Test vyšel v Camping, Cars & Caravans 6/2016, na kouli bylo vždy stejné zatížení, jsou tam čtyři test, dvě kola na zadku, dvě kola v zadní garáži-zadní části přívesu, dvě kola na přední oji a konečně dvě kola na zadku a dvě na předku. Poslední dva případy jsou nejhorší, ale chce si to přečíst celý ten test, výchozí podmínky a hmotnosti a zvážit, jak to platí pro ten či onen přívěs.
Tak to sa mi nezda, je logicke ak mam na guli dajme tomu 75kg a vzapeti do zadu dam 50kg v bikoch tak iked to nieje tak daleko od stredu ako oj ale aj tak mi to musi ubrat aspon 30kg z vahy na oji co musi byt sakra poznat.
KotaČlen Přidáno
před 7 letRozumím... jak sem psal, i chápu jak to funguje. Jen mě teda zaráží, že s tím tolik lidí jezdí... Já je cpu taky na střechu, držáky od thule a nemám s nimi problém.
nozkaČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Kota napsal:
Docela mě zarazilo, jak se tu "haní" držáky na zadní stěně karavanu. To je to fakt tak nepoužitelný? Nevím, dávám kola na střechu, ale vídám ty zadní držáky na spoustě karavanů. Proto můj dotaz. Z hlediska fyziky to chápu. Bude asi rozdíl jestli je to na 6m karavanu, na 7,5m, nebo je to fakt nepoužitelné?
Koukni na tahle videa:
https://www.youtu...yagKzvJwYw
https://www.youtu...2fkOVHAC8QPetr 51!y + Jana 51
Dethleffs Eighty 515 DB + MB E-Klasse 350
YettiČlen Přidáno
před 7 letKdyž jsem měl karavan a tahal ho Fordem Galaxy, měl jsem držák Thule na kouli na 4 kola. Ten jsem měl na jízdu uprostřed karavanu na protiskluzové podložce a na něm jsem vozil kola uvnitř. Po zaparkování a odpřažení karavanu jsem ho dal na kouli a byl jsem mobilní i s autem a kolama.
Nikdy žádný problém, karavan vyvážený, kola čistá a uzamčená, mobilita zajištěna .... chtěl jsem si přidělat do podlahy oka na přikurtování, ale nějak jsem to nestihl a už to neudělal.
tak třeba to někomu pomůže :)
KotaČlen Přidáno
před 7 letDocela mě zarazilo, jak se tu "haní" držáky na zadní stěně karavanu. To je to fakt tak nepoužitelný? Nevím, dávám kola na střechu, ale vídám ty zadní držáky na spoustě karavanů. Proto můj dotaz. Z hlediska fyziky to chápu. Bude asi rozdíl jestli je to na 6m karavanu, na 7,5m, nebo je to fakt nepoužitelné?
Jak jsem slíbil, přikládám fotky realizovaného držáku kol v karavanu. Koupil jsem již vymyšlené (nemám čas a možnosti sám vyrobit) z
https://www.mmbik...l-do-auta/
Přikládám fotky...
Jirka+Ivča+Anetka+Vojtík
Toyota Hilux 2.4 110kW + Caravelair Antares 486
Veselici Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
HatitiČlen Přidáno
před 8 letCitovat
Krysator napsal:
Přátelé, díky za podněty k zamyšlení a autorovi vlákna obzvláště. Nicméně, toto je diskuse silně specifická pro danou kombinaci faktorů jako jsou: počet potřebných kol/výška auta/volno na střeše/typ čundrboudy/výška osádky/kolik do toho vrazit/sluneční aktivita/kurzový výkyv bhútánského ngultrumu/...
Nádherný, vyčerpávajíci a perfektně zdůvodněný rozbor!
Gratuluji! :^ :g :_
... univerzální rady není ...
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
Přátelé, díky za podněty k zamyšlení a autorovi vlákna obzvláště. Nicméně, toto je diskuse silně specifická pro danou kombinaci faktorů jako jsou: počet potřebných kol/výška auta/volno na střeše/typ čundrboudy/výška osádky/kolik do toho vrazit/sluneční aktivita/kurzový výkyv bhútánského ngultrumu/...
Jedno však platí obecně: Naložit tak, aby bedna netancovala - dělej jak umíš! To, že není všechno OK, pozná každý i rel. mírně vyježděný řidič. Osobně vozím 4 kola, 2 na oji a 2 (snažím se vybrat ta lehčí) na nosiči na zadním čele. Váhu na kouli se mi daří udržet pod 90 kg vcelku bez problémů. Jo, abych se dostal do kaslíku, musím vyndat jedno kolo z oje, ale to jsou 2 řemínky a 1 gumicuk, tedy 1 minuta práce.
