PetrNČlen Přidáno
před 6 letPodle stare pravdy, ze obsah nicim nenahradis, bych sahnul po necem v nafte , v 6ti valci a trilitru. Vetsinou maji TZ min. 2,5 t vykon od 250 k s kroutakem nad 400 Nm a skvely automaty. A lepsi spotrebu.
...........................................
Pepo máš naprostou pravdu, jízdu s BMW X5 si užívám, souprava se chová skvěle, je to jízda bez kompromisů. ..(y)
Petr a Iva, BMW X5 + Bürstner Trecento 530 TS
kucmaisČlen Přidáno
před 6 letPokud by mohl někdo poradit, zda tento automobil se sekvenční převodovku je vhodný nebo je poruchovy.
Kucmaisi + Abbey Aventura 315
kucmaisČlen Přidáno
před 6 letCitovat
JiPe Highlanders napsal:
Podle stare pravdy, ze obsah nicim nenahradis, bych sahnul po necem v nafte , v 6ti valci a trilitru. Vetsinou maji TZ min. 2,5 t vykon od 250 k s kroutakem nad 400 Nm a skvely automaty. A lepsi spotrebu.
Co jsem pochopil tak je to nafta 2.2 a krouťák 430. Akorát by to mělo mít sekvenční převodovku tak nevím.
Kucmaisi + Abbey Aventura 315
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 6 letPodle stare pravdy, ze obsah nicim nenahradis, bych sahnul po necem v nafte , v 6ti valci a trilitru. Vetsinou maji TZ min. 2,5 t vykon od 250 k s kroutakem nad 400 Nm a skvely automaty. A lepsi spotrebu.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
kucmaisČlen Přidáno
před 6 letHyundai Santa Fe 2,2CRDi Premium4WD v automatu, nevím typ převodovky , zda bude vhodný? Vlek cca 2 tuny.
Kucmaisi + Abbey Aventura 315
KotaČlen Přidáno
před 7 letTak s novým mondeem a 2,2 obsahem to musí být pěkný svezeníčko...
U sebe bych problém neviděl, dvě léta mám odtahané a výkon nám scházel jenom na silnici z Rakouska na Brenner po dálnici, tam sem musel dát čtyřku. Jinak to jede furt. Karavan můžu tahat max.1300kg, abych se vešel soupravou do 3,5t s řidičákem B.
Mě spíš zajímal pohled na to možné dělení takového karavanu mezi mondeo a toho carense, ale ten by se asi trápil.
ValteracciČlen Přidáno
před 7 letAhoj,
tahat jsme začali s Mondem combi 08 2L 104 kW karavan s maximálkou 1420 KG
Pohoda.
Pak jsme vyměnili karavan za těžší větší atd... maximálka 1600 Kg pořád stejný auto, ale naučil jsem se sním řadit :) takže taky pohoda. ALe přemýšleli jsme jak to udělat aby jsme si pořídili mondeo 2,2 zase kombi.
Bohužel osud za nás rozhodnul a poté co šlo autíčko naše do šrotu, máme mondeo opět combi rok 08, ale obsam 2,2 129 kW. Zatím jen po čechách ale rozdíl je znát! jak na rozjezdech tak i pěkne do kopce.
takže jestli máte Monodeo 114 kW není se čeho bát a nemusíš nic řešit na kouli má maximální zatížení 1800 kg máš i rezervu, přépadně napiš PM.
Jo a čipovat to starý jsem taky chtěl, ale po dlouhom přemýšlení jsem to zavrhnul, radši jsem si připlatil pár litrů nafty při těžší noze s karavanem, než posouvat limity motoru nahoru a čekat co nevydrží. BYT všichni co to dělají tvrdí něco jiného.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Ahoj. My sme este len rozmyslali nad karavanom a auto sme menili hned. Mali sme Hondu Jazz (2009) ta isla z domu a kupilo sa Kia Sorento (2008). Potom rozsirit vodicky trebalo a az na koniec sa kupil prives !)
