Citovat
Kratas68 napsal:
Predpokladal bych, ze v izolacnich vlastnostech bydlikovych oken hraje roli ten volny prostor mezi dvema vrstvami plexi.... ale tohle mam jen pocitove...
Kazdopadne zrejme vsichni vyrobci karavanu podle teto diskuze delaji velikou technologickou chybu:)
Citovat
Kratas68 napsal:
A dvojite plastove okno urcite bude mit pokazde mnohem lepsi izolacni vlastnosti nez 4 mm sklo.
Zdravim M.
Citovat
Kratas68 napsal:
Zdravim,
za nejvetsi problemy bych videl hmotnost a hned potom izolacni vlastnosti. Asi bych nechtel, aby mi v pomerne subtilnim sendvici poskakovalo destikilovy sklo - mam na mysli 150 cm okno u sezeni. A dvojite plastove okno urcite bude mit pokazde mnohem lepsi izolacni vlastnosti nez 4 mm sklo.
Zdravim M.
Citovat
copy napsal:
aké hrubé je vonkajšie sklo u toho rozmeru okna?
Citovat
Doskocil napsal:
Ahoj. V sedmdesátých letech kterýsi výrobce "vyvinul" obytný přívěs, pravděpodobně nečerpal ze zkušeností v "západních" zemích, byli jsme v čele se Sovětským svazem daleko chytřejší. Myslím, že to byla Astra. Nástavba 3 m, a u tohoto přívěsu byla bezpečnostní kalená autoskla. Nevím, jestli ta skla, nebo další nehorázné chyby v konstrukci, tak hmotnost (váha) tohoto přívěsu byla tajná. Skutečná hmotnost byla vyšší, než udával TP, protože, kdyby skutečnou hmotnost přiznali, tak v ČSSR nebylo k mání auto, které jej mohlo připojit a tahat. To ale neznáte naše karavanisty. Již při manipulování ručně na trávě v kempu se jim něco nezdálo. Tak si to soukromě převážili. Co teď? Vývoj v Národním podniku stál prachy, a kdyby to přiznali, tak by to byla obrovská ostuda. Teď jsem s vzpomněl, ještě než jsem se pustil do stavby KAPRa, tak v Oldřichově, okr. Přerov (kousek o nás) jsem tento přívěs našel k půjčení. Majitel s ním pro "výborné jízdní vlastnosti" vůbec nejezdil, měl jej na zahradě, ale klidně by mně jej půjčil. Nakonec jsem to vzdal, měli jsme k tahaní Škodu stovku. Později jsem postavil KAPRa, ten už "stovka" tahat mohla a i utáhla, i když s výhradou, max. na 3. převodový stupeň. (Pak jsem stovkový motor vlastnoručně přestavěl na převrtanou - prům. 72,5 stodvacítku, zásluhou trhu, org. vložky válců prům. 72 nebyly k dostání, jen staré ze známosti v autoservisu - a stovka s tímto motorem pak tahala jako pásák). Určitě se zde najdou pamětníci na tyto těžké továrně vyráběné přívěsy. Tak to je jeden z důvodů, proč nejsou bezpečnostní autová skla do karavanu vhodná.Čáo, Pepa
Citovat
copy napsal:
Ale veď okná sa bežne robia z autoskla. Na autách do 3,5 tony sa šetrí každé deko váhy, tam ich nehľadaj, ale na drahších autách nad 3.5t sú aj v sérii. Seitz, Vanglas atd.
U Vanglasu si môžeš kúpiť sklá do originálnych rámov na aute.
https://www.vangl...