Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Články: Přes 9 hraničních přechodů - Caravan24.cz

Přes 9 hraničních přechodů

První delší cesta s mini garsonkou na jih Pyrenejského poloostrova

Až na jih Pyrenejského poloostrova

V polovině června jsme vyrazili s naší pojízdnou mini garsonkou, jak nazýváme přestavbu v našem Ford Tourneo Connectu, na měsíční dovolenou přes 9 hraničních přechodů.
Důvod vybraného termínu byl i ten, že do konce června a někde i do poloviny července platí sleva na kartu ACSI do vybraných kempů. kam jsme zajeli, obvykle po dvou až třech dnech. Celkem jsme spali 11x v kempech, kde jsme se trochu zkulturnili, vyprali a připravili se na další cestu. Jinak jsme spali mimo kempy nadivoko díky aplikaci park4night jsme si nacházeli místa na nocování nebo třeba i delší pobyt na pěkném místě hlavně u moře. Za celý měsíc nám jen 2x zapršelo dopoledne nebo v noci. U Atlantiku bylo větrno, občas zamračeno, převážně svítilo sluníčko.
Cesta:

16.6 Ráno brzy vyjíždíme, po prázdné dálnici směr Rozvadov. Ještě natankujeme v Nýřanech naftu a hurá směr do Německa. Máme vytipováno, že ve městě Neckarsulm v Kauflandu u Heilbronnu mají levnou naftu a tak tam tankujeme plnou nádrž. Pak ještě dotankujeme před Francií v Emmendingenu u Tankhof Grün, nafta nám vydržela na přejezd Francie. Na první přenocování jsme našli klidné místo před Belfordem v lesíku 47.71182 6.86641
17.6 Ráno vyjíždíme směr Dole, do Clermont-Ferrand. Parkujeme na velkém parkovišti 45.7706283N, 2.9856917E a jedeme zubačkou, která nás vyveze na vrchol hory Puy de Dome 1464m 45.7726494N, 2.9644069E. Nocujeme na parkovišti, kde je i voda a pro karavany výlevka WC.

18.6 Ráno vyjíždíme směr do Andorra. Nafta nám vyšla až do Andorry a tak hned u první pumpy tankujeme za příznivou cenu 1.052Eur. Máme vytipovaný kemp ACSI Janramon ve městě Canillo, chceme zůstat dvě noci. Vzhledem k tomu, že v Andoře začne letní sezóna až za týden, jsou v kempu jen starší manželé z Francie a my.

19.6 Ráno azuro a po snídani vyjíždíme do městečka Ramsol a na parkoviště 42.6120531N, 1.6378828E odkud si děláme túru do hor. Vystoupáme do výšky cca 2300m, občas přes sněhová pole. Vzhledem k tomu, že jsem nepoučitelný a nevzal jsem si nic na hlavu, dostal jsem úpal a pokoušely se o mne mdloby. Pro mojí ženu dost nepříjemná situace. Naštěstí cesta vedla kolem potoka, tak jsem dostal mokré triko na hlavu a taky pořádně vynadáno. K autu jsme dorazili docela už v pohodě. Večer jsme se docela ochladili, v noci bylo jen 11 stupňů.

20-21.6 Ráno už je mi fajn, uklidíme naší mini garsonku a jedeme dál konečně už k moři. Ještě se zastavíme, v Andorra la Vella, nakoupíme si nějaké dobroty a pokračujeme dál. Cestou navštívíme městečko Mont Blanc 41.3762308N, 1.1620703E a jedeme do Salou. Chceme navštívit zábavný park Port Adventura, ale je už 16hod, vstupné stále 46Eur a jen skluzavky, kolotoče a atrakce. Pro mě docela zklamání. Návštěvu parku vzdáváme a pokračujeme dál k místu na přenocování. Našli jsme nádherné místo u moře 41.0513700N, 1.0160800E, stály tam jen dva obytňáky. Užívali jsme si koupání na Evu a Adama, bez plavek je koupání prostě super. Místo se nám moc líbilo a tak jsme tam zůstali 2 noci.

