Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Prodejní místa propanu

Poslední aktualizace před 2 roky
Roman LuskRoman LuskČlen
Přidáno před 10 let
Sohy, načerpals velmi správně jak na netu tak i na LPG s žádným plynem není dost bezpečnosti proto si při doplnění lahve vždy zvážím a tu váhu co mě chyby doplním, dělám to proto že mám láhve svoje nové do roku2028 a nehodlám je měnit za staré často v hrozném stavu a kde ventil nelze ani rukou řádně dotáhnout proto doplňuji na LPG i když to není jak tady píše spousta moralistu legální. Hodně z nás tady jezdí z přetíženým obytným autem či přívěsem a nikdo to neřeší a víme dobře jak to je nebezpečný a taky tím ohrožujeme okolí. Proto opatrnost až na první místo. Jo, a zajímalo by mě autora fotek vybuchlého karavanu jak se poznalo ze to vybuchlo z duvodu přeplněné lahve či vadné lahve nebo rozvodu? Na fotkách mi příjde že lahev je celá.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
z fotek co jsem viděl a s lidma co u toho byli vč. Jardy (Furgona) jsem osobně hovořil - tak řachla nepřipojená lahev (ta byla přeplněná) a vidět to bylo na fotce - ta řachlá lahev měla na hrdle ještě tu bílou plastovou zátku. Lahev co měl připojenou, už patrně částečně odebral proto v pohodě vydržela.
Romane, nemůžeš srovnávat přeložený auto a po okraj naplněnou lahev kapalnou frakcí.
Sohy: mezi přenosnou nádrží a klasickou lahví je kurevskej rozdíl:
přenosná nádrž nejde přeplnit - bo má dva vývody: plnicí a vyprazdňovací plnicí má vevnitř VŽDY trubičku - proto nepotřebuje váhu.
klasická lahev má jeden plnicí i vyprazdňovací uzávěr a ŽÁDNOU BEZPEČNOSTNÍ TRUBIČKU NEMÁ.

To je naprosto zásadní rozdíl !!!!

P.S. u klasickejch lahví se předpokládá, že je plní pouze odborně vyškolený personál, ne nadšenej a naprosto neznalej kutil nebo cvičená vopice někde u pumpy (úroveň nebezpečnosti obou typů je velmi podobná, bohužel) toto není míněno jako urážka normálně myslících kutilů kteří jsou informovaní a používají selskej rozum, těch je naštěstí ještě pořád většina

P.S.S. bohužel: Úroveň základního elektrickýho i plynovýho vzdělání je u karavanistický veřejnosti pořád tragicky nízká.
V poslední době mám pocit, že jsem snad jedinej, kdo se snaží školit poctivě svou klientelu a případný tazatele (pokud to časově a mentálně zvládám).
Stojí to mraky času, za "děkuju", stojej mi ruce a běží čas, ale,.....!o
Upravil Karel Prokop dne 16.09.2014 07:22, před 10 let
O
Older boyNováček
Přidáno před 10 let
Pár připomínek.
A protože jsem to ve vedlejším vlákně o výhřevnosti přehnal s rozsahem, pokusím se být stručný.
Co se týče otázek bezpečnosti, zcela souhlasím s Karlem Prokopem.
Chci se vyjádřit pouze k následujícímu.

Citovat

sohy napsal:
....zjistil jsem že lpg není nic jiného než propan-butan ....Výhodou je že lpg je mnohem čistší .... než klasický PB...

LPG neznamená, že to je pouze směs propan-butanu a pokud se řekne propan-butan (ve smyslu "spotřebního"), neznamená opět, že to je pouze směs propan-butanu.
Je to jako z každou komoditou, záleží na kvalitě, kterak si výrobci poradí s tolerancemi přípustných složek v dané směsi, nemluvě o tom, kdy ty tolerance nedodrží.
Proto ty vaše různé zkušenosti s kvalitou.
LPG (tedy i "spotřební" propan-butan) může vedle majoritního propanu a butanu obsahovat celou řadu jiných uhlovodíků. V různých i zanedbatelných množstvích. Tak třeba methan, ethan, propen, isobutan, trans-2-buten, 1-buten, neopentan, isobuten, cis-2-buten, isopentan, 1,3-butadien, propyn.
Norma připouští ve velice malém množství i tzv. olejovtý zbytek. I sám název napovídá, že pokud kázeň v procesu výroby, distribuce atd. není na výši, tak nemusí být zcela přínosem.

Citovat

sohy napsal:
....ale při vyšších teplotách ( do -5 cca) se bude odpařopat propan i bez vyhřívání a butan zůstane v lahvi pokud tedy nejezdíte v zimně moc často tak butan spotřebujete na jaře....


