Ahoj, přidám do tohoto linku můj problém. Mám bojler Trumu, v příloze je vyfocený štítek. V dokumentaci, kterou jsem dostal k vozu, jsou asi 3 různé prospekty bojlerů Truma se schématy zapojení, ale nemohu poznat jen dle štítku, jestli se dívám na ten správný prospekt.
Poznáte, prosím, podle štítku, jaký je to přesně typ a je možné poslat nějaký odkaz na manuál a výkresy zapojení přesně tohoto typu?
Mám tento problém. Na těch prospektech není nakreslen zpětný ventil těsně u bojleru a domnívám se, že pokud se bojler natlakuje, tak drží tlak na zpětném ventilu membránového čerpadla AQUA. Když se pustí studená voda, tak zřejmě by musel nejdříve povolit i tlak z bojleru.
Ale když jsem se díval přímo na mojí Trumu, tak ve vedení mezi hadicemi (za odbočkami studené vody) vidím vodorovně nějakou plastovou trubičku, o které jsem si myslel (dokud jsem nečetl tento link s odkazy na zpětné ventily), že je to jen nastavení hadic.
Ten bojler je na 10 l a mám tyto problémy:
- Když pustím teplou vodu, hned se spouští čerpadlo (dříve tekla teplá voda a čerpadlo se spustilo po chvilce).
- Při vypouštění Trumy páčkovým ventilem po zimním výjezdu musím do hadice od sprchy foukat při otevřeném ventilu teplé, nebo studené vody sprchy. Pokud pouze otevřu ventily u sprchy, nebo umyvadel, nic samo neteče. Ale při fouknutí voda teče docela dobře, ale vyfoukat 10 l, to je na 5 minut.
Proto bych rád viděl manuál přesně k mému typu Trumy, abych si ověřil, zda tam zpětný ventil patří. Dále mne zajímá, jak je vzdálen odvod teplé vody od horní plochy tlakové nádrže, abych si udělal představu, jak velká vzduchová část je tam na stlačení. A také to, zda k mému typu Trumy patří zpětný ventil.
kutil1 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
GardaČlen Přidáno
před 7 letNeobvinoval bych ze ztraty one kulicky zadny servis i kdyz bidny :D
I me ona kulicka zmizela. No zakoupil jsem novy ventil a povazoval to za vyresene. Ovsem kdyz mi prestala v koupelne tect tepla voda, tak jsem zacal rozebirat baterii na umyvadle. Nic tam nebylo a baterie pruchozi. Tedy sborka. No po pusteni vody to trochu utrousilo vody a zase nic. Vse znova. Zkratim to ona kulicka co nebyla kulicka ale nejaky jiny tvar byla v privodni hadicce. Kdyz proudila voda ucpala a pri klidu klesla spolu s vodou.
PeropČlen Přidáno
před 7 letDíky tak to je mi už jasný,to mne nenapadlo,poněvadž vodu vypouštím sám včas. A nebo zajistím vypoušták pokud jsem na cestě a topím. Poněvadž výpoušťák otevírá již při asi cca 5 st. Jinak v zimě jezdím bez vody v nádržích a řeším to jiným způsobem. díky.
PeropČlen Přidáno
před 7 letTak já jsem myslel,že když chci vypustit vodu z bojleru,tak musím otevřít všechny kohoutky. Taktéž při napouštění vody,vždy otevřu všechny kohoutky a když přestane foukat vzduch a teče voda tak je uzavřu. Pochopitelně když se voda ohřívá,tak nabývá a může vznikat i trochu páry,to podle toho jestli mám zimní provoz a nebo nastavený letní. S tímto jsem nikdy problém neměl. Spíše se mi stalo,pokud jsem pořádně před zimou nevyfokl vodu z čerpadla tak při napouštění trochu teklo a musel jsem přetěsnit. Per.
floridan79Člen Přidáno
před 7 let
to je vypustak, ten je tam taky, na podlaze pro vypousteni bojleru... ale aby fungoval spravne tak tam musi byt privzdusnovak neboli zpetny ventil. a je to tento konkretne -
https://www.karav...-10-mm.htm
O nem psali ze mu mohla vypadnout kulicka..
Ma na sobe sipku kudy je prostupny tak pozor aby pri montazi nebyl obracene... jo a nejradeji ma svislou polohu
pripadne tento -
https://www.karav...x-24mm.htm
je levnejsi a nemusi bejt prisroubovanej na zdi, muze byt klidne volne na hadici
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
RomanPatrolČlen Přidáno
před 7 letOptimismus je způsoben nedostatkem informací...