22-24.6 Po snídani vyjíždíme dál do Oropesy del Mar,kde plánujeme zůstat v kempu ACSI, který je u moře a tak zase krásná pohodička. Večer byla v restauraci v kempu živá hudba, flamengo a dobrá bašta a džbánek sangrii. Vedle u stolu seděly dva manželské páry, kolem kterých byla asi 20tičlenná rodinka. Když zjistili, že jsme Češi z Prahy, tak se rozpovídali, kde všude v Česku byli. Česko navštívili dvakrát a byli nadšení. Kdykoliv jsme se v kempu potkávali, tak na nás radostně pokřikovali, jako na staré známé.
Druhý den jsem jeli do horského městečka Vilaflames na výlet a odpoledne zase k moři. jsme Je svátek San Juan, který symbolizuje vítězství světla nad tmou. Večer se Španělé scházejí s rodinou a známými, zapalují u pláže ohně, grilují a tancují. Prošli jsme se kolem pláže dál do Oropesy, cestou navštěvujeme nádherný park. Jezírka, překrásná květena a po cestičkách se promenádují pávi. V Oropese nás vítali osvětlené ulice, u chodníků davy lidí za zátarasy. Chvíli jsme čekali co se bude dít, a za chvíli. procházel světelný průvod s alegorickými vozy, spousta muziky a tancování. Takový malý karneval jako v Riu, ale bez samby, i když se i v průvodu tančilo. Byla to náhoda a zase úžasný zážitek až do noci.

25.6 Ráno jdeme ještě k moři se vykoupat, máme uklizeno a odpoledne jedeme do Mar Menor zase do ACSI kempu. Cestou ještě tankujeme za 1.14Eur. Kolem 17hod přijíždíme do kempu, kde se nám vůbec nelíbí. Koupání nic pro nás, 100m se jde do moře a pořád vodu do pasu. To nemusíme a ráno Byli jsme asi na špatném místě. Žádné léčivé bahno a všude spousta lidí a nic víc. Jsme zklamaní a ráno se chystáme odjet.

26.6 Máme rychle uklizeno a jedeme dál do Granady. Tam zase tankujeme naftu. Chceme do Alhambry, ale nemáme přes internet koupenou vstupenku. Do paláců je vyprodáno na X dní dopředu, pouštějí jen určitý počet lidí. Navštívíme zahrady kolem Alhambry. Po prohlídce jedeme dál do Marbelly, kde budeme nocovat zase u moře 36.5084508N, 4.8619289W.

27.6 A pokračujeme dál k městu Tarifa na nejjižnější místo Evropy, Jen zamáváme Gibraltaru. Zaparkujeme 36.0097700N, 5.6073906W a jdeme do městečka. Pořád slunečno a teplo, ale už fouká a je znát, že jsme u Atlantiku, přes moře vidíme pobřeží Afriky. Je vzdálená jen 14km. Chceme navštívit tvrz u předělu mezi Atlantikem a Středozemním mořem, ale je tam kriminál a tak můžeme jen k bráně a dál už ne. Prohlídka starého města, hradeb nad přístavem a jedeme dál. Nacházíme místo asi 10km za Tarifou. 36.0567300N, 5.6633781W je tam větší přechod z asfaltky na cestu. Místo je u moře, chladný Atlantik a velké vlny.

28.6 Jedeme do Sevilly. Zamáváme přístavu Cadis. V Seville parkujeme zadarmo na velikém parkovišti 37.3726314N, 6.0099461W asi 2km od centra. Prohlížíme si katedrálu, vystoupáme na věž a užíváme výhledy na město, z blízka si můžeme prohlédnout zvony. V katedrále se zdržíme tři hodiny, je to ohromná stavba, nádherná výzdoba. Odpoledne přejíždíme k Portugalsku. Ještě stíháme kemp ACSI v Isla Cristina. Přijíždíme pozdě večer a tak se jen jdeme kouknout k moři. Bude tam pěkné koupání a krásná pláž.

29.6 Ještě natankujeme levnější naftu a už se blížíme k Portugalsku. Jedeme stále po neplacených dálnicích nebo mimo dálnice. První zastávka je v Praia da Oura. Letovisko jen pro bohatší klientelu, většinou Angličané. Pojedeme dál do Albufeiry., kde se procházíme městem, Člověk se nemá vracet na známá místa. Byl jsem tady asi 5x ale je to už 10let. Hrozně se to změnilo a k horšímu. Tak jen zase nakoukneme k moři. U auta jsem zjistil, že jsem zapomněl zavřít jedno okno, naštěstí se nic neztratilo. Jedem do Lagosu kde nocujeme u pláže 37.1057506N, 8.6673253W plné racků. V noci byl v klid, ale ráno se rackové překřikovali.

30.6 Po snídani jdeme na trh, většinou výrobky z korku. Navštěvujeme rybí tržnici. Je to zážitek vidět, jak prodejci pokřikují a prodávají se ryby. Pak jdeme na terasu na kafíčko. Když přijdeme k autu, máme složenku za parkování. Bylo tam volné parkování na 15min, značky jsme si nevšimli. Před 5 min nám tam policajti nechali pozdrav, smůla. Kafíčko se nám trošku prodražilo. Naštěstí je pokuta jen 12Eur. Asi 10km za Lagosem jsou nádherné skalní útvary, kde jsou i pláže. Nahoře parkoviště 37.0866800N, 8.6690589W a pak 220 schodů na kouzelné pláže mezi skalními útvary. Navečer po koupání, voda studená, ale nedalo se odolat, jedeme do posledního kempu ACSI 37.0723217N, 8.8300689W. Zítra už tady neplatí slevová karta. Začíná sezona.

1.7 Ráno jedem dál do Sagres na pevnost. Parkujeme 37.0723217N, 8.8300689W. Po prohlídce popojedeme k nejjihozápadnějšímu místu Portugalska Cabo de sao Vicente. Před vchodem je spousta stánků a je tu poslední možnost dát si Hot Dog před Americkou pevninou. Nekupte to za 3,50E ????? Mnam mnam. Odpoledne vyjíždíme na sever Portugalska do Santo Andre na další nocování 38.1139628N, 8.7964169W před Evorou. Docela fouká, a jsou velké vlny. Tak jen procházka a hup do mini garsonky.

2.7 Máme uklízeno a jedem do Evory. Cestou vidíme spousta korkovníků a zastavujeme se u dělníků, kteří loupají korek ze stromů. Parkujeme u hradeb starého města. Máme kliku, je tam místo 38.5731628N, 7.9160183W. V Evoře navštívíme Catedrálu, Roman Temple of Évora a odpoledne jedem do Lisabonu. Máme tam vytipované místo u moře. Ale je tam nějaký bezdomovec, pořád nás pozoroval a obcházel. Raději jsme popojeli a našli jsme parkoviště nad přístavem. Zadarmo, krásný výhled, parkoviště je vysoko na přístavem a klid na nocování. 38.6856567N, 9.1479114W v mapě je psáno, že placený, ale nikdo tam nebyl.

3.7 Ráno sejdeme po schodech do přístavu, koupíme lodní lístek 1.5Eur a jedem do Lisabonu. Na jeden den to nestačí, ale něco jsme navštívili a hlavně projeli jsme se tramvají č. 28. Je to zážitek jak se motá uličkami. Temperamentní tramvaják nadává řidičům aut, co mu překážejí v cestě. A spousta Ťuk ťuků. Už na zastávce vás loví, že vás svezou, ať nestojíte hodinovou frontu na tramvaj. My jsme tramvají svést chtěli a vyčkali jsme si hodinu a půl. Další frontu jsme vystáli na historický výtah z roku 1900 s vyhlídkovou plošinou. Šli jsme tam na doporučení, ale nebyli jsme moc nadšení, dá se to popsat jako hodně peněz a málo muziky. Odpoledne se vracíme trajektem na parkoviště, přejíždíme most 25. dubna za 1,60Eur a jedeme do Belenu, předměstí Lisabonu. Tam zaparkujeme 38.6950194N, 9.2123964W , jdeme se podívat na památník objevitelů a na Belémskou věž a pokračujeme dál do Ponta Gale kde nocujeme na parkovišti 38.7274650N, 9.4750025W Je zde spousta karavanů, surfařů. Od Atlantiku to pěkně fouká a jsou velké vlny. Už asi nebude koupání.

