!Prázdninová soutěž skončila!

Mediální partner

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 27

· Členové on-line: 0

· Registrovaní členové: 11,982
· Nejnovější člen: Jarek a Helena

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

trutnovak
14.11.2018 13:15
Ahojky, můžeme se už přihlásit na Velikonoční sraz do Hegyka? a jak se přihlásit? dík za info

Haudke
09.11.2018 16:11
Prodám Fiat Knaus r.v. 2005 výborný stav, alkovna, 4 místa, najeto 130000, krátký vzadu má homologovanou přídavnou bednu, tel: 603482592 e-mail haudke@centrum.cz

PeJa
07.10.2018 18:46
Chtěli bychom tímto poděkovat LÁĎOVI za báječný sraz v Kostelci, všechno bylo super včetně i jídla a snad i pro nás objednat tam nahoře to krásné počasí. Díky Láďo,, zdraví Pepa a Jarka

jarda a danka
07.10.2018 17:44
Prodám našeho mazlíka fiat ducato1.9TD registrace 5/200 s alkovnou spaní pro 5 jízda 4, najeto 108500 cena 295000 tel.702878818

serbik54
30.09.2018 19:28
Poděbrady, prosím, která žena odložila svoji bundu a nechala ji v kempu na lavičce má ji uloženou v restauraci k vyzvednutí.

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Caravan24 » TECHNIKA » Elektro
 Vytisknout diskuzi
doplnění baterie
Řeší se tu jaký baterie,jaký dobíjení,jaký soláry atd.Nikde ale nemůžu najít,jak doplnit destilku do tzv.bezúdržbových.Možná blbej dotaz,ale když vyměníte baterii za úplně stejnou(parametry) a začnete v autě cítit síru,tak asi něco není v pořádku.Po 3měsících používání mně bylo sděleno ,dokonce servisem,kde jsem baterku koupil,že musím kontrolovat stav naplnění kyselinou.Ale jak ,když je to "bezúdržbová".
 
Upravit
Mirku, bezúdržbová většinou nejde dolít bez poškození špuntů. Bohužel pokud je totálně zavřená (a vyvařená) tak je to na výměnu.
 
http://www.serviskaravanu.cz/ Upravit
Karle,dík za odpověď,byla vyměněna,ale jak při výměně zkontrolovat,že je dostatečně dolitá?Až je problém,tak záleží na servisu ,jak se k tomu postaví.
 
Upravit
Podívej se do návodu co tam k té tvojí baterce píšou. Bezúdržbová se standardně nedolívá, ale když z ní serveš vrchní polep tak některé mají ještě šroubovací špunty a jde zkontrolovat, normálně to bývá u autobaterky po několika letech a můžeš jí tímto prodloužit životnost. Ve tvém případě bych to viděl na reklamaci v tom servise co ti ji vyměnili! buť je to vadný kus a nebo ti to auto přebíjí a vyvřela ti voda. Ta předchozí také mohla umřít předčasně kvůli napětí jen to někdo kvůli stáří neřešil.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
 
Upravit
Pod polepem jsem nic nanašel ,je tam jen celistvej dekl,odloupnout to nešlo,zničil bych baterku.Přebíjená nebyla 14,2v max.Servis to vyřešil výměnou.Ale těch "bezúdržbových" se pořád prodává mraky a kde máš jistotu ,že jsou OK.
 
Upravit
Jistotu nemáš, ale máš záruku.
Jarda,Hanka,Anetka,Tomášek a Kačenka, VW CADDY CROSS 4motion - Burstner Belcanto 490TK
 
Upravit
Záruka je sice dobrá,pokud seš v dosahu toho kdo ti záruku drží.
 
Upravit
Uzavřená baterie má elektrolytu dostatek. Pokud je cítit kyselina znamená to, že články "vaří" z důvodu přepětí. Příčinou může být vadný blok dobíjení, nebo "smrt" jednoho článku, který si proud nebere a zbylé články jsou přebíjené. Vezměte si voltmetr a při dobíjení baterie změřte napětí na pólech baterie. Mělo by být v rozmezí 14 až 14,7 V, při udržovacím nabíjení cca 13,3 až 13,7 V. Pokud je vyšší než zmíněných 14,7 V, je závada v regulaci dobíječe. Pokud ne, pak bude závada v baterii. Při správném provozu nesmí být kyselina cítit.
Uzavřená baterie nepotřebuje při správném provozu za dobu své životnosti doplňovat elektrolyt. A pokud se vinou nesprávného dobíjení vyvaří voda, lze baterii doplnit navrtáním víka a opětovným zatavením pomocí tavného lepidla, ale to je práce pro odborníka, který ví kde vrtat a hlavně, zda je záchrana baterie ještě účelná.
 
Upravit
Když byl regulátor vadný a teď je opravený - přebíjel a vyvařil baterku, musíš to dolít destilkou, jinak baterku, dalším provozem zničíš. Já násilím odtrhnu horní krycí plastový kryt, pod kterými jsou špunty vlastních článků. Doliji do předepsané meze a opět zalepím vhodným lepidlem a zachránil jsem několik tisíc Kč. To není návod na demontáž, pozor na potřísnění kyselinou !!!
Fiat Knaus 2,8 + dva senioři
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.44 sekund
179,050,354 návštěv