DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Jestliže chladí absorb. chladnička víc na 12 V než na plyn, tak je přiucpaná tryska hořáčku asfaltovými deriváty, které jsou v PB ve velmi malé míře rozpuštěny a pak jsou rozpuštěny i v plynné frakci. Tyto nečistoty bez problému shoří jako PB, jen z toho mála se přece jen něco usazuje na ostrých hranách ve vedení. Tryska je přímo ukázkový příklad usazování tužších podílů z PB. Nepomůže nic, než povolit převlečnou matici, někde bývá na trubce převlečný šroub, tj. závit na povrchu, v hořáčku vnitřní závit. A v tomto připojení trubky je sevřena tryska jako malý plechový kalíšek s nepatrnou dírkou.Tryska se nesmí čistit mechanicky, hrozí porušení kalibrace otvoru, tzn. jeho zvětšení, které se pak může projevit přehříváním aparutury při provozu na plyn. Tryska se čistí technickým benzínem, který se naleje do štamprlky, tryska se do benzínu vloží, nečistoty se rozpustí samy, případně se celým obsahem zašplouchá po zakrytí vrchní části štamprle dlaní. Při zpětné montáži závity nepatrně namažeme nějakým minerálním olejem. Čáo, Pepa
BobrosmČlen Přidáno
před 8 letDnes jsme se vrátili z dovolené a mám pár poznatků. Lednička mi chladí víc na 12 V , než na plyn. Při rychlosti okolo 90 km vše funguje jak má, aparatura má teplotu stabilně zhruba o 3 stupně víc než okolní teplota. Při rychlosti 100-110 km se teplota v lednici pomalu zvedá, aparatura je stále zhruba 3+. Minule, když jsem testoval, tak byla venkovní teplota okolo 20. a po hodině jízdy bylo vše v pořádku. Ted jsem jel necelých 700 km v kuse, venku bylo stále okolo 30. a teplota se začala pomalu zvyšovat. Z +1 v lednici a -19 v mrazáku, jsem se za 8 hodin jízdy dostal na +15 lednice a -5 mrazák, což se v mém případě dá přežít. Okna byla zavřená, ale mám dvě střešní na nucené větrání, takže tam nějaký malý průvan přeci jen byl. Zpátky jsem jel výletnicky +- 90 km a po 10. hodinách se to ani nehlo, teplota venku zhruba stejná.
Pepa: Test těsnění u dveří pomocí novin proběhl v pořádku.
Albert: Dírku jsem ucpal a naopak se mi zdálo, že teplota stoupala rychleji.
Majli: Nad mrazákem mám troubu a není tam místo ani na sirku.
Automatické sloučení 19.10.2017 16:14:
Tak jsem na to konečně přišel... Lednice za jízdy opravdu nechladila, ale až po nějaké době, kdy se začala rosit elektronika.... Je to krásně vidět na fotografii, tedy jestli se mi podaří vložit, myslel jsem, že to mají nějak ošetřené, ale nemají. Elektroniku jsem koupil novou, dal úplně jinam a vše funguje jak má. Je to akorát k nasr.... , když si představím, kolik ten šmejd stojí.
