Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Měnič

Poslední aktualizace před 6 let
M
mariaČlen
Přidáno před 6 let
díky za info, musím se s tím poprat, hlavně asi cenově.
A
Arny62Člen
Přidáno před 6 let
Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.

Arny
allfaallfaČlen
Přidáno před 6 let
Elegantní prodlužkou ;)
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 6 let
Přoč by se 230V nesmělo míchat s autem? Já mám od výroby v autě zásuvku kde je proud, když sem připojenem na 230V.
Takže normálně do nábytku dáš zásuvku, od ní kabel někde rozumně povedeš a na konec dáš vydlici, kterou píchneš do měniče.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Arny62 napsal:

Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.

Arny


Jistěže to jde.
Míchat se nemůže síť a měničové napětí (synchronizace)
"Prodlužovák" z měniče s JEDNOU zásuvkou je O.K.
C
CuchNováček
Přidáno před 6 let

Citovat

Arny62 napsal:

Moc zajímavá diskuse co se týká toho měniče. Abych nezakládal také nové vlákno, snad na to má někdo odpověd: ty měniče mají 220V zásuvku zabudovaná. Jde to nějak vytáhnout aby byl měnič sice blízko akumulátoru a zároveň ta zásuvka mohla být zabudovaná v nábytku? Někde jsem četl že se těch 220V nesmí míchat s obvodem v autě ale takto by to bylo elegantní.

Arny


Já to vyřešil tak, že jsem vytvořil dvě zásuvky a vidlici strkám tam, kde potřebuji. Buď pro napájení z venku, nebo z měniče, což je v 99%. Nemůže se tedy potkat venkovní napětí s napětím z měniče. Od venkovní přívodní zásuvky původně vedl kabel do krabice s jističi a trafem. Ten jsem odpojil a udělal na kabelu zásuvku. Pak přivedl druhý kabel od měniče, udělal taky zásuvku hned vedle té první. (Do ní jsem strčil jednofázový zásuvkový 30mA proudový chránič). Tam v rozvaděči, kde byl původně připojen přívod od venkovní zásuvky jsem napojil kabel s vidlicí. Výhoda je, že když připojím vše na měnič, běží kompletně celý karavan jako když se napojí na venkovní přívod včetně všech zásuvek a lednice. Nevýhoda je, že přes měnič je napájeno i původní trafo z karavanu, tak nějaký odběr má taky i když se nic nepoužívá. Měnič zapínám málo kdy, většinou jedu na 12V včetně TV. Proto mě tento stálý odběr i když se nic nepoužívá nevadí, navíc jsem na karavan dal solar 270Wp, tak zase tak moc šetřit nemusím.
Karavan Fendt Saphir 470, jeden dospělý a dva svišti (15 a 7 let)
Upravil Cuch dne 11.05.2018 07:52, před 6 let
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Já jsem to původně udělal podobně, akorát bez chrániče (stejně se asi nikde připojovat nebudu, mám solár reálně cca 100w) s tím rozdílem, že přívodní "kempová" zástrčka zvenčí mi uvnitř končí dvojzásuvkou ve skříni. Nemám v přívěsu trafo, takže při připojení na 230V do jedný zásuvky píchnu nabíječku akumulátoru a do druhý zástrčku napájející včechny 230V zásuvky v přívěsu - tu bez napojení na přívod přehodím do měniče.

Nově jsem teď ubastlil "vše v jednom" ze starý UPS (s galvanicky oddělenou baterkou), na který zvenčí přibyl jenom 1 přepínač a větráček, ale uvnitř prostor původní baterky vyplnila armáda relátek a tyristorová regulace nabíjení nahrazující původní slaboučkej nabíjecí obvod. UPSka je připojená k baterce přívěsu a přerušuje přívod od venkovní zástrčky do zbytku přívěsu. Takže funguje obousměrně, když ji zapnu, napájí 230V zásuvky z baterky (přívod zvenčí zároveň odpojí) a naopak při připojení k přívodu dobíjí baterku/napájí přívěs proudem 10-20A (napětí tyristorovou regulací omezené na 14V efektivních).
Zatím to mám vyzkoušeno jen na ulici před domem, snad se to osvědčí, respektive to v ideálním případě nikdy nebudu potřebovat :-)
Ondra
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 15
Členové online 1
Tomik Kralu

Celkem členů: 15,970
Nejnovější člen: paveljurik
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,439,301 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.12405 sekund | Průměrně za: 0.12405 (0) sekund | Dotazy: 70 | Použitá paměť: 1.8MB/4MB