copyČlen Přidáno
před 7 letBol tu jeden pokus o výrobu "dokonalých áut" - p. Valciu..
Tie fotky boli strašidelné.
Hoši,o čem bychom si psali a povídali,kdyby to výrobci dělali na 100%?Neměli bychom co vylepšovat k obrazu svému a nebyla by to nuda,kdyby se za 10-15 let nic nepokazilo?Žadné šroubky by nepadaly,dvířka by se nekroutila a nástavba po krátkém čase nevrzala?To by byla otrava
s takovým dokonalým autem jezdit,né?
Ahoj já
Pánové i mistr tesař se někdy utne a komu se to někdy nestalo a je neomylný- ani bohu se to nepovedlo . Tím je nechci omlouvat jen říct že i u staršího vozu jsem předělával některé věci z r.v. 06. Detffles . Ten kdo ty palandy navrhl na nich nikdy neležel viz foto. galerie. U nového r.v. 016. posuvné dveře ,asi neměl delší šroubky na skladě na C. profil lištu . Jinak jsem byl s oběma v celku spokojen ,každý měl své pro a proti . Vývoj nezastavíš , jen by jim měl FUN přeposlat některé naše odkazy .
SchedyČlen Přidáno
před 7 letMusím se taky přidat ke kritice kvality. Měl jsem z vypůjčeného integrála Burstner, 2017 - limited edition 30 :). V pořizovačce 2 mil bez DPH. Najeto asi 8 tis, takže téměř úplně nové a musím podotknout nádherné auto. Jenže - cestou po dálnici mi žena povídá, že támhle tou dírou je vidět ven. A měla pravdu, dveře u řidiče byly jaksi špatně namontované a prostě mezi gumou byla díra na dva prsty. Nevím co s tím udělají, když to bylo namontované napevno. Dále nešly zatahovat přední žaluzie, protože to technicky nebylo možné. Nechápu. Za jízdy se neustále otvíral panel oddělující sprchu od WC, takže se při brždění vždy ozvala brutální rána. No a pro panty na dveřích do koupelny bylo jaksi víc vyvrtaných dírek. Holt se na poprvé netrefili, tak to převrtali. Bylo mi z toho smutno, jak může vypada vlajková loď výrobce. Moc smutno. Předtím jsem měl půjčené polointegrované modely 2016 a 2015 a ty tolik much neměly, i když některé konstrukční nedostatky se taky našly.
Daniel La StradaČlen Přidáno
před 7 letJá myslím, že to je všude stejný.
Máme integrál La Stradu. Moc pěkné auto. Když jsme to kupovali, prodejce mlel pořád něco o tom, jak to je prémiová značka, prostě extra super epesní forte brutálně nádherný. Jo, kulový s přehazovačkou!
- roletka police nad sporákem je uřízlá o centimetr kratší, takže pořád vypadávala a proto jí vozím v polici nad předními sedačkami
- podlaha pod stolem, před zadní sedačkou, je uřízlá křivě, takže je tam centimetr fuka.
- když jsem vyndal všechny šuplíky v lince, protože začala téct voda, zjistil jsem, že montážník si ulehčil práci a bordel (odřezky atd) naházel za ty šuplíky. Bylo to asi nad jeho síly to vysát.
- když jsem vyndal umyvadlo v koupelně, koukal jsem na změť hadic, naprosto chaoticky zmuckaných do sebe, asi to ufikli příliš dlouhé a nechtělo se jim to zkracovat, tak to zklubkovatěli a zakryli.
- taková ta ohebná trubka vedení teplého vzduchu pod linkou, končí centimetr před vyústěním, takže linka je pěkně vyhřátá, ale ven toho moc nejde.
