Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Zaslaný dotaz na MDČR ohledeně aut nad3,5t: INFORMACE PRO CESTOVÁNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Zaslaný dotaz na MDČR ohledeně aut nad3,5t

Poslední aktualizace před 6 let
M
mstrČlen
Přidáno před 6 let
Jak pomůže úprava rozsahu RP placení mýta? Dnes si klidně můžeš obytky s vyšší povolenou hmotností koupit, za mírný příplatek, omezení RP (zcela zbytečné, mimochodem, je to úřední zvůle) je sice nemilé, ale jednorázově řešitelné. Placení za mýto to ale neřeší ani trochu.
V
Vajglon HnusonČlen
Přidáno před 6 let
" Orgány EU jsou neskutečný moloch, který ještě nic pořádného nezplodil "

Dle mého názoru se daný názor nezakládá na skutečnosti, existuje mnoho nařízení, která nám usnadňuji běžný život, cestování, nákup zboží... ve výčtu by se asi dalo pokračovat.

@ prodej ducato Doufám, že jsi teď s mým výrokem spokojený. :_ :_
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
PepiPepiČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Saty napsal:

Můj osobní názor s ridicakama hýbat je zbytečné. Postacilo by z mýtného vyloučit vozy kategorie M1.

Vidím to v půjčovně jak mají lidi problém s 6m vestavbou s více jak dvojnásobnou hmotnosti oproti osobaku. Aby teda každý kdo má Bcko mohl jezdit s 5t nevím. Ti co mají svoje velké obytky tam to je jina ti mají zkušenosti a určitě pro ně neni problém si to Ccko udelat.
Ahoj,naprostý souhlas,potkat někdy řidiče z půjčovny na silnici 1tř.je o život(nebo slespon o zrcátka).Jinak M1 bez mýta to by bylo ryto a klídek-kdo nic nedělá nic nezkazí,proto dík za tu snahu..:_
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

JiPe Highlanders napsal:

Posunuti hranice pro placeni myta napr. na 4 tuny by pomohlo tem co nyni obytku ofiko nad 3,5 tuny maji nebo tem co si ji v budoucnu poridi.
Pro ty co s pretizenou 3,5 tunou ( a tech je vetsina) uz jezdi, by se nezmenilo nic.
S celkovou hmotnosti 3,5t neudelaji vubec nic, dal budou jezdit pretizeny a dal budou platit poplatky jako doposud a dal budou nest riziko zvazeni.


Automatické sloučení 06.01.2018 14:11:
Ano i toto vidím jako velký problém a z tohoto důvodu mám nyní problém se zakoupením auta do 3,5t.
Chápu,že do vestavby 6m ve dvou vlézt se do 3,5t není problém a pokud bych si byl jistý,že vždy pojedu s manželkou sám asi bych to nějak vyřešil, .Jinak pozor vestavby 6,4m moc velkou doložnost taky nemají pokud se bavíme o provozu ve čtyřech lidech!
Na první reakci odpovím ,že na MDČR to bylo odesláno teprve včera, musí se na vyjádření počkat. Jelikož se mýto týká a řeší v každém státě jinak, neposílal jsem to někam kam nemá smysl. Už jen zrušení nesmyslného mýta pro obytné auta u nás by byl pokrok.
Ano nejlepší by bylo, kdyby se věci ujmul někdo kdo má k alespoň zákonodárcům blíže a kdyby se angažoval právník i to by bylo ku prospěchu. Petice, pokud se pak nemýlím se dá provézt elektronickou formou a další cesta by byl veletrh, kde při vstupu by se petice dala zrealizovat snáze.
Proč jsem napsal dotaz na MDČR ? Nic jiného mne nenapadlo, měl jsem nápad a myšlenku tam napsat, pravda nemusel jsem učinit nic, možná i výsledek by byl stejný. Jednou jsem měl jinou myšlenku udělat v naší ulici svépomoci vodu a kanalizaci, když obec na nás kašlala a kašle do dnes, Chytli se toho dva tři šikovní lidé co v ulici žili z nich i jeden právník a dnes máme vodu i kanalizaci. Jedněm se zhodnotili pozemky, druzí co jim vyschnuly studny po letech sucha si říkají ,,zaplať pnu bohu za vodovod,,

Automatické sloučení 06.01.2018 14:12:
Opravdu nevidím problém v tom si rozšířit řidičské oprávnění, co by ale asi pomohlo rozhoupat i právně jiná místa je ,kdyby se obytná auta zařadila zcela jasně mezi kategorii osobních automobilů třeba klidně do váhy 4t což by mělo pozitivní vliv na vše okolo a na většinu karavanistů. Pak zbývá otázkou, aby se dala zvýšit doložnost stávajících vozů tak, jak se píše v jednom z posledních příspěvků, kdy vůz na to technicky má, ale legislativně to nejde a tak zrušení mýta neřeší problém většiny karavanistů co mají obytky do 3,5t a přetíženi jezdí .Troufám si říci, že je to tragický obrovský počet vlastníků těchto vozů a do této situace se rozhodně dostat nechci.
Všichni na to máme rozličný názor ,ale v globále nám jde všem o to společné a hádat se tu nemá smysl. Já osobně chci slyšet názor lidí co se v této legislativě pohybují,co mne dají dvě základní informace
a. sereme na vás lidi budeme vás buzerovat, pokutovat, nachytávat na hruškách a dělat z vás blbce a vybírat na vás peníze jak to jen kde abychom je mohli následně rozkrást.Zapomeňte na změnu váhy,těm co maj obytky to osolíme, těm co je nemaj to znemožníme, těm co neví co z penězi to zdaníme
b. ano víme o tom problému, je tu pár lidí co o tomto ví, řeší se to nebo bude se to řešit tak nebo tak. Snadné to nebude, výhledově to vidíme na rok dva než se něco změní. Ano pomůže když zorganizujete minimálně petici, dáte ji tam a tam, nebo ne nemusíte dělat petici, nic tím nezískáme o problému se ví a bude se řešit. A pokud se nevyřeší omlouváme se snaha byla ale opravdu to znemožnil a jmenovitě ten a ten z té a té strany.
A PODLE TĚCHTO INFORMACÍ SE MOHU TŘEBA JÁ ZAŘÍDIT.TŘEBA I TAK AŤ MÁM KARAVANING RÁD,ŽE ZE MNE KARAVANISTA PROSTĚ JIŽ UŽ NEBUDE,ALE BUDU DÁL FANDIT A OBDIVOVAT TY CO DO TOHO JDOU PŘES VŠECHNY PROBLÉMY A NÁSTRAHY CO POSLEDNÍ LÉTA PŘINESLY. JÁ MOJÍM DĚTEM VŽDY ŘÍKÁM ,,DĚCKA NIC VÁM NEZÁVIDÍM,JSEM RÁD,ŽE MNE JE TOLIK CO MNE JE A ŽE JSEM ZAŽIL CESTOVÁNÍ TAK JAK JSEM JEJ ZAŽIL PŘED DESETI DVACETI LETY,KDY JSEM MOHL KLIDNE ZASTAVIT KDE SE MNE ZACHTĚLO ANIŽ BYCH SE BÁL,ŽE MNE NĚKDO OKRADE,ODNĚKUD VYHODÍ,VEZME MNE RODIČÁK,DOSTANU POKUTU ŽE NEMÁM ŘÁDNĚ ULOŽENY LYŽE A LYŽÁKY V RAKVI,ŽE NEMÁM PSA PRIVÁZANÝHO DLE NAŘÍZENÍ EU, ŽE NESMÍM STÁT ZDE A ZDE,VJET SEM A SEM A ŽE NA ÚSEKU 500M SE MNE ZMĚNÍ RYCHLOSTNÍ LIMIT A OMEZENÍ 4X. NEDEJNBOŽE ŽE SI KOUPÍM OBYTNÝ VŮZ,KTERÝ MNE Z NĚJAKÉHO HLOUPÉHO DŮVODU ZŮSTANE STÁT NA DVOŘE.
Jinak od toho je to tu diskuse aby se diskutovalo, názory všech mne zajímají ať jsou takové nebo makové, na vše nezvládnu odpovědět i když cítím tu povinnost, když jsem vlákno založil. Jak jsem psal pokud budu mít nějaký výstup z dotazovaných subjektů umístím to sem. Pokud bude mít někdo nějaký zajímavý poznatek ohledně možností problém řešit nebo info, že se někde něco řeší sem s ním. Určitě si tu nenechte kazit karavanistickou sezonu 2018 .To že se nespokojím s malým autem a prostorem tak , abych se vlezl do váhového limitu a potřebuji vézt na dovolenou nespočet hovadin a že chci dodržovat předpisy a nařízení alespoň v rámci normálu si uvědomuji ,že je jen můj osobní problém
Upravil ramtlah1 dne 06.01.2018 15:12, před 6 let
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 6 let
Jak jsme někde psal váha naší plně vybavené vestavby L3H3, včetně 90l nafty, 110l vody, 10kg popanu je 3150kg. Doložnost teda 350kg, s toleranci 3% pak 450kg. Podvozek MAXI, tj. 4t, papírově 3,5t.

