Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Dojezd elektrokola

Poslední aktualizace před 4 roky
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 4 roky
Poslední dobou uvažuji o elektrokole. Mám dotaz na majitele elektrokol.
Jaký reálný dojezd má vaše elektrokolo?
Jaké byste doporučili?
Má smysl chtít co největší dojezd?
Jezdíte pouze po stezkách nebo i v terénu?
Zkrátka všechny vaše zkušenosti. Na co si dát pozor. Kolik ujedete při běžném výletu. Atd...

media.giphy.com/media/vXSe3gP9dkGY/giphy.gif
Fun
Smile
Z
zafirkaČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj já už mám celkem třetí ekolo, začínal jsem s kolem,kde byl motor v předu,to bylo takové spíše do města,tah žádný, druhé kolo bylo horské Apache,tam byl motor vzadu, pokud si jel do mírného kopce,tak to jelo celkem dobře,ale jak přišel prudší kopec,tak jestli si tam dal malou asistenci nebo tu největší,tak kolo jelo pořád stejně, a hodně ses do prudšího kopce nadřel.Ted už dva roky mám horské KTM kde je středový motor Bosch,a když ti srovnám,tak je to asi stejné když s trabantu sedneš do Mercedesu. Třeba prudký kopec vyjedes opravdu s lehkostí. Mám ten nejvýkonnější motor co může být s chválen na komunikace a 15amp baterii ,dojezd je ovlivněn mnoha faktory, záleží jak zapínaš asistenci.Manzelka si zapíná asistenci hned když vyjedeme a celou dobu to má zapnuto,ujedem třeba 60km a ještě ji zbydou tři čárky z pěti a to je kopcovitá cesta. Já ujedu klidně v kopcovitém terénu i 130km,a zbydou mi 3 čárky
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 4 roky
Takže s dojezdem jste spokojení. Manželka má předpokládám stejné elektrokolo. Ale to je opravdu Mercedes ten Bosch.
Co volba mezi krosovým a horským? Chtěl bych zadní nosič.
T
ThomanČlen
Přidáno před 4 roky
S el. motorem pro "tezsiho" chlapa je horské kolo lepší. Ten horší valivy odpor se dá regulovat dopomoci motoru.. Jinak horské samé výhody, velikost kol 27,5 nebo 29 palců..

Kola se zadním motorem jdou s cenovkou kolem 30tis.. Kola se středovým motorem 45tis.. Ten středový motor funguje tuším na principu torzniho snímače - kolik se opřu do pedálu, tolik přidá.. Zadní motor je zas dopomoc podle frekvence šlapání, takže pro "důchodce" zase vhodnější. Dám si lehčí převod - šlapu frekvencne a motor víc přidá.