- vrcholem je šuplík pod postelí vysouvací do uličky. Postel se samozřejmě prohýbá. Obzvlášť tedy pode mnou, ale i kdyby tam ležel sebelehčí nocležník, bude se ta postel trochu prohýbat. Pan kretén vymyslel vysunovací šuplík přichycený zespodu na tu postel. A vepředu jsou hned pod tím šuplíkem dvířka oddělující uličku od garáže. Takže postel tlačí šuplík dolů, ale dvířka ho vpředu nepustí. Slovo páka je pro designera zjevně neznámý pojem. Když jsem poprvé koukal na ty vyrvané šroubky, kterými je šuplík přišroubován k posteli, tak jsem si myslel, že tam někdo dal něco těžkého. Až pak mi došlo, že projektant byl mdlého rozumu. Jo a mimochodem, ten šuplík dělají v těch Strádách pořád, nevěřím, že tu postel zpevnili tak, aby se neprohýbala.
Jestli se dokopu k tomu, abych to vyfotil, tak vám to sem dám, abyste viděli, že to všechno je pravda. Všechno to jsou prokazatelné chyby už z výroby, to není opotřebováním nebo něco podobného. Výstupní kontrola asi šla na pivko, nebo žádná není.
Na druhou stranu, a to chci zdůraznit, je pravda, že to auto máme opravdu rádi. I s těmi chybami se dá žít, nejsou zásadní a dělá nám tolik radosti, že nakonec nad tím člověk mávne rukou a jezdí a užívá si to. A o to myslím jde především, ne? :-)
copyČlen Přidáno
před 7 letKnaus má fabriku v Maďarsku, niekoho to tu prekvapilo. A že Dometic veľkú časť produkcie vyrába vo Fiľakove? Bývalý Kovosmalt?
Našiel som v článku: Hlavným odberateľom produkcie Dometic Slovakia budú Trigano Francúzsko, GPSAS Francúzsko, Fleurette Francúzsko, Hymer Nemecko, Buerstner Nemecko, Laika Taliansko a ADRIA MOBILE Slovinsko.
K očakávaným dodávateľom pre novú produkciu žiadateľa patria spoločnosti Star Group Turecko, Oroshaza Maďarsko, Dortun SR, Alcast SR, Thorma SR, SCA SR a Teraplastic SR.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letPablo: aha. Dik
Hrochu: posledni Skodofku kterou jsem mel byl Rapid 136 v barve tehdejsich bezovych sanitek. Vysneny vinovy bohuzel nebyl i tak jsem platil k tem 85 tis korun socialistickych dalsich 5 litru na pivo. Prisla rodina a musel z domu. Pravda, byl ca rok stary, mel nalitano 5 tis., ale nikdy me v nouzi nenechal :-) . Ale auto na tu dobu pro mne skvely. (pred nim jsem mel 5x Fiat 126 :D )
Za pravdu ti ale musim dat, ze na vyberu zalezi a vse neni tak negativni jak je zde vyse uvedeno. :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
Niekedy bolo aj dobre, že sme ju nenaštartovali, aspoň sme ju nemuseli opravovať na ceste.
Opel Zafira Tourer + Knaus Südwind 400
HrochČlen Přidáno
před 7 letJá bych to tak tragicky neviděl. Když výběru nového bydlíka člověk obětuje trochu času a nebojí se na výstavách nebo u prodejce podívat pod auto, do skříněk, dvojité podlahy atd., tak si udělá velmi rychle názor na jednotlivé výrobce. Měl jsem karavan a nyní už třetí obytné auto a je jednoznačně nejkvalitněji zpracované. Stále tady dokola čtu jak jsou nová auta horší a horší a že kdysi byla výrazně kvalitnější, znám ale již několik majitelů např. Fiata Ducato (ročníky 2007 a novější) s nájezdem přes 700.000 km a stále jezdí. Škodu 1203, nebo 120, 105 atd. s takovým nájezdem asi nenajdete. Tak nějak postupem času zapomínáme kolikrát jsme tu Škodověnku nenastartovali :-) .
