Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Vestavba Ford Transit MWB, vysoká střecha

Poslední aktualizace před 8 let
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Chystám se na vestavbu do Fordu Transit 2001, nepodařilo se mi sehnat LWB s šestimísty za rozumnou cenu, tak jsem pořídil MWB s vysokou střechou a zadním náhonem (80tis Kč). Auto budu používat hlavně na víkendový pobyt při závodech do vrchu, které jezdím. Takže spaní a pobyt, koupelnu ne.
Můj požadavek jsou 4 místa na jízdu a nejlépe 4 i pro spaní, s tím že jedna postel bude taková "nouzová" skládací. Pod zadní postelí bude menší garáž na věci. Nějaké ty skříňky, Webasto, zateplení, střešní okna, otočné sedadla + stůl, markýza, rozvod 230/12V, ...

Zatím mám teda nachystané auto, po vyvaření a laku, konečně dokompletováno zvenku
Plán na následující dny, týdny (jsem celkem pracovně vytížený tak na tom dělám pomaličku jak je čas): el. rozvody, izolace

Foto budu přidávat postupně na http://www.facebo...4260062049
Upravil Jakub Satek dne 25.01.2011 09:26, před 13 let
Jakub Satek Připojili následující obrazek:
156519_460211092049_234260062049_6287274_6743278_n.jpg
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jsatek napsal:
Chystám se na vestavbu do Fordu Transit 2001, nepodařilo se mi sehnat LWB s šestimísty za rozumnou cenu, tak jsem pořídil MWB s vysokou střechou a zadním náhonem. Auto budu používat hlavně na víkendový pobyt při závodech do vrchu, které jezdím. Takže spaní a pobyt, koupelnu ne.
Můj požadavek jsou 4 místa na jízdu a nejlépe 4 i pro spaní, s tím že jedna postel bude taková "nouzová" skládací. Pod zadní postelí bude menší garáž na věci. Nějaké ty skříňky, Webasto, zateplení, střešní okna, otočné sedadla + stůl, markýza, rozvod 230/12V, ...

Zatím mám teda nachystané auto, po vyvaření a laku, konečně dokompletováno zvenku
Plán na následující dny, týdny (jsem celkem pracovně vytížený tak na tom dělám pomaličku jak je čas): el. rozvody, izolace

Foto budu přidávat postupně na http://www.facebo...4260062049


Pěkný. Když tam přijdou otočný sedadla dopředu, jak plánuješ druhou řadu - nějakou karavanou rozkládací sedačku nebo bastl? A co legalizace počtu míst?
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Dopředu jsem koupil sedačku z angl. verze. Dozadu půjde dvojsedák, který byl původně vepředu. V TP mám 6míst, nechám tak, případně zkusit snížit počet míst jak jsem tady někde četl.
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jsatek napsal:
Dopředu jsem koupil sedačku z angl. verze. Dozadu půjde dvojsedák, který byl původně vepředu. V TP mám 6míst, nechám tak, případně zkusit snížit počet míst jak jsem tady někde četl.


No tak v tom případě jsem zvědavej na technickou, hlavně kvůli pásům vzadu.
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Nevidím v tom problém, pás bude origo na sedačce a druhý na nosníku. Nikdy se mi nestalo, že by na technické kontrolovali vnitřek. Byl jsem před 14dny na technické s Trasitem pro 9 osob a dovnitř dozadu se ani nedívali. To samé před cca měsícem na Ivecu

Hlavní důvod proč Transit byl taky ten počet míst, sehnat něco většiho pro 6 je celkem problém.
Upravil Jakub Satek dne 01.12.2010 00:47, před 13 let
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... přepážka tam nebyla ? ... je to M1 nebo N1 ?
... jinak já jsem kdysi legálně snižoval počet míst z 9 na 6 u transita ...takže kdybys chtěl znát postup tak napiš ... předem upozorňuju, že to byl celkem očistec :-))
Upravil stepan dne 01.12.2010 07:56, před 13 let
TomykTomykČlen
Přidáno před 13 let
Asi sem natvrdlej, ale proč si snižoval počet míst v TP? Měl jsi pro to speciální důvod?
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Je to N1, přepážka tam byla, ale podle mě od loňského září být nemusí. Měl jsem přepážku v Subaru Forester kvůli DPH, je to taky N1 dle TP, od září 2009 být nemusí.
jojojojoČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

jsatek napsal:
Je to N1, přepážka tam byla, ale podle mě od loňského září být nemusí. Měl jsem přepážku v Subaru Forester kvůli DPH, je to taky N1 dle TP, od září 2009 být nemusí.


