Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letptá se Franta,
ale volají mi lidi furt (i během psaní tohoto příspěvku mi volá další stavitel) tak se "lechce" rozepíšu, třeba to bude i ostatním k užitku:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Majitel budoucí vestavby si koupí holátko, má nějakou představu a nějaký finanční limit.
Ideální varianta:
Zavolá 603 208 362, domluví si termína a přijede s holátkem.
Než začne budoucí stavitel cokoli dělat = ujasníme si věci: navrhneme rozmístění komponent, navrhneme a spočítáme elektrovýzbroj, spočítáme výkony, orientační cenovou kalkulaci (popřípadě i více variant).
Pokud se stavitel rozhodne pro nás:
1) my mu roztaháme kabely, případně vodní potrubí nebo plyn a uděláme dílčí nebo kompletní technickou přípravu
2) majitel odjede a doma si dodělá: izolace, skříňky, doplňky a věci (všechny kabely má popsaný, takže se snadno orientuje a nic si nepokazí a místní truhlář, který mu dělá skříňky, nebádá kudy kam, ale v klidu osadí korpusy, případně s pomocí majitele nebo naší na telefonu do-osadí a umístí kabeláž případně potrubí.
3) až má hotovo, tak buď zkompletuje sám, nebo přijede, a my dozapojíme koncový komponenty a systém oživíme.
- v podstatě lze říct, že my uděláme takovou stavebnici na míru a stavitel-vestavbář si detaily a interiér dotvoří sám, aniž by se stresoval jestli to bude fachčit nebo ne, až to celý zaklopí.
Ale je jasný, že univerzální rada neexistuje a bez místní prohlídky a konzultace s majitelem se to před-připravit (případně postavit) nedá.
Protože popularita vestaveb roste geometrickou řadou:
Někdy si u nás uděláme setkání pro vestavbáře (i budoucí), kde si řekneme nějaký základy, aby potenciální vestavbáři tolik netápali a měli základní info o principech vestaveb.
Tzn: typy elektrovýzbroje, bufíky, soláry, kompresorofky, plyn ve vestavbě a další základní věci.
Ale teď bude na řadě školení LiFePo, tak až někdy na jaře zkusíme udělat setkání, když bude zájem.
Upravil Karel Prokop dne 18.01.2017 16:24,
před 7 letFranta REZACČlen Přidáno
před 7 letDěkuji za odpověď a doufám, že si ji přečtou zejména i ti. Co v tom tápou snad i víc než já. :^
Jo a panel na střeše bude 270 wp 60cell. Jeden kus se mi tam vejde. :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
Upravil Franta REZAC dne 18.01.2017 17:30,
před 7 letkotasanNováček Přidáno
před 7 letZdravím, jsem začátečník. Asi jako každý začátečník se snažím získat max. info. Po opětovném přečtení tohoto tématu, jsem se nedozvěděl (možná jsem přehlédl) zda booster dobíjí pokud je motor pouze nastartován na volnoběh (vozidlo stojí) a zda jeho používání nesnižuje životnost alternátoru. Díky za radu a omlouvám se za neznalost :)
P.S.: Solár mám, baterie nást. 135 Ah
kotasanNováček Přidáno
před 7 letMoc díky za super rychlou odpověď. Mám Fiat Ducato 2,8 rv 2001 takže asi v pohodě na volnoběh ...
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letBuzení altíku začíná na cca 750ot. Volnoběh je 850-900ot. Na první nabuzení (v případě potřeby) třeba můžeš motor lehce "protůrovat" na 1500ot na 2 až 5 vteřin. To na nabuzení bezpečně stačí. Pak už to jede samo.
A hlavně: na displeji boosteru vidíš, že "naskočil"
kotasanNováček Přidáno
před 7 letVčera jsem ho objednal :) tak doufám, že dnes odešlou, zítra příjem, v sobotu montáž a hurá na hory ...
Moc díky za rady.
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 letMěl jsem ho v 2,8 iDTD. A jak píšu výše. Veliká spokojenost.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
kotasanNováček Přidáno
před 7 letTak dnes mi dorazí PPL booster. O víkendu montáž. Přiznám se, že se už nemohu dočkat ... Snad očekávání nezklame :)
Automatické sloučení 29.01.2017 08:24:
Emoce se mnou cloumají ... tak jsem tedy zakoupil booster Mobile Technology MT-LB 45
Po odborné montáži dle návodu jsme provedli kontrolní měření "klešťákem". Na kabelu mezi START a boostrem caa 16 A a na kabelu mezi boostrem a BOARD 15,5 A. Takže jako laik jsem došel k závěru, že pokud bych vynechal booster (tedy tu věc za 13 000 Kč) a propojil START a BOARD přes startovací kabely, tak jsem jsem na tom úplně stejně.
Po odpojení boostru, na volnoběh dával EBL do BOARD 11 A. V tomto okamžiku nevidím žádný přínos, vidím jen ztrátu 13 tis. Ještě když jsem booster vypnul (OFF - ovládaní panel celý zhasnul) procházel přes něj stále stejný proud ...
Zatím tedy velké, velké zklamání a obrovský pocit ztráty finančních prostředků ....
David
Upravil kotasan dne 29.01.2017 09:24,
před 7 letZdenek BrabecČlen Přidáno
před 7 letBOOSTER je v pořádku, není to jen o zapojení dle schématu, máme namontováno desítky kusů a vždy pracují na 100%.
Pavka01Člen Přidáno
před 7 letMyslím že booster 45 a malá baterka není dobrá kombinace.Mám jen Waeco wandler , baterku 180 a chodí to dobře.Plný výkon je možný jen když je baterka poloprázdná.
kotasanNováček Přidáno
před 7 letBaterku BOARD mám 135 Ah olověnou trakční Bosch. Booster je namontován. Dle mého názoru jsem vyhodil 13 tis. neboť je to pouhý odpojovač motorové baterie ... Vím, že spousta lidí se mnou tady nebude souhlasit, ale přesto si dovolím vyjádřit svůj názor. Jsem zvědav jak dlouho budu muset nechat běžet motor, abych BOARD nabil. Jinak dnes mi SOLAR dával i 3,6 A, což bylo velmi potěšující. Podotýkám, že v zimě nepoužívám TV ani SAT, jen rozfuk, čerpadlo na vodu a světlo.
Ahoj Kotasane, díky za příspěvek. Tvoje zjištění je pravda-je to odpojovač za 13 tis.umi
Booster nenásobí proud (kde by ho vzal). Pouze využívá max proud z altíku. Jednoduše řečeno.
Podle všech naměřených hodnot co píšeš, Ti ten odpojovač funguje.... Wink
Tak toto je holý nesmysl a je vidět , že o funkci boosteru nic nevíš.
Já ho mám už ve třetím autě a maximální spokojenost hlavně v zimě. Mám tam dokonce dva 45Ah protože mám dvě baterie a každá kap.180Ah a velké nároky na energii. Alternátor výkonný- 210Ah a šlape to skvěle.
Samozřejmě plný výkon ta dává až už jsou baterie hodně vybité ale na volnoběh každý dá i těch 45Ah a po chvíli se začne proud snižovat - jak se baterie plní- případně zahřívá. buď máš nějakou chybu při instalaci nebo je nástavbová baterie málo vybitá a tím pádem do ní teče malý proud nebo startovací málo nabitá a tu to ze začátku upřednostňuje, protože napřed musí naběhnou napětí na Bord baterii.
no jo no. Hold když budu prodávat maso, tak taky lidem neřeknu ať jedí zeleninu.
Máš pravdu, nic o boostru nevím, proto jsem to změřil.....abych jen neprodával, ale taky něco věděl. !)
kotasanNováček Přidáno
před 7 letTak jsem přemýšlel, zda má vůbec cenu reagovat ...
Ano, o fukci boostru nic nevím. Proto se ptám tady.
Takže když mám altik 150A tak je to jak s Boosterem?Dobíjí se 2X 85 Ah.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letjá bych si tipnul na nějakou chybu v zapojení. Člověk se splete, přehlídne,...
Franta REZACČlen Přidáno
před 7 let....nebo si nenechá poradit.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".