Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Nabijení baterie elektrokola z 12V

Poslední aktualizace před 3 roky
T
TraficNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda_1 napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

Nabíječky jsou hotový a tento týden budu mít hotový návody.

a jak je to s konektorama? Půjdou přehazovat?
např pro Yamahu : http://www.akumo.cz/yamaha-akumulator...ator-400wh


Ahoj Karle,
kde se dají nabíječky objednat. Také mám Yamahu.
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 7 let
Zase to tady zamrzlo a smazané fotky.
!y !@ !r !d :z
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jiri Majki napsal:

Zase to tady zamrzlo a smazané fotky.
Ahoj ,to tě překvapuje,vždyt nabíječky jsou prý hotové jenom rok.To hlásiče plynu jsou otestovány cca 3 roky , a taky to zamrzlo..asi to bude jenom reklama,pokud je to jinak,čekal bych alespon omluvu...tož -tak:_
J
Jouza 111Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Jiri Majki napsal:

Zase to tady zamrzlo a smazané fotky.

Myslíš ty fotky, kde vyvíjená nabiječka tišťákem připomínala tišťák nabíječe z ČÍNY. Pardon, ta z ČÍNY má ventilátor. Cena byla 30$, už si přesně nepamatuju.:D
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 7 let
ANO ta z te číny. Asi to byla reklama pro číňaný.
!y !@ !r !d :z
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let
V nemecku je na prodej v obchodech na elektrokola nabijecka - Bosch TRAVEL-CHARGER 12/36V/4A (50W), ktera nabiji s Autobaterie aku na
el.kolo, ma i omezeni ze kdyz se u autobaterie pri vypnutem motoru snizi kapacita na urcitou hranici,tak nabijecka automaticky vypne spojeni
k aku kola. Nabijecka je myslena vyrobcem hlavne pro obytne vozy, ktere maji k dispozici solarni energii.
cena je -149€,-
a Internet link je na pr. www.elektrofahrra... 12 V, prodava se v obchodech na elektricka kola hned od hranic.

Honza/Discoverfun
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Discoverfun napsal:

V nemecku je na prodej v obchodech na elektrokola nabijecka - Bosch TRAVEL-CHARGER 12/36V/4A (50W), ktera nabiji s Autobaterie aku na
el.kolo, ma i omezeni ze kdyz se u autobaterie pri vypnutem motoru snizi kapacita na urcitou hranici,tak nabijecka automaticky vypne spojeni
k aku kola. Nabijecka je myslena vyrobcem hlavne pro obytne vozy, ktere maji k dispozici solarni energii.
cena je -149€,-
a Internet link je na pr. www.elektrofahrra... 12 V, prodava se v obchodech na elektricka kola hned od hranic.

Honza/Discoverfun


ta se prodává i u nás, je ale určena pro kola s baterií Bosch
http://www.akumo.cz/nabijecka-lifepo4...o4-36v2a-2
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda_1 napsal:

Citovat

Discoverfun napsal:

V nemecku je na prodej v obchodech na elektrokola nabijecka - Bosch TRAVEL-CHARGER 12/36V/4A (50W), ktera nabiji s Autobaterie aku na
el.kolo, ma i omezeni ze kdyz se u autobaterie pri vypnutem motoru snizi kapacita na urcitou hranici,tak nabijecka automaticky vypne spojeni
k aku kola. Nabijecka je myslena vyrobcem hlavne pro obytne vozy, ktere maji k dispozici solarni energii.
cena je -149€,-
a Internet link je na pr. www.elektrofahrra... 12 V, prodava se v obchodech na elektricka kola hned od hranic.