Nižší L3H2 nebo i delší L4H2 je o cca 100kg lehčí (nemá horní postel a maxi podvozek, ten dělá 40kg - silnější ramena, péra, větší brzdy a kola).
U vestaveb bych teda problém moc neviděl...
---Specializujeme se na obytné vestavby KNAUS a elektroinstalace obytných vozidel ---
Upravil Jakub Satek dne 06.01.2018 15:30, před 6 let
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 6 let
Opět se vracím k tomu, že se zde řeší dvojjediný problém, nebo-li dvě strany jedné mince - karavaningu. Jak píše Tom a Zdena, má-li se k něčemu smysuplnému dojít, je třeba řešit tento problém komplexně, tedy najít někoho, kdo to celé zastřeší a s podporou celé karavanistické komunity, včetně prodejců a výrobců, začne jednat s kompetentními orgány. Ten musí dostat jednotnou představu karavanistické obce, na základě které může vzniknout odůvodněný návrh na řešení celého tohoto problému. Co třeba zkusit pro to získat Autoklub ČR a v jeho rámci existující Asociaci caravan clubů ČR (ACC AČR)?
Dohady tady, kdy B-čkařům vadí jejich přetížená auta a hrozba pokuty, ale problémy C-čkařů s mýtem je nezajímají a naopak C-čkaři v podstatě posílají B-čkaře k šípku s tím, ať si rozšíří ŘP, protože navýšení základní hmotnosti auta neřeší jejich problém atd. ničemu nepomůžou a dopis Toma bude jen výstřelem do tmy.
Ještě k obavám C-čkařů, že by B-čkaři zvýšení povolené hmotnosti vozidel ze 3,5 na 4-4,5 t nezvládli jen tolik, že většina současných karavanistů jako řidiči začínali na něčem malém. Je logické, že řidič s praxí na něčem velikosti podobném krátké Fábii nemá potřebnou jistotu, když najednou v půjčovně poprve sedne do 6 nebo 7 m dlouhé alkovny a musí si zvykat. To přece ale potkalo každého řidiče. Pamatuji se, jak jsem jako mladý kluk s poměrně nevelkou zkušeností se Š 100 a 105 najednou sedl za volant Volhy 24. Taky mi připadala silnice úzká a měl jsem pocit, že se nevejdu vedle traktoru. Ostatně vlastnictví C-čka ještě neznamená, že dotyčný je dobrý řidič, což na silnicích dost často vídáme.
Zdraví
Luboš a Dáša
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
Tak teď opravdu nevím, co se řeší? Zda placení mýta za obytná auta kategorie M1 v ČR a nebo řidičské průkazy?
Opravdu si to vyjasněme.
Standa2
R
RudyČlen
Přidáno před 6 let
Má li mít jakýkoli tlak na legislativu smysl, musí být jasně definován cíl a nalezen někdo, kdo může návrh na legislativní změnu podat.