Velký mýtus!
V bombě je směs, pro jednoduchost uvažujme pouze propan-butanu. Není ani tak důležitý bod varu této směsi, jako tlak, který tato směs v bombě vytvoří. To je prioritně ta hnací síla, která nám tlačí plyn do spotřebičů.
Tento tlak je dán pouze teplotou (mělo by se přesněji říci teplotou této směsi) a složením.
Tento tlak lze vypočítat a například při zimní směsi (propan/butan=60/40 hmotnostně) je při teplotě 20 °C [zaokrouhluji!] 650 kPa, při teplotě 0 °C je 367 kPa, při teplotě -10 °C je 265 kPa a při teplotě -20 °C je 187 kPa.
U letní směsi (propan/butan=40/60 hmotnostně) je při teplotě 20 °C [zaokrouhluji!] 551 kPa, při teplotě 0 °C je 305 kPa, při teplotě -10 °C je 219 kPa a při teplotě -20 °C je 142 kPa.
Jen pro doplnění, pokud by v bombě byl při teplotě -10 °C čistý butan, tak by vytvořil tlak 70 kPa. Oproti atmosféře tedy podtlak a pokud by taková bomba byla za normálního tlaku otevřena, tak by si spíš něco přisála.

Směs je v bombě v kapalném stavu a díky svým vlastnostem tvoří homogenní směs jednoho roztoku!
Při spotřebě nedochází k tomu, že by se třeba při nižších teplotách odpařoval pouze propan a butan čekal na jarní příležitost.
Během odpařování se vytvoří tzv. plynná fáze nad kapalinou, která má ODLIŠNÉ složení než kapalina. Je obohacena o níževroucí složku (propan). Kapalná složka se tak o tuto složku OCHUZUJE a obohacuje se o výševroucí složku (butan). Během spotřeby se tak složení směsi MĚNÍ. Tím jak se kapalina obohacuje o výševroucí složku, tak se tedy i mění rovnovážný tlak nad kapalinou, snižuje se.
Na podobném principu je založena i destilace nám docela blízkého alkoholu. Při ní je při odpařování kapalné směsi plynná směs obohacena o níževroucí složku (alkohol). To, že je táto pára (plyn) v dalším kroku zkondenzována (a tím se získá koncentrovaněší roztok alkoholu) patří asi do jiného vlákna, neřku-li fóra.
Ano, pro více bádávé, uvědomuji si, že směs voda-alkohol se nechová ideálně jako propan-butan, tvoří tzv. azeotropickou směs, ale pro vysvětlení principu odpařování lze tento příklad použít.
S
sohyČlen
Přidáno před 10 let
No myslím že když to vlákno ještě trochu protáhnem tak aspoň prospějeme dobré věci a takové fotky budou k vidění co nejméně nejlépe vůbec. Patřím taky k začínajícím karavanistům, ale aspoň se o tyto věci zajímám. Nikdy by mně nenapadlo vzít do chorvatska 2 plné bomby lpg a ještě tu nepřipojenou nechat v kastlíku na slunci ta připojená se odběrem aspoň trochu ochlazuje tu druhou stačilo dát někde do stínu a nemít ji plnou. Z fotek je patrné že to byly alu lahve které nemusí mít takovou pevnost jako ocelové které je občas vidět při požáru přímo v ohni a hned nebouchnou hasiči je potom chladí vodou to alu lahev by povolila během pár minut. Jinak toho dotyčného možná donutilo naplnit lpg že nemněl kde vyměnit kus za kus a novou lahev za kterou dáš 3000.- vyměnit za nějakou použitou se asi taky každýmu nechce. To že plnit lahve jedině na váze není sice povolené, ale aspoň částečně bespečné jsem pochopil s této diskuze. Jinak nová plnící lahev stojí 6300.- na 11l plynu a musí být upevněná v kastlíku na pevno začínám o ní silně přemýšlet skrz bespečnost a taky před výjezdem stačí doplnit co ti chybí a můžeš jet po celé evropě tisíce tankovacích míst a stačí 4 redukce no a když ti dojde v kempu tak ji můžeš vyšroubovat a dojet si na benzinku.
Roman LuskRoman LuskČlen
Přidáno před 10 let
Karle, já taky neříkám že má někdo plnit láhve po okraj ,já jen že nevím proč bych měl jezdit do nějakých plníren který jsou na to zařízený ,, certifikát" že tam dá bombu na váhu a doplní ze stejné nádrže jako plní auta . To samé umím taky a všude váhu mám a počítat do 10umím já sám se plynu bojím tak na léto plním zásadně jen 9kg ono dole na jihu když do nich pere měsíc 40c.tak mám strach i když by to mělo vydržet a na zimu tak akord. Srovnávat přetížené auto s plynem se zdá divný, ale výsledek muže být stejný, když ti řachne guma ve stovce u OA nebo ti to rozkmitá přívěs a pošleš to do protisměru tak bys koukal kolika lidem dokážeš ublížit, tak proto jsem napsal že u všeho rádoby nelegálního to chce přemýšlet a opatrnost až na prvním místě. Tak se na mě nezlob.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 10 let
:) Romane já se vůbec nezlobím, ale ty píšeš jako osoba znalá. Čili pro tebe věci samozřejmý, ale pro normálního čitatele španělská vesnice. Je třeba se ujistit, že to neznalí lidi pochopili.
Spousta lidí píše pro ně jasným způsobem, ale mají zpětnou vazbu jestli to nezasvěcený čtenář pochopil správně?
Typicky elektronici: vedou si řeč ve svým jazyce a pak mi lidi volaj: a jak to tam vlastně mysleli ?

