kebuleČlen Přidáno
před 7 letZdravím.
Ráda bych se s vámi podělila o naši velmi čerstvou a velmi nešťastnou zkušenost s koupí nového obytného vozu v ceně 1,38 mil. Kč a zajímal by mne váš názor, jestli jde o mou přecitlivělost anebo skutečně amatérský přístup prodejce.
Zvažovali jsme, zda vůz zakoupit přímo u výrobce v ES, nebyl by pro mne problém vše domluvit, ale nemáme zkušenosti s pořízením vozů z EU, a už vůbec ne pokud jde o dokladování a jeho registraci v ČR. Vybrali jsme tedy zkušeného prodejce, který mimo jiné inzeruje na těchto stránkách.
Vůz byl do ČR přivezen 12.5.2017, byli jsme vyzváni k jeho prohlídce a příp. objednávce příslušenství s montáží. Prohlídka proběhla hned následující víkend v místě prodejce s tím, že jsme pána informovali, že chceme 18.6.2017 odjet s novým vozem na dovolenou. Prodejce odmítl pomoci s přihlášením vozu, to si prý máme zajistit sami.
Během oněch několika týdnů nepřišla žádná zpráva, až po naší urgenci 10.6.2017, kdy můžeme převzít vůz, který si (s ohledem k jeho neochotě pomoci s registrací vozu) musíme stihnout během pár dnů vyřídit zaregistrovat. Do této doby jsem ani neobdržela fakturu na doplatek vozu, v pondělí 12.6.2017 prodejce zavolal, že má volný termín k předání pouze pátek 16.6.2017 a že ještě dnes mám uhradit doplatek faktury kterou posílá a on obratem zašle COC list.
V úterý ráno jsem hned úhradu s expresním příplatek zaplatila, prodejce poslal COC list, se kterým jsme šli žádat registr vozidel o vydání technických průkazu.
K našemu zděšení nás nebyla jediná pobočka registrace vozidel v širokém okolí ochotna obsloužit ještě tentýž den, prý na to mají 30 dní a že nám mohl náš prodejce zajistit alespoň zapsání COC listu u technika registru.
Po několikahodinové honičce a hodně telefonátech se nám nakonec podařilo ve čtvrtek odpoledne v 15.30 hodin získat velký a malý TP. Mysleli jsme, že nejhorší máme za sebou, nebyla to ale pravda.
V pátek odpoledne proběhlo předání vozu, jsem chtěla uskutečnit (opačně než prodejce navrhl) nejdříve fyzické převzetí vozu, pak teprve podepsat všechny doklady, to nebyl problém, takže jsme vítězně před 17.00 hodinou pátek odpoledne ukončili i předání a podpis všech dokumentů.
Při odchodu nás prodejce jen tak mimochodem upozornil na to, že mu již volali dva klienti, že měli problém s hláškou palubní jednotky, že "servis nutný", ať si s tím neděláme hlavu, že půjde o opravu vstřikovačů. Ford prý má tyto chyby v databázi a jsou povinni je ihned v záruce opravit. Před podpisem předávacího protokolu se o tomto nezmínil.
Po několika kilometrech od prodejního místa se skutečně hláška dostavila, motor přestával táhnout a přepínal se do nouzového stavu. Ihned jsme začali kontaktovat všechny servisy Ford v blízkém okolí, jestli závadu těchto nových motorů mají v databázi a mohou opravit, od každého jsme ale dostali odpověď, že o tomto slyší poprvé a že budeme muset na diagnostiku motoru, ale nemají čas se nám věnovat.
Od dnešního brzkého rána neděláme nic jiného, než že se snažíme někde hlášku nechat opravit, máme však smůlu, všude mají plno.
Takže na dovolenou se nepojede.
Prodejci jsme psali dotaz, jestli by nám nemohl dát kontakt na některého z jím uvedených klientů, kteří měli podobný problém, abychom alespoň měli představu o časové náročnosti opravy. Prodejce ale již včera po našem odjezdu nezvedá telefon a ani neodpovídá na náš e-mailový dotaz.
Co byste radili - jak se v tomto případě zachovat? A další dotaz - jeden ze servisů nám sdělil, že nový motor se závadnými vstřiky by ihned vrátil prodejci zpět, jelikož závada i po její opravě může postupně ničit další části motoru.