Je to o zvyku.. Do města, cyklostezky a kochajici se cyklo stačí i ten zadní motor, baterka určitě vepředu v rámu... Pro lesní horské kolo pak středový motor, větší baterii atd. Takže spíš otázka kolik za kolo a kde se bude jezdit Smile
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 4 roky
Díky. Hlavně mě zajímají konkrétní zkušenosti, s čím kdo jezdí, jak dlouho, jak je spokojen, jestli půjde do něčeho lepšího. Technické věci mám již nastudované, i když jen lehce.Smile
Jinak jsem sice dědek, ale necítím se tak. Proto chci aby nevypadalo jak z minulého století.Grin Občas se projedu i lesem.
Upravil Fun dne 28.05.2020 16:17, před 4 roky
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 4 roky
Tak mně bylo od p. Dytricha (ekolo.cz) doporučené kolo se zadním motorem, s tím, že lidé kteří mají nadváhu, nebo nějaké "nemocné" klouby kolena a pod se středový motor nedoporučuje.
Jinak bych vybíral, aby se mně líbilo a za dané peníze co největší kapacita baterie.
Jinak velký rozdíl je mezi 36V a 48V bateriemi.
Dnes bych asi šel cestou přestavby motor aspoň 750-1000W a co nejsilnější baterka.
Z
zafirkaČlen
Přidáno před 4 roky
Manželka má krosové a já horské s ní do lesa nejezdím, spíš cyklostezky,polnacky,sem tam něco lehčího, zadní nosiče máme oba dva
fidofidoČlen
Přidáno před 4 roky
Dříve jsme jezdili na elektroskládačkách se zadním vpleteným motorem, dojezd nic moc, průměrně 30-40km a nyní máme druhou sezónu MTB. Já mám CUBE Bosch CX https://www.akumo.cz/cube-access-hybr...na-2019-14 a pro ženu jsem nejdříve koupil Cruissis se středovým motorem, který jí nevyhovoval a tak jsme vyměnili za Apache Manitou se zadním motorem https://www.akumo.cz/apache-manitou-e...h-cerna-17. Je dobré si nejdříve vyzkoušet, který motor vyhovuje.Jinak dojezd máme tak na stejno, já jsem těžší kategorie a ženě ten zadní motor víc baští, takže dojezdy máme tak na stejno:
silnice cca 100-120km
lehký terén cca 60-80km
horský terén cca 40-50km
Vše záleží na navolené přípomoci, ale ještě nám baterka nedošla.
Fido&Fidorka
StandaOpaStandaOpaČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj, taky jsme před cca rokem a půl přesedli na ekola. Vždy jsme měli horská kola, rádi jezdíme jak cyklostezky, tak terénem. Koupili jsme si 2 stejné Haibike Full Seven 7 na 27,5", motor Yamaha, baterie pětistovka. Paráda, kopce, vyhlídky, rozhledny a místa, kde už nám to šlo ztěžka a některé místa se staly už nedostižná jsou nyní vyhledávanými cíli našich vyjížděk.
Ale nevýhoda je váha, Haibaiky, my máme celoodpružené, jsou dost těžké, mají cca 26,5 kg. manželka s tím bojovala, její jsme nakonec prodali a nyní má Specialized, 22 kg, super, 100 km dojezdy jsou běžné u obou kol. Jak bylo již řečeno, záleží, jak s přípomocí motoru pracujete. Manželka má vždy o cca 1/3 více baterie, je lehčí o 30 kg a to se při dojezdu počítá. Z ekol jsme nadšeni, bez kol s obytkou nevyjíždíme, vozíme je po celé Evropě, Rakouské horské cyklostezky, traily, na e kole, to je něco. Ročně najedeme na kole 2 500-3500 km a užíváme si to. Jen toho času pořád není .. Za nás ekolo určitě.. přeji dobrý výběr.
Standa
KlikosKlikosČlen
Přidáno před 4 roky
Pane Zafirka - dám 130 km v kopcovité krajině a ještě mě zbydou 2 čárky = narovinu, kolikrát jsi cestou nabíjel? nebo ta krajina nebyla zase tak kopcovitá? Jaký byl povrch - asfalt nebo i terén? Kolik vážíš?

Já mám 75 kg, mám Specialized HT s motorem Brose (90Nm) a výkonost kola stáhlou na max. 40% výkonu a příkon elektriky max. 80% a na 500W baterii ujedu v kopcovitém terénu (Beskydy - 40% asfalt / 60% terén) maximálně 50 km s převýšením cca 1300 výškových metrů - a to se považuji za "sportovce". Normální muž 90 kg, když pojede s bosch motorem, tak ujede tak 60 km a převýšení max. 800m. Dokonce jsou i kalkulačky dojezdu, které se už hodně přibližují skutečnosti, jen je potřeba si uvědomit, že do kopce nepojedu na eko, ale jiný režim.

https://www.bosch...assistent/

Fune u elektrokola je potřeba vědět - kolik na to mám peněz a co chci jezdit. Výrobců je nepřeberné množství, ale v podstatě optimální horské elektrokolo 29" se středovým pohonem bosch, brose, yamaha nebo shimano se pohybuje víceméně od 70tis. Kč výš. Bafang je levnější, ale taky podstatně o dost méně úsporný s energií. Pokud pokukuješ po Boschi, tak určitě od verze 2020, protože to má už velký převodník (do 2019 byl ten malý 18 zubový) a s tím je šlapání bez asistence motoru celkem divná.

Vyzkoušel jsem všechny motory, nejvíce mě ale uchvátil pohon Brose, ale se spojením s kolem od Specialized - tento motor si díky aplikaci a BT spojení s kolem vyladíš, jak potřebuješ. Dnes už tohle částečně nabízí i Shimano a Yamaha, ale není to tak propracované jako to má Specialized.