A k těm pryžím: že je někdo špekulant, dá tam čínský dvouplátnový neznačkový sračky na 450kg na půldruhatunovej karavan, nebo místo céček jebky a nebo jsou pryže starý 10 let na slunci ležely a pak s nima jede 1500km do itálie je jeho vina. Vymlácenejch podběhů opravujem vcelku dost. Ale jezdit s přeplněnou flaškou je taky špatně.

Oboje je riziko, ale proto tady píšeme, aby se to lidi naučili:
1) aby se nebáli nesmyslně blbostí
2) aby se báli čeho se bát mají (opravdickejch rizik)
3) učit je jak si sami mají plnit flašky je fakt nebudu. Získají pocit že na tom nic není a ohrožujou sebe i okolí. Většina z nich nemá ani minimální povědomí o plynu. S elektrikou je to podobný, jen tam nejsou ty rizika (a následky) tak strašný. A to řeším denně. je to moje práce.

Sohy: bomby plný mít můžeš, ale správně plný. Čili 10kg plynu je přibližně 18litrů a flaška má objem např. 22litrů. Pak je výrobcem lahví garantováno, že lahve běžné provozní teploty bez ztráty květinky vydrží. A to je i deklarovaných 40°C.
Ony vydrží 200°C (Alugasy, ocel ještě víc) ale to v normálních podmínkách nenastane.
Ty tlaky jsou v těch flaškách relativně malý, plyn bezpečně udržíš prstem (viz klasický plastový zapalovače a flaštičky na jejich plnění v trafice).
Plnění lahví má svý předpisy a plnění na váze mezi ně patří. To je jediná informace jak zajistit aby u klasický lahve nedošlo k přeplnění. Nouzově si to každej může zkontrolovat - např. obyčejným mincířem z rybářskejch potřeb za dvě stofky.

Už dám pokoj, všem hezkej večír :_
Upravil Karel Prokop dne 16.09.2014 20:37, před 10 let
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 10 let
Dobrý večer uživatelé plynu.
Bylo to tu sice nějakým způsobem řečeno, ale pro ujasnění.
- PB a LPG je stále to samé. A v obou případech se jedná o určitá procenta míchání propanu a butanu na letní směs a zimní směs.
Při odběru kapalné fáze ( auta, vysokozdvižné vozíky ), prostě motory, to je vcelku jedno, v jakém poměru je směs. Ani v mrazech v nádrži nezůstává propan, jako při odběru plynné fáze. V záporných teplotách se prostě propan neodpaří a zůstane v zásobníku.
- Naučte se prosím správně pojmenovávat mobilní zásobníky na PB, tedy na LPG ( liquefied petroleum gas ).
Klasické přenosné zásobníky, jsou lahve.
Pevně zabudované či dodatečně připevněné zásobníky, které se plní na ČS LPG, jsou nádrže.
Liší se tím, že mají plnící otvor, zásobovací otvor, většinou ukazatel stavu hladiny média, pojistný ventil a hlavně mají STOP VENTIL !!!
Tedy se nedají přeplnit.

BOMBY mají teroristé či vojáci !!!

Jak správně píše Karel Prokop, jedná se o nízkotlaké zařízení. Tlak opravdu udržíš prstem. Zapalovače jsou z běžného plastu a plnící kartuše z tenoučkého plechu. A vážení, tlak je v nich naprosto stejný, jako ve velkých 2,10,11,33kg a i několika tunových zásobnících.
Podmínka je, že vždy musí nad hladinou zůstat volný prostor !!!
Pokud je jaký koliv zásobník naplněn, bez ponechání potřebného prostoru nad hladinou, tak každý zásobník při rozpínání kapaliny praskne. Tedy je jedno jestli je z plastu, oceli či hliníku.
Pokud toto budeme respektovat, tak bude používání plynu bezpečné. :_
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
O
Older boyNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

Kapitank1400 napsal:
BOMBY mají teroristé či vojáci !!!
....a , ...a významný dodavatel LPG KRALUPOL.
S krásným logem připomínající spíše anarchistický časopis Doutnák, kde by člověk spíš hledal Cimrmanovu studii "Sbírka pohádek".

Citovat

Kapitank1400 napsal:
....A vážení, tlak je v nich naprosto stejný, jako ve velkých 2,10,11,33kg a i několika tunových zásobnících....

A právě takto mohou vznikát fámy a mýty.
Stále je nutné k tomuto tvrzení dodávat při stejném složení směsi a při stejné teplotě.

