Mediální partner

Partner Caravan24

Náhodné foto

Kalendář

<< Říjen 2017 >>
Po Út St Čt Pa So Ne
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

Nejnovější galerie

TOPlist

Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 25

· Členové on-line: 1
kozich

· Registrovaní členové: 10,616
· Nejnovější člen: Ladunka

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

pupus78
15.10.2017 22:46
Ahoj, nachystá se prosím teď někdo na Krétu? Potřebovali bychom přivézt něco, co se nám porouchalo...

Jarda a Maru
15.10.2017 13:05
Pepob , přejeme ti všechno nejlepší, zdravíčko a štěstíčko k dnešním narozeninám Narozky stesti Pivo mavam mavam

Pepi
09.10.2017 08:55
Jirko-majki vše nej,hodně zdraví a mnoho km-OA

bob_bobek
07.10.2017 12:32
Díky všem za přání obzvlášť Maxíkovi,ty vado jak máš velké křídla,že se vznášíš? Shock

Zdeneksed
06.10.2017 14:37
Bobkovi přejeme zdravíčko, štěstíčko šťastné cesty a dobré lidičky kolem. A+Z

dcpaja
06.10.2017 06:56
Bobkovi k narozkám vše nejlepší!!!

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Dotazy
 Vytisknout diskuzi
adBlue
Ahoj,

zatím jsem se statečně vyhýbal adBlue ve všech autech, ale musím učinit strategické rozhodnutí.
Dovolím si položit tedy otázku ....

Lze jej dočasně nahradit jinou kapalinou na pár tisíc km aniž by se "něco" (kromě emisí) pokazilo nebo ne ?

Děkuji předem za názory.
4.114683,118.628756
 
Upravit
Mám v osobáku AdBlue a odpověď nemůže být jednoznačná. Je to závislé od výrobce a dokonce modelu, protože jednotka na rozstřik AdBlue je hned od několika výrobců a mírně se liší, nicméně musí dodržovat některá normou stanovená pravidla. Někde se v návodu píše, že nouzově max. 1 můžeš dolít destilovanou vodou, ale stejně jednotka AdBlue sleduje proces redukce a když uvidí, že proces nefunguje (voda), tak začne hlásit chybu a nechá tě případně dojet a pak už nenastartuješ. někde mají v návodu striktne jenom AdBlue a nic jiného.

Opět, zákon zachování zdravho rozumu, není důvod tam lít něco jiného a ani cena není likvidační. Ano možná je pak lepší si koupit auto bez, což bydlíku bez dieselu a ad-blue v budoucnu nepůjde. Poslední kde to Fiat zvládl je Euro6, další přísnější verze norem co už platí pro osobáky bez AdBlue v budoucnu nedají...

Osobně v tom problém ale vůbec nevidím, protože v celé Evropě se to tankuje už delší dobu do kamionů a nevím jestli si si všimnul, ale během posledního roku to mají na každé pumpě v ČR v 5 nebo 10l kanistru včetně hrdla. Navíc někde je i stojan na plnění AdBlue, ne vždy ale pasuje do osobáku.

Pokud to bude osobák tak na plnou AdBlue nádrž projedeš min. 6-10 tis. km i víc (dle stylu a režimu motoru), takže to bys musel jezdit někde na Kaukaze aby to došlo dřív než najdeš čerpačku kde koupit.

Pokud jde o obytku tak si myslím, že problém je ještě menší, opět v celé Evropě to koupíš protože to používají do kamionů takže běžné k dostání a opět, dojezd je rádově v tis. km.

Opruz je to plnění, je to takov lepkavá věc a pokud máš levnější auto, signalizace nemusí být zrovna nejinteligentnější. Některá prémiová auta sledují přímo hladinu a dokonce napíšou kolik min a max musíš dolít, resp. kolik je dojezd ve sport a normal režimu motoru (např. můj případ), některé levněkší jenom hlásí, že je potřeba dolít, pak leješ dokud to jde .-)))

Takže dokud nebude jiná možnost tak zejména dodávky a větší auta bez dieselu nepojedou, tím pádem se adblue nedá dlouhodobě vyhnout, zejména ne dle přísnějších norem, tam ani oběh spalin už nepomůže...
Vlado + Ivča s Kubíkem a Martínkem po světě v Carado T448
 
Upravit
Třeba Transporter 2017 bere 1 až 2 litry chcanek na 1.000 km podle zatížení motoru.
Asi nebude problém vozit sebou permanentně dvoulitrovku pro případ nouze. S náhradou bych
si starosti nedělal.
/a i tu destilku by šlo určitě nahradit, třeba při čurací pauze :-) /
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit 1
Jipe:
Ten dovětek pobavil, ale v principu na tom něco je hura
 
