Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

TOPENÍ - vodní Webasto

Poslední aktualizace před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Netřeba se omlouvat, jsme ve shodě myslím (kromě těch 100W !)).... to jediné se mi nelíbilo, jelikož by to na první pohled tomuto způsobu vytápění škodilo.

100 - 150 W pobírají vodníci (bez pumpy) s výkonem okolo 30 000 W. Tím se pak už vytopí i opravdu velká, několika podlažní loď.
Pro naše účely, kde vytápíme řekněme max. do 40 m3 prostoru a ohříváme pár litrů vody zcela předimenzováno.

Měj se fajn a ať ten Airtronic maká, což stejně bude .... :_
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 10.01.2017 19:46, před 7 let
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
Jde vidět že s tím máš víc zkušeností než já.
Tak to tak asi bude. Omlouvám se za mylné informace.
I cesta může být cíl.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Jak jsem již výše předeslal, spotřeba se většinou pohybuje zhruba ve dvojnásobné výši oproti vzduchu.

Bereme-li vzduchový průměr okolo 2 A, tak v běžných vodovodních případech bychom měli být do 5 A (dle délky rozvodů, průměru trubek, uložení trubek v autě / pod autem, počtu matrixů atd. atd. atd.).

Tvých 7 A není tedy daleko od reality, ovšem není to jak si výše uváděl "100 W jen to poletí".
Proto jsem reagoval, aby nedocházelo k domnění, že hranice 100 W je standard.
Spotřeba může samozřejmě být při použití silnějších ohřívačů i daleko vyšší, ale to se netýká aut, je to relevantní pouze u lodí.

Není to řešení pro každého, nafťáky nejsou vhodné ani do kempu (oba typy - větší hluk a zápach), ovšem odpadá tím věčný problém s plynem a to je hlavní důvod, proč toto řešení má svoji uživatelskou základnu, plyn je samozřejmě nejkomfortnější :).
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 10.01.2017 16:09, před 7 let
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
No to nevím u mne to nestačilo. když jsem odpojil hadici od bojleru tak tam teklo hrozně málo vody.

Je možný že jsem dělal něco špatně, ale laboroval jsem nad tím dost dlouho. Po přidání čerpadla to bylo lepší.Ale i tak se bojler nahříval dlouho. Až jsem zkrátil hadice na co nejktaší a nejpřímější cestu tak to funguje jak má i za jízdy se mi bojler krásně ohřívá.

Co se týče topení já počítal ventilátory 4x6w 120x120 rozmístněné po chladiči z favorita. S možností regulace kolik jich poběží. Se spotřebou jsem byl někde okolo 7A.Tak jsem tohle řešení zavrhl.
Nakonec jsem koupil eberspacher airtronic. Topí to prakticky hned a webasto používám jen pro ru teplou vodu.

Profi řešení bude asi o něčem jiném to uznávám ale na to nemám peníze. :-)
I cesta může být cíl.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

taz26 napsal:

Nevýhody
-spotřeba el energie. jen to webasto baští cca 40w, plus bude potřeba pomocné oběhové čerpadlo v případě že tu vodu potáhneš někam dál dozadu, plus venilátor k výměníku v zadní části. Dostaneš se na 100w jen to poletí. V případě že jsi v kempu a máš el je to v klidu.



Ahoj,

Pro standardní rozvod v obytňáku / lodi s ohřevem vody, radiátory a pár výměníky s ventilátorem není potřeba jiné čerpadlo než to, které je součástí topení.

Jelikož se jedná o velmi variabilní systém, tak nelze spotřebu proudu předem odhadovat, ale musí se počítat.
Průměrný výměník s ventilátorem o výkonu cca. 2 000 W má příkon někde mezi 5-10 W - záleží pouze na kvalitě ventilátoru.
Do běžně velkého auta se dávájí většinou pouze dva takové výměníky s rozfukem (stačí i jeden pod stolkem), tzn. při dvou kusech max. 20 W (spíše 14 W - například značka Kalori Silencio 1,9 KW ).
Zbytek tepelné distribuce by měl být zajištěn instalací radiátorů na vhodných pozicích, což je dost problém hlavně v malých autech.

Pokud chci energii šetřit, motor nechávám motorem a vhodně navrhuji architekturu systému podle svých představ.
Samotný ohřívač pak umístím co nejblíže k té součásti systému, které přikládám největší prioritu - třeba bojler, nebo právě výměník s rozfukem pro co nejvčasnější distribuci tepla po zapnutí topení.
Možnost pouze ohřívat vodu v bojleru, nebo pouze topit je naprostou samozřejmostí, ale stejně tak je možno pouze foukat (topit rozfukem), nebo naopak pouze topit radiátory - těch možností je nespočet.
Je pouze na mne jak si systém navrhnu.