Rozdílů se najde dost. Například ve zmíněném plastovém zapalovači je butan (samozřejmě s výrobní tolerancí, i on tam není ze 100 %).
Při zde již zmíněné teplotě 40 °C v něm bude tlak cca 380 kPa, při teplotě 50 °C necelých 500 kPa.
U propanu to při těchto teplotách dělá cca 1340 kPa resp. 1670 kPa. To už je něco jiného.
O tlacích ve směsích jsem se již zmínil v předchozím příspěvku. Tady je důležité si stále uvědomovat tu důležitou skutečnost, že pokud systém pracuje na základě odběru plynné fáze, tak během spotřeby se mění složení směsi a tím tedy i tlak uvnitř.
Z toho vyplývá, že v případě jednosložkového paliva (+/- propan) ke změně tlaku nedochází (případně k pouze malému, dle obsahu minoritních součástí)
A k tomu ve všech případech se stále ještě projevují změny teploty.
Že existuje ještě teplo výparné, které má za následek v případě spotřeby pokles teploty palivové směsi, je všeobecně známo. Ale zrovna v případě uživatelů různých plechových kartuší, např. v outdooru, tento jev hraje docela významnou roli. Takový dvou až tříkilowatový spotřebič dokáže mít za následek takový pokles teploty, že vařič docela skomírá i v létě, protože je rozdíl, zda se ochlazuje obsah 200 g paliva nebo třeba 5 kg.
A to nemluvě o stále v kartuších rozšiřujícím se použití isobutanu, kde to s těmi tlaky vypadá zase trochu jinak.
P
paragČlen
Přidáno před 10 let
Pro Kapitank 1400
V záporných teplotách se propan neodpaří,snad asi butan,né.Zřejmě jsi se asi v tom fofru asi spletl.
Nic ve zlém, ahoj Jarda
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 10 let
Vrátím se k původnímu účelu tohoto vlákna:
Teplice, Prosetice - Pražská ul. lahev PROPAN 10kg výměnou ... 419,-Kč
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 10 let
.
Kapitank1400Kapitank1400Člen
Přidáno před 10 let
Tankování LPG a plnění všech PB lahví na počkání
2 kg 70 Kč
10 kg 350 Kč
ČS Wágnerová
KPT Jaroše 359 , Tábor
GPS 49°25'12.105"N, 14°38'28.425"E