Určitě před koupí doporučím projet pár kol a člověk si udělá obrázek hned.
K
kutil1Člen
Přidáno před 4 roky
Ahoj Fune,

na chalupě máme 2 silniční elektrokola 36 V 9Ah, na výjezdy jezdíme s crosovými koly 36 V, manželka 14 Ah, já 17 Ah. Akumulátory na 3 kolech vpředu na šikmém rámu, 1 kolo vzadu.
Všechna kola mají zadní pohon. Vpředu 3 tác, vzadu sedmikolečka. Pokud většina chlapů přehazuje, tak umí přehodit včas a současně s talířem protáčet bez zátěže, aby se to vzadu netrvalo. Pokud nejsou rozhovoru přítomny manželky, tak pánové říkají, že jejich polovičky se středovým motorem přehazují tak, že je motor v záběru a vzadu se to při přehazování do kopce rve. To u zadního motoru většinou nehrozí.

Ten dojezd. Zdroje uvádí, že na průměrném kole potřebuješ šlapáním při jízdě na rovině při bezvětří 60 Watů. Kdyby měl stroj 100% účinnost (což nemá), tak poteče do motoru
60W:36V= 1,67 Ampér. Pokud budeš mít 17 Ah akumulátor 36 V, tak by ten proud cca 1,7 A mohl téci 10 hodin. Teoreticky bys ujel po rovině při té rychlosti 20 km/hod za 10 hodin 200 km. Pokud bychom vzali ztráty 50 %, tak 100 km. Ale při jízdě po rovině většinou elektrokolo nepotřebuješ.

U těch prodávaných elektrokol se uvádí výkon 250 W, špičkový výkon 750 W. Při 750 W máš při 36 V teoreticky proud 21 A. To je jízda do kopce. Ten akumulátor 17 Ah by teoreticky při 21 A vydržel 0.8 hodiny, to je při 20 km/hodinu 16 km.
Ale odhaduji, že by nový 17 Ah aku ve 100% kondici při takovém proudu 21 A vydržel tak max 10 až 15 minut, to je dojezd při rychlosti 20 km/hod tak 5 km.
Při velkém odběru proudu klesne napětí a kolo automaticky vypne přívod proudu a kolo je bez přípomoci. Po chvilce můžeš znovu spustit a jet dál.

Ty informace o těch čárkách, kolik jich zbyde po ujetí 100 km, ber s rezervou. Při delší jízdě mi ubydou 4 čárky, zastavím na 5 minut, znovu zapnu a 2 čárky přibudou. Jediný ukazatel je watmetr, který ti ukáže, kolik Wh z akumulátoru vyteklo. Koupil jsem z CH, ale nenamontoval. To ty čárky většinou úbytek výkonu neukazují.
Co se týká dojezdu našich kol, je rozhodující, kolik vydrží náš zadek na sedle.
Pokud mohu doporučit, nebral bych akumulátory s příliš mnoha Ah. Pokud to při průměrném výjezdu nevyužiješ, tak taháš zbytečně hmotnost a drahý akumulátor po životnosti vyhodíš nevyužívaný.
Doporučuji, zeptat se Karla, jaké by ti doporučil články v akumulátoru a dle toho vybrat kolo. Myslím, že parametry článků a jejich stav má větší vliv na výkony, než jestli je to středový, nebo zadní motor.

To crosové kolo má sice široké gumy, ale při nafouknutí na 5 atm má malý valivý odpor. I na silnici s ním radši jezdím. Co se týká zadního nosiče, to nahradí zadní brašna chycená na sedlovce. Mohu prodat, nechci přehazovat nohu při nasedání.

Co se týká těch výkonů při jízdě na kole mrkni na tyto grafy :

https://prahounak...nky-kopce/

a z nich si uděláš představu o dojezdech. Jezdíme 3. rok a nikdy nás aku nepřipravil o dojezd.
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 4 roky
@Klikos
Jasně, že každý to vidí jinak, takže ty dojezdy jsou silně individuální. Já žádný sportovec nejsem, takže pokukuji po co největší baterce. Ten Bosch je samozřejmě nádhernej a o tom Brose ani nemluvím, to je pohádka, s tím bych si hrál rád. Ale realita je taková, že se budu spíš kochat, než sportovat a na to by bylo téhle super výbavy škoda. Vážně je ten Bafang o tolik méně úsporný? Navíc jsem ho viděl nabízet s 25Ah baterkou a ta mě láká moc.
Fun
Smile
Upravil Fun dne 28.05.2020 20:50, před 4 roky
jirkajjirkajČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj Míro ,zítra si jich na Mácháči prohlídneš dost a můžeš si vybrat.