Upravil Bobrosm dne 19.10.2017 16:14,
před 7 let
Bobrosm Připojili následující obrazek:
DoskocilČlen Přidáno
před 8 letAhoj. Jestli těsní dveře u chladničky lze zjistit velice jednoduchým způsobem. Myslil jsem, že to všichni znáte, tak jsem se o tom nikdy nezmínil. Potřebujeme k tomu jedny přečtené noviny, nepřečtených by byla škoda. Z těch novin ustřihneme pásek šířky 50 mm. A nyní vezmeme ten papír, přivřeme jej do dveří, tedy mezi těsnění a plochu, na kterou těsnění doléhá tak, aby dvě třetiny papírového pásku byly uvnitř a třetina venku a vytahujeme pásek ven. Musí jít trošičku ztuha, jestliže jde lehce a je možné s ním pohnout nahoru a dolů, tedy ve směru kolmo na pás těsnění, tak v tom místě je díra. Takto "objedeme" celý obvod dveří. Pokud těsnění netěsní, tak většinou nebývá špatné těsnění, ale křivé dveře, zkroucené do vrtule, v 99,9%. Je to od soustavného přetěžování dveří těžkými předměty, plnými láhvemi s nápoji atd. Dveře se dají vyrovnat jen tak, že se dveře vymontují, odmontuje se (odšroubuje se) vnitřní výplň. Dveře se připnou podložené špalíčky v rozích k zaručeně rovné podložce (rovný a masivní stůl) stolářskými svěrkami, tím se vyrovnají, srovnání se zkontroluje třeba pohledem z několika směrů, to odhalí, jestli je to stále vrtule, když, tak se špalíček podloží složeným papírem, a znovu se přišroubuje výplň, ale do jiných svrtaných děr společně vnitřní výplňí s rámem dveří. Nějaké rovnání překrucováním "na druhou stranu", proti té vrtuli vede v konečném výsledku k vyhození dveří do sběrného dvora, protože výplň praskne. Čáo, Pepa
Automatické sloučení 14.07.2016 07:51:
Ahoj. jen chci vytáhnout příspěvek #43 znovu "na světlo", určitě tato informace mnohým pomůže alespoň v nejistotě. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 14.07.2016 07:51,
před 8 letGardaČlen Přidáno
před 8 letShodou okolností se mi ted stalo, že se mi trochu přilepilo těsnění dveří ke lednici. Něco vyteklo a nevšimli jsme si toho. No a lednice tála protože nebyly dovřené dveře, protože těsnění bylo povytáhnuté a netěsnilo. Po namačkání zpět do drážky je vše OK.
Zkus jestli při otvírání dveří je cítit než se těsnění "odlepí" od lednice takový jemný odpor, který vznikne podtlakem při vzdalování dveří. Ta dírka opravdu nemůže mít vliv.
Zrovna jsem se vrátil z Řecka. tam mi teplota klesala zpátky ne.taky mě napadlo že by ten chlad mohl odsavat otvor který odvádí vodu z výparníku do zadu do nadobky.když je nádobka plna vody tak ucpe hadicku a zastaví se proudění vzduchu.Jeto jen ma úvaha.ale za pokus to stoji.za jízdy ucpat a uvidime...
GardaČlen Přidáno
před 8 letŘekl bych, že lednice není dobře utěsněná směrem do auta a pak tam vzniká průvan a aparatura je moc intezivně chlazená. To by měli vědět nějaký odborníci. Nebo je v lednici "díra". Třeba špatně utěsněný průchod kolem výparníku. Jak jsou tam ty žebra uvnitř. Nějak skusit těsnost zavřené lednice :c
BobrosmČlen Přidáno
před 8 letTak je to tím otevřeným oknem. Pokud je zavřené, tak se teplota drží, jakmile ho otevřu, tak jde teplota nahoru. Nevím, jestli to mám nějak řešit dál, nebo jezdit a mít vše zavřené. V létě budeme asi trochu zapařený, ale zase bude pivo krásně studený....
GardaČlen Přidáno
před 8 letVelmi zajimave mereni. Lednice musi byt utesnena z vnejsku aby spaliny a i pripadny napor vetru z venku netahl do auta. Cili otevrene okno by nemelo mit vliv na lednici. Je videt ze aparatura je v pohodove teplote za jizdy. No jsem zvedavy co to nakonec bude.
BobrosmČlen Přidáno
před 8 letTak jsem se tento týden dostal k testování spojleru. Čidla jsem tentokrát umístil na horní i spodní výdech ledničky a jedno jsem nechal v mrazáku. Jezdil jsem po dálnici Praha - Hradec Králové,venkovní teplota byla okolo 20 stupňů. Při odjezdu měl ledničku na plyn, horní výdech 40 ,spodní 20 a v mrazáku -18. Po 5.minutach v ryhlosti 110 měl horní 22, spodni 28 a v mrazáku -17,5. Po dobu jízdy se tyto teploty skoro nezměnili. Cestou zpět jsem spojler sundal a žádná změna. Druhy den jsem jel bez spojleru,ale na 12 V a jedina změna byla v teplotě mrazáku, který se dostal az na - 19,6. Celou cestu jsem mel vše v autě zavřené ,posledních 20 km jsem stáhl okénko u řidiče a během těch necelých 20.minut mi mrazák ukazoval - 17, čidla venku byla na zhruba stejných teplotách. Jelikož jsme ted zakotvili v Chlumci nad Cidlinou a v neděli pojedeme domů a mrazák bude prázdný, tak se trochu po cestě provětrám se stáhnutým oknem, ostatně skoro jako vždy, když někam jedeme. Má být pěkné počasí, tak si myslím, že se stáhnutým oknem budu mit v mrazáku v Praze okolo nuly. Tak co teď s tim, je to normální?
