ValteracciČlen Přidáno
před 7 letJak se říká pořád dokola obsah ničím nenahradíš.
Nekamenujte mě, ale vydal jsem se asi proti všem. Z nízkých obsahu jsem si pořídil ke svému karavánku 2,2 obsah, abych nezdržoval na konci vesnice a taky si to řásně užívám :), když mě chtějí předjet Fábie a Octávky s tím, že pojedu pomalu a dlouho se budu rozjíždět.
Stejně tak jsem proháněl 2,0 když byl....neb nemám rád courání.
Takéž bych asi napsal, že naše linkový moderní atobudu SOR, pěkně hulí a to se chlubí buhví jakým euro. řekl bych že toho najzedí daleko víc, než já s karavanem a přišlápnutým plynem.
Jo a abych nezapoměl, do města mám skutr, sice dvouválec, ale na benzím jezdím, je to rychlejší a ještě jednou rychlejší. Takže to poskakování v koleně rá d vynechám a šetřím naše krásný prostředí.
Já vím vše mimo mísu....nedalo mě to...
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letTak jo. Taky jsem priznivcem velkych obsahu a tomu odpovidajicimu vykonu.
No a ted mydlim naftacka s vykonem 160 k v jednasestce. Brzdou provozu rozhodne nejsem, naopak.
Spotreba 6 litru jako clovek a 8 litru jako hovado.
Takze neco mezi. Uprimne. Pokud nebudu mit ten obsah v hlave a nekdo mi rekne, ze jedu ze slusnym dvoulitrem, uverim mu. Zaruku mam na 5 let a 150 tis. km a to uz ted ani nenajedu. A jednou dvakrat
za rok Chorvatsko s vlekem bych se urcite nebal dat. Tak to jen na odlehceni toho nizkoobsahoveho silenstvi.
A velkoobjemum zdar.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
bleriot11Člen Přidáno
před 7 letFune, trošku nechápu tebou založená témata...víš jak to tu chodí a ty dáš dětem sirky a pošleš je na stoh...Pak už to uhasit nejde.Protože tak to tady vždy s podobným tématem dopadne.
Abych nebyl uplně od věci,tak tahám 2.2hdi s filtrem.Aby mě neděsila ta spotřeba s karavanem a nutkání podtáčení motoru,tak jsem si místo spotřeby na displeji nastavil teplotu motoru. :)
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letŠkoda že to nejde u mě, uvítal bych teplotu motoru a převodovky a tlak oleje :)
jinak jak lítá spotřeba neřeším, když táhnu, hlavně že to frčí...
pak mě nemrzí spotřeba když se trošku rozjedu po dálnic sám bez vleku a pořád jsem v limitu :))
Jo a co děti?? mají si kde hrát, tady máš sirky a běž si hrát do stohu ....
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Citovat
floridan79 napsal:
My si nechavame diktovat od EU a jeste si rochnime jakou mame svobodu... Zaclo to pomazankovym maslem a moc zahnutejma okurkama, pak repkou v nafte...
Jj, ono kdyby nebylo EU tak tady nemáš ani toho " kosmika " a brázdíš po čechách přestavěnou 1203 -protože to co přijde z EU je tu a tam opravdu kravina, ale to co vymyslí náš úřední šiml je několikrát horší..... No a nepokrytecky... radší menší kravivu z EU než debilitu na kvadrát z našich ministerských rezortů....
Chceš důkaz ? Přečti si třeba bodový systém v DE a u nás, potom teprve hodnoť. Nebo třeba řidíčáky, dnes už do toho naštěstí nemůže MDČR kafrat, ale vzpomínám si, jak navrhovali, že kdo má zapsanou kouli se soupravou na 3,5t, bude muset mít BE i když nemá přívěs !!! Na nějaký režim 96 by jsi mohl bez EU zapomenout.
Takže silná slova o diktátu EU populisticky znějí, ale dokud si nezvládneme ty naše vlastní zakonodárné kašpary, jsou hlášky o diktátu EU bohapustým plácáním....