Automatické sloučení 18.09.2014 13:57:
Město Adresa Firma Otevírací doba Popis Telefon
BEŽEROVICE 50 FLAGA PLYN, s.r.o. Po-Pá 6.00-20.00
So-Ne 7.00-20.00 u čerpací stanice Petronela 381 213 122
BERNARTICE 350 FaTo PLUS, s.r.o. Po-Ne 6.00-21.00 u silnice Písek - Tábor 382 585 266
BLATNÁ Vrbenská TOMEGAS Po-Pá 7.00-18.00
So 9.00-13.00
Ne 13.00-18.00 u auto Hyundai vpravo u sil. Plzeň - Č. Buděj. 603 245 750
ČERNÁ V POŠUMAVÍ HLÍZA GAS Po-Ne 8.00-19.00
v zimě do 17.00 směr Frymburk 608 376 788
ČESKÉ BUDĚJOVICE Strakonická (Nádražní) BENZINA, a.s. NON-STOP 200 m od křiž. Brno - Praha, sm. Brno 387 423 756
ČESKÉ BUDĚJOVICE Kněžskodvorská FLAGA PLYN, s.r.o. Po-Pá 7.00-19.00
So-Ne 8.00-19.00 výpadovka Praha, před Budvarem vlevo 602 502 762
ČESKÉ BUDĚJOVICE Nádražní L.C. - C.B., s.r.o., Ing. Chalupný Po-Ne 7.00-20.00 objekt býv. Kasáren 387 311 105
ČESKÉ BUDĚJOVICE Rudolfovská TOMEGAS Po-Pá 7.00-20.00
So 7.00-14.00
Ne 14.00-20.00 směr na J.Hradec, v areálu autobazaru, u Madety 603 356 922
ČESKÉ BUDĚJOVICE - ČESKÉ VRBNO MOBIL GAS, s.r.o. NON-STOP směr Písek
ČESKÉ BUDĚJOVICE - LITVÍNOVICE Pod stromovkou 140 OMV Po-Ne 5.00-23.00 výp. směr Č. Krumlov, za parkovištěm autosalonu Mercedes 387 203 169
ČESKÉ BUDĚJOVICE - VRÁTO FLAGA PLYN, s.r.o. Po-Ne 7.00-19.00 u č. st. Slovnaft, výpadovka směr Brno 387 315 374
ČESKÝ KRUMLOV Chvalšinská 244 AGIP Po-Ne 5.00-22.00 směr Prachatice, za GRAFITem 380 717 952
ČESKÝ KRUMLOV Domoradice 142 DEENS 2000, s.r.o Po-Pá 7.00-19.00
So 7.00-17.00
Ne 8.00-17.00 v areálu skladu propan butanu, proti č. st. OMV 380 726 334
ČKYNĚ Čkyně 325 KOLÁŘ ZDENĚK - PNEUSERVIS, RYCHLOSERVIS Po-Pá 8.00-18.00
So 8.00-12.00
Ne 9.00-12.00 na sil. č. 4 směr Strakonice - Strážné 388 423 263
DAČICE Učňovská 534/V UHELNÉ SKLADY DAČICE, s.r.o. Po-Ne 7.00-17.00 vlevo sm. Telč
DOLNÍ DVOŘIŠTĚ Dolní Dvořiště 180/8 ŠVARC JAN NON-STOP (19.00-7.00-na tel.: 603 268 279) u hr. přechodu pod. č. st. PHM Devil 380 324 190
HUSINEC Těšovice 773/29 STS PRACHATICE, a.s. NON-STOP křižovatka silnic Prachatice - Vodňany, Husinec - Netolice, před areálem STS 388 302 140
JINDŘICHŮV HRADEC Václavská 618/III ČS LPG areál Českého Plynu Po-Pá 7.00-19.00
So 7.00-17.00
Ne 8.00-17.00 výp. sm. Třeboň, vpravo za č. st. Benzina 384 323 101
JINDŘICHŮV HRADEC Jarošovská HUNSGAS, s.r.o. Po-Pa 7.00-20.00
So 7.00-15.00
Ne 9.00-15.00 v areálu Olejna, naproti Správě a údržbě silnic 384 323 127
KAMENNÝ ÚJEZD PLETKA Po-Ne 5.00-23.00 sil. E55 sm. Č. Krumlov, příjezd do K. Újezdu 387 998 842
KAPLICE Na vyhlídce DEENS 2000, s.r.o. Po-Pá 6.30-21.30
So 7.00-11.00
Ne 15.00-20.00 silnice I/3, u Penny Marketu
KŘEPÍCE 18
LIPNO nad VLTAVOU HOS LIPNO Po-Ne 7.00-20.00 380 736 026
MILEVSKO Táborská 1389 TOMEGAS Po-Ne 5.00-21.00 sm. Tábor po pravé straně, u ČS PHM Tom 382 522 029
MLADÁ VOŽICE Táborská OKTAN NEW CZ, s.r.o. Po-Pá-6.00-20.00
So-7.00-20.00
Ne-8.00-20.00 po pravé straně sm. Tábor 381 214 565
OBORA U NETOLIC PLYNOTERM - DVOŘÁK Po-Pá 6.00-21.00
So Ne 7.00-21.00
od 1.11. do 31.3. do 20.00 sil. č. 145 Netolice - Prachatice 388 324 166
601 272 135
PÍSEK Malé Nepodřice 2659/2 AUTO KÁPL, s.r.o. Po-Ne 5.00-22.00 silnice na Strakonice 382 270 026
PÍSEK Táborská 2470 OMV NON-STOP výpadovka směr Tábor 382 221 283
PÍSEK Pražská PAP OIL, a.s. NON-STOP z centra na Prahu, poslední čerpací stanice 602 467 957
PÍSEK Hradišťská 2479 SHELL NON-STOP 382 214 620
PIŠTÍN Češňovice 13 LPG PETR CHALOUPEK NON-STOP u hl. sil. Čes. Budějovice - Písek 387 983 988
RODVÍNOV 54 U PŠTROSA Po-Pá 6.30-22.30
So-Ne 7.00-22.00 hlavní tah směr Pelhřimov 4 km za J.H. po pravé straně 602 803 188
ŘÁSNICE - STRÁŽNÝ ROBIN OIL - SPRING BRISTOL,s.r.o. NON-STOP 4 km před hr. přechodem Strážný 388 437 158
SEZIMOVO ÚSTÍ K soukeníku 391 REDVOC, s.r.o. Po-Ne 6.30-20.30 u E55 sm. Čes. Budějovice, před čerp. st. Agip
SOBĚSLAV Wilsonova 798/III ČS LPG DEENS 2000, s.r.o. Po-Pá 6.00-21.00
So-Ne 7.00-21.00 u E55 vlevo na začátku města směrem od Prahy 608 660 132
SOBĚSLAV Nová ulice 480/III SEZZOZ NON-STOP E 55 - směr na České Budějovice 381 521 431
STRAKONICE Písecká AGC Po-Ne 7.00-21.00 výpadovka směr Praha 383 324 311
STRAKONICE Letiště MARTIN KŘÍŽ Po-Pá 6.00-19.00
So-Ne 7.00-19.00 383 321 102
STRAKONICE Písecká 407 RoBiN OIL NON-STOP výp. sm. Písek, Praha 383 322 005
TÁBOR ČS LPG Po-So 8.00-17.00 u čerpací stanice PHM na dálničním obchvatu 381 281 628
TÁBOR Chýnovská 2217 FLAGA PLYN, s.r.o. Po-Pá 8.00-19.00
So 8.00-12.00 směr Pelhřimov, proti ČSAD vlevo 732 264 778
TÁBOR - KLOKOTY Třída Kpt. Jaroše WAGNEROVÁ Po-Ne 7.00-22.00 výp. Směr Plzeň, Písek na konci města vpravo 381 234 847
TÁBOR - KLOKOTY Chýnovská ul. WAGNEROVÁ Po-Ne 7.00-20.00 začátek města ve směru od Plzně, vpravo 381 281 553
ŠTIPOKLASY 58 AUTOBAZAR PRCHAL JAROSLAV léto Po-Ne 7.00-19.00
zima 8.00-18.00 18 km z Tábora 327 591 333
TŘEBOŇ Pražská 993 PAP OIL, a.s. Po-Pá 5.00-22.00
So-Ne 6.00-21.00 výpadovka směr Praha 384 724 326
TÝN nad VLTAVOU AUTOSERVIS NOVOTNÝ, s.r.o. Po-Ne 6.00-19.00 areál autoservisu 777 000 244
VESELÍ n. LUŽNICÍ U družstva 238/II ITALEXPRES, s.r.o. Po-Pá 8.00-18.00
So 8.00-12.00
Ne 7.00-8.00 odbočka z E55 u Pneuservisu 381 581 612
VIMPERK Sklářská ROBIN OIL NON-STOP od Strakonic u obchodu Jednota směr Strážný 312 685 248
VÍTĚJOVICE ČS VÍTĚJOVICE NON-STOP u ČS Oilas
VODŇANY Stožická 826 ZDRUOP ROMAN SCHWARZ Po-Pá 6.00-17.30
So 7.30-12.30 v areálu býv Staveb. Podniku 603 849 655
VOLYNĚ V Maninách 1533 Po-Pá 8.00-12.00
13.00-18.00
So 8.00-12.00 autobazar, proti Benzině 383 372 001

