Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Nepříjemné rány na stabilizátoru

Poslední aktualizace před 8 let
PetropPetropČlen
Přidáno před 8 let

Citovat



Mohl bys mi poradit, jak jsi na tu opravu šel ty? Dělal sis to sám? Kde sehnat díly, na co si dát pozor atd. Díky předem.


Koupil jsem nové vložky podle typu, nebo podle rozměrů, např. něco takového http://www.vapp.cz/eshop-detail/pouzd...vc-koliku/. Původní vložky byly kovové (asi bronz nebo mosaz). Dneska už je ale vše plast, aspoň dle prodejců. Takže sundat nájezdovou brzdu. Možná to jde i na karavanu ale mi se to na stole dělalo lépe. Pak vytáhnout tažnou trubku, z pouzdra vytáhnout staré vložky, vyčistit a nalisovat nové vložky. Potud je to v pohodě. Pak ale musíš sehnat výstružník o průměru jako je tažná trubka a nalisovaná pouzdra vystružit, nebo sehnat někoho, kdo ti to vystruží. Výstružník by měla mít každá, trochu lépe lépe vybavená soustružnická dílna. No a pak už jen namazat, složit a seřídit brzdy. Na seřízení brzd je tu někde na fóru podrobný návod. Každopádně po opravě je karavan jako vyměněný a skoro o něm za sebou ani nevím.

Držím palce, Petr
Upravil Petrop dne 29.05.2016 21:28, před 8 let
I
Ika a IvanNováček
Přidáno před 8 let
Ahoj, Je to přesně tak jak píše Karel Prokop, měl jsem ten problém co ty. Odvezl jsem karavan raději do servisu, kde ještě zjistili, že mám podélně popraskané obložení a špatný tlumič. Muselo se samozřejmě všechno vyměnit a pokud jsi to nikdy nedělal a ani to neviděl, tak se raději do toho nepouštěj. Dobře seřízené brzdy na karavanu je to nejdůležitější.
G
gutČlen
Přidáno před 8 let
Přijeď na cyklobránu do prázdnin 12.6. http://www.cyklob...-o-zavodu/


Tam bude čas, třeba se na to podíváme a poštelujeme to . Předpokládám že to zvládneme podle citu ,nebo porovnat podle síly kterou je potřeba zatáhnout můj stabilizátor.

Gut
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
HOŠI, HOŠI,....
Zařek´ sem se že budu držet hubu, ale to :o nejde :D

DOVOLÍM SI LECHKEJ NÁVOD - seřízení podvozku jako ho děláme my:

- najet karavanem na montážní jámu
- vyheverovat karavan na čtyři stojky tak, aby byl CELÝ ve vzduchu
jdou čtyři lidi:
- první tlačí na nájezdovou brzdu
- druhý je v jámě a šteluje lanovody a paknový vůle, kontroluje stav obložení a chod nájezdovky
- třetí a čtvrtý točí kolama
- na povel třetí a čtvrtý roztočí kola, a první tlačí na brzdu až třetí a čtvrtý zařvou stop. To je stav, kdy se obě kola zastavily. Obě kola se
MUSÍ zastavit současně. Celý stav se musí odehrát v polovině až 60% kroku nájezdovky.
Pokud se tak neděje:
- tak druhý šteluje paknový vůle, případně lanovody,táhlo
- první kontroluje tuhost chodu tlumiče a provozní vůle nájezdovýho čepu, jeho namazání a čistotu, případně stav prachovky
- pokud je vše O.K. a není podezření na ložiska kontrolujou třetí a čtvrtý - každej svoje kolo (skřípot, chroupání šustot či jiný zvuky,
nedejbože vakl) je provedena jízdní zkouška
- pokud ne, demontují se bubny a je provedena vizuální kontrola ložisek,paken a couvací automatiky
- je provedena kompletace a PŘESNÉ DOTAŽENÍ BUBNŮ I MATIC KOL MOMENTOVÝM KLÍČEM. Pokud někdo dotahuje kuželíkový ložiska podle citu je buď velikej mazák nebo velikej ignorant. My to děláme často a VŹDYCKY momenťákem (nejsme :x veliký mazáci)
- po kompletacI provedeme kontrolu čelistí stabilizátoru (pokud tam je) - mastný čelisti se vždy mění = nejdou dostatečně odmastit. Lze nouzově použít čistič brzd (několikrát opláchnout, aby navzlínal do obložení a rozložil mastnotu) ale není to optimum.

Jednoduchej návod jak to děláme my.
Třeba to někomu pomůže :).
Práce ve čtyřech lidech a trvá hodinu = když každej ví co má dělat (včetně rozdělání a zadělání jámy).
Jestli to někdo dělá ve dvou a rychlejc, tak smekám.
Nebo těch výkonů dělá !M půlku.
Soráč za to rejpnutí,... nedalo mi to. Nic ve zlým na nikoho sem necílil.
Všem hezkej den.