Upravit 1
Ahoj,
nahradit to můžeš destilovanou vodou, je to mnohými vyzkoušeno, ale osobně bych to nedoporučoval. Při ceně litru kolem 10 kč, v zahraničí ca 50centů, myslím že nemá vůbec cenu nad něčím spekulovat. Dnes je AD Blue na většině čerpacích stanicích jak stáčené, tak v kanystru. Osobně kanystr nedoporučuji, 10L stojí ca 300,-kč. Jen upozorním, že vstřikovací tryska není levná záležitost a v případě zjištění jiné kapaliny v nádrži nelze uplatňovat záruku.
Spotřeba AD Blue je cca litr na 1000km. Takže 10-15,- kč na 1000,- km. To myslím vypovídá za vše, proč ničím nenahrazovat!
Romča + Míra + Kubík pes Márty a Jerry, Rimor Europeo 98
 
Upravit
Všetko je to pravda, v EU to nie je žiadny problém. Ale keď má niekto ambície ísť aj trochu ďalej od EU, už to s Ad Blue nie je také jednoduché. Tam už s takýmito vymoženosťami ako je EURO 6 moc nepochodíte :-).
 
http://www.ivano.sk Upravit
Děkuji všem za reakce .... musím upřesnit dotaz, jak tak na příspěvky koukám.

Nejde mi o situaci, kdy je možné adBlue koupit, ale o případ, kdy se koupit nedá v rádiu třeba 5 000 km (i více).
Zjišťuji zda se dá dlouhodoběji nahradit - např. tou destilovanou vodou (nebo nějakou jinou kapalinou), nebo zda vůz vyhodnotí, že adBlue nemá a vypoví službu.
Zda vypoví za 10, 100, nebo za 1 000 km je celkem jedno, to je stále málo na dojezd.

Zkoumám tedy, zda lze "nějak" - třeba i pomocí mechanického vyřazení čidla zajistit pohyb vozu v takovém stavu.
Kolik bude čoudit je úplně jedno, v tomto případě to nikoho zajímat nebude.

Opravdu by mne nenapadlo hledat náhražku adBlue tam, kde jej lze koupit (Ivan pochopil správně Ok)

Děkuji.
4.114683,118.628756
 
Upravit
Pak vzít sebou tolik močky, aby mi vystačila na pokrytí močkou nepokrytá území. :-)
30 litrů na nějakých 20.000 km ? To by nestačilo ?

.
Jitka a Pepa, vestavba MLB 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
 
Upravit
JiPe Highlanders napsal:

Pak vzít sebou tolik močky, aby mi vystačila na pokrytí močkou nepokrytá území. :-)
30 litrů na nějakých 20.000 km ? To by nestačilo ?

.


JiPe, to řeším souběžně.
Nádrž močky to má na 25 l ve standardu - je to náklaďák, takže předpokládám, že spotřeba adBlue bude úměrná spotřebě nafty a minimálně dvojnásobná oproti dodávce.
Lze to pochopitelně řešit zásobou do jisté míry, ovšem upřímně moc se mi nechce ...
Abych uvedl věci do souvislostí, tak buď vyhovující norma v EU a problémy mimo, nebo naopak.
4.114683,118.628756
 
Upravit
Ahoj, jestli jde o nakladak tak me zerou kamiony kolem 1-2litru na 100km. Zalezi na kopcovitosti terenu a vaze nakladu. Pokud vetem 25 tun do Norska je spotreba ca 1,5litru. Do Spanelska cca litr. Podle tebou uvedene velikosti nadrze soudim ze to bude nejaka sedmituna, tam se budes pohybovat kolem pul litru. Jinak jezdime celou Evropu, Balkan, severske zeme a nikde neni problem sehnat adblue.
Romča + Míra + Kubík pes Márty a Jerry, Rimor Europeo 98
 
Upravit
Ahoj, s destilovanou vodou jako nouzová náhražka je to pravda na cca 1000 km, záleží na poměru jaký zbytek AdBlue v nádrži se naředí.
Čím více se tam vody nalije tím dříve pozná senzor NOx neodpovídající hodnoty emisí a hodí motor do nouzového režimu.
Další problém je v tom, že chyba zůstane uložená v řídící jednotce a budeš muset do servisu na vymazání, nemluvím o tom pokud by tě někde za hranicemi zastavili a zjistili, že jedeš s nefunkčním SCR.
Pokuty jsou desetitisícové + nařízený odtah.
Takže opravdu se nevyplatí jezdit bez AdBlue.
 
