Cau,
no, trochu jsem se k tomu narazove intenzivne posadil, abych nasal teoreticky poznatky a za par tydnu na srazu vestaveb vedel, kam mam komu (v aute) kouknout, co mi na cem neni jasny, a co me zajima.
Ja jsem dokonce do asi 8 nebo kolika let jezdil na kole, ktery melo predni brzdu pusobici primo na plast, a svarovanou (a pak asi prasklou) zadni vidlici (jeji 1 trubku).
Pak na fungl novym Velamosu Pionyr 22, to bylo kolo pro deti do 10 let, s jedinym prevodem a torpedem, a ja jsem na nem jezdil do 13 let cykloturisticky. Na cykloturistickym tabore jsem byl posledni bez prehazovacky (zato prvni s prilbou
).
Obecne jsem spis konzervativni a nejruznejsi predpisy a vymysly a automaticky bezpecnostni systemy mi dost casto vadej, ale u ty prilby to mam jinak. Asi tim, ze jsem na kole neco najel, a ze jsem mel i postrehy o zivotnicj zkusenostech kamaradu a dalsich cyklistu v okoli (dalsi, co jsem tu nejmenoval, jako treba docasna nemoznost hybat okem, trvaly vlastnictvi modry knizky; otres mozku, ....).
Takze to u me je tim, ze k cykloturistice pristupuju tak nejak vaznejs, tak na prilbu dost drzim.
Ale treba u aut se mi nelibi, ze to je furt samej crashtest, delaj se z toho OT, ze kterych videt, a ze se za A sloupek moderniho auta schova mensi materska skolka, to automobilkam nevadi... Takze do urcity miry odpor vuci prilbam chapu, zvlast kdyz je to povinny (v nekterych statech dozivotne). Predpokladam, ze karavanisti jsou svobodomyslny... a cykloturisti jeste vic. Ale prilba je vyjimka. Jistota zdravyho preziti to rozhodne neni, ale zvysuje sanci.