!Zúčastněte se prázdninové soutěže!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 26

· Členové on-line: 2
goro, ferdasan

· Registrovaní členové: 11,807
· Nejnovější člen: Pavlinakuba

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

bydlikemevropou
26.08.2018 11:42
SVIJANSKÝ ÚJEZD Pivobraní ----- Všem, kdo má zájem.... vložili jsme fotky ze srazu na https://jedemeevro
pou.rajce.idnes.cz
/Svijany_2018/ Bobeška a Zdenda

Roman a Aja
23.08.2018 20:01
Poradte...Klimatiz
ace na strechu nebo do ulozneho prostoru. Rozvod vzduchu problem neni. Vykon chlazeni.. Roman

Yenkee
21.08.2018 13:32
Libore1964 - jestli je to ještě aktuální tak doporučuji Kemp Karolina, Kemp Dřenice na Jesenické přehradě.... Je tam toho dost ale tohle jsou mé srdcovky.

libor1964
16.08.2018 09:39
Vítáno Shock Shock

libor1964
16.08.2018 09:37
Zdravím,potřebuji poradit nějaký slušný kemp v západních Čechách.Máme pejska.Tak ať nemáme problém.Koupání výtáno.Libor

campi-shop.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Plyn/Voda
 Vytisknout diskuzi
Lednice na plyn nechladí
Doskocil napsal:

Ahoj. Hořák na vytápění absorbční aparatury chladničky pracuje s předmíšením vzduchu, je to tzv Bunsenův hořák, psáno s přehlasovaným "u". Zvenku vypadá jako trubička s jedním nebo dvěna otvory po straně a průřez (tj. průtok tzv. primárního vzduchu) lze seřizovat posuvnou objímkou. U hořáčku pro chladničku ale asi B. hořák tak složitý nebude, budou tam jen otvory, které má výrobce odzkoušené, že předmíchávání je v přesném poměru topný plyn - vzduch. Je možné, že do těchto vzduchových otvorů vnikly nečistoty, jsou tam pavučiny atp a předníchávání plynu se vzduchem je nedostatečné a výsledek je spalování s nedostatkem vzduchu (kyslíku) a tím nadměrná tvorba sazí. Čáo, Pepa


Toto mohu potvrdit z osobní zkušenosti. Plamen jsem měl celý oranžový, zanášel se mi komín i větrací mřížka, smrdělo to. Vyndal jsem hořák (mám Thetford) http://www.obytne...y-Thetford a mřížka - ty čtyři zářezy, kterýma jde plyn ven, byla kompletně rezavá, až tak, že jeden z otvorů byl kompletně ucpán. Čištění jsem rovnou zavrhnul a koupil nový. Po namontování jede krásný modrý plamen, konec sazí, ucpávání komínku i smradu.
Všude dobře, tak co doma?

www.mahari.cz - Indické nástěnné dekorace
 
https://www.mahari.cz Upravit
Doskocil napsal:

Ahoj. Hořák na vytápění absorbční aparatury chladničky pracuje s předmíšením vzduchu, je to tzv Bunsenův hořák, psáno s přehlasovaným "u". Zvenku vypadá jako trubička s jedním nebo dvěna otvory po straně a průřez (tj. průtok tzv. primárního vzduchu) lze seřizovat posuvnou objímkou. U hořáčku pro chladničku ale asi B. hořák tak složitý nebude, budou tam jen otvory, které má výrobce odzkoušené, že předmíchávání je v přesném poměru topný plyn - vzduch. Je možné, že do těchto vzduchových otvorů vnikly nečistoty, jsou tam pavučiny atp a předníchávání plynu se vzduchem je nedostatečné a výsledek je spalování s nedostatkem vzduchu (kyslíku) a tím nadměrná tvorba sazí. Čáo, Pepa


Presne, toto potvrdzujem aj ja. Na mojom 1992 Knaus Traveller - chladnicka stary typ Electrolux, je trubicka nasavania vzduchu hranata a ma na zaciatku dierky tusim z oboch stran. Mne horel maly plamienok z tychto dierok a nie na konci vo valcovitom "horaku" (ku ktoremu az usti tenka rurka s malickou dyzou pre plyn). Po demontazi som z hranatej trubicky trpezlivo vyklepal a stlacenym vzduchom vyfukal mnozstvo takych hrdzavych lupienkov, vsetko ostatne poriadne vycistil a horak krasne hori tam, kde ma.

