ladisČlen Přidáno
před 15 letŠkoda, ty jsi měřil klasickou zkoušečkou jen přítomnost fáze. Multimetrem nabo žárovkou by jsi přišel na vadný jistič hned. Tose stává. ahoj!)
Tak koukám panthere že sis z nás trošku dělal legraci když si nám tvrdil že tam vstupní proud jde ,asi nemá cenu podle toho jak vše popisuješ polemizovat o tvé odbornosti v oboru elektro jak už zpívá klasik "kdo má pojistky námi předepsané tomu se nic nestane,kdo si tam nastrká hřebíky čeká ho požár veliký" já ti nic takového nepřeju ale prosím tě neblni možná ti je 60 a možná si byl v rusku takže radit už můžeš ,ale jistič není jen tepelná ochrana,no jo každej svýho štěstí strovůdce:_
tronicČlen Přidáno
před 15 letPenthere ten jistič tam důležitý je.Jedná se o tzv.selektivitu ochran.Znamená to že jištění by mělo postupovat od nejsilnějšího např. 32 A na baráku po nejslabší = 16 A na spotřebiči.Položka za zakoupení nového jističe pro svářečku se stejnou amperáží,která byla na tom starém je v řádu stokorun.Škody,které vzniknou v opačném případě.... však to znáš.
Přikládám obrázek,klikněte na něj a zamyslete se proč právě ten.
Děkuji všem,kteří přispěchali s pomocí i když bez měřáku je velmi těžké závadu odhalit.:_
Upravil tronic dne 30.08.2009 15:12,
před 15 let
tronic Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Me2dČlen Přidáno
před 15 letAha pán se urazil... byl to jen můj názor, výrobce tam dal jistič tys ho vyhodil, toť vše a 14 let rozdílu z tebe nedělá otce:-)!h neumím číst, to jsou příspěvky ne věk sorry, tak to bys mohl být můj otec a já jako zlobivej syn ti říkám, jistič by tam měl být!!!
Upravil tronic dne 30.08.2009 14:54,
před 15 letChlapče na trafu bylo 17A sloužící pochopitelně jako tepelná ochrana a na baráku je 16A. Vidíš problém? Prostě se to event. přehřeje tak to vyskočí na domovním 16A. Tak to vidím.
Me2dČlen Přidáno
před 15 letnež vypadne jistič na baráku blafneš ti to v ruce jistič tam je třeba jde o milisekundy
trochu jsem zaexperimentoval a ejhle: propojil jsem vodičem oba póly na jističi a tím jsem ho vlastně vyřadil a začalo to běžet. Jistič šel tedy do popelnice (není třeba, je na baráku)Jak jsem tedy tvrdil: v zapojení to nebylo!
Upravil panther dne 29.08.2009 13:01,
před 15 letvíš panthere jestli si zásuvku zapojil tak jak byla původní a se svářečkou se nic nestalo měla by logicky fungovat,ale protože nejde chyba bude asi ve špatném zapojení a to právě 4 kolíkové zásuvky pro práci na 380 V potřebuješ dvě fáze,a pro 220 1 fázi a jeden vodič s pracovní nulou,jestli si to tak zapojil mělo by to fungovat pokud není chyba třeba ještě v tom přepínači a nebo ve vinutí trafa to by ale bylo trochu složitější,já ti poradím jedno s elektrikou není sranda pozvi radši známeho elektrikáře a určitě to dobře dopadne.
Me2dČlen Přidáno
před 15 letpíšeš, že se to ztrácí ve vinutí, tudíž asi bych ho nechal převinout, odkud jsi znám pár el.kutilů u nás a v HK
Vlado, Vlado jak píšu v zapojení to není a my důchodci než na něco máknem, tak se 5x díváme jestli je to vyndaný ze zásuvky. Neboj!
Vlada JanaČlen Přidáno
před 15 letje to tak jak píše Milan ve 3,20h. na svářecím trafu není co by se rozbilo, kromě nedoteku ve svorkovnici nebo spálení trafa. Ale to je vidět. Pokud ti to nefunguje nech si to zapojit určitě od elektrikáře. jsou z toho smrtelné úrazy. Vlada
Me2dČlen Přidáno
před 15 letNo tak pak to bude asi rozbitý.... sorry musel jsem:o
Prostě zapojením to není- vyzkoušel jsem vše a tečka!
S přepínání 220/380 jsem se setkal pouze u starších typů, kde bylo možno vybrat podle zapojení svorkovnice. Princip a zapojení bude pravděpodobně stejný i s přepínačem stejný
A = L1
B= L2
N= nula
při přepnutí na 380 by měla být nula odpojena, při přepnutí na 220V by měla být odpojena jedna fáze.
K připojení by ti měli stačit dva dráty. Víc ti takhle na dálku asi nebudu schopen poradit, případně co je to konkrétně za typ, skusil bych zjistit jak to bylo(je) zapojené
M.
Milan+Zuzka+Adélka+Aura(psí slečna)
Milane nevím, ale asi jsem natvrdlej! Píšeš " existovaly svářečky" atd. Vždyť jsem psal že je to na 380 i 220V ! Na přepínání z 220 na 380V a naopak je přeci pouze přepínač na kastlíku ne? Koukám že podle tebe už není potřeba ani třetí vodič. No a za poslední: prostě je to zapojený z fabriky a nikdo na to v životě nemakal a šlo to.
Ahoj,
existovaly svářečky které umožnovay provoz na 220 i 380V, podle svorkovnice by se to v takovém případě zapojovalo následně:
při provozu na 220V zapojit N a A (alternativně B ) - když to zapojíš špatně tak budeš mít menší výkon
při provozu na 380V zapoji A a B ( na vidlici zapoji L1 L2 nebo L2 L3..)
Nemohu to samozřejmě takhle na dálku garantovat, bylo by nutné to proměřit
M.
Milan+Zuzka+Adélka+Aura(psí slečna)
Upravil millan dne 27.08.2009 14:36,
před 15 let