no to je veselé čtení, jeden tady musí měnit nápravu za cca 46.000 Kč u pětiletého karavanu, dalším se rozkládají desetileté karavany rychleji než ty dvacetileté atd. Vlastním 20 ti letého Wilka, dva roky už pokukuji po něčem novějším. Když pominu abnormální nárust cen za ojeté karavany za poslední dobu, tak se k tomu ještě přidává zhoršená kvalita zpracování. No to je tedy paráda. Starý karavan nám funguje po technické stránce bez problému, vnitřní uspořádání je taky OK, ale přece jenom na designu je znát, že je už jinde. Když se pak potkávám s kolegy co mají novější karavany, v novém kabátě, tak mám pak nutnost měnit ihned. Na druhou stranu, ale abych řešil schnilou výdřevu u deset let starého karavanu za 250.000 Kč, tak to by mě asi švihlo. Kamarád má Dethleffse z roku 2006, karavan je nádherný, ale po každém výjezdu sbírá po karavanu vypadané šroubky ze skříněk nábytku:) Toto já u svého veterána neřeším, nábytek je dřevěný a nic z toho nepadá:)
Jak to vidíte Vy co jste v poslední době měnili novější za starší, polepšili jste si ??
Robím v závode na Slovensku kde sa vyrába ten istý výrobok ako v Nemecku. Verte mi, chcel by som ten z Nemecka radšej. Tam to vyrábajú Poliaci, Rusi a aj Slováci, ktorí sú radi, že tam môžu pracovať a tak ich robota aj vyzerá. U nás frustrovaní Slováci za malý plat a tak to aj vyzerá. Tam idú na kvalitu, viem, robil som aj tam a samozrejme tu.
Opel Zafira Tourer + Knaus Südwind 400
PabloGSČlen Přidáno
před 7 letlesi: No tak Kodiaq se dělá sice v Kvasinách, ale montují ho tam Rumuni, Bulhaři atd. Kamarád dělal ředitele Johnson Controls v Č.Lípě a většina dělníků byli Mongolové. A to dělají pro Audi, BMW ... Pokud bych měl soudit podle pár lidí z fabriky, tak bych asi nekoupil nikde nic.
JiPe: Plzeň stočená v Polsku není dobrá, protože se tam nestáčí, ale i vaří. Jeden z problémů je, že nemají tu správnou vodu jako v Plzni. Když se tam před lety dočasně vařilo i pro ČR (z důvodu rekonstukce pivovaru v Plzni), tak ta pro CZ trh byla dobrá. Ale to si tam údajně vozili svoji vodu.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letLerry, dej si dobrou borovicku, neco si precti a ono to prejde.
Mozna jsi jeste trochu ovlivnen dobou, kdy Skoda Garde nebo Skoda 1203 vyrobena mimo Cesko byla daleko vetsi tragedie.
Pokud ma dneska znacka cehokoliv nastaveny nejaky standard kvality tak zeme vyroby, resp. smontovani, neni rozhodujici. Paradoxne napr. montovny automobilu v Turecku, vykazuji vyssi kvalitu na podilu lidske prace, nez v domaci fabrice.
No a samozrejme vyjimky potvrzuji pravidlo. Protoze treba Plzen v plechu stocena v Polsku je naprosto silena !)
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
copyČlen Přidáno
před 7 lettak v tých rokoch sa určite vyrábalo z kvalitnejšieho dreva, vtedy to bola vyslovene ručná výroba.
Automatické sloučení 17.07.2017 20:30:
Citovat
Vajglon Hnuson napsal:
Citovat
Lerry napsal:
...ale "bydlíky" sa vyrábajú kde - kade, napr. v Maďarsku. Vídavam veľmi často maďarské nákladne odťahovky ako vežu domov nové dodávkové kašle a podvozky a opačne - do Nemecka funglače karavany (auta a prívesy) určite so štítkami made in deutschland. No a Maďari to robia za minimálnu mzdu a ejhle rébus je vyriešený. Jedna odťahovka odvezie 3 alebo 4 karavany a videl som ich tri za sebou. Tak je to žiaľ so všetkým. Končím bo krvný tlak je Móóóc vysoko jak som nasra...! Howg.