Honza/Discoverfun


ta se prodává i u nás, je ale určena pro kola s baterií Bosch
http://www.akumo.cz/nabijecka-lifepo4...o4-36v2a-2



Ta ale urcite nema ochranu pred vybitim aku
vlastni zkušenost = volana asistence v Pyrenejich.
Coralek
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let
Ta nabijecka, co ja jsem popsal se jmenuje Bosch Traveler-Charger vypada trochu jinak a ma t.zv. Lastabschaltung bei Batterie Leistungsabfall
(vypnuti nabijeciho proudu pri klesnuti vykonu baterie,stejne asi jako solarni Regulator), je na vsechny Li Batterie, od Bosch batterii tam
neni zminka , a ma na vyvodu bosch konektor, ale prodavaji se adaptery na vsechny druhy baterii, ja mam na svem el.kole napr.
Motor - systemu Senglar (s dobijenim baterie pri volnobehu motoru) a baterii 1500 mA jsem koupil jinde a k baterii jsem koupil bez
problemu Adapter na muj motorsystem !
Honza/Discoverfun
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Discoverfun napsal:

Ta nabijecka, co ja jsem popsal se jmenuje Bosch Traveler-Charger vypada trochu jinak a ma t.zv. Lastabschaltung bei Batterie Leistungsabfall
(vypnuti nabijeciho proudu pri klesnuti vykonu baterie,stejne asi jako solarni Regulator), je na vsechny Li Batterie, od Bosch batterii tam
neni zminka , a ma na vyvodu bosch konektor, ale prodavaji se adaptery na vsechny druhy baterii, ja mam na svem el.kole napr.
Motor - systemu Senglar (s dobijenim baterie pri volnobehu motoru) a baterii 1500 mA jsem koupil jinde a k baterii jsem koupil bez
problemu Adapter na muj motorsystem !
Honza/Discoverfun


Tak prosím o odkaz na tu nabiječku, protože všechny odkazy "Bosch Traveler-Charger" najdou pouze nabiječku Bosch určenou pouze pro baterie Bosch
a hlavně i na ty redukce, konkrétně třeba na baterie YAMAHA
děkuji
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let
Jdi na nemeckou Google -www.google.de a zadej tam Bosch-traveler -charger.
Honza/Discoverfun

Navrh pro kutily : na internetu se prodavaji hotove moduly s ciny bez vnejsi krabicky t. zv. Spannungswandlery DC/DC, ktere maji vstupni napeti
regulovatelne od 2 - 60V a vystupni napeti od 4 - 80 V, maji 3 potenciometry- jeden na nastelovani vstupniho napeti a na vystupu maji
potom 2 potenciometry- jeden na nastelovani vystupniho napeti a jeden na omezeni proudu, vyrabeji se ve vykonech- 200/400/600W
(od 400W s chladicim ventilatorem) a stoji 7,50 /13 a 17€,-, ja mam tento 400 watovy modul uz 3.rok zabudovany v mem osobnim voze
ze 12V na 24V/20A se kterim ridim clanek na elektrolyzu, kterym vyrabim z vody kyslik a vodik a vpoustim jej do motoru s üsporou
30% LPG a benzinu, a ten modul chodi spolehlive (400W). Myslim ze tento modul by se dobre hodil na nabijeni el. kola ze 12 na 36 voltove
baterie, moduly jsou elektronicky jisteny proti zkratu a maji jeste zabudovanou nozovou pojistku.
Honza/Discoverfun
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let


ten google.de ti najde tu stejnou nabiječku jako google.cz a to nabiječku Bosch pro aku Bosch !!!

pokud máš univerzální super nabiječku s univerzálními konektory na všechny kola tak jsem chtěl pouze konkrétnní odkaz na konkrétní nabiječku, možná jsem blbej a neumím hledat, ale takovou nabiječku jak popisuješ jsem nenašel
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj.
Je tu někdo kdo by mi řekl jak velkou nastavbovou baterii
potrebuji na dobiti dvou 500w baterek do kola.
Dik.
Coralek
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Coralek napsal:

Ahoj.
Je tu někdo kdo by mi řekl jak velkou nastavbovou baterii
potrebuji na dobiti dvou 500w baterek do kola.
Dik.
Coralek