Karel, Váš servisák v aktivní službě :_

Ještě něco: nezapomeňte že dosedací plocha disků musí být naprosto čistá !!!! Neexistuje - prach, rez, špína, nedejbože BARVA !!!!
Dotažení s citem - ne na to skákat jako debil. Dotažení po 50-100 km je samozřejmostí. Nebo zajet do pneuservisu a poprosit o přetažení momenťákem.
Upravil Karel Prokop dne 30.05.2016 08:15, před 8 let
G
gutČlen
Přidáno před 8 let
Pěkný návod já to čet tak že je vůle na kouli, tak jsem chtěl porovnat sílu utažení třecich segmentú v tlamě.
Jak to čtu podruhé a rozklikl jsem ty vložky na tu posuvnou trubku tak by to chtělo dílnu, Pokud vím máš před sebou daleký výlet do francie a jestli je ta trubka volná tak je pravděpodobné že má už něco za sebou.Je možné že celý stabilizátor je dost opotřebený a chtělo by to prověřit i stav tlumiče ,nebo jestli není třeba ohlá ta trubka. Vůli celého mechanismu bych na začátku nepředpokládal buď to má za sebou mnoho kilometrů a nenamazané nebo to bylo narezlé a ochodilo se to rychleji. Nebo to při couvání někdo ohnul. No a jestli je ten stabilizátor tak vychozený tak jak vypadají brzdy ? Já jel přes alpy v rakousku a brzdy dostaly pěkný kouř. Problém je že ty brzdy si při sjezdu neodpočinou jsou pořád zabržděné a smrdí.
Gut
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Gut: koukni mu na trubku jestli chodí volně. Jestli je ohlá - ať na to rovnou zapomene.
ravykravykČlen
Přidáno před 8 let
Karle, trubka chodí v pohodě. Má "jen" vůli na přední straně. Prostě jen když vezmu za držák spojovacího kloubu, tak cítím vůli a zvuk kov na kov. Vzhledem k tomu, co tu popisoval Petrop, mi to připadá jako naprosto přesné, jasné a jednoznačné...
Neměl jsem karavan nikde na válcích, ale pocitově jsou brzdy úplně v pořádku. Jediný negativní projev je to klepání, které dle mého způsobuje vytlačená nebo ošoupaná vložka uložení brzdiče.

Každopádně to dám do servisu. Ať je to tak nebo tak, na brzdy si sám netroufám. A zůstat někde na dovolené viset kvůli mé blbosti opravdu nechci.
Zatím všem děkuji za pomoc při identifikaci příčiny problému. Jakmile budu mít opraveno, ozvu se s výsledkem.
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Pokud mají vodítka zemědělskou vůli, je dobrý je vyměnit.
Ono to sice nějak chodí, ale,....dobrý to není. Pak se u toho stejně zkontroluje tlumič a vodicí trubka.
PetropPetropČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

ravyk napsal:

......Zatím všem děkuji za pomoc při identifikaci příčiny problému. Jakmile budu mít opraveno, ozvu se s výsledkem.


Tak jsem zvědav, jak to dopadne !) jestli to budou ty vložky.

Petr
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
když budeš mít trubku venku - poválej ji po skle jestli není vohlá jako rohlík (častá závada)
Futra se snadno vyraubujou nevyváženým karavanem (někteří jedinci umí narvat na oj i 150kg,...) v domnění, že když je karavan velikej že tam můžou beztrestně narvat hromadu nesmyslnejch a těžkejch věcí

to All:
Karavan je rád, že uveze sám sebe.
KARAVAN NEJNI VOZEJK !!!!
P
PeterLČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

... PŘESNÉ DOTAŽENÍ BUBNŮ I MATIC KOL MOMENTOVÝM KLÍČEM...

Karle, mohol by si prosim napisat momenty pre najbeznejsie napravy, alebo na kolko utahujete vy...?
Pri autach je to co naboj/vyrobca to iny moment, predpokladam ze u privesov to bude podobne.....

Diky
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, omlouvám se, že odpovídám já. Taky jsem si kdysi dávno hrál na utahovací momenty. Samozřejmě, když dávám dohromady motor, nebo převodovku, tak je to na místě utahovat předepsanými momenty. Kdysi jsem ale "přesným" momentem dotáhl matice na kolech a kola se mi povolily, hrůza. Od té doby dotahuju kola, co to dá. Čáo, Pepa
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
- kuličkový ložiska víceřadý Al-Ko (Knott, BPW) 250-300Nm
- kuželíkový utáhnout a povolit zpátky o cca 20-30° (stupňů, ne procent)
- šrouby kol M10 cca 100Nm a M12 120Nm
ravykravykČlen
Přidáno před 8 let
Jen taková průběžná zpráva o vývoji situace:
Jelikož jsem nenašel nikoho, kdo by se ve Zlínském kraji ochotně pustil do přelisování pouzder a seřízení brzd (i když je na internetu uváděný jako jediný, kdo to zvládne - jediný způsob opravy byl pro něj výměna celého brzdiče), zavezl jsem karavan do Litovle www.privesylitove... a pán na mě zapůsobil... Nejen tím, že se shodoval s názory Karla, ale také měl všechny potřebné díly skladem. Za týden si pojedu pro výsledek, tak dám vědět, jak to dopadlo.