Jirka
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 4 roky
@jirkaj
Už se těším, budu to sledovat.GrinLike
A
Andre2Člen
Přidáno před 4 roky
Nábojový motor je už asi dnes přežitek, nebo řešení pro někoho, kdo chce opravdu hodně šetřit. Osobně bych neuvažoval o ničem jiném, než o integrovaném středovém motoru. Jediná výhoda u nábojových motorů je asi to, že jsou šetrnější k převodům, u těch střeďáků je potřeba u řazení trochu víc přemýšlet a natrénovat to. Nicméně z principu budou střeďáky vždy efektivnější a hlavně mají už snad dnes všechny torzní snímání - mají relativně plynule dávkovatelný výkon, je s tím příjemnější jízda.
Dojezd je silně individuální záležitost a je tam x proměnných - hmotnost jezdce, stupeň přípomoci, terén, rychlost, typ plášťů a tlak v nich, teplota okolí atd. Pokud nebudeš jezdit na pluskových pláštích v náročném terénu na max. přípomoc, ale bude to spíš kochací turistická jízda po cyklostezkách, tak s baterií 500Wh a víc by určitě neměl být problém min. 50-70km najet, s nízkým stupněm přípomoci je asi i těch 100km reálných. Pokud si chci opravdu zablbnout v těžším terénu svižnou jízdou i do prudkých kopců, tak není problém vysát na enduru 770Wh baterii za 30-35km.
V kolech, po kterých pokukuješ, bude určitě jeden ze tří motorů Bosch/Yamaha/Bafang. Nemám sice dlouhodobé zkušenosti se všemi, ale četl jsem poměrně dost recenzí a srovnávacích testů. Většinou sice vychází nejlépe Bosch, ale rozhodně mezi nimi nejsou žádné propastné rozdíly, za to v cenách ano Smile A je třeba koukat kolik stojí i příslušenství (baterie, nabíječky, LCD) a to má Bosch opravdu nechutně přepálené, k Bafangu to lze koupit za zlomkové ceny.
Pokud to má být kolo i do lehčího terénu (HT) a nějak rozumně použitelné a funkční, tak nemá smysl koukat po kolech pod 50t (Bafang) nebo 70t (Bosch). Pokud jezdíš víc třeba v Alpách s většími nároky na převody, brzdy a tlumení, tak ještě spíš tak plus 20t. A to se bavím o levnějších značkách, ne třeba o Spešlu... tak to bohužel je, ale stojí to za to Wink
Scout 2,0TDI momentálně bez bydlíka
dlesekdlesekČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj Míro , máme krosová kola a přestavbu na E kolo. Motor středový Bafang ,baterie na rámu 8,5 Ah .Baterii jsem bral tu s nejnižší kapacitou. Až nám odejdou dám si do toho silnější. Přestavbu už máme asi 5 let. Máme s Járou stejné ,aby v případě ,že by jí baterka asi nevydržela jsme si ji vyměnily .Mě vždy ty energie zbývá více . Dojezd v kopcovitém terénu kolem Žďáru n/S. měla Jára asi 65 km. Baterie jsme si pro jistotu vyměnily .S koly jsme spokojeni.
https://mapy.cz/s...
Slávek + Jára
KlikosKlikosČlen
Přidáno před 4 roky

fun napsal:

@Fun - @Klikos
Jasně, že každý to vidí jinak, takže ty dojezdy jsou silně individuální. Já žádný sportovec nejsem, takže pokukuji po co největší baterce. Ten Bosch je samozřejmě nádhernej a o tom Brose ani nemluvím, to je pohádka, s tím bych si hrál rád. Ale realita je taková, že se budu spíš kochat, než sportovat a na to by bylo téhle super výbavy škoda. Vážně je ten Bafang o tolik méně úsporný? Navíc jsem ho viděl nabízet s 25Ah baterkou a ta mě láká moc.