Inak dokladne vycistenie odporucam vykonat na vsetkych starsich obytkach aj na kureni Truma a aj na boileroch Truma. Aj vstupne sitka na privode plynu mozu byt po rokoch trosku zanesene a veci nefunguju tak, ako by mali.

Len pozor - po opatovnej montazi plynovych spojov dokonale otestovat tesnost bud sprejom na to urcenym, alebo dobre spenenou jarovou vodou - pri neocisteni zavitov a kuzelovych tesniacich kovovych elementov vo vnutri prevlecnych matic resp. slabom dotiahnuti je netesnost skor pravidlom ako vynimkou.
Peugeot J5 2.5D Knaus Traveller 570 1992 náš veterán :-)
 
Upravit
Karel Prokop napsal:

Dnes se mi sešly na ponku dva kousky lednic:
starý (odhad cca 18let) a novější (cca 8let) - na nich je krásně vidět jak rozdílná konstrukce srážníku (kondezátoru) kde se kondenzují plyny čpavku a stékají dolů a jak je stará lednice cimprlich na křivost a nová už ne tolik.

Jedná se téměř vždy o úhel stání z kopce dolů (motorem, ojí) tam stačí trochu a chladí málo, nebo vůbec. Na jiné úhly tak moc háklivá není.
Na obrázcích je to pěkně vidět.

Třeba to někomu pomůže.

Karel, Váš servisák v aktivní službě :_

P.S. i při zkoušení má komínek význam, když tam není regulátor tahu a ta alu trubka se sítkem , výstup tepla z varníku přehřívá vstup do srážníku a opět to blbě chladí. Na vstupu do srážníku nesmí být víc než 84°C. Viď Pepo ? (kdyžtak mě prosím oprav, stejně sem se to naučil od TebeSmile)
Pak se totiž celá aparatůra přehřeje a míchání "vodiček" se zpomalí až zastaví (což znamená omezené nebo zcela zastavené chlazení).

Jsem trochu nadvrdlej, takze ta co ma ta zebra vic zesikma neni tak citliva na naklon auta=cim vice zesikma tim lepe?
Fiat Hobby 600 2.5TD,Opel Arena 2.5D,Renault Trafic 2.1D,MB W 124 2.5D,Fiat Ducato 230 2.8D ..... neni nad stare dehtové astmatiky :-P
 
Upravit
Dobrý večer tak už mám taky problém s lednicí na slunci nechce chladit zkoušel jsem otáčet dával jsem tam větráky dávat ji do roviny na jednu na druhou stranu všechno možný a stále nic jednou v kempu jede jak o život a za pár km vedle ji nemužu nachladit na 220V ani na plyn všiml jsem si že je kolinko od kominku co jde do toho žebrováni horký že se neudrží na tom prst a o šest žeber dál kde je to ohnuty je to studeny na cca 20Csnad jsem to napsal srozumitelně a prosím o radu co s tím nejde mi vložit foto toho žebrováni vzadu na lednici Díky David
David!yJana!!l lNiki a Vendyp)
 
Upravit
Také mám problém že lednice jede na 220 výborně ale na plyn chladí jenom symbolicky. Mohl by někdo udělat jednoduchý nákres které části je potřeba vyčistit spodním otvorem jsem se dostal plamínku ale nevím zda je potřeba čistit i ten komín nad ním. plamínek je cca 2 cm kolik by asi měl být? Jedná se o relativně novou ledničku Thetford
 
Upravit
tomas3 napsal:

Také mám problém že lednice jede na 220 výborně ale na plyn chladí jenom symbolicky. Mohl by někdo udělat jednoduchý nákres které části je potřeba vyčistit spodním otvorem jsem se dostal plamínku ale nevím zda je potřeba čistit i ten komín nad ním. plamínek je cca 2 cm kolik by asi měl být? Jedná se o relativně novou ledničku Thetford


Komín je třeba rozebrat ze zhora, je tam plechová vrtulka, celé protáhnout štětkou.U mě přístop katastrofální, práce na slepo, jen po hmatu. Po mých amatérských pokusech jsem to nechal na servis.Lednice již chladí.
https://www.zoner...

Není dlouhá cesta, jen málo času
 
Upravit
Rozumim tomu tak, ze vyndam horni mrizku a naslepo tam budu nejakou stetkou vymetat? Nemuzu tam neco znicit? Diky za co nepraktictejsi radu.

Automatické sloučení 01.10.2017 20:26:
PS: taky bych radsi servis. Ale obavam se, ze si reknou tak za tyden a ja potrebuju vyjet. Nebo znate nekoho v Praze ci okolo kdo je flexibilnejsi?
Upravil/a tomas3 dne 01.10.2017 20:26
 
Upravit
Než se půjde do komínu shora musí se vytáhnout dole hořák, jinak všechen bordel bude v něm!
https://www.matservis.cz/karavany/karavan-servis-zlin/
 
http://www.matservis.cz Upravit
Tak to mam za sebou. Tryska cista. Komin cisty. Na zadny zadrhel jsem zatim neprisel. Znovu jsem zapnul a uvidim. Tusite kde jeste by mohl byt problem?

1. Muze to byt kvalitou plynu? Bral jsem poprve u Tomegas. Ma ten plamen vypadat tak jako na fotce nebo jinak?

2. Nahore na kominu je krytka. Jak ma byt ca vysoko od kominu?
tomas3 přiloženo následujícíobrázek:
20171002_110014.jpg
 
Upravit
DavidJanaNikiVendy napsal:

Dobrý večer tak už mám taky problém s lednicí na slunci nechce chladit zkoušel jsem otáčet dával jsem tam větráky dávat ji do roviny na jednu na druhou stranu všechno možný a stále nic jednou v kempu jede jak o život a za pár km vedle ji nemužu nachladit na 220V ani na plyn všiml jsem si že je kolinko od kominku co jde do toho žebrováni horký že se neudrží na tom prst a o šest žeber dál kde je to ohnuty je to studeny na cca 20Csnad jsem to napsal srozumitelně a prosím o radu co s tím nejde mi vložit foto toho žebrováni vzadu na lednici Díky David

Ahoj všem. Příliš horká trubka (nad 80°C), vycházející z varníku (vypuzováku) a chladný kondezátor (zkapalňovač) je známkou omezeného proudění čpavkové vody mezi varníkem a absorberem. Tento omezený průtok v okruhu čpavkové vody je zapříčiněn postupně se ucpávajícím termosifonem. U tohoto případu se asi jízdou a hrkáním průtok přes termosifon částečně uvolní, takže chladnička chladí lépe, pak se zase trochu přicpe. Bohužel, prognóza je nejistá. I když se opakovaným převracením aparatury (min. 30x) termosifon pročistí, tak za nějakou dobu se tam nečistoty usadí znovu. Záleží na tom, jak bude ta "nějaká doba" dlouhá. když bude 10 let, tak pánbuzaplať. Čáo, Pepa
 
Upravit
Doskocil napsal:

DavidJanaNikiVendy napsal:

Dobrý večer tak už mám taky problém s lednicí na slunci nechce chladit zkoušel jsem otáčet dával jsem tam větráky dávat ji do roviny na jednu na druhou stranu všechno možný a stále nic jednou v kempu jede jak o život a za pár km vedle ji nemužu nachladit na 220V ani na plyn všiml jsem si že je kolinko od kominku co jde do toho žebrováni horký že se neudrží na tom prst a o šest žeber dál kde je to ohnuty je to studeny na cca 20Csnad jsem to napsal srozumitelně a prosím o radu co s tím nejde mi vložit foto toho žebrováni vzadu na lednici Díky David

