upmanČlen Přidáno
před 11 letCitovat
MRAZIRNA napsal:
Citovat
Serif napsal:
ale v obytném autě, kde na
sedadlech / u stolu / vezeš pasažéry a je tam třeba 8 st. , tak to za zpanštělost nepovažuji ani
já.
osobně nevidím jediný důvod proč topit v OA plynem za jízdy, když chladičem se vypouští spousta odpadového tepla jen tak do vzduchu.
Když je absolutně elegantní a bezpečné řešení
bud uplně nový výměník tepla http://www.ebersp...os4200.pdf
nebo použít topení třeba z staré avie
Hele ten vymenik je zajimave reseni - to se jako napoji narozvody od topeni? Ono me je v aute teploucko, ale v zadni casti je vzdycky chladneji, resp. vytapeni kabiny tam nedosahne. Pokud by se tahle sranda napojovala promo na topny okuh, tak to by me zajimalo, jelikoz jezdime standardne v prumeru 500 a vic km na 1 zatah, tak by se to urcite hodilo.
Na kolik takova sranda vyjde a kam se to dava?
Diky
Sport freaks family, havlicekpetr.cz, Dethleffs Globebus i 11 2010, ročně +100 dní v průměru na cestách, free camping rulez
PepiČlen Přidáno
před 11 letAhoj Mrazírno,já to mám pod sedadlem řidiče a ničím jiným netopím,děti v zádu mají i 25°C a musím to za jízdy vypínat,je to přímo napojené na hadice topení a super.Co to stálo nevím,nechal jsem to namontovat v továrně do nového auta.Ale Fiat servis to zná,protože mi tekl tak vrámci záruky to měnili,Doporučuji-je to bezva a nádstavbu i v mrazech to vytopí.:_
stál tuším 2500 i s DPH
viz prospekt
je jen se mřížkou,
klapkama
a s napojením na hadice
mám to napojený na rozvod vzduchu klasickým dvěma T kusy do každé větve jeden
když je to vypnuté tak těmi voštinami moc vzduchu nejde
naopak když to jede za jízdy tak to jednak topí ze všech výdechů, ale i to fouká horký vzduch do webasta že to ohřeje i vodu na sprchování že to po dojetí na místo nemusím ani pouštět.
co se týče napojení na vodu mám to napojený na vracečku z topení v kabině ( nikdy se nevrací studená voda ) a toto topení jen přepírá vnitřní vzduch.
Jako jde to dát k topení paralalně bude to mít vyšší výkon jen to bude chtít extra kohout ( tak to ovládám kohotem topení na palubní desce) a dva T kusy na vodní hadice
VeronikaTominoČlen Přidáno
před 11 letKeby som to mal origo, urcite by som si to pochvaloval, ale dorabat to urcite nebudem...
Je to jednoduche, cele to zariadenie dokopy stoji takmer 150,- €. Cesta na hory trva cca 5 hodin, ked ratame aj cestu spat tak je to tych 10 hod. / jeden zimny vyjazd.
Jedna propanova flasa nam vydrzi na cca 60 hodin, cize asi 6 x 10 hod. inak povedane 6 x plyn na cestu tam a spat.
My spravime zhruba 6 vyjazdov za zimu, cize spolu minieme asi jednu propanovu flasu na kurenie pocas jazdy za celu zimu. Za 150,- € mam 10 propanovych flias, cize plyn na 10 rokov zimnych vyjazdov.
Ked k tomu priratam skutocnost, ze v zime ked vyrazame na vyjazd a nakladam deti, chcem mat v aute uz teplo a nie este len cakat, kym sa zohreje motor, aby nasledne zacal kurit aj do obytnej casti, tak nemam co riesit.
Ale mozno mam len zly pohlad na vec, tak ma kludne opravte...
Pozdravujem :_
Tomas+Veronka+Matejko (8 rokov)+Terezka (6 rokov)+Paula (3 roky)+Lucia (4 mesiace), Rimor Katamarano 6, Ford Tourneo Custom
Moc všem děkuji za své příspěvky. Určitě tedy koupím Duo Control CS, jen mám ještě pár otázek.
Musí být dou control cs připojen nějakými speciálními hadicemi? připadně kde tyto koupím? Dají se originální něčím nahradit?
Další dotaz se týká montáže přídavného dílu na komín topení. Já mám topení truma trumatic c 3402 a vyúštění-komín- mám na boku auta, musím ještě nějaký díl dokoupit?
A poslední, kde mají duo control cs nejlevnější????
děkuji :)
VeronikaTominoČlen Přidáno
před 11 letCitovat
martin735 napsal:
Další dotaz se týká montáže přídavného dílu na komín topení. Já mám topení truma trumatic c 3402 a vyúštění-komín- mám na boku auta, musím ještě nějaký díl dokoupit?
děkuji :)
Ahoj, toto kurenie je usposobene na pouzivanie aj pocas jazdy, takze dokupovat nic nie je treba.
