Citovat
ivano napsal:
Citovat
Cau Ivano, tak je jasný že někde v horách nebo na poušti u vesnický pumpy seš rád když seženeš naftu, ale ve všech tebou uvedených zemých včetně vtipného Mongolska se prodávají osobní auta euro5 s Adblue a jezdí tam kamiony s euro4-5-6, takže močovinu mají. Ono se to hrozně rychle mění, globalizace vládne světu (bohužel) dneska už mají normy euro i v Rusku a třeba Kamaz jezdí taky na Adblue.
V radiusu 5000km jak požadoval Sipadan, sežene Adblue vždycky a když nesežene, žádnej stres, je to řešitelný bez větších komplikací.
Ivano byl jsi se podívat v Akureiry na naše dílo?
Jeden nemec so Zetrosom mi tvrdil, že má súhlas firmy do východných krajín na výmenu softwaru na EURO 3, ale neviem, či to nie je blbosť. Asi to také jednoduché nebude.
Citovat
Aluman napsal:
Zdravím tě Sipadane, jseš tajemnej jak hrad v Karpatech, kam s tím chceš vyrazit?
Adblue seženeš v Jižní i Severní Americe, v Asii, v Jižní Africe (Severní Afrika nevím), Austrálii, nový Zéland, tak mně nenapadá kam bys jel a měl problém Adblue sehnat.
Navíc jestli je ten MB 1018 e4 do roku 2007, tak jezdí bez omezení i bez močoviny, jenom ti bude svítit oranžová kontrolka, upozorňující na nefukčnost ACR.
Jinak to auto je jednoduchej poctivej kus železa, jenom ten motor 0M904 180ps není žádnej divoch, teda spíš je to pěknej lenoch, ta stálá čtyřkolka a velký kola mu dáváj zabrat,chtělo by to aspoň om924 220ps a nebo 9-ti kvalt, nejlépe oboje.
Citovat
ivano napsal:
[quote]
No nemá zmysel riešiť kde a ako sa dá AdBlue zohnať, ja som tie krajiny prešiel, do veľa oblastí tá globalizácia ide len veľmi vlažne, ak vôbec :-). V Mongolsku prakticky len Ulanbátar a okolie, inde na cestách jazdia kamióny ktoré o nejakom EURO ani nechyrujú.
Samozrejme, že v okruhu 5000 km ho zoženieš všade, ale meniť trasu len kvôli tomu už nemusí byť také zábavné. Určite sa s tým dá žiť a cestovať, ale je to problém navyše. Neviem, ako to riešia v nových veľkých expedičákoch s EURO 6, a tam sú väčšie problémy, nespĺňa normu tak dá do ochranného režimu a pod. A je to moc komplikované. Jeden nemec so Zetrosom mi tvrdil, že má súhlas firmy do východných krajín na výmenu softwaru na EURO 3, ale neviem, či to nie je blbosť. Asi to také jednoduché nebude.
A asi už skleróza, ale pripomeň mi to Akurery :-)
Citovat
Jedna taková zajímavost, minulý týden jsem mluvil s Martinem Kolomým o dopravě na Silkway rallye, celá kolona jede po ose z Evropy do Moskvy a dál do Činy a některý jedou po ose zase zpátky do Evropy, všechno auta euro 4-6 a všechna dojela tam i zpátky.
Citovat
Psal jsem ti o stavbě kulturníhi centra v Akureiry a o fasádě z půltunovejch kamenů, kterou jsem tam s partou čechů a slováků montoval, jedna zajímavost je, že nemohli najít nikoho, kdo by byl ochotnej a schopnej tu fasádu udělat a druhá zajímavost je ta samotná stavba, je opravdu zajímavá a vyhrála nějaké ocenění
Nejde mi vložit obrázek, tak posílám odkaz:
http://icelandict...24x683.jpg
https://tinyicela...24x768.jpg
Citovat
Aluman napsal:
Tajemnej nejsem, ale zase nemusím vše zveřejňovat na netu přeci, koneckonců koho to zajímá že ?
Odpověď je ale velmi prostá - hodně na východ a hodně na jih.
No tak mně to zajímá určitě, jednak jsem zvědavej jak opice a za druhý mám podobný plány, tak si můžeme třeba dát echo, na který asijský tržnici maj tu modrou kapalinu. A když jsem to navrhl, tak dám i první tip, modrou kapalinu mají levně na zámku v Kameňákově, prodává ji nějaké paní Kropáčková.:D
Citovat
ivano napsal:
[quote] Už sa točíme dokola :-). Ja som predsa netvrdil, že na hlavných trasách v Rusku nie je AdBlue...pozri moje predchádzajúce príspevky
Citovat
sipadan napsal:
Citovat
ivano napsal:
Citovat
Cau Ivano, tak je jasný že někde v horách nebo na poušti u vesnický pumpy seš rád když seženeš naftu, ale ve všech tebou uvedených zemých včetně vtipného Mongolska se prodávají osobní auta euro5 s Adblue a jezdí tam kamiony s euro4-5-6, takže močovinu mají. Ono se to hrozně rychle mění, globalizace vládne světu (bohužel) dneska už mají normy euro i v Rusku a třeba Kamaz jezdí taky na Adblue.