Automatické sloučení 13.06.2016 10:25:
Tak se zdá, že je to vyřešeno.
V servisu v Litovli jsem si nechal udělat kompletní kontrolu brzd a podvozku. Vyměnili mi pouzdra v brzdiči, seřídili brzdy a odhalili načnuté kolové ložisko (taky vyměnili). Tažná trubka a další díly podvozku a brzd jsou podle servisáka ve výborné kondici. Musím říct, že na mě servis udělal dojem, a to i díky ceně. Díky Petop za diagnostiku na dálku. Teď se trubka v brzdiči pohybuje jen ve směru osy posunu.

Každopádně musím konstatovat, že pazvuky se snížily jen tak na polovinu. To znamená, že k jejich produkování nestačí jakákoliv nerovnost, ale až ty větší. Cestou domů ze servisu jsem si zoufal, proč to neustalo úplně. Nakonec jsem začal obcházet karavan a snažil se jej na autě rozhoupat, abych zjistil, zda ještě někde není nějaká vůle. Pak jsem začal dlaní různě bouchat do všeho na oji, co mi připadalo, že by mohlo vydávat nějaký zvuk. A musím nakonec přiznat, že částečnou pravdu v tomto tématu měl i Zdenek a Alena. Nakonec jsem totiž asi našel zdroj pazvuků... Dělá ho pojezdové kolečko. Je na něm poměrně dost vychozené uložení osy, a to jak v kolečku samotném tak i ve vlatní podpěře. Už jsem to nezvládl otestovat za jízdy, ale když jsem do něj bouchnul, vydávalo přesně ty zvuky, které jsem slyšíval z auta. A koresponduje to i s tím, že jsem je dřív neregistroval. Protože kolečko jsem nejprve dotahoval tak, že se mi opíralo o plastový kryt oje, ale když jsem zjistil, že si jím tak odírám ten kryt, začal jsem jej dotahovat tak, aby bylo mírně vytočeno ven, tudíž na něj nic netlačilo a mělo prostor k hrkání.

Ve finále jsem rád, že mám před dovolenou pořádně seřízeny brzdy a výměnou ložiska kola jsem pravděpodobně i snížil další potenciální zdroj problémů během cesty. Děkuji všem, co se zapojili do debaty.

Automatické sloučení 25.07.2016 09:56:

Citovat

ravyk napsal:

... Už jsem to nezvládl otestovat za jízdy, ale když jsem do něj bouchnul, vydávalo přesně ty zvuky, které jsem slyšíval z auta. A koresponduje to i s tím, že jsem je dřív neregistroval. Protože kolečko jsem nejprve dotahoval tak, že se mi opíralo o plastový kryt oje, ale když jsem zjistil, že si jím tak odírám ten kryt, začal jsem jej dotahovat tak, aby bylo mírně vytočeno ven, tudíž na něj nic netlačilo a mělo prostor k hrkání.

Ve finále jsem rád, že mám před dovolenou pořádně seřízeny brzdy a výměnou ložiska kola jsem pravděpodobně i snížil další potenciální zdroj problémů během cesty. Děkuji všem, co se zapojili do debaty.


Vážení prátelé, vše je vyřešeno.

Pazvuky se opět objevily a nevycházely, jak jsem si myslel, z onoho pojezdového kolečka. Řešení mě stálo 60€ ve Francii na dovolené. Příčina bouchání vycházela ze zdroje, o kterém jsem byl přesvědčený, že TO ROZHODNĚ být nemůže. Představte si, že bylo uvolněné tažné zařízení přímo na rámu auta. Mělo vůli cca 3 mm. Po dotažení (kterému předcházela demontáž nárazníku a dalších krycích blbinek) zvuky ustaly a já si zbytek dovolené užil v neuvěřitelně klidném pocitu z jízdy... Popravdě řečeno, takovouto závadu jsem po 3 letech ježdění nečekal a hlavně nepřipouštěl jako vůbec možnou...

S tím souvisí otázka: Je třeba tažné zařízení (jeho dotažení) nějak pravidelné sledovat, kontrolovat nebo jinak řešit?
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Upravil ravyk dne 25.07.2016 09:56, před 8 let
G
gutČlen
Přidáno před 8 let
Nekdy se podaří i sousedovi i odhalit to co nevyřeší tým odborníků. Tak třeba někdy příště.

16.05.2016 16:48 Horní část #3 Vytisknout příspěvek
Re: Nepříjemné rány na stabilizátoru
Avatar člena

gut
Člen

Příspěvek: 279
Založený: 11.06.2014
Zlín

Co třeba zapříhnout karavan někomu druhému. Vyloučí se možnost že je volné tažné na autě.
ravykravykČlen
Přidáno před 8 let
No jo... Jen jsem to považoval za krajně nepravděpodobné.
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 20
Členové online 0

Celkem členů: 15,967
Nejnovější člen: PetrHermi
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,431,376 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24740 sekund | Průměrně za: 0.2474 (0) sekund | Dotazy: 109 | Použitá paměť: 2.09MB/4MB