Známý to teď řešil v Moutfieldu s jejich super nabídkou MTF (asi všichni víme, jak Mountfield funguje - svoje značky, aby nešly porovnat ceny, atd..) - Jsou zde 2 kola - Bafang s cca 24Ah baterkou a srovnával to v prodejně s Bosch motorem a baterii 17Ah (625W). Sami prodejci mu řekli, že kolo má stejný dojezd = nový Bosch má podstatně úspornější provoz = ano rozdíl ceny 15000 Kč. Jenže když to budeš chtít nedej bože nabít v obytňáku, předpokládám, že budeš mít 2 kola (ty / manželka), tak Ti nabíjení sežere okolo 170 Ah. Navíc pokud Ti jde o dlouhé jízdy s velkou dopomocí, tak existuje u spousty kol s Bosch motorem (2020) řešení, že můžeš dokoupit modul a vložit další baterii, pak máš cca 31Ah (1125W) - má to třeba SCOTT ve svých letošních kolech = tohle je dobré pro šplhání v Alpách. Jen je všechno o ceně kola a komponentech!
Z
zafirkaČlen
Přidáno před 4 roky
No možná u tvojeho kola ,když zastavíš přibydou čárky.Když jsem měl vzadu motor tak to dělalo to samé,ale u KTM jak ti ubydou tak můžeš odpočívat jak dlouho chceš,tak už se nevrátí.Ale já se na ekole nevozím ,normálně šlapu,asistenci si zapínám je v nejnutnějších případech,větší kopce,silný protivítr.a.t.d. Proto ten dojezd
H
hymer662Člen
Přidáno před 4 roky
Jiný pohled na ekolo
1. co je podstatené k zamyšlení:
a) věk (aby to někoho neurazilo) , tak fyzická kondice
b) způsob vaší cykloturistiky (nebo způsob používání "klasického" kola)
c) průměrné délka najížděných km při výletě

2. co získám s ekolem
a) delší průměr km nebo konkrétní vzdálenost najetých km ke své kondici neboli zvýšení fyzické dojezdnosti o 1/3 až 1/2 km navíc
b) snížení zátěže na klouby
c) více času, rychlejší dojezd do cíle
d) a co dále... to je otázkou ?

3. co ekolo vyžaduje:
a) 2x-4x větší pořizovací hodnotu
b) vždy budoucí vyšší finance na provoz a údržbu ekola
c) závislost na nabíjení
d) díky pořizovacím nákladům, investice do pojištění
e) více síly s manipulací ekola, pro ženy někdy neřešitelné
f) hlídaní a jištění před krádeží

Výhody trhu:
mnoho informací a zkušeností, ale také přemíra grafů a tabulek. Díky ujasněním si priorit a následně výběru podle dostupných tabulek získáte úsporu financí při koupi. Vlastně budete optimalizovat svůj nákup, jelikož hlavní negativum ekol jsou jejich ceny, resp. rozsah cen, který je i více než 100.000 Kč.

Nevýhody trhu
-prodejci se snaží prodat, co je na prodejně nebo dodávají a v mnoha případech zákazník je odborněji vybaven než prodejce
-lehce vás zmanipulují - to je jejich silná stránka (při koupi kol odjakživa) z obchodu odcházíte s větší útratou a mnohdy i jiným kolem.

Revize
uvažoval jsem o ekolu, navštívil jsem 4 prodejce, kde podle vstupních údajů, k čemu, kde , kolik km, terén atd.... jsem odcházel z nabídkami 60-90 tisíc Kč. Když jsem si to vyhodnotil podle výše uvedných bodů a ve srovnání byly zahrnuty možné výměny v rozmezí 5 let, tak ke svým totožným vstupním údajům a podle mého výběru vyšlo pro mě vhodné ekolo v cenové relaci 35.000 Kč. Upozorním, že se nejedná o výběr pro sportovní ježdění nebo MTB.
Pokus o vtip:
Víte proč cyklista na ekolu má na zádech batoh a při jízdě je pernamentně v záklonu ? ... veze si dalších 30 kg baterií na zádech......

V daném čase koupíte ekolo za danou investici, ale za 5 let je tato technologie zase někde jinde. Kolo je o šlapání a ekolo je pomoci se šlapáním. Pokud má ekolo plnit funke vezu se, tak rozhodně je lepší skutr (je logické, ne že do hor, terénu apod, ale silniční výlety....).
A
Andre2Člen
Přidáno před 4 roky
Osobně velmi pochybuji, že má Bosch o 50% větší dojezd než Bafang, to by musel s těžkým endurem na 2,8" pláštích ujet po lesních cestách na 620Wh baterii nějakých 150km bez vypínání přípomoci, a to mi přijde docela sci-fi.
Info od prodejců brát s velkou rezervou, ti potřebují hlavně prodávat, ne pravdivě informovat.
Scout 2,0TDI momentálně bez bydlíka
Upravil Andre2 dne 29.05.2020 09:20, před 4 roky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner


hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 26
Členové online 2
vaclav 1, Yanek

Celkem členů: 15,959
Nejnovější člen: Radek23
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,699,021 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24432 sekund | Průměrně za: 0.24432 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.32MB/4MB