V radiusu 5000km jak požadoval Sipadan, sežene Adblue vždycky a když nesežene, žádnej stres, je to řešitelný bez větších komplikací.
Ivano byl jsi se podívat v Akureiry na naše dílo?
Jeden nemec so Zetrosom mi tvrdil, že má súhlas firmy do východných krajín na výmenu softwaru na EURO 3, ale neviem, či to nie je blbosť. Asi to také jednoduché nebude.
Ahoj Ivane,
Němec s Zetrosem zřejmě nebyl začátečník :D a měl pravdu.
Formulace sice není zcela přesná, ale ano, lze pomocí SW zajistit fungování tam, kde není močovina k sehnání.
Tím se z této kombinace stává ideální řešení (paradoxně), neboť člověk js schopen dosáhnout i na emisní zóny zde v Evropě.
Mám ověřeno z několika zdrojů ...
Ano, je to pravda. Prodejce /DAF. MAN/ nám potvrdil, že je možný fabricky přepínač a mimo EU jede motor bez AdBlue jen s vystrahou na display. Současně s tím se podepisuje prohlášení, že v EU toto nesmí používat. Je to právě kvuli nedostupnosti mocoviny. Jinak my máme jen Euro Vl / cca 63 kamionů a bohužel, cca 10 z nich do tří let byly nepojizdne kvůli SCR, vyměněna jednotka v rámci kulance. Jinak téměř každý kamion má s SCR jednotkou dříve nebo později problém. Někdy stačí reset, softw. úprava, vyčištění / pruplach dest. vodou / nebo výměna celé jednotky. Do cca 400000 km / 3 let výrobce /MAN/ opravuje v rámci kulance. Já mám ještě jednotku v OA / cca 16000 km a zatím žádný problém (1.6 Hdi 88 kW) a spokojen, spotřeba nízká ale je to nové, těžko soudit co to udělá v budoucnu
Citovat
Aluman napsal:
Zdravím tě Sipadane, jseš tajemnej jak hrad v Karpatech, kam s tím chceš vyrazit?
Adblue seženeš v Jižní i Severní Americe, v Asii, v Jižní Africe (Severní Afrika nevím), Austrálii, nový Zéland, tak mně nenapadá kam bys jel a měl problém Adblue sehnat.
Navíc jestli je ten MB 1018 e4 do roku 2007, tak jezdí bez omezení i bez močoviny, jenom ti bude svítit oranžová kontrolka, upozorňující na nefukčnost ACR.
Jinak to auto je jednoduchej poctivej kus železa, jenom ten motor 0M904 180ps není žádnej divoch, teda spíš je to pěknej lenoch, ta stálá čtyřkolka a velký kola mu dáváj zabrat,chtělo by to aspoň om924 220ps a nebo 9-ti kvalt, nejlépe oboje.
Tajemnej nejsem, ale zase nemusím vše zveřejňovat na netu přeci, koneckonců koho to zajímá že ?
Odpověď je ale velmi prostá - hodně na východ a hodně na jih.
Obecně mi jde spíše o princip a minimalizaci problémů.
Když se konečně absolutně zbavím starostí s plynem, tak si přeci nezavařím s nějakou modrou kapalinou, že ?
Jinak děkuji uctivě za informaci o EURO 4, ano, u MIL verze mám potvrzeno že to je jak píšeš - u civilní jsem to neřešil ...
Co se týče motoru tak jako vždy není moc na výběr, tudíž nějaký kompromis se musí zohlednit.
Vzhledem k tomu, že maximální rychlost je velmi nízká, tak už moc neřeším jak moc.
Jsem ale nesmírně rád, že se podařilo vysvětlit to adBlue .... všem výše velmi děkuji za reakce :_
Citovat
sipadan napsal:
[quote]Aluman napsal:
Echo si dát můžeme, ale na modrou moc nevěřím, kromě luxusních vozů není poptávka, všem to tam čudí velmi výrazně.
Citovat
Mimochodem existuje adBlue granulovaná verze která se ředí destilovanou vodou no a ta by se ke psím granulím celkem dala přibalit :D.
Lepší než kanystry :D.
Citovat
Koukal jsem na asijská fóra kde řešili adBlue pro luxusní Mercedesy, BMW a Porsche a každý se tam chlubil kolik má v zásobě kanystrů doma v garáži.
Já když tam jezdil Hiluxem, tak jsem se nějak nedíval ...
@HAF22 - To je docela hodně velká spotřeba. Mě to žere cca 1,2 litru na 1000 km.
@karlic - Tak to buď rád, že máš starý motor, protože čím novější motor, tím větší ekoteror a vyšší spotřeba chcanek.
Moje 4L/1000Km je vážně vopruz, pořád dolejvat.