Automatické sloučení 18.09.2014 14:06:

Citovat

Older boy napsal:

[quote]Kapitank1400 napsal:
BOMBY mají teroristé či vojáci !!!
....a , ...a významný dodavatel LPG KRALUPOL.
S krásným logem připomínající spíše anarchistický časopis Doutnák, kde by člověk spíš hledal Cimrmanovu studii "Sbírka pohádek".

Citovat

Kapitank1400 napsal:
....A vážení, tlak je v nich naprosto stejný, jako ve velkých 2,10,11,33kg a i několika tunových zásobnících....

A právě takto mohou vznikát fámy a mýty.
Stále je nutné k tomuto tvrzení dodávat při stejném složení směsi a při stejné teplotě.

Rozdílů se najde dost. Například ve zmíněném plastovém zapalovači je butan (samozřejmě s výrobní tolerancí, i on tam není ze 100 %).
Při zde již zmíněné teplotě 40 °C v něm bude tlak cca 380 kPa, při teplotě 50 °C necelých 500 kPa.............
--------------------------------
Samozřejmě že se tlak mění s teplotou.
Ale podstata je ta, že je tlak srovnatelný například u zapalovač, plnící kartuše do zapalovačů atd. s mnoha tunovým zásobníkem, pokud budou mít stejnou teplotu.
K bezpečnosti je podstatný volný prostor nad hladinou. :_

Oprava: Samozřejmě že pří záporné teplotě, zůstává v zásobníku butan a ne propan. Přepsal jsem se.:v
Slávek 59 Smile a Evik 59 :k od Tábora
Upravil Kapitank1400 dne 18.09.2014 14:06, před 10 let
O
Older boyNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

Kapitank1400 napsal:
Ale podstata je ta, že je tlak srovnatelný například u zapalovač, plnící kartuše do zapalovačů atd. s mnoha tunovým zásobníkem, pokud budou mít stejnou teplotu.
Neúplné tvrzení. Nutno dodat ... a pokud tam bude stejné složení směsi!!!
Při 20 °C bude v zapalovači s butanem něco přes 200 kPa, v mnohatunovém zásobníku se směsí propan-butan (60/40 hmotnostně) 620 kPa.
Řekl bych, že to je rozdíl dost podstatný.


Citovat

Kapitank1400 napsal:
Oprava: Samozřejmě že pří záporné teplotě, zůstává v zásobníku butan a ne propan. Přepsal jsem se.:v
Takto to také nelze říci.
Ještě jednou.
Pokud je v zásobníku směs propan-butanu, tak během spotřeby se odpařuje směs propan-butanu o jiném složení, než je složení fáze kapalné. Ta odpařená směs má více propanu. Tím se kapalná fáze o propan ochuzuje, ale stále v kapalné fázi zůstává směs propan-butanu. Ano, s čím dál větším podílem butanu.
Tento proces není v podstatě závislý na teplotě. Tzn. pokud si uvařím polévku, usmažím řízky v létě, tak mi po tomto procesu zůstane v nádrži směs stejného složení propan-butanu jako kdybych to samé udělal v zimě (samozřejmě za stejných výchozích podmínek složení paliva). Hendikepem těch "záporných" teplot je, že tak, jak během spotřeby dojde ke změně složení paliva ve prospěch butanu, tak se změní (sníží) i tlak v nádrži. V létě nám ten pokles příliš nevadí, stále tlak vytvoří dostatečnou hnací sílu do spotřebičů. V zimě už je problém, zvýšený obsah butanu již tlak a tím dostatečnou hnací sílu nevytvoří. Propan ale v palivu stále může být.
Ale to už se opakuji. Omlouvám se.
RobertRobertČlen
Přidáno před 10 let
pro Older boy - co jsi myslel tím " během spotřeby se mění složení směsi a tím tedy i tlak uvnitř"? Nemyslím odběr při záporných teplotách, ale kladných. Proč by se měnilo složení??? :|
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
O
Older boyNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