Děkuji za všechny reakce, jsme technicky poněkud podprůměrní, a to byl také důvod, proč jsme se rádi obrátili na českého prostředníka s dlouholetou praxí, který jsme doufali, že nás za jistě nemalou provizi těchto problémů ušetří.
kebule
Nějak nerozumím pojmu,COC list v Čechách ´´?Prodejce neměl český techničák ?
Takže to nebyl prodejce ale dovozce z venku.....
Jinak si to neumím vysvětlit.....Protože každý prodejce v čechách má TP od výrobce ne ?
a co to je za značku ?
Díky
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
kebuleČlen Přidáno
před 7 letNějak nerozumím pojmu,COC list v Čechách ´´?Prodejce neměl český techničák ?
Takže to nebyl prodejce ale dovozce z venku.....
Jinak si to neumím vysvětlit.....Protože každý prodejce v čechách má TP od výrobce ne ?
a co to je za značku ?
Díky[/quote]
Česká firma, dlouholetá praxe, zprostředkovala koupi obytného vozu Benimar ze Španělska, motor je Ford 2,0, vůz jsme si vybrali na výstavě v Praze. Dostali jsme od nich výrobní list od Benimaru, s tím nás poslal na registr vozidel.
Nejvíce mne na tom mrzí, že vůz u něj stál více než měsíc a za tuto dobu mohl být v klidu zaregistrovaný a kontrola resp. oprava motoru hotová i s časovou rezervou, a bez stresu. A nemyslete si, že se mi prodejce omluvil, že toto "nedomyslel".
Ota a Jarka 65 a 55
Upravil kebule dne 17.06.2017 17:56,
před 7 letPepiČlen Přidáno
před 7 letAhoj,po mnohaletých zkutečnostech,jsem 3 auto vybíral i s ohledem na servis.U druhého, než bych z moravy jel do 400km vzdáleného servisu,raději jsem to opravil nějak sám.Poslední auto jsem koupil v Prontu F.M. LAIKU 710R,šest roků najeto 110000km,naprosto bez problému,prodej,servis naprosto v pohodě a bez starostí,to není reklama to je holá skutečnost.:_
fidoČlen Přidáno
před 7 letSe vstřiky není legrace si zahrávat, já teď řeším opravu zadřeného motoru s propáleným pístem. (vstřik ukapával) Řídící jednotka musí být nastavena podle vstřiků, jinak hrozí nebezpečí poškození motoru. Lepší varianta je nepřiměřená spotřeba nebo špatný výkon motoru. Auto je nové, tak řešit v záruce co nejdříve.
MartasikČlen Přidáno
před 7 letAhoj, take by me zajímal, který prodejce ma takový pristup k zákazníkům. Pokud to sem nechcete napsat, tak porism o sz. Az budu někdy kupovat nové auto (pokud ho vůbec budu kupovat) mel stejně problémy, nebo abych věděl jaky servis brát velikou oklikou.
kebuleČlen Přidáno
před 7 letBohužel to byl pan Harmáček, HVCaravans z Mariánských lázní, který zde inzeruje svoji 22letou zkušenost a má zde poměrně hodně pozitivních ohlasů, i když většinou již z delší minulosti.
Kupovali jsme nejspíš nejlevnější vůz z jeho prodávaných obytných, chtěli jsme délku do 6m, takže jsme mu nejspíš nestáli za více námahy.
O možném problému motoru se vstřiky nás informoval až po podpisu všech dokladů, při odchodu. Díky přečteným dobrým zkušenostem s ním jsme nepovažovali za nutnou zkušební jízdu, i když byla nabízena při předávání a podepsali jsme, že se uskutečnila. Ve snu by nás nenapadlo, že si pan Harmáček nechá zaplatit a předá nám vůz, o kterém ví, že nemusí mít motor v pořádku. Neměla bych žaludek na to, abych prodala věc, o které mám funkční pochybnost, aniž bych si toto ověřila u místního servisu Ford.
Každopádně pokud si tento příspěvek přečtou majitelé Ford-Benimaru, kteří měli mít tento měsíc s motorem obdobný problém, budu velmi ráda za jejich zprávu, jak vše nakonec dopadlo.
