Dobrý den, jaká je vhodná Elektrocentrala do obytnaku, měla by být co nejtišši.
FunHlavní administrátor Přidáno
před 6 letElektrocentrála je dnes již přežitek. Je hlučná (všechny i Honda), páchne benzínem a je nepohodlná na manipulaci.
Fun
Tak co to znamená,to není centrála?
dukeczČlen Přidáno
před 6 letano, psal jsem dřív než přemýšlel, nebo teda počítal... 2 hodiny 30 minut provozu na 100Ah baterku když nepočítám žádné ztráty...
DiscoverfunČlen Přidáno
před 6 letMam uz leta Hondu 10Ui /1000W ktera ma normalne hlucnost 59 DbA, ale ja jsem ji predelal alternativne na plyn a mam ji zabudovanou na strane
v boxu pod podlahou ktery jsem zvenci i zevnitr odhlucnil penovymi deskami s pyramidami a mam jeste prodlouzeni vyfuku 2m, tim muzu nechat
centralu bezet v boxu, snizil jsen tim hlucnost na merenych 49 DbA, a muzu taky tu centralu vyndat (v Zime) a napojit rychlospojkou plynu az
na 4 m dlouhou hadici dale od vozu, ta centrala bezi ale ted tak tise, ze moje kompresorova lednice je pri behu hlucnejsi.
V zime je centrala nezbytne prislusenstvi, kdyz se stoji napr 14dni u Lanovky bez pripojky proudu, ale v lete se centrala moc nepotrebuje, protoze
jsme ale az 8 mesicu (jaro,leto,podzim) na cestach po evrope, a ja taham jeste prives (750kg), kde mam na pr. elektricky klic na povoleni kol,
kufrikovy kompresor, nabijecku na batterii pro skutra,ktereho taky vozim v privesu, vse na 230V, tak si vuz udrzuji a pripadne opravy delam sam,
proto je pro me ta cantrala nepostradatelna, i kdyz mam zabudovany Wechserrichter 4000W, solarni panely 300Wp, Efoy 1600 a AGM-optima Baterie
celkem 300AH. Videl jsem na cestach ze dost majitelu ob.vozu maji centralu v odhlucnenem boxu na strese vozu. drive jsem mel v mem VW-Pikapu
s obytnou kabinou na lozne plose v podlaznim prostoru zabudovanou Hondu 500W, kde jsem vyhodil zatahovaci strart a misto toho jsen na klikovou
hridel napasoval volnobezny ritzel ze zadniho kola horskeho kola a vedle mororu centraly starter ze skutra s napasovanym pevnym ozubenym
koleckem taky ze stromecku horskeho kola, spojil to retezem a na cok jsem pouzil ovladaci servo ne smerove kormidlo pro modely letadel,
propojij jsem potom kabely do ob. kabiny vozu a ziskal jem perfektni elektricke startovani centraly. (jo a ty ozubena kolecka jsem samosrejme spojil
retezem s kola). Vozim jeste desetimetrove nerezove lano o prumeru 6cm, se kterym jistim centralu, kdyz bezi mimo vuz.
Honza
Honzo ty můžeš konkurovat ČEZU máš to ale na AVII nad 3.5t to si my nemůžeme dovolit .
Ptal se na nejtišší centrálu -zatím vede Honda ale je dosti drahá oproti stejně dobrým 4.taktním . Dají se odhlučnit upravenou krabicí s otvory viz video a je po problému .
Myslel jsem centrálu,jako takový záložní zdroj,kdyby něco.
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letElektrocentrála není přežitek.
haskyČlen Přidáno
před 6 letAhoj.Mám na střeše 320 W panely a pokud jedu v zimě více jak na tři dny tak centrálu pro sichr beru vždy.Centrálu mám Zipper 1000 W a spokojenost.
zemanekpetrČlen Přidáno
před 6 letAno,jezdit a jezdit je rozdìl.Kdo jezdí víc jak na tři dny na podzim a v zimně a chce pobýt na fajn místě neodsuzuje elektrocentrálu do šrotu jako přežitek.Já v tuto dobu trávìm cca 60sát dní na divoko a startuju často.Já bych zase klidně mohl označit parkování za 500set za přežitek ale nedělám to. Každý ať si vybere co mu sedí.Finito