Díky za odpověd. Mám jeden starej flexi 100w,tak ho obětuju na pokus.
Magnetka drží jak prase. Dej pak vědět. Je to zajímavé řešení. Při dlouhodobém stání bych to využil na udržování startovací baterie .
Poradí někdo flexibilní panely, kde limitující je šířka max 17 cm, čili potřebuji úzké a dlouhé, jelikož na střeše nemám zámky, nemůžu použít střešní nosič, takže chci na střechu dát flexibilní solár, ale střecha má asi 1.5 cm vysoká podélná žebra, délka panelu je "neomezená", resp auto má 4 m, takže něco do té délky :-). Možná hledám špatně, ale zatím se mi nic nepodařilo najít. Výkon co se na střechu vejde a peněženka unese, regulátor mám 30 A :-). beru i ebay nebo China, auto vydrží tak 3 roky, takže nepotřebuji supr dupr kvalitu a plochy mám kromě těch žeber docela dost.
Proč nevezmeš jakýkoliv flexibilní panel a nenalepíš to přes ty žebra? Alespoň to bude trochu spodek větrat...
Napadlo mě to, ale plocha žeber je dost malá, tak 1-1,5 cm výška a cca 1,5 - 2 cm široká, bojím se, že by to moc nedrželo, navíc i když použiju flexibilní, tak bude nahoře vidět, když by se podařilo schovat mezi ty žebra, tak si ani lapkové ani STK nemusí ničeho všimnout (kluk mi říkal, že se údajně už kradou i solary ze střechy :-( ).
Ještě mě napadlo vzít běžný rozměr, a potřebnou prochu mezi žebry vyplnit třeba pěněným PVC a na to dát tu magnetickou podložku, co se o ní tady píše, a na to dát sundávací panel, pokud by to bylo po celé ploše, tak by to možná drželo lépe, než jenom nalepené na ta úzká žebra.
Pokud dáš na každé žebro housenku sikaflexu a připlácneš na to panel, tak bude držet silou pár set kg. Demontáž - krádež bez naprostého zničení panelu je téměř nemožná. STK??? Rozměr jaký hledáš jsem neviděl. Flexi panely používáme komerčně... Martin
Díky, tak to asi zkusím na ty žebra, třeba to bude opravdu spodem chladit.
badČlen Přidáno
před 5 letzdravím Vás. Chci přilepit flexi panel nejdříve na komůrkový polykarbonát cca 15mm vysoký a pak teprve na střechu hliníkovou. Vše sikaflexem je to tak reálné s tím, že se panel bude částečně chladit. Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
Ahoj, flexi panely (+ akku) používáme pro napájení různých elektronických drobností (GSM přenašeče, kamery, zabezpečení,...)
Četl jsem tady v diskuzi spoustu zaručených zpráv jak jsou na h.vno... Nesouhlas !!!
1) Účinnost je alespoň papírově vyšší než u poly a mono.
2) Amorf má vyšší účinnost v horších podmínkách (pod mrakem , ale především při nevhodném úhlu - vodorovně na střeše - ideál pro obytku) - ověřeno jednoduše ampérmetrem
3) Úspora hmotnosti - nejedná se o zanedbatelnou úsporu hmotnosti jak jsem tu četl (150W cca 3 kg místo 18-20 kg a ještě na střeše, mě přijde podstatné)
4) Přehřívání je báchorka. Panely jsou prostě dělané na to, že se přilepí na plech nebo laminát. I za poledního slunce se na nich dá udržet ruka (z horní strany) ze spodní jen příjemně hřejí - spálený lak nebo degradovaná výplň střechy je pohádka
5) Nejsou nápadné a nedají se ukrást - jen zničit - to není pro zloděje příliš zajímavé.
6) Zanedbatelné zvýšení střechy = žádný hluk a aerodynamický odpor
7) Životnost. U statických aplikací používáme verzi light - tam je tenká krycí folie. Na střeše auta bych se obával poškrabání od větví a pod., ale verze s povrchen ETFE toho snese překvapivě dost!
8) Lepení na makrolon má smysl u větších formátů kvůli dilataci !!!! To je jediná věc na kterou je třeba dát pozor!!!
Na hliníkovém plechu to je ještě ucházející - Al má trochu podobnou teplotní roztažnost jako plast na panelu. Opatrnost je na místě hlavně při lepení na ocelový plech nebo nerez. U rozměrů do 50 W je to OK, větší opatrně. Větší než 100 W bych na ocelovou střechu nelepil, raději víc menších.. Vhodné je lepit při nižších teplotách. Případná vlnka po zahřátí se snese, ale opačně by se panel mohl i přetrhnout...
9) Je také otázka jak bude vypadat ocelová střecha po 10-15 letech když se do té malé mezírky pod panel uhnízdí mech a jiný bordel.
Martin
Upravil Martin a Johanka dne 26.02.2019 20:44,
před 5 letbadČlen Přidáno
před 5 letZdravím vás vespolek , Namontoval jsem sestavu 100Wp panel a regulátotor MPPT XTRA20A trochu se snažím nastavit regulaci přepětí . Hlavně co mě trápí , že regulátor v klidu bere z baterky cca 0,03 - 0,04 A je to tak správně máte nějakou zkušenost. Díky za radu. Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
Poradí někdo kde koupit amorfní flexibilní panel? Všude nacházím jen mono, nebo poly. Děkuji.
TomTPČlen Přidáno
před 5 letCitovat
bad napsal:
Zdravím vás vespolek , Namontoval jsem sestavu 100Wp panel a regulátotor MPPT XTRA20A trochu se snažím nastavit regulaci přepětí . Hlavně co mě trápí , že regulátor v klidu bere z baterky cca 0,03 - 0,04 A je to tak správně máte nějakou zkušenost. Díky za radu. Valda
Ahoj. Je to úplně normální. I solární regulátor je spotřebič :-)
Tvůj typ podle datasheetu by měl při 12V odebírat do 35 mA tedy max 0.035A - zaoukrouhleně 0.04A
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
TomTP Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen