Díky za radu to zní celkem rozumně. Nikdy jsem nviděl jak ty točny vypadají tak jsem si nebyl jist jestli se dá točna z jiného auta nějak upravit. Prodávají se to některých aut tak do 3tis což už by bylo romnější. A pokud by to šlonějak zbastlit byl bych asi spokojen :-)
pe3ikČlen Přidáno
před 6 letCitovat
Danyjel napsal:
Ahoj asi za měsíc bych měl mít nový Peugeot Traveler. Rád bych do něj udělal nějaké to spaní topení a tak.. A řeším jestli by se dala udělat otočná přední sedadla. Nikde jsem nic nenašel jen toto : http://camperstor...016-Piloto ale cena je trochu mimo a navíc španělsko :-) nemáte někdo nějakou radu díky moc :-)
Hladaj po vrakoviskách. Fiat Ulise , starý Sharan a mnoho iných menších aut to malo. Dá sa to prisposobiť skoro do kazdeho auta. Treba trochu majstrovať. Všetko nové je drahé a na camper obvzvlášť ;)
Karin Já a Rudolf - Mis van Techno 2018
Ahoj,
zajímalo by mě, zda se u Ducata 2005 dají vyměnit točny - tedy tu od spolujezdce k řidiči. Co jsem koukal, teoreticky by to šlo, akorát by páčka byla na jiné straně než směrem do uličky? řešil jste to někdo?
JanekČlen Přidáno
před 14 let:tAhoj, já mám otočné sedačky ve Fiatu (nástavba Rapido)namontované od výrobce, ale ač mám 184 cm, tak jsou na mne strašně vysoké a Jana by chtěla jezdit, ale má moc problém s dosahem na pedály. Tak to budu zkoušet rozebrat a nějak snížit. Ahoj a hodně zdraví a štěstí do 2010
Toto autíčko si asi pořídím na příští rok.Mám takové neblahé tušení,že příští rok se z toho všeho všichni po..rem.
Ještě jedna technická: takovou odpadní nádrž na autě nemáte nikdo!!! !h
Upravil Habasek dne 30.12.2009 12:24,
před 14 letŠtěpáne myslíš takle nějak? :):):)
XTRAN Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
SROVNÁNÍ OTOČNÁ SEDAČKA VS OTOČ: Otočné sedačky ISRI v perfektním stavu jsem koupil na aukru tuším za 6 tisíc obě. K otáčení slouží ložiska, sedačka je ve kterékoli poloze pevná, nehoupe se, otáčí se velmi lehce. Tlačítka pro seřizování a aretaci jsou integrovaná do sedačky-nepřekáží.Po namontování byla asi o 7 cm vyšší než původní, musel jsem upravit podstavec.
Otoče koupil švagr na nejmenovaném e-shopu za 4.500,- za jednu. Jeden otoč byl značně poškozený jakoby po něm přejel tank, reklamace nebyla uznaná, že za to může dopravce(PPL). Výmluva k smíchu protože obal byl nepoškozený. Dílenské zpracování a svary jak od učně prvního ročníku SOU. K otáčení slouží nikoli ložisko, ale plastový kroužek. Sedačka se na otoči značně houpe, po přitažení se zase špatně otáčí. Páčka k aretaci překáží. Po namontování je vyšší o cca 4 cm, švagr je menší, nemusel podstavec předělávat. Já bych podstavec musel snížit.
Upravil XTRAN dne 30.12.2009 11:22,
před 14 let.. Habásku .. pro tebe snad jen poklop jako v tanku nebo V3S-ce ... hlavu ven a na hlavu motorkářskou helmu :-))))
Ahoj RI,
Já mám 196cm a věř,že i ty 3-5cm o které se sedadlo zvýší byl pro mě celkem problém. !h
Ri a JarmiČlen Přidáno
před 14 letmyslím, že se tu ve většině případů psalo o dvou věcech naráz - o sedačkách a o jejich otáčení. Podle mého názoru - problém se zvýšením posazu vzniká použitím jiné sedačky,nikoli pouze montáží otoče pod stávající sedačku. Přesně jak píše "mb", pokud se namontuje pouze otočná konzole, zvýší se úroveň sezení tak o 3 cm - což by neměl být zase takový problém (pokud je původní sedadlo výškově nastavitelné). Domontovat "pouze" otáčení stávajícího sedadla je celkem jednoduchá věc-chce to jenom 4-5 tisíc! !) a vybrat u prodejce tu správnou konzolu,aby odpovídala typu. Pak jsou otvory a šrouby tam, kde být mají a je to radost !). Připasovat celou sedačku z jiného auta může být pak problém - technický i na stk. Já měl v Masteru od úpravce taky "pilotní" sedačky s otáčením, ale rozum mi zůstával stát nad tím, jak to tam mohl autorizovaný servis Renault takhle namontovat - kastlíky možná pasovaly do šroubů na podlaze,ale tím to končilo - otáčecí rovina sedadla nebyla vodorovná(takže při otočení do vestavby byla ze sedačky spíš skluzavka), navíc za jízdy neustálé pohupování a hlavně "kontrapohupy" na hrbatých silnicích(kolik je u nás těch rovných?!h) - hned jsem tam nechal vrátit původní "obyčejné" typové sedačky a pod ně koupil otoče - a bylo to super!:^
Tož tak. Ri.