Pozdravujem :_
Tomas+Veronka+Matejko (8 rokov)+Terezka (6 rokov)+Paula (3 roky)+Lucia (4 mesiace), Rimor Katamarano 6, Ford Tourneo Custom
petr a jarkaČlen Přidáno
před 11 letpetr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
najkČlen Přidáno
před 11 letvšude se tady píše a i na shopech, kde prodávají mono, duo control, že ZA daných podmínek umožňují topit v obytných autech 2007!!!! Co to přesně znamená??? Ja nechci topit, chci jen mít zapnutou chladničku na plyn, rok výroby karavanu je 1991. Můžu chladit bez mono??? Musím mít monocontrol?? Děkuji. Honza
Duster 1,6 84 kW, 4x4 + KNAUS Azur 4117
Honza, Marta 61+61
jirkajČlen Přidáno
před 11 letZačneme třeba tím, že za jízdy musíš mít zavřený ventil na PB flašce,protože v případě dopravní nehody muže dojít k uniku plynu a případnému výbuchu plynu.Takže je stejné jesli chceš za jízdy topit nebo chladit,prostě když chceš mit za jízdy otevřenou PB lahev musíš mit Mono nebo Duo control CS a hadice s pojistnym ventilem
najkČlen Přidáno
před 11 letCitovat
jirkaj napsal:
Začneme třeba tím, že za jízdy musíš mít zavřený ventil na PB flašce,protože v případě dopravní nehody muže dojít k uniku plynu a případnému výbuchu plynu.Takže je stejné jesli chceš za jízdy topit nebo chladit,prostě když chceš mit za jízdy otevřenou PB lahev musíš mit Mono nebo Duo control CS a hadice s pojistnym ventilem
a co prosím znamená "s bezpečnostním ventilem"??? je to tady např.:
http://www.campi-...ro-vozidla toto by mi pomohlo?? abych mohl chladit za jízdy, díky za radu, sice tučím, že ne, ale za zeptání nic nedám :-D
Duster 1,6 84 kW, 4x4 + KNAUS Azur 4117
Honza, Marta 61+61
VasuČlen Přidáno
před 11 letZ těchto informací je to všem jasno u PB lahví. Zajímalo by mně, jak to je u LPG nádrží, když z LPG nádrže vychází trubička na klasický regulátor a z něj na nízkotlaký rozvod. Je v LPG nádrží taky nějaký bezpečnostní mechanismus ?
RobertČlen Přidáno
před 11 letTak to je zajímavá otázka. Nic takového, jako je "kulička" tam není. Nádrž LPG v původním určení pro pohon motoru je za jízdy pochopitelně otevřena. :|
Do podzemních garáží se s ní nesmí, do uzavřeného parkovacího prostoru na trajektech smí. B)
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
najkČlen Přidáno
před 11 letCitovat
Serif napsal:
Citovat
najk napsal:
všude se tady píše a i na shopech, kde prodávají mono, duo control, že ZA daných podmínek umožňují topit v obytných autech 2007!!!! Co to přesně znamená??? Ja nechci topit, chci jen mít zapnutou chladničku na plyn, rok výroby karavanu je 1991. Můžu chladit bez mono??? Musím mít monocontrol?? Děkuji. Honza
V návodu na monocontrol, který jsem zakoupil a namontoval se doslova píše - za určitých okolností
a podmínek ve vozech od roku 2007 , ve vozech starší výroby bez omezení - je mě to taky trošku nejasné, ale budiž.
Citace z návodu :Pro vozidla vyrobená před lednem roku 2007 neexistují žádná
omezení týkající se provozu plynového zařízení za jízdy **.
Jinak jsem to odzkoušel za jízdy - upřesňuji - topení Trumatic S3002K / písmenko K/ prodloužený komínek a nástavec na topení. Zapnutý rozfuk - bez toho nejde ani Trumatic 3002K pustit.
No problema - teplo jak v ráji.:g
Co bude dělat S3002, toť otázka.
no a jsem zase tam kde jsem byl: ty píšeš, že "Citace z návodu :
Pro vozidla vyrobená před lednem roku 2007 neexistují žádná
omezení týkající se provozu plynového zařízení za jízdy **. A dnes jsem našel nějaký návod a tam zase píšou:
" 5.2.3 Plynový provoz
Chladnička je určena pro provoz na kapalný plyn (propan/butan). Nepoužívejte svítiplyn
nebo zemní plyn. Pokud používáte chladničku na plynový provoz, dodržujte opatrnost.
Provoz na plyn během cestování není povolen ve Francii a v Austrálii. V zásadě není
provoz povolen u čerpacích stanic.
tak jak to vlastně je, když mám karavan Knaus 4117 z roku 1991 ?? JInak na cestu používám 2 kg Pb láhev a na místě jedu v kempu na 230V. Jednou jsem zkoušel i 12V táhnout z auta , ale moc to teda nechladilo a navíc zásuvka v kufru byla docela teplá (kabel v poho)
Duster 1,6 84 kW, 4x4 + KNAUS Azur 4117
Honza, Marta 61+61