Při nabijení baterek 1x 400Wh + 1x 500Wh přes měnič a originál nabiječky, mi zůstane z plně nabité bateie 180Ah cca 55%
(baterie VARTA 180Ah je 2roky stará a po posledním měření má kapacitu 140Ah)
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda_1 napsal:



ten google.de ti najde tu stejnou nabiječku jako google.cz a to nabiječku Bosch pro aku Bosch !!!

pokud máš univerzální super nabiječku s univerzálními konektory na všechny kola tak jsem chtěl pouze konkrétnní odkaz na konkrétní nabiječku, možná jsem blbej a neumím hledat, ale takovou nabiječku jak popisuješ jsem nenašel

www.akku-ebike 24.de /bosch akkulader dc/dc-travel-charger = 4A

Automatické sloučení 04.08.2017 09:50:
Baterie elektrokol maji kapacitu mezi 10 a 16 AH, kdyz mas nabijecku s vykonem 4A, teoreticky potrebujes 4 hodiny na nabiti 16 AH baterie,
prakticky je to tak ze vetsinou mas v baterii zbytek kapacity, ale pri nabiti baterky na 80% jde nabijeci proud dolu na ca 2A, takze
na plne nabiti baterie potrebujes 15AH (Baterie 16AH) a kdyz nabijis 2 baterie za sebou, potrebujes s autobaterie 30AH, kdyz je ta autobaterie
trochu starsi,tak ubyde celkova kapacita coz presne odpovida tomu co pises (180/140AH)

Honza/Discoverfun
Upravil Discoverfun dne 04.08.2017 09:50, před 7 let
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Discoverfun napsal:

Citovat

Jarda_1 napsal:



ten google.de ti najde tu stejnou nabiječku jako google.cz a to nabiječku Bosch pro aku Bosch !!!

pokud máš univerzální super nabiječku s univerzálními konektory na všechny kola tak jsem chtěl pouze konkrétnní odkaz na konkrétní nabiječku, možná jsem blbej a neumím hledat, ale takovou nabiječku jak popisuješ jsem nenašel

www.akku-ebike 24.de /bosch akkulader dc/dc-travel-charger = 4A

Automatické sloučení 04.08.2017 09:50:
Baterie elektrokol maji kapacitu mezi 10 a 16 AH, kdyz mas nabijecku s vykonem 4A, teoreticky potrebujes 4 hodiny na nabiti 16 AH baterie,
prakticky je to tak ze vetsinou mas v baterii zbytek kapacity, ale pri nabiti baterky na 80% jde nabijeci proud dolu na ca 2A, takze
na plne nabiti baterie potrebujes 15AH (Baterie 16AH) a kdyz nabijis 2 baterie za sebou, potrebujes s autobaterie 30AH, kdyz je ta autobaterie
trochu starsi,tak ubyde celkova kapacita coz presne odpovida tomu co pises (180/140AH)

Honza/Discoverfun


Díky za odkaz, i když si myslím že je to pořád stejná nabiječka na kterou jsem uváděl odkaz i já. Ale netvrdím že se nabiječkou Bosch pro baterie Bosch nedají nabijet i jiné baterie.