...už cesta je cíl!
Je to Pavle přesně tak jak píšeš. Když ti to nebude chtít dát, tak ti to nedá. Třeba i za ty sedačky. Je to zásah do konstrukce vozidla a basta. Jedině, že bys měl homologační listy a potvrzení výrobce vozidla o shodě.
A s tím airbagem je to paradoxně asi tak, že pokud na přístrojovce svítí kontrolka poruchy airbagů nebo abs je to závada. Ale když před prohlídkou vyndáš z těch kontrolek žárovičky je to bez problémů!)
mbČlen Přidáno
před 14 letTechnici kontrolují mimo jiné i sedačky - ale pouze zda není uvolněná, zlomená ap.Spíše jdou po funkčnosti bezpečnostních pasů.Zkouší, zda se při prudkém pohybu zarazí, když ne tak tě vyrazí...
XpavelXČlen Přidáno
před 14 letHm, jeste k te STK.. Dodnes nevim, co se vlastne pri STK kontroluje. Je mi jasne, ze jsou nejake povinne veci, ktere se delaji vzdy (brzdy, svetla...), ale co se kontroluje dal, je zrejme na libovuli technika? Viz napriklad zpravy o tom, ze nekdo neprosel STK proto, ze mel na skle navigaci, nebo jedna ma znama, ktera neprosla kvuli airbagum? Mozna staci narazit na snaziveho blba a bude se vozit i po tech sedackach.. Pravda je, ze ja mam otocne sedacky z vyroby a nikde zapsane taky nejsou...
Amigo od Cs Reisemobile, Mercedes Spinter
U předešlého VW Transportera mi čalouník "povadlé" sedadlo napravil tak, že bylo příjemnější a pevnější než nové. Cena 600,- Kč.
Samodomo to neuděláš, musíse to rozčalounit, vyměnit prosezenou purpěnu a znovu začalounit.
mr_antikČlen Přidáno
před 14 letDával jsem taky starší otočné sedačky, akorát jsem trošku díky své blbosti dal pod řidiče sedačku, která je prostě už dost "prosedlá" a sedí tak 2cm níž. Jsem hrozně línej je přehazovat. Jde to nějak snadno opravit? Nebo bude jednodušší sedačky přehodit?
Koupil jsem do ducata otočné sedačky ISRI. Na čelním skle mám horní stmívací pruh a po namontování sedaček jsem zjistil, že oči mám v úrovni tohoto pruhu, čili v noci jsem neviděl nic.
Takže podobně jako Habásek jsem s rozbrušovačkou a trafem snižoval. Spolehlivou mírou byl akumulátor. Snížil jsem přesně na milimetr, aby akumulátor vešel pod sedačku. Mám skoro 1,9m a teď to mám přesně.
Ještě jeden postřeh. Po prvních km mě z těch sedaček (ISRI by měla být jedna z nej značek sedaček) začala strašně bolela záda a zdála se mi hrozně tvrdá a nepohodlná. Zvykal jsem si několik měsíců, ale nyní kupodivu na dlouhé cestě víc trpím v oktávce s měkými sedadly.
Vláďa
mbČlen Přidáno
před 14 letAhoj, dával jsem do Fiata na pravou sedačku točnu, zvedlo se to o cca 3 cm.Kupoval jsem v Karavan.cz.Jediná nevýhoda je váha a páčka na pravé straně je moc vystrčená.Na STK problém nevidím.!y
Také jsem dodatečně dodělával otočné sedačky.Nechtělo se mi investovat do nových,tak jsem použil zánovní z Galaxi Ford.Když už bylo vše usazeno,nastal stejný problém jako u Jardy.
Musel jsem také změnit (snížit) podstavec pod sedadlem.
Pokud se jedná o STK,tak si myslím,že by žádný problém neměl být.Jak píše Svan,mnoho aut to nemá v TP zapsané,i když jsou montované origo z výroby.