No a právě s tím jsem počítal, že má dostatečnou akumulaci chladu a nepovolí to.
Pravda je ta, že když jsme odjížděli z Chlumce tak byla strana karavanu, kde je lednička na slunci a teploměr v autě na slunci mi ukazoval venkovních 26 stupňů.
Když jsme jeli do a z Itálie tak bylo také teplo ale nechával jsem lednici puštěnou na plyn i za jízdy:|, pak nebyl žádný problém.
Jde mi tedy především o to, jestli je to normální situace, nebo jestli nemohu mít problém obdobný jako kolega s autem čistě při jízdě, to se myslím ale vylučuje tím, že pokud nechám puštěnou ledničku na plyn tak i za jízdy nemá problém.
S puštěným plynem se mi právě moc jezdit nechce aby sme někde nevyletěly !k.
Automatické sloučení 20.06.2016 19:22:
Zdravím ještě jednou,
myslíte tedy kolegové !y, že je nebo není normální zvýšení teploty v lednici za uvedených podmínek :|?
Chystáme se k moři !^ tak bych případným problémům raději předcházel.
Díky moc za názory !o.
Upravil Petr Macek dne 20.06.2016 19:22,
před 8 letPavelČlen Přidáno
před 8 letAhoj.
Jezdím s karavanem Adria s ledničkou Elekrolux 110 l s mrazáčkem. Lednice má sání vzduchu podlahou a výstup na zadní stěně. Při stání v kempu 230V, na cestu používám plyn. Cca po 2 hodinách jízdy provádím kontrolu zda lednice jede. Někdy se stane, že plyn zhasne a musím ho znovu zapalovat. Nikdy se ale nestane, že by zmražené potraviny povolily. Ani při 5 hodinové cestě. Lednice má dostatečnou akumulaci chladu.
I když chlazení vůbec nepojede neměla by teplota za hodinu stoupnout o 10 stupňů .!?
Zdravím ve spolek :),
jezdíme s karavanem Dethleffs Camper z roku 2002 a máme lednici Elektrolux.
Včera jsme se vraceli z výjezdu a problém:
při stání funguje lednička perfektně na el. i na plyn, pro zlepšení výkonu jsem dodal ventilátory a je to opravdu paráda.
V kempu jsem před naším odjezdem domů vypnul ventilátory i ledničku, která v kempu běžela na 240V a nechal ji vypnutou. Jeli jsme z Chlumce nad Cidlinou!f do Teplic většinu cesty po dálnici ca 170 km rychlostí většinou 100km/h a myslím, že nám trvala i s přestávkou:k ca 2,5 hodiny.
Ihned po příjezdu šla manželka "vykrámovat" lednici a v mrazáku některé věci na půl rozmrzlé ale nanuk úplně rozteklý.
Je mi jasné, že se tam neudrží -10 st. ale předpokládal jsem, že to nebude tak hrozné.
Žádná čidla nemám, nevím jaká teplota tam byla ale předpokládám že dost vysoká když to tak rychle povolilo.
Samozřejmě, že jsem to mohl přepnout na 12V ale myslel jsem, že to takhle krátkou trasu přežije bez problémů a lednička si tak nějak svou "nachlazenost" udrží !).
Máte s tím zkušenosti, je to normální?
Předem díky moc za případné poznatky !o.
Hodně 12V tělísek je v háji, takže i když na něm je 12V tak nevrtí
GardaČlen Přidáno
před 8 let:x ale s vypnutým motorem se lednice přepne na plyn, respektive čeká bezpečnostních 15min, než plyn zapne. Takže to neměří napětí při zapnutém tělísku. Ještě by to chtělo změřit proud, jestli tam skutečně teče to co má, čili 14-15A. Stále se mi tomu nechce věřit, že jedno auto z x vyrobených má tento problém.
MajliČlen Přidáno
před 8 letMěřeno pár minut po dojetí z výjezdu, s vypnutým motorem. Tady závada nebude, viděl bych to na špatné proudění vzduchu kolem mřížek jak tu už bylo psáno.
GardaČlen Přidáno
před 8 letJde o případný úbytek napětí pokud je motor vypnutý, nebo v chodu. Majli tam uvedl napětí ale nebylo napsáno, zda při běžícím motoru, nebo vypnutém.