Dle mého názoru je v současné době zásadním problémem zahrnutí obytných aut nad 3,5t do mýtného systému. Cílem by tedy mělo být vyjmutí OA (nebo jednoduše vozidel M1 bez ohledu na hmotnost ) z mýtného systému a zařazení do systému dálničních známek. Stejně jako na Slovensku.
Výpadek plateb v mýtném systému by byl prakticky zanedbatelný, takže by odpor k této změně nemusel být nepřekonatelný.
Pokud by se zde našel právně zdatný jedinec, který by dokázal sepsat příslušný návrh na legislativní změnu, bylo by jistě možné jej podpořit podpisovou petici (třeba zde na fóru) a zaslat kompetentním orgánům.

Tím nijak neumenšuji počin zakladatele tohoto vlákna, naopak vždy je lepší dělat něco než nic, jen se domnívám, že problematiku úpravy skupin ŘP bude nutné řešit na úrovni EU a s tím tady asi nehneme.
Je třeba si i uvědomit, že případné zrušení mýta a třeba i rozšíření skupiny B (něco jako B96 u přívěsů) by nijak nepomohlo současným vlastníkům OA homologovaných do 3,5t s výjimkou těch, jejichž auta jsou homologovány na vyšší nosnost, která byla při registraci omezena na 3,5t a bylo by možné je přeregistrovat zpět na vyšší celkovou hmotnost.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Standa2 napsal:

Tak teď opravdu nevím, co se řeší? Zda placení mýta za obytná auta kategorie M1 v ČR a nebo řidičské průkazy?
Opravdu si to vyjasněme.


Já jednoznačně jen váhu obytných vozů a mýto !!!!! řp je jak jsme se zde shodnuli je lehce řešitelný problém každého z nás
G
gutČlen
Přidáno před 6 let
Po mých katastrofálních zkušenostech je mi líto zbytečného úsilí které vynakládáme při zbytečné snaze posunout tento zkostnatělý systém někam dále.
Nebudu plevelit a obtěžovat Vás detaiy na pozvracení při jednání s Ministerstvem pro místní rozvoj.Komorou inženýrů a techniků činných ve výstavbě a stavebním ůřadem, Taktéž různými představiteli jejíchž ksichty nám na bilbordech slibují modré z nebe.

Proto navrhuji účinné řešení celého problému.
Navrhuji založit skupinu která zajistí finanční pokrytí a zakoupí obytné automobily přes 3.5 t vytypovaným představitelům kteří zajistí změnu legislativy.

HOWGH domluvil jsem.
Denke daran: Amateure bauten die Arche, Profis die Titanic!!
B
BronČlen
Přidáno před 6 let
To co napsal Rudy 6.1.2018 v 16:16 je zcela jistě merid věci:

"Dle mého názoru je v současné době zásadním problémem zahrnutí obytných aut nad 3,5t do mýtného systému. Cílem by tedy mělo být vyjmutí OA (nebo jednoduše vozidel M1 bez ohledu na hmotnost ) z mýtného systému a zařazení do systému dálničních známek."

To je dle mého to, co potřebujeme, aby platilo pro celou EU!
S řidičským průkazem opravňujícím k řízené té které skupiny či třídy se musí každý z nás poprat sám.

Ještě doplňuji: mám zato, že ideální událostí pro tyto úvahy, by mohlo být zpoplatnění německých dálnic. Tam by mohla být silná pozice německé komunity, která se s tímto problémem bude muset asi také vypořádat.
Jen tak - dle různých info (nevím jestli je to pravda) snad prý pro celou EU "harmonizační kód 96" prosadili NL karavanisté ...
Bron
Upravil Bron dne 06.01.2018 18:24, před 6 let
Standa2Standa2Člen
Přidáno před 6 let
To, co napsal Rudy a Bron plně souhlasím. Pokud za to bude petice, podepíšu.
Standa2
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

gut napsal:

Po mých katastrofálních zkušenostech je mi líto zbytečného úsilí které vynakládáme při zbytečné snaze posunout tento zkostnatělý systém někam dále.
Nebudu plevelit a obtěžovat Vás detaiy na pozvracení při jednání s Ministerstvem pro místní rozvoj.Komorou inženýrů a techniků činných ve výstavbě a stavebním ůřadem, Taktéž různými představiteli jejíchž ksichty nám na bilbordech slibují modré z nebe.