Fiat Ducato 2019 ETRUSCO I7400SB Capron
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letKulička nebo klapka tam musí bejt. Ventil musí fungovat a voda musí držet. Je možný že jim při demontáži vypadla a nevšimli si toho (taky se nám to už povedlo). Kup novej ventil a vyměň ho.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letano, jeho umístění je důležitý. Když je slabá trubička naležato, tak kulička nedosedá a protejká. Slabá trubička má bejt nahoru, nebo šikmo vzhůru. Tam ji tlak podrží a když tlak není, tak kulička spadne a přivzdušní vypouštěnej řád.
zn. žádnej učenej z nebe nespad a my se učíme vod sebe navzájem.
Každej ví něco.
A vo tom to je !!!!
:^
floridan79Člen Přidáno
před 8 letnapsal jsi to driv karle, taky jsem si myslel ze je to spis nasavaci ventil na vzduch kdyz se vypousti voda aby se do bojleru nasal vzduch a nedoslo k podtlaku a tim nevyteceni vody z nej. ja ten ventil ani nemam nahoru, vede primo dolu. treba prave to ze je sikmo nahoru vytvari ze ukapava....
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
TomTPČlen Přidáno
před 8 letA jsme zase chytřejší :-)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
SmartnumericČlen Přidáno
před 8 letVysvětleno přesně pro mě :-) Pánové všem díky. Jsem uklidněn ... bo ... asi měsíc jsem řešil, že mi prokapává vypouštěcí ventil ... tedy, vyzkoušel jsme tři nové a když jsem vykoukl od dveří ven byla pořád loužička. Někdy. Završil jsem to akcí, kdy jsem tu studenou vodu kde byl vypoušťák spojil na tvrdo ( dočasně ) a vždy jen na vypouštění jsem tam dal ventil a vypouštěl a před napuštěním to spojil zase spojkou na tvrdo. Teď jsem o víkendu stál na STPL na Sněžníku ... hadice spojené na tvrdo a najednou pohled na zem a mokro ... takže jsem vlezl do vnitř, vyházel všechny zásoby žrádla a pití, a pod přepážkou sucho .. takže ven pod auto a koukám, čumím .. a pár cenťáku vedle jiná hadice, opět do vnitř, k boileru ..sucho ... jsem uklidněn vysvětlením od Vás.
Ale přes měsíc jsme řešil problém, který neexistoval ... ( je to tam tak schované, že mi úhel pohledu říkal, je to z místa vypoušťáku )
Prostě ohnout hřbet se někdy vyplatí ...
Luboš + Jitka + Šimon (6) ... Fiat Ducato Weinsberg METEOR
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letHoši, hoši :)
ta malá prúhledná hadička od teplý hadice je PŘIVZDUŠŇOVACÍ VENTIL.
když vypouštíte boilírek (červená nebo žlutá páčka na podlaze) tak voda vyteče jen když se dá odkudsi nasát vzduch.
Takže: pokud je tlak v řádu - ventil (kulička) je uzavřen a nic nevytéká. Pokud je v řádu podtlak, kulička spadne ze sedla a přisává vzduch = dovolí vypustit vodu z nádoby.
Pokud dochází k úkapu může tam být smítko nebo kousek vodního kamene. Buď nechat nebo vyměnit nejde o žádnou tragédii.
Fšem :_ hezkej den.
Karel
SmartnumericČlen Přidáno
před 8 letPropouští , propouští ... tedy ponořím se k němu blíže abych viděl jak vůbec vypadá a projdu weby kde to koupit. Díky
Luboš + Jitka + Šimon (6) ... Fiat Ducato Weinsberg METEOR
MTSČlen Přidáno
před 8 letJe tam pouze jednosměrný ventil, aby když vypustí mrazový ventil ( ten na podlaze ), tak to pustí vzduch do bojleru, aby mohla vytéct voda z bojleru. Přetlak to neřeší, na to je expanzka. Pokud propouští, tak vyměnit
:_
TomTPČlen Přidáno
před 8 letKdyž tam není vzduch, pak by "odfoukávat" (...kapat) neměl, je to jako u jakéhokoliv jiného automatického odvzdušňováku. Pokud propouští vodu, tak je asi ventil nějakej načnutej. Asi záleží kolik vody odkape a jak moc ti to vadí. Myslím, že 99% lidí co ho má, tak pod karavan ani nekouká a tudíž to neřeší :)
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
SmartnumericČlen Přidáno
před 8 letPánové díky ... někdy nekape, někdy pár kapek, někdy více ... nedokážu zatím rozklíčovat podle jakého "rytmu" kape / při jaké činnosti... ale aspoň jste mne uklidnili :-)
Luboš + Jitka + Šimon (6) ... Fiat Ducato Weinsberg METEOR
Je to přesně tak jak píše TomTP. Mám stejný.