Největší výhodou vodovodního topení je právě médium, jelikož voda má vynikající termodynamické vlastnosti a proto je k topení velmi vhodná. Zatím nepoužíváme k transportu tepla lepší látku.

Osobně za největší problém považuji tedy prostorovou náročnost a pak ještě dodatečnou montáž. Rozvod měděných trubek v holém autě je legrace, ale již v hotovém bych se tím zaobírat rozhodně nechtěl.
Spotřebu proudu již v tomto století za problém za zásadní nepovažuji .....

Každopádně naftě zdar, stejně ten plyn začíná atakovat :D

:_
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 10.01.2017 11:52, před 7 let
mekiemekieČlen
Přidáno před 7 let
Palivové čerpadlo je úplně stejné u vodníka i u horkovzduchu. To se musí dát na silentblok, aby se cvakání nepřenášelo do konstrukce a je zkrátka trochu slyšet, ale v udržovacím režimu, kdy topení nejede naplno to není tak hrozné. Největší problém vodníka používaného k topení je, že ohřívá celý motor a jeho chladicí okruh, a protože je motor vypnutý, tak se velká část jeho kapacity ztrácí úplně zbytečně. Kdyby se vyjmul z chladícího okruhu a používal jenom na topení, tak by ta účinnost nemusela být tak hrozná. Jenže to by se pak dlouho ohříval motor a kvůli tomu to tam je namontované, aby se neničil. A pokud pořídíš jiného vodníka, tak musíš řešit soustavu ohřívač-čerpadlo-výměník-rozvod vody, která má velkou tepelnou setrvačnost v závislosti na množství ohřívané vody. Horkovzduch topí hned a potřebuje jen rozvod vzduchu. Ale je hlučnější, protože se tím rozvodem vzduchu šíří trochu zvuk od turbíny. Zkrátka vždycky je něco za něco. Pro obytky se jeví jako nejvýhodnější topení plynem, protože je tiché a jednoduché. Ale zase musíš mít místo na topidlo a na 10kg bombu (nejlépe na dvě). Já že mám malý auto, tak pro mne je ideální, že mám všechno zespodu pod autem a jen 2 kg bombu na sporák.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
P
pavel2Člen
Přidáno před 7 let
Zdravím,
přidal bych ještě jednu dost podstatnou nevýhodu pro obytku- hluk palivového čerpadla. Přes vánoce jsem tchánovi opravoval Webadsto vodník 5kW namontované v KIi Carnivalu nechtělo zapálit nakonec jen problém v konektorech. Ale docela mě udivil zvuk palivového čarpadla nevím jak to tam mají udělané ale někde u nádrže to stále cvakalo ,prostě u tohohle by se spát nedalo.
Pavel
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

jk1000 napsal:

Pokud by platilo, co pise taz26 o spotrebe vodniho topeni webasto, jak potom funguje treba ALDE, ktere se da u nekterych vyrobcu priplatit nebo byva v "lepsich" obytkach? Nepripada mi realny, ze by to mohlo mit takovou spotrebu. Nebo mi neco unika?


Tak samozřejmě je to odhad. záleží na typu ventilátoru a čerpadla který se použije, i na tom jak daleko bude umístěné topení od webasta potažmo motorové části.

Neznám ALDE,repektive princip činnosti. Vím že na elektro se dá přepínat . Při náběhu baští 1A což je 12 w. To jseou veškeré mé znalosti.

Problém je v oběhu vody.Pokud tu vodu potřebuji dostat 2m od webasta vodorovně pod autem tam dát kolínka a protlačit tu vodu výměníkem potřebuji k tomu čerpadlo.Zprvu jsem zkusil malé pomocné čerpadlo z audi co stojí kamarádovi na zahradě. To bylo slabé. Tak jsem pak pořídil za 1500 za bazoše větší. A taky to nefungovalo moc dobře. Nakonec jsem to vyřešil zkrácením vedení k bojleru s co nejméně zatáčkámi a ohybuy.Dají se sehnat různá a není problém se dostat na 104w jen u čerpadla
I cesta může být cíl.
Jirka VospalekJirka VospalekČlen
Přidáno před 7 let
Webasto Thermo top C mám v autě 2.2. Diesel, Avensis, cca 7 let. Bezi každý den i v létě / ohřev motoru. Motor nikdy nastartuje studený, vše původní a plně funkční. Vč. Topení. Jen vyšší nárok na Akkus / cca co 3 mes. preventivně dob. Ctekem.

Topení nekouří, chytá hned.

Za mě osobní zkušenost více než dobrá. Topení bylo dodatečně kupované nové cca půl roku po nákupu auta / před první zimou.