Proto navrhuji účinné řešení celého problému.
Navrhuji založit skupinu která zajistí finanční pokrytí a zakoupí obytné automobily přes 3.5 t vytypovaným představitelům kteří zajistí změnu legislativy.

HOWGH domluvil jsem.


Mozna postaci vino v krabici od bot :)Ano tato cesta je nam znamo ze funguje:) Tento duvod ze je mne na bliti z davani uplatku zmetkum u mne zapricinil,ze jako podnikatel nedodavam zbozi a neprovadim zadne aktivity pro statni zakazky,obecni zakazky,ale delam pouze pro koncove odberatele.Vytvorit zisk a obrat je slozitejsi,ale podivat se detem do oci je nasledne jednodussi.Jako na odlehceni diskuse ale super, pevne verim,ze zadat tuto praci Ritigovi nebo jinymu podobnymu zmetkovi bylo by po problemu :)
J
Jaro53Člen
Přidáno před 6 let
Ahojte,

táto téma je zaujímavá nielen pre českých a slovenských karavanistov. Nejaký čas jej už venuje aj federácia výrobcov karavanov / Slovensko ani Česko v nej nemajú zástupcov / v spolupráci s FICC. Jednajú s orgámni EU, už boli aj ukážky... hrajú to na to, že ak majú vyhovieť predpisom EU o bezpečnosti a popritom aj vybaviť slušne karavan, tak sa to do 3,5 t nedá. Ale v správe sami píšu, že je to boj na dlhé trate. Čo sa týka B / C neviem či vyjadrenie českého ministerstva bude záväzné pre rakúskeho policajta. Ak chceš mať istotu volil by som C.
Čo sa týka mýta, treba všade pripomínať, že sa nejedná o vozidlo určené na zárobok! Zatiaľ treba pochváliť slovenské ministersto dopravy za rozumný prístup. Čo sa týka Slovinska - obytné autá platia nižšiu sadzbu bez ohľadu na rozmery....
Ešte k tej tolerancii, tá nie je určená na prekonanie hranice 3,5 t, ale výrobná tolerancia pre zámenu dielov počas výroby - takže si treba svoje auto odvážiť, pretože o túto toleranciu môže byť znížená vaša doložnosť!!! Pri vážení môže byť zohľadnená iba tolerancia váhy na ktorej vás vážia, to by malo byť uvedené v certifikáte k váhe, ale nevie či vám ho policajti ukážu....

A čo sa týka iniciatív moc by som romýšlal čo tam napísať, aby tam neboli argumenty na sprísnenie prístupu ku všetkým karavanistom !!!!

S pozdravom Jaro
Upravil Jaro53 dne 07.01.2018 16:51, před 6 let
T
TondaČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj Tome a Zdeno,jestli jste dočetli až sem,tak to musí hodně bolet, když nenajdete podporu ani ve vlastních řadách. Každý si tady fouká na vlastní bolístkou. Na změny že strany orgánů EU nespolehejte. Dodnes třeba nedokázali sjednotit plynové ventily u lahví na PB. Jednou její snahou je,aby náhodou některý prezident z členských států nevyhlásil referendum o vystoupení z Unie. Přeji hodně sil ve vašem úsilí a mete moji plnou podporu . Tonda.
ivanoivanoČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Jaro53 napsal:

Zatiaľ treba pochváliť slovenské ministersto dopravy za rozumný prístup. Č

S pozdravom Jaro


No nie je začo chváliť. Úradníci jednoducho nevedeli, že kategória M1 nad 3,5t existuje. Preto sa do zákona dostalo -nákladné autá nad 3,5t-. Dokonca pri tom ich diletantizme som pár rokov jazdil zadarmo. Na dialničnej známka zase bolo, že platí pre autá do 3,5t :-).
Pri prvej kontrole policajtami na dialnici to bolo vtipné. Tiež netušili, že také niečo môže existovať, napred si mysleli, že si robím srandu. Potom si to overili a naozaj :-). Ten môj kamión jazdil po diaľniciach oficiálne zadarmo :-).
Podotýkam ale, že vtedy bolo obyťákov nad 3,5t na Slovensku pár kusov.
R
ramtlah1Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Tonda napsal:

Ahoj Tome a Zdeno,jestli jste dočetli až sem,tak to musí hodně bolet, když nenajdete podporu ani ve vlastních řadách. Každý si tady fouká na vlastní bolístkou. Na změny že strany orgánů EU nespolehejte. Dodnes třeba nedokázali sjednotit plynové ventily u lahví na PB. Jednou její snahou je,aby náhodou některý prezident z členských států nevyhlásil referendum o vystoupení z Unie. Přeji hodně sil ve vašem úsilí a mete moji plnou podporu . Tonda.


Základem všeho je nic neočekávat, raději být překvapený :) Jak jsem psal dokáži se poprat s jakoukoliv informací i s tou, že se nedá pro věc nic udělat a že se nic nezmění. Názory všech i problémy všech mne zajímají a tak jsem si pozorně přečetl všechny příspěvky. Děkuji za vyjádření podpory. Nemyslím si , že dokáži něco tímto založeným vláknem změnit, účel ale splní, pokud někdo kdo si chce obytné auto pořídit vezme naprosto jasně a zřetelně v potaz všechny rizika s tím spojené, pokud si koupí třeba kvalitně zpracované obytné auto Laika (i jiné značky) dlouhé 7,5m s váhou do 3,5t a bude v něm jezdit ve čtyřech lidech po Rakousku :) Je dobré si přečíst příspěvek výše, že se někde něco řeší, děje a minimálně se o tom diskutuje. Ano Slováci jsou dál než u nás a kloubouk dolů před nimi i Maďary.
Macek2Macek2Člen
Přidáno před 6 let

Citovat

Vajglon Hnuson napsal:

" Orgány EU jsou neskutečný moloch, který ještě nic pořádného nezplodil "

Dle mého názoru se daný názor nezakládá na skutečnosti, existuje mnoho nařízení, která nám usnadňuji běžný život, cestování, nákup zboží... ve výčtu by se asi dalo pokračovat.

@ prodej ducato Doufám, že jsi teď s mým výrokem spokojený. :_ :_



Respektuji Tvůj názor, ale kvůli tomu se snad EU zakládala - kdyby neplatilo to co jsi vyjmenoval, tak by snad EU ani nemusela být. Jenom jsem si myslel, že se bavíme o legislativě v silniční dopravě. A tam si stále trvám na svém názoru. Omlouvám se za další plevelení a již se k tomuto dále vyjadřovat nebudu, jen vyjadřuji podporu všem aktivním - kdyby se organizovala nějaká petice rád připojím svůj podpis.
Audi A6 Allroad 3,0 BiTdi, Hymer 465 Sporting
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 6 let
Obytná auta na Slovinska platí nižší sazbu pouze pokud jsou do 3,5T. Pokud jsou nad 3,5T tak platí stejně jako náklaďák..
H
hugo 007Člen
Přidáno před 6 let
On si každý opravdu hraje na svým písečku, ve vychvalovaném Slovensku
musím mít při soupravě nad 3.5 t, auto +karavan dvě známky, mám totiž 3560 kg.
Ani si nemyslím, že to byl záměr dotohlavců, pardon politiků, oni jen nic nevědí,
přitom by chtěli o řídit naše životy.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,399,637 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25170 sekund | Průměrně za: 0.2517 (0) sekund | Dotazy: 150 | Použitá paměť: 2.42MB/2MB