http://www.createa.cz Upravit
V kategorii těžkých náklaďáků předpisy umožňovaly jen krátkou dobu po zavedení Euro4 (prodej 2005-2007 tuším), aby vůz jezdil normálně, i když čidlo NOx na výfuku hlásilo neplnění hodnot, jen svítila kontrolka. Pak bylo zavedené povinné omezení nejdřív výkonu a pak i rychlosti elektronikou vozu, takže po vyjetí jedné dvou nádrží nafty bez AdBlue to bylo max. na doplazení do servisu. Někdy od 2016 je navíc povinné čidlo, co hlídá koncentraci AdBlue, takže pokud se natankuje ošizená náplň (jen voda nebo AdBlue naředěná o víc než asi 25%), vůz to pozná hned při vyjetí z pumpy a hlásí závadu. Pár desítek km je tolerance, pak nastane omezení výkonu, rychlosti, servis.
L + Z + (D+A+H 2004-2009)+pes;
TEC 510TR Siena, VW Sharan
-----------------------------------
Ze země nic nespadne.
 
Upravit
rodinny_typ napsal:

V kategorii těžkých náklaďáků předpisy umožňovaly jen krátkou dobu po zavedení Euro4 (prodej 2005-2007 tuším), aby vůz jezdil normálně, i když čidlo NOx na výfuku hlásilo neplnění hodnot, jen svítila kontrolka.


Díky "rodino", povzbuzující příspěvek Grin.
Je to EURO4 - abych byl upřímný, domníval jsem se na základě znalosti dodávek, že tato norma ještě adBlue nemá (navíc je to MIL verze).
Opak ovšem byl pravdou, bohužel tam je, takže drobné rozladění.
Prověřím u výrobce, schválně co mi na to poví.

Ro-Mi napsal:

Jinak jezdime celou Evropu, Balkan, severske zeme a nikde neni problem sehnat adblue.


Dík za názor Ro-Mi,
nejde mi ale o Evropu, zde je "vše" snadné ohledně modré, ale aktuálně zkoumám, jaká je dostupnost na jiných kontinentech ...
4.114683,118.628756
 
Upravit
Zaujímavé, ja mám Euro 4 a nemám Ad blue. O aké auto ide?
 
http://www.ivano.sk Upravit
ivano napsal:

Zaujímavé, ja mám Euro 4 a nemám Ad blue. O aké auto ide?


MB 1018 A 4x4 / 10.5 T ... bohužel tedy již s technologií BlueTec 4 (je uvedeno v papírech) .... na oficiálním stanovisku MB pracuji
4.114683,118.628756
 
Upravit
Automatické sloučení 15.10.2017 14:13:
ivano napsal:

Zaujímavé, ja mám Euro 4 a nemám Ad blue. O aké auto ide?


Man a Scania neměli Adblue ani u e5, otázka je jak toho dosáhli, jestli nebyli na školení u VWGrin

Automatické sloučení 15.10.2017 14:20:
MB 1018 A 4x4 / 10.5 T ... bohužel tedy již s technologií BlueTec 4 (je uvedeno v papírech) .... na oficiálním stanovisku MB pracuji[/quote]

Zdravím tě Sipadane, jseš tajemnej jak hrad v Karpatech, kam s tím chceš vyrazit?
Adblue seženeš v Jižní i Severní Americe, v Asii, v Jižní Africe (Severní Afrika nevím), Austrálii, nový Zéland, tak mně nenapadá kam bys jel a měl problém Adblue sehnat.
Navíc jestli je ten MB 1018 e4 do roku 2007, tak jezdí bez omezení i bez močoviny, jenom ti bude svítit oranžová kontrolka, upozorňující na nefukčnost ACR.
Jinak to auto je jednoduchej poctivej kus železa, jenom ten motor 0M904 180ps není žádnej divoch, teda spíš je to pěknej lenoch, ta stálá čtyřkolka a velký kola mu dáváj zabrat,chtělo by to aspoň om924 220ps a nebo 9-ti kvalt, nejlépe oboje.
Upravil/a Aluman dne 15.10.2017 14:58
 
Upravit
Aluman napsal:

Automatické sloučení 15.10.2017 14:13:
ivano napsal:

Zaujímavé, ja mám Euro 4 a nemám Ad blue. O aké auto ide?


