Ahoj,
Mám nově ducato po faceliftu,r.v 2023 a v motoru není měrka oleje. Opravdu se hladina oleje odečítá jen z údajů pristrojovky ? Mám najeto 5000 km a olej zatím ukazuje pořád střední hodnotu na ukazateli (takto už bylo z výroby). Trošku bych už raději dolil,ale kolik,aby to nebylo moc ?
A nově se mi poprvé rozsvítilo Adblue. Jsem v Itálii, mám u pumpy koupit 10l kanystr a kolik se nalévá? (Jak poznám, že už to stačí? ). Dosud jsem neměl auto s adblue,tak se raději ptám 😉
Meda BedaČlen Přidáno
před 10 měsícůNádrž na Adblue má mít cca 19 litrů, po rozsvícení kontrolky by měl být dojezd cca 1700 km.
Po dolití nechat klíček asi minutu zapnutý a po načtení autem by měla zhasnout.
Mám ten stejný krám z roku 2022, šetřit na měrce oleje je naprostá stupidita, za chvíli budou uvažovát o tom, jestli opravdu potřebujeme 4 kola, rezervu už dávno vynechali. Co se týká chcánek, po 30ti tisících si stále nevím, co si o tom myslit. Nádrž je opravdu na 19 l. Geniální italský computer však při stavu nádrže AdBlue kolem 1/2 výšle varovný signál. Spotřeba je neurčitá - od Šumavy k Tatrám. Nechci hada dráždit bosou nohou, tak ten prevít vozím sebou. Např. v Maroku to není tak úplně běžná věc (mají rozum). Co se týká nalévání, z pistole u pumpy je to nejbezpečnější-zarazí se automaticky, jinak na tichém místě z kanystru "poslechem".Hotl Itálie, tak nějak to funguje i u Ferrari proto ty "famózní" výsledky v F1!!!
zvirek:
Měl jsem na přístrojce cca 1/2 dílků a dolil jsem 3/4 l oleje a na měrce jsem na plné. Já mám ale ještě motor 2,3l ( r.v. 2021 ) a ty máš už asi 2,2. Nalil bych tam 1/3 litru, podíval se co nato přístrojka a případně bych ještě dolil.
AD Blue - rozsvítila se mi kontrolka po 3000 km cestou z GR v SRB a zvrhnul jsem tam celou desítku. Nádrž je na 19 litrů a tak si myslím, že se ti tam těch 10 l v pohodě vejde.
Upravil Tomik Kralu dne 11.07.2023 18:01,
před 10 měsícůTak zkušenost po rozsvícení u Ducata ADblue se vleze 10 l určitě,jinak Fiat věřím tomu ,že by se mělo ujet 1700 km,ale měrka na to není žádná u roku výroby 2020.Např u skříně Ford Tranzit 2016 to píše kolik dojezd při rozsvícení kontrolky a to zhruba 2000 km.
Dolévání s kanystru je horor,nemáte nemáte někdo typ na redukci do Adblue ? Něco jak redukce u Ford Tranzit , kde nafta se cca od roku 2014(u tohoto roku jsou nádrže bez víčka, možná i dříve)je nálevka redukce dodávána s
vozidlem
Tak po 5000 km přeci nemůže na ukazateli být viditelný úbytek oleje. Byl bych v klidu.
Upravil Prying dne 12.07.2023 02:10,
před 10 měsícůPřesně, proč dolévat olej? Normální je, že vydrží od výměny k výměně, pokud auto není šmejd...
daluksČlen Přidáno
před 3 měsíceZdravím vespolek,
Mám stejné auto, r.v. 2023. Při předání ukazoval elektronický ukazovatel jednu čárku oleje nad polovinou rozsahu.
Nyní po ujetí 4000km zmizela jedna čárka. Doleju po troškách a uvidím, kolik ubylo. Jak ale někdo psal v tomto vlákně, po ujetí této vzdálenosti by u nového auta nemělo ubýt oleje vůbec. Máte někdo podobnou zkušenost?
Já mám takovou zkušenost. Jako nový si motor ( 2,3, 110 kW) nějaký olej vzal a po "zajetí " se přestal olej ztrácet. Auto jsem prodával s nájezdem 56k km a to už olej nemizel. To samé se teď děje u našeho nového auta ( 2,3, 103 kW). Olej měním po 15k km a dávám Selenii, kterou předepisuje výrobce.
Upravil Tomik Kralu dne 09.02.2024 01:27,
před 3 měsíceMarhonČlen Přidáno
před 3 měsíceZdravím, mne u nového Ducata 2,3 olej nepatrně ubýval. V autorizovaném servise řekli, že u nového auta je to normální. Po 50 tis. jsem jel do servisu specializovaného na výměnu olejů v převodovce a tam mne upozornili, že mi motorový olej nepatrně prosakuje okolo těsnění olejové vany. Jinak co je hodně důležité, olej rozhodně měnit častěji než udává výrobce! Myslím, že ten první výměnu předepisuje dokonce až po nesmyslných 30 tis. Já první náplň z výroby měnil po 5 tis., pak pravidelně po 15 tis. Pokud máte automatickou převodovku, tak platí to samé, nevěřte na žádné celoživotní náplně, ale měňte olej každých 50 tis., nejlépe u specialistů s podtlakovým vypouštěním.