Hezký výpočet, ale je úplně mimo, vůbec nebereš v úvahu napětí. Pokud nabijím jednu cyklo baterii proudem 4A po dobu 4hodin tak ano je to 16Ah na napětí 36V, ale to napětí bereš z 12V baterie a tam je to už cca 12A po dobu 4 hodin = 48Ah odebraných z baterie 12V. A jsou to teoretické výpočty které nepočítají žádné ztráty které tam jsou.
KlikosKlikosČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, musím souhlasit s Jardou, že výpočty se od skutečnosti mohou hodně vzdálit. Po letošní sezoně se 2mi ebiky a nabíjením v obytce mám následující zkušenosti - nejprve jsem nechal v autě osadit měnič + další baterii = měnič je 1500w sinusový a baterie jsou 2x95Ah Banner (úplně nové, auto je r.v. 2016). Kola máme Spešly a baterie jsou 460Wh (mají v sobě počítač, jsou celkem citlivé a bylo mě doporučeno dobíjet je dodanou nabíječkou od výrobce - výstup 42V/4A). Celou montáž nám provedli u KaravanyPro, kde jsme udělali i základní výpočet, že by neměl být problém ze 2 palubních baterií přes měnič nabíjet současně 2 baterie e-biku. Při víkendových vyjížďkách, kdy jsem baterie nabíjel jen jedno odpoledne (cca 2,5 - 3 hod.) tak problém nebyl. V bateriích e-biku zbylo cca 30%. Problém nastal při první delší dovolené. Jelikož nejezdíme do kempů a jsme dost v pohybu, tak jsem si myslel, že přejezdy palubní baterii bez problému nabijeme a stále jsem věřil výpočtu, že 2 baterie bez problému nabijí kola 2 - 3x. Jenže skutečnost jsem se dozvěděl hned druhý den, kdy po cca 1 hodině začal měnič "řvát" na celé auto a následně se vypnul = napětí v palubních bateriích kleslo a bylo to. Vyřešilo se to jen přejezdem, kdy se opět měnič rozjel. Zbytek dovolené bylo střídání kempů a přejezdů. Jelikož jsem vůbec neměl ponětí, proč se tak stalo, začal jsem studovat a zjistil, že ze 2 baterií o kapacitě cca 190Ah dostanu reálně tak 40 - 50% = tzn. 80 - 80Ah. Nabití palubních baterií zpět do 100% s nabíječkou standardní 18A co je v autě = minimálně 5-6 hodin jízdy a to při našich přejezdech do cca 100 km je nesmysl +máme sice solární panel 100W trumu, ale ta posílá do baterek fakt málo a kdo z nás chce v létě stát na slunci, raději volíme stín. Takže jediným řešením byl booster. Ten jsme po konzultacích v karavanypro zakoupili a namontovali MT LB45 + v autě nebyl pořádný kontrolní panel pro zjištění stavu baterií - tak jsme tam koupili monitor stavu baterií BMV 700, díky kterému je o všem přehled - kolik teče proudu z boosteru do baterií, kolik je odběr měniče, atd. Vše se vcelku stabilizovalo, ale i tak při nutnosti nabít baterie e-biku z 10% to při 100% stavu baterií v autě nevyjde, abychom nemuseli někam přejet. Nabíjení e-biků v obytce je prostě složitější záležitost, pokud chcete jezdit "na divoko".
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Klikos:
zásadní nedostatek je 100W solár. Potřebovali byste tak trojnásobek.
Pokud jezdíte intenzívněji - tak paralelní dvě devadesátky jsou hraniční zásoba, ale ani 230Ah to o moc nevylepší. Tady je už možný jenom Lithium. prostě nabíjet lithium z olova je jen pro občasný aplikace. Ne denně.
K těm výpočtům: 460Wh:36V=11,66Ah/36V pokud tam mám články 4S/10P (jako že jo) to znamená že 11,66AH při 36V je 3x11,66/12V = 35Ah při 12V. Takže ste z baterek tahali okolo 70Ah+10Ah měnič (cca).
Pokud bychom ty vaše rádoby nový baterky dali na zátěžovej test, tak se nejspíš dozvíme, že mají tak 60-80% reálný kapacity, někdy i míň. Proto šly tak radostně do kolen. Krom toho je určitě nebalancujete, což k jejich degradaci dál přispívá.

All:
Náš vývoj 12V nabíječky jsem taky utlumil, protože to pořád nedělalo to, co potřebuju. Navíc např BOSCH má v baterce obvod kterej nebude komunikovat s ničím jiným než s origo nabíječkou. Jakýkoli pokusy připojit tam něco jinýho vedou ke komplikacím, nebo smrti ochranných obvodů (mají to tak záměrně). Yamaha, Brose a Shimano směřovali stejným směrem. Začali jen jinejma konektorama. My děláme BBS, Maxdrive a Comp Drive a tam dáváme baterky svoje, takže naše nabíječky budou taky jen na tyto pohony. Bohužel. Nedošlo ke sjednocení jednotlivých výrobců a kdo má pohon Bosch musí si koupit Bosch baterku za dvojnásobek.