Na letní provoz bych se ho nebál, když už ho má, ať ho využije.
Ixeo 710 i, Fiat
J
jk1000Člen
Přidáno před 7 let
Pokud by platilo, co pise taz26 o spotrebe vodniho topeni webasto, jak potom funguje treba ALDE, ktere se da u nekterych vyrobcu priplatit nebo byva v "lepsich" obytkach? Nepripada mi realny, ze by to mohlo mit takovou spotrebu. Nebo mi neco unika?
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
Já mám 30 l bojler samodomobastl udělanej na kombi. Jak vytápění od motoru tak elektriku. 30 l stačí pro dva lidi na dva dny sprchování. Tedy natopím a víkend v horách z toho jedeme.Právě zkoumám vodníka abych nemusel vrčet motorem.
I cesta může být cíl.
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Jelikož krom pár nocí v kempu jezdíme na divoko. A jen duben až říjen. Tak holt zainvestuji do vzduchu + rozvod.
A toho vodníka zkusím použít pro boiler, nad tím už jsem taky uvažoval. Ale je to docela daleko. Topení je pod předním světlem. A boiler bude pod lavicí. Tak snad něco vymyslím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
T
taz26Nováček
Přidáno před 7 let
Reaguji na první příspěvek.

Výhody vodníka
- většinou lepší výkon 4 až 5 kw
- možnost připojit malý výměníkový bojlet pro ohřev vody
- možnost udělat si samodomo vyhřívanou podlahu v autě.

Nevýhody
-spotřeba el energie. jen to webasto baští cca 40w, plus bude potřeba pomocné oběhové čerpadlo v případě že tu vodu potáhneš někam dál dozadu, plus venilátor k výměníku v zadní části. Dostaneš se na 100w jen to poletí. V případě že jsi v kempu a máš el je to v klidu.

Výhody vzdušníka
-Menší příkon el,
-rychlejší topivý efekt
- ve verzi 4 kw možnost mít vzadu saunu :-)



Nevýhody
-složitější systém ohřevu vody do sprchy.
-všší pořizovací cena (oproti tomu co tam máš)


Takže podle toho jak auto využíváš. pokud kempy tak nechat vodníka pokud divočinu tak bych raději šel do vzduchu.
Tolik jen mé úvahy třeba se pletu.

Samožejmě vodník jde i nadále využít jen částečně. Např ten bojler.
I cesta může být cíl.
Upravil taz26 dne 08.01.2017 21:26, před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let
Tedy mb nezlob se, co máš pořád s tou zátěží ?

Každé topení musí být dimenzováno na prostor, který bude vytápět a pokud je tato podmínka splněna, je úplně jedno, zda se jedná o kontejner, loď, nebo auto. Funguje to.

O reklamě to není, zde nevidím souvislost, vypadá to dobře hlavně v praxi.
Dojedeš-li si do Bad Kissingenu na Abenteuer & Allrad, valná část aut nad 3,5 T tam bude takto vytápěna a nejsou to auta co jezdí kolem komína, takže se musí na toto vytápění spolehnout i daleko od domova.

Lodě řešit nemusíme, tam je to jasné.

Do mobilních kanceláří bych vodníka nedával já, pokud je tam vzduch, nevidím důvod k čemu je tam dobré.
Okna rozmrazí vzduch také a jestli je tam montováno pouze kvůli ohřevu motoru, tak to považuji za zbytečnou investici (ale Policie si to jistě může dovolit). Nepředpokládám, že se využívá k kvůli ohřevu vody ....

Komora i hořák se mají měnit po deseti letech preventivně, tam někde se pohybuje životnost těchto dílů, takže pokud by se to měnilo v podobném horizontu, považuji to za normální. Pokud se mění "po záruce" myšleno třeba okolo 3 let, v pořádku to topení podle mne není, obzvlášť pokud topí jen pár hodin denně.