Man a Scania neměli Adblue ani u e5, otázka je jak toho dosáhli, jestli nebyli na školení u VWGrin

Automatické sloučení 15.10.2017 14:20:
MB 1018 A 4x4 / 10.5 T ... bohužel tedy již s technologií BlueTec 4 (je uvedeno v papírech) .... na oficiálním stanovisku MB pracuji


Zdravím tě Sipadane, jseš tajemnej jak hrad v Karpatech, kam s tím chceš vyrazit?
Adblue seženeš v Jižní i Severní Americe, v Asii, v Jižní Africe (Severní Afrika nevím), Austrálii, nový Zéland, tak mně nenapadá kam bys jel a měl problém Adblue sehnat.[/quote]

No neviem, ja Ad Blue nepotrebujem, tak to ani tak moc nesledujem. Ale nikde vo východných krajinách ako Gruzínsko, Arménsko, Kazachstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgistan som na žiadnej pumpe nejaké Ad Blue nezaregistroval. V Uzbekistane bol problém zohnať aj naftu :-). No a Mongolsko, to je ako vtip, že Ad Blue :-). Možno v Ulanbátore.
V Rusku na hlavných trasách určite, ale už na severe v nejakej Archangelskej oblasti určite nie. Tak to tvrdenie, že v Ázii sa dá zohnať je síce pravdivé, ale možno na pár miestach vzdialených tisíce kilometrov.
Predpokladám, že kupuješ to auto, aby si sa dostal do miest, ktoré sú ešte tak trochu mimo civilizácie, tam to určite bude problém.
 
http://www.ivano.sk Upravit
No neviem, ja Ad Blue nepotrebujem, tak to ani tak moc nesledujem. Ale nikde vo východných krajinách ako Gruzínsko, Arménsko, Kazachstan, Uzbekistan, Tajikistan, Kyrgistan som na žiadnej pumpe nejaké Ad Blue nezaregistroval. V Uzbekistane bol problém zohnať aj naftu :-). No a Mongolsko, to je ako vtip, že Ad Blue :-). Možno v Ulanbátore.
V Rusku na hlavných trasách určite, ale už na severe v nejakej Archangelskej oblasti určite nie. Tak to tvrdenie, že v Ázii sa dá zohnať je síce pravdivé, ale možno na pár miestach vzdialených tisíce kilometrov.
Predpokladám, že kupuješ to auto, aby si sa dostal do miest, ktoré sú ešte tak trochu mimo civilizácie, tam to určite bude problém.[/quote]

Cau Ivano, tak je jasný že někde v horách nebo na poušti u vesnický pumpy seš rád když seženeš naftu, ale ve všech tebou uvedených zemých včetně vtipného Mongolska se prodávají osobní auta euro5 s Adblue a jezdí tam kamiony s euro4-5-6, takže močovinu mají. Ono se to hrozně rychle mění, globalizace vládne světu (bohužel) dneska už mají normy euro i v Rusku a třeba Kamaz jezdí taky na Adblue.
V radiusu 5000km jak požadoval Sipadan, sežene Adblue vždycky a když nesežene, žádnej stres, je to řešitelný bez větších komplikací.

Ivano byl jsi se podívat v Akureiry na naše dílo?
 
Upravit

Cau Ivano, tak je jasný že někde v horách nebo na poušti u vesnický pumpy seš rád když seženeš naftu, ale ve všech tebou uvedených zemých včetně vtipného Mongolska se prodávají osobní auta euro5 s Adblue a jezdí tam kamiony s euro4-5-6, takže močovinu mají. Ono se to hrozně rychle mění, globalizace vládne světu (bohužel) dneska už mají normy euro i v Rusku a třeba Kamaz jezdí taky na Adblue.
V radiusu 5000km jak požadoval Sipadan, sežene Adblue vždycky a když nesežene, žádnej stres, je to řešitelný bez větších komplikací.

Ivano byl jsi se podívat v Akureiry na naše dílo?


No nemá zmysel riešiť kde a ako sa dá AdBlue zohnať, ja som tie krajiny prešiel, do veľa oblastí tá globalizácia ide len veľmi vlažne, ak vôbec :-). V Mongolsku prakticky len Ulanbátar a okolie, inde na cestách jazdia kamióny ktoré o nejakom EURO ani nechyrujú.
Samozrejme, že v okruhu 5000 km ho zoženieš všade, ale meniť trasu len kvôli tomu už nemusí byť také zábavné. Určite sa s tým dá žiť a cestovať, ale je to problém navyše. Neviem, ako to riešia v nových veľkých expedičákoch s EURO 6, a tam sú väčšie problémy, nespĺňa normu tak dá do ochranného režimu a pod. A je to moc komplikované. Jeden nemec so Zetrosom mi tvrdil, že má súhlas firmy do východných krajín na výmenu softwaru na EURO 3, ale neviem, či to nie je blbosť. Asi to také jednoduché nebude.
A asi už skleróza, ale pripomeň mi to Akurery :-)
 
http://www.ivano.sk Upravit
AdBlue Killer :
https://auto.idne...tomoto_fdv
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.48 sekund
148,830,765 návštěv