Ota a Jarka 65 a 55
Upravil kebule dne 17.06.2017 20:02,
před 7 letkarlosVWČlen Přidáno
před 7 letKamarád si v HV Caravan pořídil 2 roky zpět nové auto na Fiatu....předprodejní ochota vzorná....poprodejní řešení problémů tragické.
Citovat
kebule napsal:
Bohužel to byl pan Harmáček, HVCaravans z Mariánských lázní, který zde inzeruje svoji 22letou zkušenost a má zde poměrně hodně pozitivních ohlasů, i když většinou již z delší minulosti.
Kupovali jsme nejspíš nejlevnější vůz z jeho prodávaných obytných, chtěli jsme délku do 6m, takže jsme mu nejspíš nestáli za více námahy.
O možném problému motoru se vstřiky nás informoval až po podpisu všech dokladů, při odchodu. Díky přečteným dobrým zkušenostem s ním jsme nepovažovali za nutnou zkušební jízdu, i když byla nabízena při předávání a podepsali jsme, že se uskutečnila. Ve snu by nás nenapadlo, že si pan Harmáček nechá zaplatit a předá nám vůz, o kterém ví, že nemusí mít motor v pořádku. Neměla bych žaludek na to, abych prodala věc, o které mám funkční pochybnost, aniž bych si toto ověřila u místního servisu Ford.
Každopádně pokud si tento příspěvek přečtou majitelé Ford-Benimaru, kteří měli mít tento měsíc s motorem obdobný problém, budu velmi ráda za jejich zprávu, jak vše nakonec dopadlo.
Co vím tak stejně to prodává i ve Chvojenci akorát úplně jiný přístup.ale cena by mohla být podobná.ale prodat to se závadou by bylo na otlučenií o hlavu.....ale je to Ford.Za to on neručí...a pokud to už odjelo tak už vůbec ne.....Záruka na fordu....Bohužel....Vyjebal s Vámi...
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
PaRePeČlen Přidáno
před 7 letZakupil si nefunkcny tovar, do 14 dni mas pravo odstupit od kupnej zmluvy s vratenim celej sumy. Ak by si kupil podvozok a dal niekomu dorobit nadstavbu, tak ten niekto by daval zaruku na nadstavbu a na podvozok vyrobca podvozku, ale ty si kupil autokaravan a za jeho kompletnu funkcnost prebera zodpovednost a dava zaruku vyrobca a predajca karavanov. Odporucam vratit a nebat sa pohrozit sudom...ked sa v karavane v zaruke pokazi ladnicka , tak kde pojdes reklamovat? K vyrobcovi ladnicky, ci predajcovi karavanu...?
Pali,Renka,Peťo,Challenger Genesis 43
Smutne, vyhrat nad temito podnikateli bude beh na dlouhou vzdalenost. Myslim si ze mantinely jsou urcene. Reklamacni rizeni. Klic k uspechu bude v tom co budes reklamovat- formulace.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Je evidentni, ze tvoje auto potrebuje servis Ford.
Pres tveho prodejce bych to ted neresil. Na zarucni opravu ma mesic, stejne to on bude resit pres Forda a ty potrebujes co nejdriv zacit jezdit. Zkus zavolat na zakaznickou linku ford.cz a tam se domluvit. Pokud se nechytnes, tak napis SZ a zkusime vyjednat nejaky rychlejsi termin tady u nas.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
MartasikČlen Přidáno
před 7 letAhoj, asi bych to radši řešil přes prodejce, přijde mi tato závada dost zásadní, hlavně pokud se objevila takhle rychle - zkryta vada. Pokud bych koupil nové auto tak očekávám ze min 100 tis km budu jezdit jen na pravidelně výměny oleje a běžnou kontrolu.
V dubnu letošního roku jsem u stejného prodejce kupoval stejné auto. S COC listem jsme neměli problém, jenom vystavení velkého TP trvalo na DI týden. Trochu měl technik problém s tím, že neměl v databázi značku Benimar ale dali jsme mu telefon na Harmáčka a vyřešili si to mezi sebou.