Vyjímka z povinnosti přepážky se bohužel týká pouze - cituji "vozidel které konstrukcí vychází z osobního automobilu" a tudíž určitě neplatí pro Ford Transit skříňovou dodávku N1 - nákladní automobil o kterém je řeč.
(viz. Vyhl. 341/2002 Sb. příloha č.1 bod 6 s dodatkem zveřejněným ve vyhl. 283/2009 Sb.)

Tvůj Subaru byl dříve z M1 na N1 "přetvořen" ať již výrobcem či dodatečně právě přepážkou a to kvůli české specialitě o DPH.
Naštěstí EU předpisy podobné české výmysly jako přepážky do osobních aut či nemožnost uplatnit DPH u osobních aut netolerují. Takže "zákonodárci" to museli, díky stížnostem zahraničních firem podnikajích u nás, uvést do pořádku a přepážky v osobních autech zrušit. Jinak bychom je tam měli "na věčné časy".:)
Bohužel takových kostlivců ve skříni je mnoho a jeden z nich je právě nutnost přepážky i u obytných automobilů, kde vzhledem k trvale upevněnému nákladu postrádají smysl.

A to hlavní nakonec. Když by šlo do tuhého a do důsledků, tak v EU bude tvoje auto posuzováno zda odpovídá technickým normám platným v ČR, obdobně jako u obsahu lékárničky, takže přepážku by jsi měl mít de jure na celém světě.

Na druhou stranu neznám nikoho, kdo by byl za nepřítomnost přepážky u obytky pokutován v ČR či zahraničí. Žádná tovární obytka či vestavba přepážku nemá, takže to policie nikde neřeší.

Nejpodivnější je, že řada obytek je výrobcem otypována jako obytné ale N1, takže jsou bez přepážky v podstatě nezpůsobilé provozu na pozemních komunikacích. V případě nehody pak lze udělat z oběti viníka.

Proto je vždy optimální se pokusit přestavbu nechat schválit jako obytný M1 a přepážky se legálně zbavit.

Pro úplnost uvádím vzorec, který rozhodne zda vaše obytné auto bude M1 nebo N1
P - (M + Nx68) > Nx68

P - největší technicky přípustná povolená hmotnost vozidla
M - provozní hmotnost ( prázdné s 90 % procenty paliva, 100 % vody a náplní + 75 kg řidič)
N - počet míst k sezení s vyjímkou řidiče, přičemž za místo k sezení se považuje takové místo, pro které jsou ve vozidle dostupná místa ukotvení sedadel.

Slovy vzorec znamená toto, chcete-li M1, pak na zbylé (68-ti kg :D) osoby (bez řidiče) musí připadat větší polovina váhy, než zbývá na náklad.
Například u me by to znamenalo (mám 3,5t jen s přední dvojsedačkou) přijet na STK zatížený 3,228 t. Takže naložit pořádné "přídavné" nádrže na vodu a "přídavné" akumulátory od sousedů a hodně štěstí ... :D
Je to asi nepříjemné i pro dovozce 4 místných profi vestaveb či krátkých obytek, neboť jejich provozní hmotnost by měla být pro zařazení do "bezpřepážkové" M1 min. 3092 kg.
Už z toho je vidět stále trvající paranormální deformaci našich předpisů z důvodů dřívější "nepřejícnosti" DPH u osobních aut. Přitom stačí přidat 3 slova na správné místo "neplatí pro obytné automobily"
Zde vidím prostor pro dopisy karavan klubů směrem na Ministerstvo dopravy.
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Upravil jojo dne 02.12.2010 17:13, před 13 let
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
... snižoval jsem počet míst proto:
1. chtěl jsem mít vzadu postel a nemuset ji vyndávat na STK :-)
2. to důležitější... informoval jsem se jak je to s povinností vozit všechny sedačky v autě dle TP ... a vyjádření DI bylo takové, že je to obdobné jako u tažného zařízení ... pokud je kontrukce sedadel taková, že umožňuje demontáž z vozidla bez použití nářadí, lze jezdit bez tohoto sedadla (avšak při zachování kotvících bodů)..... jelikož v Ducatu i Tranzitu jsou sedadla přišroubována k podlaze, jejich demontáž je nepovolená přestavba ....
takže pro klidné spaní jsem legálně snížil počet míst :-)) a je to...
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 13 let
Měl bych dotaz na rozměr postele. Jak máte velké? Kolik stačí na pohodlné vyspání? Jaká je dostatečná šířka pro dva? Zúžení u nohou?
S
stepanČlen
Přidáno před 13 let
.... my máme "letiště" ... dlouhé(krátké) 185cm a široké 180 cm a spíme na tom čtyři ... teda spíš 3 a půl ... dva lidé se vyspí v poho na 110cm šířky .. zamilovaní i na 90 cm :-)))

ale každý má jiný nároky a proporce - ideálně si to vyzkoušejte ... doma na posteli si lehněte a odměřte ...:-))
Upravil stepan dne 02.12.2010 08:10, před 13 let
H
HabasekČlen
Přidáno před 13 let
CHA,CHA, tomu říkáš letiště?????? :D
Já mám délku 210cm a šířku 145cm.
Spíme na posteli dva a náš malý psí miláček.