4-5.7 Vydáváme se dál na Cabo da Roca 38.7803544N, 9.4988672W, nejzápadnější cíp Evropy. Je tu jak jinak plno jablek, Japonců, jak jim říkáme. Naštěstí jsme stihli si udělat fotku a rychle pryč. Další místo, které chceme navštívit je Sintra. Se štěstím jsme zaparkovali blízko u vchodu. Nemohu to najít a nemám ani uvedenou GPS v poznámkách. Nádherná zahrada. Chce to tam ale minimálně 5hodin, aby byl klid na prohlídku. My tam byli 3 hod, ale i tak jsme toho viděli hodně. K večeru jedem k městu Nazare, kde je kemp ACSI. Kultury bylo za poslední dny dost a tak zůstáváme dvě noci. Ve dne odpočinek u vody.

6.7 Dál jedeme do Ciombry, ale před Ciombrou nacházíme největší římské vykopávky v Portugalsku a tak měníme plán a jedem tam 40.0989614N, 8.4942950W. Po prohlídce pokračujeme k Portu. Před Portem nacházíme krásné místo u moře 40.9203033N, 8.6608592W kde nocujeme a kocháme se západem slunce.

7.7 Jedeme do Porta. Máme nalezené místo na parkování u centra a zadarmo a opravdu tam bylo místo 41.1422839N, 8.6074169W Musí se kousek popojet dolů a za roh a tam se už neplatí a je to tam v pohodě i pro větší auta. V Portu zase navštívíme pár kostelů, na nádraží jsou vojáci se samopaly, kolem nich projdeme, dáme si poslední oběd v Portugalsku a hurá do Španělska. Potřebujeme natankovat. Hned za hranicemi, za mostem je levná benzinka 42.0412933N, 8.6618186W. Než jsme k ní dojeli, počítač v autě hlásil, že nám zbývá 25km. Bylo na fous, ale dojeli. Pak jsme našli místo na nocování u jedné sportovní haly. Místo nemám v GPS. Bylo to dost večer a trochu divočina, i když klídek.

8.7 Jedeme do Santiaga De Compostela. Parkujeme kousek od centra 42.8767667N, 8.5440858W ale bylo to placené. Neplacené se tady špatně hledá, když chcete do centra a do katedrály. Tu jsme navštívili a zažili jsme tam mši, kterou kázal mnich z Argentiny. Byl to úžasný zážitek, i když jsme bezvěrci. Při výjezdu z parkoviště jsem nezavřel zadní posuvné dveře, a když jsem dával lístek na závoru do automatu, trochu jsem zatočil doleva a drc a promáčknul jsem si dveře a utrhl plast. Ruce bych si přerazil, ale už se stalo. Naštěstí dveře šly dobře zavírat, tak jen bez plastu a s trochu pomačkanými dveřmi jedeme dál na severní pobřeží Španělska. Na chvilku odbočíme z neplacené dálnice k moři si odpočinout a tak se nám tam zalíbilo, že jsme tam zůstali nocovat a dokonce jsme se i koupali. Krásná zátoka a na Atlantik i docela teplá voda.

9.7 Loučíme se s mořem a jedem do národního parku Picos de Europa. Tam je poslední kemp ACSI. Jdeme se vykoupat do bazénu a trochu se naposledy zkulturnit, protože až domu nebude žádný jakýkoliv kemp. V mapě najdeme 2 jezera v horách a tak plánujeme se tam zítra podívat. V recepci nám řeknou, že nahoru autem nemůžeme. Jezdí tam každých 5min autobus. Tak uvidíme.