Robert napsal:
...Proč by se měnilo složení???.... :|

Protože se zde uplatňuje platnost Raultova zákona.
Jde o velikou kapitolu tzv. fázových rovnováh z fyzikální chemie, v tomto případě rovnováhy kapalina-pára.

Nezbývá mi než opakovat ze zdejšího příspěvku z 16.09.2017 12:29

Citovat

Older boy napsal:
Směs je v bombě v kapalném stavu a díky svým vlastnostem tvoří homogenní směs jednoho roztoku!
Při spotřebě nedochází k tomu, že by se třeba při nižších teplotách odpařoval pouze propan a butan čekal na jarní příležitost.
Během odpařování se vytvoří tzv. plynná fáze nad kapalinou, která má ODLIŠNÉ složení než kapalina. Je obohacena o níževroucí složku (propan). Kapalná složka se tak o tuto složku OCHUZUJE a obohacuje se o výševroucí složku (butan). Během spotřeby se tak složení směsi MĚNÍ. Tím jak se kapalina obohacuje o výševroucí složku, tak se tedy i mění rovnovážný tlak nad kapalinou, snižuje se.
Na podobném principu je založena i destilace nám docela blízkého alkoholu. Při ní je při odpařování kapalné směsi plynná směs obohacena o níževroucí složku (alkohol). To, že je táto pára (plyn) v dalším kroku zkondenzována (a tím se získá koncentrovaněší roztok alkoholu) patří asi do jiného vlákna, neřku-li fóra.
Ano, pro více bádávé, uvědomuji si, že směs voda-alkohol se nechová ideálně jako propan-butan, tvoří tzv. azeotropickou směs, ale pro vysvětlení principu odpařování lze tento příklad použít.


Spotřebovávaný plyn, který je v nádrži nad kapalinou má jiné složení než kapalina. V té plynné fázi je víc propanu [prostě to je zákonitost!]. Jakmile se část plynné fáze spotřebuje (třeba na řízky), ustanoví se nová rovnováha mezi kapalinou a plynnou fází. Opět s přebytkem propanu. Tím tedy propan z kapalné fáze ubývá rychleji než butan a v kapalné fázi zůstává více butanu. Je jedno, zda tento proces probíhá za tepla či za studena.

Z té směsi se vlastně "oddestilovává" níževroucí složka (propan) od složky výševroucí (butan). Pro dokonalost je nutno říci, že destilace je proces, při kterém se plynná složka nechá zkondenzovat k dalšímu použití.
Ale i u destilace je destilační zbytek ochuzen o výševroucí složku (např. ethanol) a obohacen o výševroucí složku (vodu). V případě spalování propan-butanu (plynné fáze) se nenechává plynná fáze zkondenzovat, spálí se, a destilační zbytek se obohacuje o výševroucí složku (butan).
mbmbČlen
Přidáno před 10 let
Krásně to popisujete a prevence je třeba, jen bych byl pro, aby na to FUN založil jiné vlákno.
Když někdo bude hledat prodejní místo, bude v tom mít chaóós ....:_
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
O
Older boyNováček
Přidáno před 10 let

Citovat

Older boy napsal:
Ale i u destilace je destilační zbytek ochuzen o výševroucí složku (např. ethanol) a obohacen o výševroucí složku (vodu). V případě spalování propan-butanu (plynné fáze) se nenechává plynná fáze zkondenzovat, spálí se, a destilační zbytek se obohacuje o výševroucí složku (butan).

Sorry, má být ...níževroucí...
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

Bazovi napsal:

Citovat

Grabici napsal:

TTV Kostelec nad Orlicí (okres Rychnov nad Kněžnou) 10kg propan-butan =327Kč 10kg propan=367kč




TTV Kostelec volejte 602 618 436 domluvena sleva pro C24
289 Kc propan butan
324 Kc propan


Tak tedy klobouk dolů, dnes jsem volal, ale proběhl nějaký komunikační šum, když jsem dorazil, propan nebyl a pán mi dal za uvedenou cenu svou bombu s tím, že až přivezou, tak si vezme pro sebe, abych prý nejel zbytečně. A ještě jsme pokecali. To se mi moc líbí. Kdyby to takhle fungovalo všude... :g
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
P
paragČlen
Přidáno před 10 let

Citovat

ScooterMarty napsal:

Citovat

Bazovi napsal:

Citovat

Grabici napsal:

Konečně se to vrátilo k původnímu tématu a školení skončilo. Chtěl bych od Grabíků vědět,zdali toho propanu bylo opravdu jen 10kg. Včera jsem u nás v Plzni na Rokycanské kupoval propan 11kg za 420,kč Kupoval jsem propan u více prodejců-vždy v Plzni a pokaždé 11kg

Díky a ahoj Jarda
TTV Kostelec nad Orlicí (okres Rychnov nad Kněžnou) 10kg propan-butan =327Kč 10kg propan=367kč




TTV Kostelec volejte 602 618 436 domluvena sleva pro C24
289 Kc propan butan
324 Kc propan


Tak tedy klobouk dolů, dnes jsem volal, ale proběhl nějaký komunikační šum, když jsem dorazil, propan nebyl a pán mi dal za uvedenou cenu svou bombu s tím, že až přivezou, tak si vezme pro sebe, abych prý nejel zbytečně. A ještě jsme pokecali. To se mi moc líbí. Kdyby to takhle fungovalo všude... :g


Automatické sloučení 24.09.2014 18:10:
Nějak se mi můj dotaz na Grabíky dostal k jejich článku.Omlouvám se.
Čágo Jarda
Upravil parag dne 24.09.2014 18:10, před 10 let
BazoviBazoviČlen
Přidáno před 10 let
Propan 11Kg
Propan butan 10KG
................................... ..................................
sním na co přijdu !j:ji
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Fun, jirhav, Mila, uknaj, Mirek a Vlasta, Tom, Habasek, Roman PCE, Charlie, Ludek Liberec, Jirka S, furgon, JAM, Lada a Vendulka, vladaz, Ondrej a Lenka, EXPEDICE APALUCHA, Liberdaci, Tonda, liborvo, Matysek, 1jgs - Milan, bydlik, Tom a Lucka, GULI, baho a Gabisch, Jan Skaloud, Jarda, Faktor, Martin a Lenka, stunik, radekpajdla, aris, eurohope, Petr a Natali, Mikes, karlosVW, briard, harley, merkur, petr a jarka, Brevla, michal a jitka, Revajova, Remzin, WV, karelH, tomtom, josef riviera, Marek, Ort, Petr1, standavan, amos, PepaK, Abuk, majkl, Karlos, dcpaja, Jirkac, Vitek a Alena, Me2d, kakesaci, mmusil, camper, JiPe Highlanders, xgojny, Vita, RIVA, Robert, Karavany Liberec, our snail, looser, Ri a Jarmi, Novaci, Pepino66, LadaJana, lada721, Jira 48, Tomas a Radka, Mirek57, Mikey, radek54, Dudla, Vera, vaceko, Johanik, pepab, panda, Petr Zeman, Dasa a Jirka, JaPa, Iva a Honza, eblazek, hom, viera a vlado, spuctum, tuareg, sigir, jenulda, Horal, somath, midlum, Deda Lebeda, Stanley, jarda77, hasky, monikaklemsova, Alda, upman, PremekCap, Hornici, Cibi, MTS, LANA, tomasbok, Rudy, Kokosman, MRAZIRNA, Earl, karavanyplus, astra, mikivan, Spajky007, sepi, tomkop, jamaca, Plavci, Sorty, Jarda a Draza, cyrma, pachta, Jana a Petr V, Scorpion, Houfi, traktorista2, velorex, hasic, sroubek, Mobajji, Pastviny, Kapitank1400, Jarda_1, mb, aladoprava, Hlemyzd Matej, Trip Ja-Ro, Jirka a Jarka, caraven, jardo, Zdenek a Alena, Ponka, bob_bobek, ketzlmedi, Kali, Machon, Prsta, Hans, cody, petr t, Vladas60, parag, Honzin, jirkaj, _P_H_, debureau, koudateam, Petr a Jitka, Pegaso 2010, Nikolka, Bazovi, hymer662, gluteus, zemanekpetr, Vasu, ScooterMarty, Grabici, george8, sohy, Roman Lusk, Karel Prokop, martin_adamek, Older boy, chodac, PAJBER, cilistov, gut, caslavaci, lukasklecka, vpithart, Cattani, Tomas Brabec, STMax, Jiri Majki, Vlasta1, Bozd, Robca, Mira a Iveta, magnum30, korec80, ivan613, Pip, Meda Beda, Michalll, Majli, mile, IvanGS, Martin Ji, vladkamarek, lenosnakocena, Captain, Sady, Mick, forman59, Jakub Satek, MildaPro, Ales a Hana, Jindraci, Ro-Mi, jkkovari, Pavel S, Will, gruntik, Van, DDT, MartinH, RadekPodebrady, slavacon, michal mtt, euramobil, jendahb, Tompetr, Biimbo, Bounty, decequit
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 25
Členové online 0

Celkem členů: 15,972
Nejnovější člen: Roman1973
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,502,186 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19509 sekund | Průměrně za: 0.19509 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.44MB/2MB