PS. Když už tady poukazuješ na to, jak to funguje v zemi svobody, není náhodou ta země svobody taky " unijním státem " :D
Die Krähen fliegen in Schwärmen, der Adler fliegt allein.
ivan613Člen Přidáno
před 7 letPriznám sa som tiež jeden z tých čo ide proti prúdu.Osobne tým pomocným štartovacím motorčekom čo dnes montujú do áut neverím.Neverím tomu že to bude mať voľajakú slušnú životnosť.Veď ten mini motor sa musí stále držať v otáčkach.Prosto obsah ničím nenahradíš.Do nedávna som na bežné jazdenie mal V8 3,5l.Auto malo najazdené 750 000km bez go motoru.Myslím že tento nájazd tie mini motorčeky nevydržia.Dnes už mám bohužiaľ na bežné jazdenie tiež malí motor V6 2,5l.Dúfam že mi vydrží čo najdlhšie. Teda aspoň do doby než výrobcovia áut dostanú rozum a začnú vyrábať normálne motory.
HrochČlen Přidáno
před 7 letU nových automobilů s manuální převodovkou se na displeji zobrazuje doporučené řazení. Myslím si, že konstruktéři vědí co dělají a tudíž stačí poslechnout.
misusČlen Přidáno
před 7 letale kdepak Hrochu ty sipky sou tam kvůli co mozna nejnizsi spotrebe ! za to se sbiraj body u emisních kontrol s zivotnosti a idealnim režimem motoru to nemá nic spolecnyho.
kamarad když tahal lod 600kg za Lagunou 2.0dci tak mu to radi ze ma při 80km radit az na 6 otáčky sou pak 1300min
spotřeba 11,5
když mu rikam jed na 5ku kopce na 4ku otáčky se zvednou cca o 500min a ejhle spotřeba 9ltr
ty sipky klidne ignoruj !!!
a jednoducha rada idealni rezim motoru je tam kde mas max vykon zaroven s max tocivym momentem
dle obrazku 2500ot/min
misus Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 7 letAno, ukazatel změny zařazené rychlosti je tam kvůli spotřebě.
Cituji výrobce:
Některé typy vozidel jsou vybaveny kontrolkou informující o nejlepším
okamžiku pro zařazení vyšší či nižší rychlosti z hlediska optimální spotřeby paliva.
Pokud se pravidelně řídíte tímto ukazatelem , snížíte spotřebu paliva svého vozidla.
Jinak samozřejmě velkoobjemové motory mají i řadu nevýhod.
- vysoké výrobní náklady a tím i prodejní cena
- vyšší spotřeba motoru samotného
- vyšší spotřeba díky větší hmotnosti, zároveň se vyšší hmotnost podepisuje na rychlejším opotřebení podvozku i pneu
a často na horších jízdních vlastnostech vozu
- vyšší náklady na provoz / pojištění, údržba a servis a náhradní díly, vyšší emise a tím i daně /
Klasický příklad je BMW s motorem diesel V6 3000 vs. V4 2000.
A také je potřeba si uvědomit, že filosofií automobilek obecně, je rychlejší obrátkovost jejich výrobků.
Spotřebitelská doba na kterou byl vůz stavěn před léty byla 8 let, dnes je to půlka.
Cílem tedy není dlouhodobá životnost. Nejvíce se všude investuje do designu, který nejvíc prodává, do bezpečnosti
a do technologií. Značky se spojují, používají stejné platformy a motory, aby ušetřily na drahém vývoji.
Že by se vrátila doba velkoobjemových motorů, tomu nevěřím. Značky investují do vývoje hybridů a elektromobilů.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letNemusíme chodit nikam daleko, když jsem jsem se narodil naši koupi Taramatku -pro ty co nevědí pračku, víke kolik let vydržela s udržbou, než šla do šrotu? přesně 18 let !!
Další pračka zdechla za 5-7 let to už nevím, a pořád se to zkracuje a zkracuje.
S motory je to uplně stejný.
Žijeme ve spotřební době, nikoliv v době aby to co nejdýl vydrželo a sloužilo několika generacím.
Je asi každýmu jasný že tu jde předevšim jen a jen o zisk a to co největší, nikoliv o výdrž ...ale to už bych se opakoval.....
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1