Ahoj všem. Příliš horká trubka (nad 80°C), vycházející z varníku (vypuzováku) a chladný kondezátor (zkapalňovač) je známkou omezeného proudění čpavkové vody mezi varníkem a absorberem. Tento omezený průtok v okruhu čpavkové vody je zapříčiněn postupně se ucpávajícím termosifonem. U tohoto případu se asi jízdou a hrkáním průtok přes termosifon částečně uvolní, takže chladnička chladí lépe, pak se zase trochu přicpe. Bohužel, prognóza je nejistá. I když se opakovaným převracením aparatury (min. 30x) termosifon pročistí, tak za nějakou dobu se tam nečistoty usadí znovu. Záleží na tom, jak bude ta "nějaká doba" dlouhá. když bude 10 let, tak pánbuzaplať. Čáo, Pepa

Děkulu za reakci a snad vydrží
David!yJana!!l lNiki a Vendyp)
 
Upravit
Pěkné video jak vyčistit trysku
https://youtu.be/...
YouTube Video
 
Upravit
Ahoj,lednice na plyn začala málo chladit.Po přečtení příspěvků jsem vše rozdělal ,vyčistil,vymontoval jsem i trysky z vařiče a topení.Odpojil jsem bombu profoukl vzduchem.Vše složil .Po zapálení,větší plamínek i z komínku šlo více tepla.Lednice začala chladit,dal sem do ní čidlo teploměru a po půl hodině teplota stoupla o 1stupeň na 18st.Pomalu začala klesat na 14,3st,kdy jsem musel s OA odjet a lednici vypnout.Návrat po 1.30h v lednici teplota 17.1st.Znovu sem ji zapálil.
Teplota v OA.... teplota v lednici ........ čas,
26st ..................... 17.1st .................... 18.07h,
26st .................... 18.1st...................... 18.22h,
20.5st ......... 7.3st v mražáku -12st...... 21.00h,
13.2st ......... -4.1st v mražáku-20st...... 05.33h,
19.8st.......... -3st v mražáku -19st........ 09.22h,

09.22h vypnuta a neotevřena až do16.22h ,teplota v lednici 22.3st a v OA 28.7st. Při každém otevření lednice během měřění teplota klesla o 0,5 až0,8st. Takže lednici zapnu na 220v přes noc, před odjezdem naplním jídlem aj. z jíné lednice popř.mražáku.Lednici odpojím a jede se,jenže než jsem naplnil lednici jídlem ta vlastně už nebyla nachlazená během jízdy vypnutá a po zastavení začíná chladit od začátku. Jídlo do lednice večer zapojit na 220v ráno odpojit a jed.Jídlo na cestu do termotašky a lednici neotvírat. Rosťa
 
Upravit
Mám dotaz ohledně vnitřního uspořádání lednice.
Mám lednici Electrolux RM 4400 s odděleným mrazáčkem a bohužel dvířka mrazáčku mi včera při mytí upadla. Protože celý zavírací mechanismus je dávno po smrti, zvažuji jestli dvířka vracet, nebo nechat ledničku "monoklimatickou".

Automatické sloučení 11.07.2018 15:01:
Zjistil jsem jak velkou motivací je smutný pohled nakopnutého štěněte a otázka "Ale, lásko, kam si budu dávat zmrzku?"
Tak mám znovu namontované dvířka mrazáčku, ale i tak by mne, teď už akademicky zajímalo jestli se otevření mrazáčku nějak negativně projeví.
Upravil/a Nytrak dne 11.07.2018 15:01
 
Upravit
Já lednici tímto způsobem provozuji asi 3 roky a velice si to chválím. Na potrubí v mražáku jsem dal chladič, jinak se potrubí zamražovalo a nepřenášelo chlad. Stejně do mražáku akorát vyšel nanuk.
Vasu přiloženo následujícíobrázek:
lednicka_1.jpg

Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
 
Upravit
Naštěstí já mám mrazáček přes celou šíři, takže se do něj vejde dost věcí, nanuky i pálenka. Grin
Ale nemám nikde viditelné trubky, jen to stříbrné žebrování jako ty v levé části. To vpravo jsou zmíněné "nabastlené" chladiče předpokládám trubky máš někde mezi nimi?
Ale nainstaluji si také teploměr, to máš dobrý nápad.
 