Takže zatím je nejlepší řešení sínusový měnič a originál nabíječka.
Zkusím to sepsat v akademii.
Upravil Karel Prokop dne 29.11.2017 08:53, před 6 let
P
paveldČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Klikos napsal:

Ahoj, musím souhlasit s Jardou, že výpočty se od skutečnosti mohou hodně vzdálit. Po letošní sezoně se 2mi ebiky a nabíjením v obytce mám následující zkušenosti - nejprve jsem nechal v autě osadit měnič + další baterii = měnič je 1500w sinusový a baterie jsou 2x95Ah Banner (úplně nové, auto je r.v. 2016). Kola máme Spešly a baterie jsou 460Wh (mají v sobě počítač, jsou celkem citlivé a bylo mě doporučeno dobíjet je dodanou nabíječkou od výrobce - výstup 42V/4A). Celou montáž nám provedli u KaravanyPro, kde jsme udělali i základní výpočet, že by neměl být problém ze 2 palubních baterií přes měnič nabíjet současně 2 baterie e-biku. Při víkendových vyjížďkách, kdy jsem baterie nabíjel jen jedno odpoledne (cca 2,5 - 3 hod.) tak problém nebyl. V bateriích e-biku zbylo cca 30%. Problém nastal při první delší dovolené. Jelikož nejezdíme do kempů a jsme dost v pohybu, tak jsem si myslel, že přejezdy palubní baterii bez problému nabijeme a stále jsem věřil výpočtu, že 2 baterie bez problému nabijí kola 2 - 3x. Jenže skutečnost jsem se dozvěděl hned druhý den, kdy po cca 1 hodině začal měnič "řvát" na celé auto a následně se vypnul = napětí v palubních bateriích kleslo a bylo to. Vyřešilo se to jen přejezdem, kdy se opět měnič rozjel. Zbytek dovolené bylo střídání kempů a přejezdů. Jelikož jsem vůbec neměl ponětí, proč se tak stalo, začal jsem studovat a zjistil, že ze 2 baterií o kapacitě cca 190Ah dostanu reálně tak 40 - 50% = tzn. 80 - 80Ah. Nabití palubních baterií zpět do 100% s nabíječkou standardní 18A co je v autě = minimálně 5-6 hodin jízdy a to při našich přejezdech do cca 100 km je nesmysl +máme sice solární panel 100W trumu, ale ta posílá do baterek fakt málo a kdo z nás chce v létě stát na slunci, raději volíme stín. Takže jediným řešením byl booster. Ten jsme po konzultacích v karavanypro zakoupili a namontovali MT LB45 + v autě nebyl pořádný kontrolní panel pro zjištění stavu baterií - tak jsme tam koupili monitor stavu baterií BMV 700, díky kterému je o všem přehled - kolik teče proudu z boosteru do baterií, kolik je odběr měniče, atd. Vše se vcelku stabilizovalo, ale i tak při nutnosti nabít baterie e-biku z 10% to při 100% stavu baterií v autě nevyjde, abychom nemuseli někam přejet. Nabíjení e-biků v obytce je prostě složitější záležitost, pokud chcete jezdit "na divoko".





Ahoj, moc děkuji. Je to přesně to, o čem jsem v teoretické rovině premýšlel každý kopec a zároveń je to důvod , proč nemáme kola na baterky. Další věc je, že přijedeš večer a ráno chceš vyjet a celý den bylo pod mrakem. Další věc -na střeše málo místa a flexi panely jsou potíž... Doufám, že nikdo nevymyslí E-lyže. Tak máme celou zimu čas na sobě makat , aby to do kopce tak nebolelo..
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Pavle, kolo na baterky pučíme táťkovi; sveze se, a vy změníte názor :D :_
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 9
Členové online 1
AttilaVenchich

Celkem členů: 15,967
Nejnovější člen: PetrHermi
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,412,895 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21610 sekund | Průměrně za: 0.2161 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.34MB/2MB