S tou závadou co popisujete mám také zkušenost. Protože jsem z Moravy tak mne čekala dlouhá první cesta po dálnici. Nastavil jsem tempomat na 110km a jel jsem. V táhlém stoupání najednou se rozsvítil žlutý trojůhelník s vykřičníkem a rozsvítil se nápis servis nutný a vypl se tempomat. Hodně mě to překvapilo ale všiml jsem si, že jsem se dostal na otáčky okolo 1300. Stačilo podřadit a zvýšit otáčky nad 1500 a během 10s zpráva zmizela. Mám najeto asi 2500Km a stalo se mi to již cca 3x. Během posledních výjezdů se mi to již nestalo, protože si dávám pozor abych držel otáčky nad 1500. Konzultoval jsem tento problém ze servisem FORD a jsem objednaný koncem měsíce na diagnostiku. Pak dám vědět, co našli. Bohužel máme v autě úplně nový typ motoru od Fordu, který se vyrábí cca rok. Na druhou stranu, motor velice pěkně jede a spotřeba i při hodně svižné jízdě se pohybuje okolo 10l. Tonda
kebuleČlen Přidáno
před 7 letDíky moc za nabídku, v sobotu nás nakonec na diagnostiku vzali, bylo tam 5 různých hlášek, dle technika velmi různorodé a nesmyslné, spíše je tipoval na neodborné zacházení při montáži elektrických dílů na nástavbě než na chybu motoru. Večer nám ještě udělal diagnostiku znovu místní autoopravář, má ale zastaralou verzi softwaru, hlásily se mu 2 chyby: P0126A-11 a P0126D-11, což jsme vygooglili jako P0126 - Insufficient Coolant Temperature for Stable Operation.
Dnes jsme byli opět vůz projet, hlídali otáčky, stejně se hláška objevila na 100 km celkem 5x.
Ozval se nám s.z. pár, který stejný vůz kupoval také v M.L., mají jiný problém ale nic s motorem, ale zatím nevím, jestli si nechali v M.L. instalovat elektrické příslušenství jako my.
Ota a Jarka 65 a 55
Upravil kebule dne 18.06.2017 16:37,
před 7 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 7 letTedy pánové,
jestli někdo točí subminiaturní motůrek se 4t na zádech 1300ot do kopce - tak bejt tím motorem, tak mu ojnicí dám takovou přes hubu, že vystoupí za jízdy.
Tady je fakt potřeba jít na diagnostiku, ale ne s motorem,....
Autoškoly poskytujou tzv. kondiční jízdy. Vřele doporučuju.
Kebule: nevím jestli taky jezdíte takhle "na spotřebu", ale pokud jo, tak tohle může být jedna z příčin.
Internetem zdebilnělej kravaťák kterej v životě nebyl v motorárně (v kooperaci se zelenejma) vymyslí downsizing.
Nechápu lidi co si takovoudle píčovinu (subminiaturní motorek s prasečíma tlakama) koupí.
A poslední rána do mý šedivý palice je, že někdo v honbě za spotřebou mučí toho chcípáka 1300ot. do kopce. Časování vačky, komprese a úhly lopatek turba = veškerý děje jsou na tento druh používání vyloženě nastavený. Vysokozdvihovej stabilák s nízkou kompresí? Fakt mám dost.
Vo autě a jeho konstrukci lautr nic nevíte, sraček je plnej trh a vy si tady trháte vlasy?
Jak si někdo může koupit na 4 tunovou boudu dvoulitrovýho chcípáka, točit ho 1300 ot. do kopce a krmit ho řepkou do vysokotlakýho commonrailu? Bez aditiv?
Abyste alespoň trošičku upravili cetanový číslo při těch prasečích tlakách a debilním hoření?
Lidi proberte se !!!
Svět se v prdel obrací,....
Proč se před koupí takovýdle šílenosti nepoptáte někoho, kdo vo tom něco ví?
Proč rovnou jdete a vysolíte 1,5míle za věc, kerá je z principu časovaná bomba?
Dodávka která většinu času jezdí prázdná a má 2 tuny-jasný, proč ne, ale 4t obytka která má 3,5t permanentně?
Zešíleli jste ? Výroba evidentně jo. V touze po snížení ceny.
trend:
Zn. jediný kritérium výběrka je cena,.....
soráč, ale muselo to ze mě ven.
Páč jednou sem vlezu :o a hned mám dost.