zastavení je u řeky - zřícenina hradu Zbořený Kostelec. Z vyvýšeného místa nad vodou je rozhled do okolní krajiny, který však kazí sněžení. Pod hradem prochází po nové lávce cyklo trasa podél Sázavy, v létě jsem si ji vyzkoušel, paráda.
Další cesta nás zavádí do Týnce nad Sázavou, kde na kopci stojí starý hrad s rotundou a muzeem, samozřejmě je zavřeno.
Další zastávkou je dřevěná Drtinova rozhledna, světe div se, je volně přístupná. Vyšlapáváme si vlastní cestu vzhůru čerstvým prašanem a po asi 1,5 kilometru jsme u ní. Pokud by nepadal sníh, byl by zajisté nádherný rozhled do dáli, ale i omrzlé a zasněžené stromy pod námi mají něco do sebe. Na noc sjíždíme dolů do Živohoště, kde parkujeme na prázdném parkovišti. V kempu u vody jsou desítky trvale umístěných karavanů, některé jsou i v tomto počasí obydlené.
Další naše zastávka je vcelku neznáma vyhlídka na klikatící se tok řeky Vltavy, Solenická podkova. Cesta lesem nás zavedla nad skály, kousek je nutné sestoupit a pak se nám otevřel nádherný výhled na vodní nádrž Kamýk a okolí pod námi. Ahodli jsme se, že je to hezčí než vyhlídka Máj.
Nad Městem Kamýk nad Vltavou je malá vyhlídková věž s výhledem na město a hráz přehrady Kamýk. Na druhém břehu je zřícenina hradu Kamýk a odpočinkové místo Vrškamýk. s rozhlednou, ale uzamčenou. Zřícenina je volně přístupná.
Další noc trávíme v naprostém klidu na parkovišti u hřbitova obce Smololety, odkud je to jen kousek lesem na vrchol poutního místa Maková hora s kostelem sv. Jana Křtitele a P. Marie Karmelské. Odpolední sluce a zářivá bílá barva prašanu vytváří úžasnou scénérii.
A jedeme dál, směr Příbram. Stavíme u politického památníku Vojna, což je bývalý pracovní tábor. Přes Příbram zajíždíme na kopec nad městem, poutní místo Svatá Hora s nádhernou basilikou Nanebevzetí Panny Marie. Nikdy jsme o tomto místě snad ani neslyšeli, ale rozhodně to stojí za návštěvu. Basilika byla otevřená a ta nádherný výzdoba uvnitř i venku, to nemá chybu. Od basiliky vede dolů do centra Příbrami kryté, zděné schodiště s 343 schody!
Opouštíme bílé hornické město a podél Brd míříme na Prahu. I zde je bílo, město zalévá zlaté slunce a pohled od Hradčan je nádherný. Chvlíle odpočinku v autě a jde se na druhé, tentokrát večerní kolečko.
Nedělní ráno začínáme návštěvou Karlova mostu v době, kdy se nad obzorem objevuje ranní slunce a ozařuje panorama Hradčan zlatou barvou.
Zajíždíme do Záběhlic, kde se hemží zamrzlá vodní plocha snad tisícem bruslařů od těch nejmenších po "staré" kmety. Lidé sportují kde to jen jde a zde to mají hned u nosu.
Z Prahy již míříme k domovu, stavíme v Benátkách nad Jizerou u zámku, pak ještě v Českém ráji u rozhledny Čížovka, jako vždy zavřené, na Krásné vyhlídce, stoupáme na vrch Mužský a poslední naše zastavení je u zříceniny hradu Valečov.
Co říct závěrem, nejdříve jsme nevěděli kam vyrazit, ale nakonec jsme toho stihli víc než dost, vše v klidu a pohodě a hlavně v pohodlí našeho obytňáčku. Je to velký rozdíl jezdit se soupravou auto + karavan, nebo obytné auto. Všude jsme se vešli, mohli jsme parkovat mezi osobními auty, v interiéru je stále teplo, nemusí se přebíhat mezi autem a karavanem, kde je během jízdy stejné teplo, nebo spíš zima jako venku, brr. Za 4 dny a 3 noci jsme spotřebovali jen jednu! plynovou lahev, vezli jsme si 3, leč zcela zbytečně. No, zkoušíme nové věci a porovnáváme rozdíly mezi karavanem se kterým jsme jezdili 13 roků a malým obytným vozem, který máme již 8 týdnů. Zatím si tedy užíváme výhod obytného auta, uvidíme jaké to bude v teplém počasí.
Jak je vidět, tak i v zimním počasí se dá cestovat a nemusí to být jen do hor na lyže, ale i do míst, kam se jezdí spíše v létě ať k vodě, na procházky, nebo na kolech. Tak neváhejte a vyražte!