Z kol na střeše bych strach rozhodně neměl (ačkoli už jsem taky jedno ztratil...), je potřeba použít trochu hlavu a nějaké slušnější nosiče - nešetřit na nepravém místě. Jen bych si dovolil zapochybovat o stejné spotřebě "s" a "bez". Loni jsem jel Rujanu a Dánsko a letos Mazury a pobaltské státy. Stejná posádka, vždy 4 kola na uváděných místech, stejné auto, stejná bedna. Přibližně stejný poměr dálnice/okresky. Loni jsem měl na střeše zahrádku se 3 nosiči Thule (bez kol - jen pro případ potřeby), letos jsem je nebral neboť loni potřeba nenastala. Loni spotřeba 10,1, letos 8,9 = 12% rozdíl a to jsem měl na střeše jen nosiče bez kol. Navíc jsem měl letos více naložené auto oproti loňsku. Kola na střeše prostě musí mít nezanedbatelný vliv, pokud někdo nečundruje se ZILem.
Kola uvnitř jsou zajímavá alternativa, ale pro menší bydlíky (jako mám já) nepoužitelná a hlavně to musí být tedy dost pracné. Už tak těch kulových blesků řešíme dost každý den.
Pěkný den všem.
Opel Zafira Tourer + Chateau Delta 3900
Tak a nápad je na světě...
Jen doplním že mám Zafiru Tourer a na střeše vozím i střešní box, v kterém máme cyklovozík na prcka. Proto kola na střechu nehrozí a dvoje nosiče (střecha a TZ) nechci. A současně neřeším jen transport kol v kombinaci s karavanem ale i bez něj. Kola na střeše zvyšují výšku auta a tak zvyšují pravděpodobnost, že je nechám pod nějakým nižším mostkem. S sebou bereme vždy i držák na TZ na výlety jen s autem a možnost převozu kol.
Do karavanu si udělám takovýto systém. Nebude to stát svět a lišta může být napevno na podlaze a nebude vadit pod postelí vůbec ničemu.
https://www.mmbik...l-do-auta/
Automatické sloučení 29.08.2016 19:53:
Video je super. Názorné. Dík...
Každopádně je to případ kdy je celá souprava nerovnoměrně zatížená. Já osobně se snažím zatížit kufr auta, aby karavan s autem "necvičil". Další věc je stabilizátor na karavanu na žehličce v kombinaci s hlídáním stabilizace na TZ.
Spoléhat se ne to ale nedá, takže vždy musí zvítězit zdravý rozum a fyzika.
Jirka+Ivča+Anetka+Vojtík
Toyota Hilux 2.4 110kW + Caravelair Antares 486
Upravil Veselici dne 29.08.2016 19:53,
před 8 letSadyČlen Přidáno
před 8 letCitovat
Veselik napsal:
Řeším toto také. Střecha na Zafiře pro mě není řešení - je to vysoko.
Na autě to řeším držákem na TZ, což samozřejmě nejde s karavanem. Na oje to nechci - nedostanu se pak do úložného prostoru karavanu a zvyšuje to zatížení na kouli. Zatím využívám zadní garáž místo spodní palandy a to tak, že dám kolo a druhé opřu o něj (mezi kola molitan) a vše stáhnu gumycukem. Je to pakárna a nebaví mě to. Vymýšlím jak to zjednodušit. Střešní nosič na kola na střechu mě taky už napadl dát na pevno na podlahu, ale zase jsem narazil, že můžu dát dovnitř kola bez předních kol - omezená výška pod horní palandou. Na každou cestu je pak snazší vyndat přední kolo než snižovat sedlo a řídítka.
Vymýšlím nějaký systém jak kolo uchytit na nějaký držák za přední vidlici. Tím by kolo stálo, nehrkalo o sousední a nakládka by byla řádově do 5min/na každé kolo.
Nemáte někdo s tímto zkušenost a řešení?
Dík Jirka V.
Tak já to řešil a vyřešil minulý týden. Mám nosič na TZ ještě z dob VW Sharana, ten byl ještě vyšší než Zafa, ale co mám karavan, tak slouží jako lapač prachu, takže jej budu prodávat. Minulý týden jsem pročítal toto téma, díval se na video a pak jsem se rozhodl pro držáky na střechu. Už jsem párkrát vezl asi 3 kola v karavanu a jen se modlil, aby nepoškrábaly nábytek a nestojí ten stres.Výsledek nosičů na střeše mě překvapil. Spotřebu jsem nějak nepoznal, protože mi to s karavanem bere asi 10-11 litrů šlamu na 100. 4 kola pro dospělé na střeše držely jako přibité (dvě dětské jsem ještě vezl v karavanu) a celkem se tam i dobře dávaly, na ty víc k prostředku se postavím na práh auta (měřím 178). Stabilita auta dobrá a já měl klidnější jízdu. Neboj se držáků na střeše. Já koupil Hakr Speed ALU a jsem mile překvapen.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Upravil Sady dne 29.08.2016 18:42,
před 8 letŘeším toto také. Střecha na Zafiře pro mě není řešení - je to vysoko.