Jinak žiju v přesvědčení, že "EVO" je konstrukční rozlišení obsahující automatikou výškovou kompenzaci, a že EVO nahrazuje původní modely, kde bylo nutné dokoupit výškový kit .... může tam ale být více rozlišností, toto je jen jedna z nich ... myslím tedy též, že by se o ekonomickou variantu jednta nemělo, ale na druhou stranu není toto topení pro radiátory doporučováno (to ale může být tím, že se nepředpokládá, že loď pojede nad 2 000 m nadmořské výšky :D)
4.114683,118.628756
mbmbČlen
Přidáno před 7 let
No vidíš, a já Ebry nemusím a svůj důvod mám...Máš sice pravdu, že v reklamě to má až neuvěřitelné možnosti, ale..Je to to samé, jako když teplovzdušné topení dávají do kontejnerů na lodích, aby zboží nezamrzlo, ale v té zátěži to taky nevydrží.
Když dáš EVO do SUV, kde budeš topit denně třeba 2-3 hodiny, je to OK, ale dáš to do vestavby a budeš topit 8 hodin denně, tak to asi každý pochopí, že to není věčné.
Do mobilních kanceláří ( např. Policie atd.) se dává jak vodník, tak teplovzduch( ten se používá při stání většinou).
U té zátěže na topení s výměnami komor jsem měl na mysli hlavně auta, která to opravdu maximálně využívají, např. ta Policie a asi bych to přirovnal tak trochu k té vestavbě. Ale taky jsme měnili komory až u desetiletých a starších topení typu C,V ap. Je to asi i náhoda. Jinak se záruky na WEBASTO moc nedělají, spíš se mění baterky v ovladači. Za mně teda problematické není, spíš jsem řešil ty Ebry.
Evo Top ekonomická varianta není, ale v dnešní době, kdy i značky jako BMW či Mercedes koukají kde ušetřit, je možné všechno.
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

mb napsal:

@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.


Přiznávám, že odjakživa preferuji Eberspaechery, takže nemám osobní zkušenost, ovšem není to tím, že si mysím o Webastu že je horší.
Jde čistě o náklonost ke značce a pár menších podnětů.

Aušus to není, pokud není určeno na stálé výtápění, ovšem to Thermotopy obecně jsou (toto použití je i oficiálně uváděno https://www.youtube.com/watch?v=fIDsu...IDsu1rolrs).
Proto jsem se ptal konkrétně na tento model, zda to není taková ekonomická varianta, která je určena pouze na ranní roztápění motorů SUV nebo jiných.
Kolik může natopit hodin v osobáku za ty dva roky ? Odhaduji , že to moc nebude, takže mne zaráží že je problematické.

Konkurenční Hydronic D5WS (5 000 / 2 500 W), taková klasika co se montuje pokud člověk rád radiátory a nerad plyn, tak ten zvládá non-top provoz v pohodě po několik let a ještě k tomu stíhá poskakovat na nezpevněných cestách :).

Naftová Truma sice zaujala své místo na trhu, ale na členěné centrální vytápění a ohřev vody tu jsou i nadále vodní naftová topení ....
4.114683,118.628756
mbmbČlen
Přidáno před 7 let
@sipidan
Aušus to není, špatně jsi to pochopil. Jen to není to stavěno na stálé topení. A navíc bude končit výroba Thermotop C... a bude se vyrábět pouze Evo Top.
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

mb napsal:

Citovat

SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...


@ mb
To jsou všechna ta vodní Webasta takový aušus, nebo je problematický pouze tento model (Thermo Top EVO 5) ?
4.114683,118.628756
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 7 let
Hmmm. śkoda.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
mbmbČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

SignBoss napsal:

Zakoupil jsem auto s již namontovaným vodním Webastem.
Využil jste někdo vodníka pro vytápění vestavby, či obytky,? Mrzelo by mě to nevyužít, protože je to namontováno již z výroby. A je to v 100% kondici.


Ahoj, taky přidám názor, i když se ti nemusí líbit. Já teda teplovodní topení jako hlavní do jakékoli vestavby či obytky nedoporučuji. Tam patří teplovzdušné. Zdá se mi to neekonomické stále ohřívat vodu, které bude v okruhu moc a navíc rychle chladne. Moc ti nepomůže ani ventil na uzavření okruhu (jako má např. mercedes). Budeš pořád ohřívat a ohřívat( proto i vysoký odběr proudu) a poběží to na plný výkon( EVO TOP 5 je na SUV ap.), nehledě na to, že Evo TOP nevydrží tu zátěž dlouho, začne kouřit a budeš měnit komoru. U těch hodně vytížených topení to měníme velice často. Je pravda, že až po záruce...Jinak teplovodní je vynikající věc, ale pouze na příhřev, či krátkodobý ohřev do osobních automobilů a dodávek ap. V takových případech to kombinujeme s horkovzduchem.
Je to pouze můj názor a moje zkušenosti z oboru a nikomu nic nevnucuji, natož nabízím. Je to každého věc, zda chce vyzkoušet vyzkoušené, popř. si pročti stránky www.webasto.com :)
Ahoj Miloš
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Franta REZAC, Jirka Canon, ferlich, parag, viera a vlado, sipadan, jirkaj, Standa2, mekie, mb, taz26, jk1000, Jirka Vospalek, pavel2
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 18
Členové online 0

Celkem členů: 15,970
Nejnovější člen: paveljurik
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,438,071 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27979 sekund | Průměrně za: 0.27979 (0) sekund | Dotazy: 129 | Použitá paměť: 2.24MB/4MB