Co se týká AdBlue, tak zatím jsem tankoval jen u benzinky (samozřejmě EuroOil) a vždy do plna. Chce to trochu jiný grif jak při tankování nafty. Asi tak v polovině tankování udělám pauzu to samé dělám ke konci, kdy už pistoli nemačkám na doraz, ale jen zlehka. I tak už mi to párkrát vycáklo ven.
fiat ducato r.v 2023, objem 2.2, 136 kW, automat 9 st., priemerna spotreba 10.7 l, dolievanie 0,5 l oleja pri 8500 km, spotreba ad blue 1 l cca 330 km
KOROZE - Nikde jsem tu neviděl info, tak raději pro nováčky napíšu, že AdBlue je strašná sra*ka na korozi všeho kovového. Pokud se cokoliv potřísní AdBlue, okamžitě opláchnout studenou vodou. Pokud AdBlue zateče kam nemá, třeba pod hrdlo plnění nafty, tak asi všem musí být jasné, co rez dokáže. Já mám vždy poruce na schůdku petku s vodou a skoro vždy něco AdBlue pocyntám.
Jinak vždy když se rozsvítí AdBlue, tak se tam vejde minimálně 10L, většinou 11L. Pokud vím, že budu v dosahu koupě adblue, tak kontrolku neřeším a čekám, až naskočí hláška o dojezdu km, myslím že tam skočí něco jako váš dojezd je 500km, ty km si nepamatuju.
Fiat Ducato r.v. 2021, 9st automat, vestavba spotřeba nafta průměr za 20.000km je 9,45L
AdBlue nejdříve hodně žralo, ale pak se to nějak ustálilo na 0,37L/100km
Doporučuji nepoužívat přepínač EKO nebo POWER.
Doporučuji vypínat START/STOP. Naštěstí když jede absorbční lednice na 12V, tak se motor nevypíná i když je zaplnutý start/stop.
daluksČlen Přidáno
před 2 měsíceAhoj,
Proč nepoužívat přepínač EKO nebo POWER?
Na POWER ten automat řadí lépe. Na režim NORMAL má tendenci podtáčet motor.
Mam 9 ti stupnovou prevodovku v obytnem ducatu a jeste za nim obcas (spis vymecne) taham 3t vlek. V 70 000 km jsem nechal menit olej a firma kde jsem menil me take rikala, ze to dobra prevodovka neni a zivotnost odhadovali na cca 120 000 km. Repase pak pry 120 000 Kc. Nemeli zkusenost s prevodovkou v ducatu, ale v landroveru. Prevodovka stejna, ale jine zabudovani, muze mit jine treba chlazeni. V ducatu, ale bude zatizena spis jeste vic. Bavili jsme se jestli vubec ma cenu olej menit. Vymena stala asi 18 000 a pokud bude stejne nutna repase... Aktualne mam najeto temer 100 000km. Takze otazka jestli dalsi vymenu oleje delat, nebo ne. Mate nekdo najeto vic a nejake zkusenosti s zivotnosti, vymenou oleju a repasi?
hombredavidČlen Přidáno
před 2 měsíceOlej bych menil, oddali opotrebovani. Otazka je, co na vymene oleje stoji 18K.
Máš pravdu, předpis výměny 240.000Km - to je hloupost to je mi jasné
Počty:
Převodovka repase v 150.000Km
Cena repase 120.000Kč
Cena na ujetý kilometr 0,8Kč
Výměna oleje 18.000Kč
Za 18.000Kč by se musel prodloužit termín repase o 22.500Km - a to si právě nemyslím, tak proč se s tím sr*t, ale čas ukáže. Teď asi nejsou ještě informace, neznám nikoho, kdo by měl nájezd 150.000Km s tímto automatem.
Prave bych rad ziskal poznatky od nekoho kdo ma najeto vic. Sam mam skoro 100 000 km. Autu budou 4 roky. Olej jsem menil, aby prevodovka vydrzela. Narozdil od jinych aut (osobnich) byl plan tohle si nechat dele. Uz jsem mel i chut koupit nove, ale mame v aute hodne dodelavanych veci a vse by se muselo delat nanovo. Dalo me to dost prace. Dalsi problem je, ze mame vestavbu Vantourer (patri pod Knaus) a stejna konfigurace se jiz nevyrabi (hlavne kruhova koupelna, kde se jeste vedle vejde skrin). Jinyho vyrobce co by nam vyhovoval jsem take nenasel. Mame vzadu pod postelemi volny prostor. Nadrz na vodu je pod autem, topeni pod sedackama. Takze se tam hodne vejde i kdyz jedeme s klukem a tim s palandama. Treba 3 skladaci kola. Jedine vetsi polointegral s garazi, coz by se me libilo, ale zase potrebuji obcas odtahnout 3t vlek a na polointegral 3t tazne nedam. Mate nekdo radu kdo olej v automatu vymeni levneji nez za 18000? Jsem z Plzne. Nikomu se do toho nechtelo, ve fiatu rikali at prijdu az v tech 240 000 km navic to pry nikdy nedelali. Tak jsem jel do prahy k firme co dela automaty. Tahle prevodovka je snad nejdrazsi co v ceniku maji. Mel jsem Jeepa Grand cherokee s 8 AT taky oravodovka ZF a tam je vymena o dost levnejsi.