Jdi s takovými traktáty do háje.... Mám německou obytku vyrobenou v Maďarsku a v papírech je napsáno, že je vyrobená v Maďarsku. Když se podívám na oficiální web výrobce, najdu tam, že postavil v Maďarsku fabriku na zelený louce a tam to vyrábí - co je na tom špatnýho ??
Co je na tom? Bývam pár kilometrov od takého závodu v Maďarsku (Knaus), zopár zamestnancov aj poznám osobne. Dalo by sa rozprávať.
Opel Zafira Tourer + Knaus Südwind 400
PabloGSČlen Přidáno
před 7 letVajglon: Souhlas, mám taky Weinsberg vyrobený ve fabrice Maďarsku, no a co jako? Alespoň mám jistotu, že ho nezbastlil nějakej Mustafa s Mohamedem, což by bylo v dnešním Německu dost pravděpodobný. S touto logikou bych musel ohrnovat nos např. i nad VW Touareg, který se dělá na Slovensku.
Citovat
Lerry napsal:
...ale "bydlíky" sa vyrábajú kde - kade, napr. v Maďarsku. Vídavam veľmi často maďarské nákladne odťahovky ako vežu domov nové dodávkové kašle a podvozky a opačne - do Nemecka funglače karavany (auta a prívesy) určite so štítkami made in deutschland. No a Maďari to robia za minimálnu mzdu a ejhle rébus je vyriešený. Jedna odťahovka odvezie 3 alebo 4 karavany a videl som ich tri za sebou. Tak je to žiaľ so všetkým. Končím bo krvný tlak je Móóóc vysoko jak som nasra...! Howg.
Jdi s takovými traktáty do háje.... Mám německou obytku vyrobenou v Maďarsku a v papírech je napsáno, že je vyrobená v Maďarsku. Když se podívám na oficiální web výrobce, najdu tam, že postavil v Maďarsku fabriku na zelený louce a tam to vyrábí - co je na tom špatnýho ??
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
Už jen z postaveného principu maximální zisk a nízké náklady bude výsledek generovat problémy. Trh je nekompromisní a sami když kupujeme hledáme dobrou (respektive výhodnou nebo nejnižší) cenu.
Problém samozřejmě již vzniká při projektování.
To, že lidé pracují nekvalitně (šikmé vruty a pod. .) je problematikou výstupní kontroly.
To, že zákazník dostane vůz a jsou na něm problémy je dané odbytou předprodejní přípravou a servisem. (za který samozřejmě zákazník platí)
Naskýtá se otázka: je zde vše v pořádku ?
Pokud by bylo, tak minimálně mechanické závady a funkčnosti by měly byt "vychytány" a tudíž minimální. Nechoďme daleko, na výstavách stačí položit prodejci provozní a praktické dotazy a odpovědi se nedočkáte. Zaměstnanci co připravují obytky k prodeji v mnoha případech ani neumí uvést některou část do provozu...
Co přetrvává, jsou zažité slogany to je šmejd je to z Itálie apod. . a na druhé straně rozčarování, že německá kvalita je v háji... Kdo jezdí po Evropě sám vidí, co se vše ještě pohybuje a slouží. Dnes vidíme obytky z 90let i starší, je otázkou zda český člověk by byl ochoten cestovat s těmi modely. Všichni chceme nové, krásné, rychle, spolehlivé a levné, byť vyrazím s obytkem 2-3 do roka. Ale je správné, že naše nároky stoupají. Nevím zda platí, čím více peněz tím pořizuji kvalitu... (myslím tím cenu 2.5 mil. a více za obytku nebo netuším kde je ta hranice modelů "hobby" a "top", pokud existuje...
Hlavní penzum financí po koupi obytka neleží v ceně, ale v náhradních dílech a servisní práci.