10.7 Ráno vyjíždíme podle informací z recepce do městečka Covadonga na parkoviště 43.3083489N, 5.0516639W a jedeme autobusem. Stojí 9 Eur, ale cesta stojí zato. Zatáčky, skály, srázy, na úzké silnici krávy. Řidiči se míjejí na rozšířených místech, informují se vysílačkou, kde právě jsou, aby se mohli vyhnout. Jinak to nejde. Cesta trvá necelou hodinu až do výšky 1050m na parkoviště 43.2766542N, 4.9860628W. Je to nádhera, spousta cest na túry, nádherné pasoucí se krávy, ovce a úžasná jezera. Prostě za 9Eur není co řešit. V restauraci si dáme kávu, svačinu a kupujeme kravský sýr z horských luk a strání. Cesta dolu je taky zážitek. Odpoledne jedeme dál a chceme dojet až do Francie. Před hranicemi
v Irunu ještě tankujeme levnou naftu 43.3471106N, 1.8069753W a vjíždíme do Francie. Za hranicemi samá vesnice. Dojedeme do města Tarnos, tam odbočíme a zastavujeme u malého rybníku, kde nocujeme 43.5569972N, 1.4946672W

11.7 Ráno po snídani popojíždíme do místa doporučeného od syna do Saint-Girons-Plage. 44.0919572N 1.3190667W. Je zde lesík, kde se dá parkovat i nocovat. Pozor, je zde závora pro výšku 2 metry. Ale vedle jsou další místa i pro vyšší obytňáky a karavany. Krásně tu řvou cikády, ale v noci zmlknou. Je to místo hlavně pro surfaře, velké vlny a mohutný příliv a večer zase odliv. Na pláži ale vznikají tůně a tam se dá koupat. Ne plavat. Plavčíků na pláži je hodně a mají vyhrazený prostor, kde se mohou lidi koupat a skákat do vln. Stejně jsme viděli 3 zásahy, kdy tahali lidi z vln. Hlavně nerozumný mladý Němci. Večer jsme si dali vínko a koukali, jak slunko zapadá do moře. Bylo to poslední setkání s mořem. Zítra se jen rozloučit a jedem domu. Vůbec se nám nechce.

12.7 Jdeme se rozloučit s moříčkem a jedem k domovu. Ještě nocujeme ve městečku Diou u vodáckého kempu. Stojíme v přilehlém parku a za hlavou se nám pasou koně a před námi teče řeka Loira. Sedíme u vínka je nám smutno, jak ten měsíc rychle utekl.

13.7 Už nám zbývá předposlední přechod do Německa. Nafta nám vydržela celou Francii a tak dojíždíme zase do Emmendingenu kde naposledy naplníme nádrž a jedem do hor na poslední nocování 48.4743092N, 8.2945964E v Německu pohoří Černý les.

14.7 Je nám smutno a už jen cesta k domovu. Poslední přechod Rozvadov a cesta do Prahy. U Berouna hrozná bouračka, tak ve Zdicích odbočujeme z dálnice a po staré silnici jedeme do Berouna. Stejně i tam byla kolona. Doplazíme se do Berouna a jdeme na pozdní oběd. Po obědě už jen po staré berounské dojedeme domů.

Závěrem:
Byla to naše první delší cesta naší mini garsonkou, bydlíkem Přejeli jsme 9 hraničních přechodů, 11x jsme spali v kempech ACSI, jinak nadivoko. Najeli jsme 7892km, nezaplatili jsme ani cent za dálnice. Jen lisabonský most a pokuta 12Eur za špatné parkování v Lagosu u tržnice.
Za pohonné hmoty jsme utratili 14.800 Kč, za kempy 4.600 Kč, za vstupy do památek 3.562 Kč, nákupy potravin a útrata v restauracích 10000,- Kč. Z domova jsme si vezli potraviny a lihovina za cca 1.500 Kč.
Celkem jsme měsíc dovolené pořídili přibližně za 35.000 Kč.

Už se těšíme na další cestování s naší mini garsonkou. V září jedeme ještě na 14 dní do Itálie navštívit městečka Cinque Terre.