Na autě to řeším držákem na TZ, což samozřejmě nejde s karavanem. Na oje to nechci - nedostanu se pak do úložného prostoru karavanu a zvyšuje to zatížení na kouli. Zatím využívám zadní garáž místo spodní palandy a to tak, že dám kolo a druhé opřu o něj (mezi kola molitan) a vše stáhnu gumycukem. Je to pakárna a nebaví mě to. Vymýšlím jak to zjednodušit. Střešní nosič na kola na střechu mě taky už napadl dát na pevno na podlahu, ale zase jsem narazil, že můžu dát dovnitř kola bez předních kol - omezená výška pod horní palandou. Na každou cestu je pak snazší vyndat přední kolo než snižovat sedlo a řídítka.
Vymýšlím nějaký systém jak kolo uchytit na nějaký držák za přední vidlici. Tím by kolo stálo, nehrkalo o sousední a nakládka by byla řádově do 5min/na každé kolo.
Nemáte někdo s tímto zkušenost a řešení?
Dík Jirka V.
Jirka+Ivča+Anetka+Vojtík
Toyota Hilux 2.4 110kW + Caravelair Antares 486
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 8 letna karavanu vozím dvě elektro kola jedno vzadu druhé na oji, karavan je vyvážený OK. a má cca 90kg na kouli.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
MatiČlen Přidáno
před 8 letAle jo, má to pro i proti, já jen, že by mohlo někomu pomoci.
Já mám vyváženo ttak, že je počítáno s 50 kg vzadu, ve předu mám
předstan, plyn, nábytek a hlavně těžké lůžko 2x2,1m..........
Které nám poslouží jako přespání na cestě......
Takže chápu, že toto řešení nevyhovuje každým
maty
ValteracciČlen Přidáno
před 8 letPřesně přeložený nebo zatížený na zadak je hrozný kyvadlo, radši kola na střechu nebo mírně přeložený na předek.
Ve velkým TP mám 80 na statiku a nakládám 80-100, osobně se osvědčilo 90-95 na oji. Jak to zjistím, před každou jízdou vážím.
No asi jsme odbočili od tématu. Pardon.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
ravykČlen Přidáno
před 8 letOsobně se stavím za to, vozit kola na střeše.
Na předchozím karavanu jsem měl nosič na zadní stěně. Musel jsem víc přemýšlet nad tím, jak jej naložit, ale jinak bylo vše bez problémů a pohodlné. Nicméně jsem i tak pořád vozil nosič na střeše auta, protože ne všechny cyklovýlety jsou začít z kempu nebo místa, kde zrovna s karavanem stojím a je potřeba se přiblížit motorizovaně...
Na střeše mám nosiče Thule. Jsou pevné a rychle se do nich kolo uchytí.
Jediná věc, která mi vadí je, že na vyšší auto člověk potřebuje žebřík. Se Scénikem je to pro mě na hraně. Vyšší auto bych už ze země nedal. Pak možná nosič na zadní dveře, ale to mi přijde jako týrání karoserie auta a nepraktické, když potřebuju vlézt do kufru.
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
ValteracciČlen Přidáno
před 8 letMy mame nosic na karavanu na zadni stene. Zkousel jsem tam vozit pouze dve detska kola. Ale karavan se stal tak nestabilni. Ze jsem jej demontoval a vozim vsechny na strede auta.
Na zadku karavanu je to desny kyvadlo stacila vetsi dodavk a arozkyvala me tak ze jsem musel jez jen 80 a i tak to bylo neprijemne.
Co je vozim na strese je klid. Nicemu to nevadi as karavanem jezdim v pohode 100-110 km/h.
Kdo vozi kola na zadnim nosici vic se mu zasiraj. Kamaradovi po jedny destivy ceste na zadnim nosici pronikl pisecek domstredove slozeni a musel to menit cely.
Me tedy vyhovuje strecha. Dovnitr by se stejne nevesly. Videl jsem lidi ze kola vozi uvnitr auta a veci rozkladaj kolem. Nemaji nosice na strese radi co pry kyby to v zatacne upalo. To nevim me kola drzej na nosici Thule dobre navic je zamykam jeste lankem k hagusumnproti kradezi neb se pry z uzamykatelneho nosice daji vyndat za 10 vterin i pri zamceni.
Vv
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1