Já osobně už mám druhého Passata na tahání. Ten první 2001 1,9 TDi 96kW s čipem tahal perfektně do 10l/100km. Už bych ale do čipu nešel, to je jen můj názor, věřím že to co mi na autě odešlo bylo právě tím načipováním. Teď mám 2,0 TDi 103 kW s převodovkou DSG a jsem naprosto nadšený, každou jízdu s bydlíkem si neskutečně užívám. Osobně bych šel do většího naftového auta, ke karavanu 1300 kg minimálně velikosti Octavia, Golf, Focus, pokud vyšší posez tak C-max..... Je jasné čím větší auto tak tím pohodovější a stabilnější jízda. Já osobně přemýšlel i o nějakém SUV, ale kamarád mne přesvědčil abych koupil klasiku, na tahání 10-15x do roka dobrý, ale během normálního ježdění zbytečně vysoká spotřeba, velké drahé gumy..... Moje volba byla nakonec dobrá a sólo jezdíme 5-6 l/100km
KotaČlen Přidáno
před 7 letDěkuju za detailní rozbor, osobně si taky myslím, že by z toho nebyl nadšenej. Kdyby to byl přívěs 700-800kg, ale ten by byl zase pro nás čtyři malej... Asi to do sebe pasovat nebude. Někdo další s názorem, zkušeností... díky!
rodinny_typČlen Přidáno
před 7 letCitovat
Kota napsal:
Rád bych znal Váš názor... V rodině padnul názor, že by se mohl nějaký karavan pořídit na půl... Moje rodina (dvě děti) a otec s přítelkyní. Jsem si vědom možných rozdílností... Pro dva stačí menší karavan, pro 4členou rodinu už to chce něco prostornějšího. Takže když, muselo by se to velikostně hodit nám... váhou to vidím na max.1300kg. A teď můj dotaz, otec má kiu carens 1,6 (99kW) v benzínu. Byla by taková souprava vůbec kompatibilní? Já mám mondeo 114kW v naftě a musím uznat, že rozdíl v solo jízdě je tam značný... Zkrátka tu kiu bych na 99kW vůbec netipoval... Jaký na to máte názor? Má cenu se pouštět do takových úvah, že by to něco utáhlo?
Díky !)
Nový Carens má v tabulkách na stránkách Kia max. povolenou hmotnost brzděného přívěsu 1300kg, samo auto váží 1380 kg prázdné, takže karavan těžší než 1100kg s tím bude už asi trochu mávat a vyžadovat opatrnou jízdu. Ten atmosférický motor má štíhlý průběh výkonu a slabší prostředek, nejvíc táhne až na 4800 otáčkách. 99kW fyzikálně na soupravu 3,3t stačí v pohodě, ale bude pro otce přijatelné v kopcích držet aspoň 4-5 tisíc otáček, aby to slušně jelo? Tvůj turbodiesel totiž dá už na 2 tisících otáčkách třeba 75kW, zatímco ta 1,6 na běžných 3 tisících jen necelých 50kW. Stejně tak při rozjezdu do kopce nebo manévrování to bude trochu boj se spojkou - neznám teda zpřevodování jedničky a zpátečky.
Četl jsem od jednoho majitele Dacie Lodgy taky s 1,6 motorem, že s karavanem 1000kg to po ČR celkem ještě celkem šlo.
L + Z + (D+A+H 2004-2009);
TEC 510TR Siena, Citroen C4GP 1,6HDi
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
vw sharan 1.9td čip karavan 1300kg vůbec za sebou necítím a spotřeba do 10 litrů
Amik!y!^Štěpánka:_+David Michalp) a naše Elí:i
KotaČlen Přidáno
před 7 letRád bych znal Váš názor... V rodině padnul názor, že by se mohl nějaký karavan pořídit na půl... Moje rodina (dvě děti) a otec s přítelkyní. Jsem si vědom možných rozdílností... Pro dva stačí menší karavan, pro 4členou rodinu už to chce něco prostornějšího. Takže když, muselo by se to velikostně hodit nám... váhou to vidím na max.1300kg. A teď můj dotaz, otec má kiu carens 1,6 (99kW) v benzínu. Byla by taková souprava vůbec kompatibilní? Já mám mondeo 114kW v naftě a musím uznat, že rozdíl v solo jízdě je tam značný... Zkrátka tu kiu bych na 99kW vůbec netipoval... Jaký na to máte názor? Má cenu se pouštět do takových úvah, že by to něco utáhlo?