Upravit
Nemohl by mi sem dát někdo fotku, co mám na lednici přesně držet ve vodováze, aby chladivo dobře cirkulovalo? Dík
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
 
Upravit
No tu lednici přece (konstrukce chladící apartury s tím počítá) Smile Otevři si dvířka, polož na dno lednice malou vodováhu a srovnej karavan na její rovinu. Já pokládám vodováhu jen na poklop u dřezu, který je nad ní.

Jen pozor u takové originální malé křížové vodováhy, mě ukazuje dost podstatně blbě, takže jsem si jí zkalibroval lihovou fixou podle klasické velké. Lednice funguje na 100%.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
 
Upravit 1
jarous350 napsal:

Nemohl by mi sem dát někdo fotku, co mám na lednici přesně držet ve vodováze, aby chladivo dobře cirkulovalo? Dík

Ahoj. Začnu pěkně zeširoka: Když v domácnostech ještě byly k vidění absorbční chladničky, vyráběné v Nových Zámkoch, tak u nich bylo téměř pravidlem, že aparatura byla do skříně (chladničky) namontována nakřivo. Vyrovnávalo se to podle výparníku (což je možné i dnes), a později byly apartatury vybaveny vzadu nad srážníkem výstupky, na které se položila vodováha a aparatura se vyrovnala, nehledě na to, že chladnička byla viditelně nakřivo. Samozřejmě, že se to nelíbilo - tak chcete chladit a nebo chcete mít chladničku rovně?
V současné době si na toto dávají výrobci velmi velký pozor a aparatury bývají namontovány přesně, takže lze vyrovnávat i podle dna skříně chladničky (jen ne podle dveří).
Já jsem si vyhlédl při vyrovnané chladničce v mém karavanu další současně vyrovnanou plochu, a tou je mikrovlnka hned na nízké skříňce u dveří, tak vyrovnání kontroluji podle mikrovlnky. Když je vyrovnaná mikrovlnka, tak je vyrovnaná i aparatura chladničky. Zcestné je vyrovnávat podle oje, zvláště podle nakřivo přišroubované maličké kulaté vodováhy, protože oje "péruje", mírně se prohýbá a vyrovnání se změní, jakmile karavan podepřu stabilizačními nožkami. Když chodím s klikou na nožky okolo karavanu jako Pešek, tak vždycky kouknu ve dveřích na vodováhu, jestli se vyrovnání nezměnilo. Nikomu tento způsob nevnucuji, každý má svůj způsob. Pozn: je dobré nejprve karavan vyrovnat příčně, např. najetím na podložný klín, a pak kličkou pojezdového kolečka karavan vyrovnat podélně. Čáo, Pepa
 
Upravit 1
Na základě fotky od Vasu se chystám zvětšit plochu ochlazující vzduch v prostoru mrazáku - prodává se pasivní ALU chladič na metráž. Lednici provozují bez dvířek na mrazáku a je to lepší, akorát po pár dnech je tam dost námrazy, takže jde účinnost dolů. Zvětšení plochy by mohlo námrazu omezit. Pro lepší cirkulaci by bylo dobrý vyřezat stěny mrazáku, ale to se mi moc nechce - nevratná změna. Jestli by třeba nepomohl malý ventilátorek?

V těhle vedrech mám v lednici 12 stupňů, což podle mě zas tak špatný není, ale mohlo by to být lepší.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.66 sekund
175,308,357 návštěv