Tvrdím,že všechny vychytávky na vestavbě jsou super,ale není nad to, když se můžeš dobře vyspat.
Jsatek,nešetři na kvalitě matrací a velikost lůžka si vyzkoušejte doma na posteli.
Upravil Habasek dne 02.12.2010 16:15, před 13 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 13 let
Postel varábím na délku 185 cm ( na šířku Ducata ) a šířka vychází na 140 cm. U Ducata je to maximální prostor od zadních dveří k bočním. Což si myslím že nám dvoum bude stačit. Vždyť i sprchu mám 80 x 80 cm.
looserlooserČlen
Přidáno před 13 let
moje tovarni vestavba ma kategorii S1-N1 specialni obytny,proto tam IMHO prepazku nikdo nehleda...
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Saty napsal:
Měl bych dotaz na rozměr postele. Jak máte velké? Kolik stačí na pohodlné vyspání? Jaká je dostatečná šířka pro dva? Zúžení u nohou?


S přítelkyní máme oba do 170cm a postele na šířku auta (cca 185cm, délka je jentaktak), šířka postele 150stačí ale 160 by bylo lepších :-)
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 13 let
Jinak co se týká přepážky v kombi transitech (s pohyblivou přpážkou), jelikož jsem tím trošku postižený, dívám se do všech aut a většinou tam tu přepážku nikdo nevozí, i když se jedná opravdu o montážní auta...
TomykTomykČlen
Přidáno před 13 let
[quote]Habasek napsal:
CHA,CHA, tomu říkáš letiště?????? :D
Já mám délku 2100cm a šířku 145cm.
Spíme na posteli dva a náš malý psí miláček.

Na tom ti už přistane i cessna :he postel o délce 21 m tomu říkám letiště :g
Tomyk&Jana&Betka, čuba Klára a pes Benny
Dethleffs 560 na Peugeot J5 2,5D jménem Abobus Jonáš :^
H
HabasekČlen
Přidáno před 13 let
Opraveno.Děkuji
Tak teď už tam nepřistane cessna, ale pouze letadýlko Káně.
jojojojoČlen
Přidáno před 13 let

Citovat

Saty napsal:
Měl bych dotaz na rozměr postele. Jak máte velké? Kolik stačí na pohodlné vyspání? Jaká je dostatečná šířka pro dva? Zúžení u nohou?


Výrobci vestaveb mají nejčastěji dvojpostele šíře 140cm u některých verzí je zůžení v nohou na 120 cm. Délka je dána konstrukční šířkou příslušného auta. Fiat Ducato je ze všech dodávek uvnitř nejširší.
Je vhodné výšku postele umístit v maximální šířce a do prostoru mezi žebry a dát třeba tenčí izolaci, tím lze získat dalších pár cm.

Mám dvojpostel 190x140 se zůžením v nohou na 120. (při 3cm izolace) Vyzkoušeno v praxi zatím jen 4 dny a v pohodě. (měřím 182 cm).
Při "projektování" jsme si se ženou lehli doma na postel a změřili zda nám 140cm šíře a v nohou 120cm vyhoví. Měl jsem obavy s mojí výškou, ale OK. Nikdo nespí nataženě a polštář vytváří mírný oblouk.
Matraci mám taštičkovou a dřevěné lamely pod tím, stejně jako doma.
To proto, že kvalitu spánku považuji za klíčovou.
Dost mě překvapuje, když vidím v "levných" továrních vestavbách jen molitany tl. 7cm.
Títo výrobci, se svojí snahou ušetřit na nepravém místě, je zamýšleli zřejmě pro 18-ti leté. Tehdy jsem dokázal spát i na kameni, ale ne moc dlouho. :D
Jarek + Jindřiška
Fiat Ducato 250L, 2,3JTD, L3H2, vlastní vestavba do dodávky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 32
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,504,973 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17688 sekund | Průměrně za: 0.17688 (0) sekund | Dotazy: 128 | Použitá paměť: 2.22MB/2MB