Díky !)
DavidFČlen Přidáno
před 10 letDíky za názory, je rozhodnuto. Golfa trápit nebudu, tažné dám na Galaxy a navíc budu moct táhnout i o něco těžší přívěs.
1jgs - MilanČlen Přidáno
před 10 letJá měl karavan a tahal jsem ho nejdříve pažoutem 1,6 benzin. Při koupi auta jsem ty bílé krabice znal jen z předjíždění. Pak jsem jednu přivezl domů. To byla dost tragedie. Každou cestu jsem plánoval na mapě a děsil se stoupání. Pak to bylo plnej knedlík a snad to vyjde. Nejhorší se na celé cestě ukázaly některé vjezdy do kempu. Po sezoně šel Pepa z domu. Volba padla na čtyřkolku. A hned trvalou. Suzuki vitara v naftě. S karavanem si hravě poradila. Ale. To auto byla jedna velká závada. Od začátku do konce. Asi špatnej kus z pracovní neděle, kdy šli do práce jen největší průseráři. Čtyři hnaná kola o sobě dala vědět na kluzkém povchu, hlavně výjezdy po mokré trávě apod. Protože to auto ale byla jedna velká nekonečná porucha, po záruce jsem se děsil co zas přijde, tak šla Zuzanka z domu. No ani slza neukápla. Pak mi přistál v garáži Ferda, tedy Ford S-max 1,9 TDCi 120 kw. S tím autem to byla s karavanem paráda. Auto je těžké a silné. Zjistil jsem, že poměr váha auto karavan je pro klidnou jízdu opravdu důležitá veličina. B+E jsem naštěstí už měl, protože jsme jako souprava byli pře 3,5 tuny. Auto je v automatu (dvouspojkovej) a s karavanem jsem necítil žádný problém. Takže za mě je Ferda vítěz. Pak jsme přešli na obytňák. Přívěs nás opustil, Ferda zůstává.
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!
zdravim vsetkych.no ja uz som z toho komplet jelen.na zugwagen stranke som si zadal auto oktaviu kombi a karavan weinsberg co som uz takto tahal a je to cele zle.ale vyhodnotilo to ako dobru supravu s ktorou by nemal byt problem veselo cestovat ale prax bohuzial ina.zajtra idem pre alhambru tak som ju dosadil do tajnicky namiesto oktavie a karavan som nechal ten co predtým a cuduj sa svete horsie vysledky z tabulky ako pre oktaviu.pritom alhambru som mal v 2008-2010 a tahal som s nou prives na prepravu aut a vozil som na nom zavodne auto na preteky a vzdy super len sem tam nejaka pokuta za rychlost lebo tam nesedi sestka pri 100kmh.tak som jazdil 120-130 a ani som nevedel ze taham nieco.a zrazu s karavanom podla tabulky horsia alhambra ako oktavia.
_P_H_Člen Přidáno
před 10 letCitovat
DavidF napsal:
Ještě se k tomu vrátím - mám tu dvě auta bez TZ a musím se rozhodnout které dovybavit.
1. Golf Variant 1.2 TSI 77kW (benzín) - 1300kg
2. Ford Galaxy TDCI 96kW - 1750kg + musím dořešit řidičák
předpokládám, že 2. varianta asi dává větší smysl ne ?
Pokud si chceš jízdu bezpečně užít, netrápit auto a neřešit pořád váhu tak jednoznačně varianta 2 + skupinu E.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,