smolicekNováček Přidáno
před 6 letAhoj, přeji všem úžasné cestování.
Mám otázku ohledně převodovky. Máte zkušenosti ohledně výdrže a opotřebení?
Stala se taková pěkná věc. Jedete z Maďarska a za Vídní do kopce rachot a křupání. Odtah do Čech. Pátý převodový stupně jsem úplně očesal. Celý týden - 10°C a při odjezdu zaváté silnice místy i 20cm
Fiat Ducato 2,8JTD 2003
Předmět děkuji
Upravil smolicek dne 12.03.2018 04:27,
před 6 letMěl jsem Boxera 2,8 HDI r.v. 2004, jezdil plně naložený a tahal jsem za ním plato a na něm závodní auto. Najel jsem s ním 495 tis km do prodeje a ani jediný problém. A bez výměny spojky !
GardaČlen Přidáno
před 6 letTa petka trochu vic odchazi protoze je hur mazana nez zbytek prevodovky. Tu petku chce řadit az se prevodovka ohreje a olej se dostane k tem koleckum. Taky neni zdrave drzet petku asi kvuli spotrebe co to jde nejdele. Proste ten olej se musi rozstrikovat aby se dostal do mazacich zlabku a pak stekl k temto koleckum.
Nastesti se to da obcas zkontrolovat protoze je to dobre pristupne.
Take pokud nekde sakne olej z prevodovky tak opravit a mit v prevodovce dost oleje.
smolicekNováček Přidáno
před 6 letDíky za zprávu.
Při rozebrání převodovky bylo málo oleje asi zásadní příčina.
Převodovka se ohřívá asi jenom třením.
Jak poznám, že je převodovka ohřátá?
Jak dlouho trvá než se převodovka ohřeje?
Dá se třeba instalovat teploměr?
Jaká je minimální teplota?
Díky moc
Nevím jak je to se spolehlivostí, ale existují firmy co se na převodovky ducato specializují tak se asi občas pokazí.
http://www.prevod...
Podtáčení motoru prý může vést i k podpálení ventilů.
Gut
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
GardaČlen Přidáno
před 6 letOhrati prevodovky neřeš. Jde o to chvili jet na ctyrku a ne tam hned cpat petku. Jak pises malo oleje. Pak se i malo rozstrikuje a nesteka na tu petku, protoze ta je za stenou jakoby prilepena z boku.
Kdyz netece tak olej vydrzi strasne dlouho. Ja ho kontroluji a menim pro jistotu pri vymene rozvodoveho remene.
Kamarádovi na Ducatu odešla převodovka a také na minimum oleje. Říkal že měl povolené šrouby na přírubě a servis říkal, že to už párkrát viděli. R.
misusČlen Přidáno
před 6 letJe to uplne jednoduchy !
Nepodtacet motor jezdit u petky nad 2000 otacek a hlavne do prevodovky nalit o 0,5ltr oleje vic.
A menit olej !
Franta REZACČlen Přidáno
před 6 letPětka odešla brzkým přeřazením na 5ku. Kola na sebe nejdou celou plochou, ale jen částí. Při nízkých otáčkách a zařazené pětce je na ně vyvíjená velká síla. A postupně se očesává.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letJojo ty auta jsou cim dal min blbuvzdorna .)
Jedna z veci, ktere je dobre se vyvarovat je brzdeni motorem. Nejcasteji takto prevodovka silne trpi u casto plne nalozenych dodavek . A samozrejme u permanentne nalozenych resp. prelozenych obytek.
Takze brzdit brzdama, ne prevodovkou sundanim nohy z plynu ve vyssich rychlostech nebo podrazovanim.
Je to podstatne levnejsi .)
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Kvalitní olej a množství nevím že špajsku mám po 35 let ježdění a především ji používám na podřazování abych šetřil brzdy:_
ufonCZČlen Přidáno
před 6 letjestli bude nekdo cist co napsal JiPe tak prosim pouzivejte rozum a neverte vsemu. kdyby to byla pravda tak pulka vetsich aut a nakladaku bud stoji pod kopcem ve skarpe nebo v servisu.
razeni dolu s kopce ma sva pravidla, pouziva se i brzda tak aby nizsi rychlost nesla skrz a aby po pusteni spojky auto neskocilo, to urcite vadi kazde prevodovce z kopce nebo do kopce.... pokud to udelas jak mas tak nemas co resit.
z tveho prispevku usuzuji ze si neridil nakladak jinak bys to nemohl napsat....... ver ze treba s 20t nedejboze treba i s vlekem, to pak staci jet dolu barandakem a bez podrazeni, motorovky a retarderu skoncis ve vltave...
promin ale je tu nekdy az moc fake news abych nereagoval:v
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Hymer BMC 680
misusČlen Přidáno
před 6 letParag - kontrolni sroub tam je,ale to neznamena ze je to u 2.8jtd dobre. Ta 5je od vyroby spatne mazana kanalama (resim ted jen 2.8jtd) a zvyseni hladiny to jednoduse vyresi.
A zlobilo to i u 2.5tdi 2krat sem to delal kamosovi na alkovne.
misusČlen Přidáno
před 6 letJestli si to dobre pamatuju (nerucim) tak musis vypustit olej vypustni sroub na obalu kola diferencialu,zmerit mnozstvi a nalit zpet pres sroub odvzdusneni ten je nahore u razeni s takovou plastovou cepickou.
Potrebujes k tomu trychtyr s metrovou hadickou myslim 12mm a olej si nahrej at tece !