Jen taková průběžná zpráva o vývoji situace:
Jelikož jsem nenašel nikoho, kdo by se ve Zlínském kraji ochotně pustil do přelisování pouzder a seřízení brzd (i když je na internetu uváděný jako jediný, kdo to zvládne - jediný způsob opravy byl pro něj výměna celého brzdiče), zavezl jsem karavan do Litovle
www.privesylitove... a pán na mě zapůsobil... Nejen tím, že se shodoval s názory Karla, ale také měl všechny potřebné díly skladem. Za týden si pojedu pro výsledek, tak dám vědět, jak to dopadlo.
Automatické sloučení 13.06.2016 10:25:
Tak se zdá, že je to vyřešeno.
V servisu v Litovli jsem si nechal udělat kompletní kontrolu brzd a podvozku. Vyměnili mi pouzdra v brzdiči, seřídili brzdy a odhalili načnuté kolové ložisko (taky vyměnili). Tažná trubka a další díly podvozku a brzd jsou podle servisáka ve výborné kondici. Musím říct, že na mě servis udělal dojem, a to i díky ceně. Díky
Petop za diagnostiku na dálku. Teď se trubka v brzdiči pohybuje jen ve směru osy posunu.
Každopádně musím konstatovat, že pazvuky se snížily jen tak na polovinu. To znamená, že k jejich produkování nestačí jakákoliv nerovnost, ale až ty větší. Cestou domů ze servisu jsem si zoufal, proč to neustalo úplně. Nakonec jsem začal obcházet karavan a snažil se jej na autě rozhoupat, abych zjistil, zda ještě někde není nějaká vůle. Pak jsem začal dlaní různě bouchat do všeho na oji, co mi připadalo, že by mohlo vydávat nějaký zvuk. A musím nakonec přiznat, že částečnou pravdu v tomto tématu měl i
Zdenek a Alena. Nakonec jsem totiž asi našel zdroj pazvuků... Dělá ho pojezdové kolečko. Je na něm poměrně dost vychozené uložení osy, a to jak v kolečku samotném tak i ve vlatní podpěře. Už jsem to nezvládl otestovat za jízdy, ale když jsem do něj bouchnul, vydávalo přesně ty zvuky, které jsem slyšíval z auta. A koresponduje to i s tím, že jsem je dřív neregistroval. Protože kolečko jsem nejprve dotahoval tak, že se mi opíralo o plastový kryt oje, ale když jsem zjistil, že si jím tak odírám ten kryt, začal jsem jej dotahovat tak, aby bylo mírně vytočeno ven, tudíž na něj nic netlačilo a mělo prostor k hrkání.
Ve finále jsem rád, že mám před dovolenou pořádně seřízeny brzdy a výměnou ložiska kola jsem pravděpodobně i snížil další potenciální zdroj problémů během cesty. Děkuji všem, co se zapojili do debaty.
Automatické sloučení 25.07.2016 09:56:
Citovat
ravyk napsal:
... Už jsem to nezvládl otestovat za jízdy, ale když jsem do něj bouchnul, vydávalo přesně ty zvuky, které jsem slyšíval z auta. A koresponduje to i s tím, že jsem je dřív neregistroval. Protože kolečko jsem nejprve dotahoval tak, že se mi opíralo o plastový kryt oje, ale když jsem zjistil, že si jím tak odírám ten kryt, začal jsem jej dotahovat tak, aby bylo mírně vytočeno ven, tudíž na něj nic netlačilo a mělo prostor k hrkání.
Ve finále jsem rád, že mám před dovolenou pořádně seřízeny brzdy a výměnou ložiska kola jsem pravděpodobně i snížil další potenciální zdroj problémů během cesty. Děkuji všem, co se zapojili do debaty.
Vážení prátelé, vše je vyřešeno.
Pazvuky se opět objevily a nevycházely, jak jsem si myslel, z onoho pojezdového kolečka. Řešení mě stálo 60€ ve Francii na dovolené. Příčina bouchání vycházela ze zdroje, o kterém jsem byl přesvědčený, že TO ROZHODNĚ být nemůže. Představte si, že bylo uvolněné tažné zařízení přímo na rámu auta. Mělo vůli cca 3 mm. Po dotažení (kterému předcházela demontáž nárazníku a dalších krycích blbinek) zvuky ustaly a já si zbytek dovolené užil v neuvěřitelně klidném pocitu z jízdy... Popravdě řečeno, takovouto závadu jsem po 3 letech ježdění nečekal a hlavně nepřipouštěl jako vůbec možnou...
S tím souvisí otázka: Je třeba tažné zařízení (jeho dotažení) nějak pravidelné sledovat, kontrolovat nebo jinak řešit?