Ahoj,
Vím že tady těch diskuzí o elektrocentrálách jsou spousty. Rád bych se podělil o pár poznatků s elektrocentrálou z Lídlu.
Toto je již 2 kterou jsem pořídil.
První jsem měl cca rok a hojně jsem ji využíval na kde co kolem hospodářství. Od brusky, vrtačky, kotoučové pily a kompresoru. Doma sem tvrdil že bude jen v karavanu a na nic jiného se používat nebude.
A letos na jaře když jsem opravoval plot, nechal jsem centrálu položenou za kolem traktoru. Najednou telefon, máš oběd na stole. Skočil sem do traktoru vrazil tam zpátečku. Jenom to zapraštělo a centrála byla placatá.
Motor popraskal olej a benzín všude kolem.
V oleji bylo dost kovových šupin. Olej byl černý. Tak sem ten zbytek toho šrotu vzal do dílny.
Centrála měla naběháno tak cca 45 hodin. Ale vypadalo to tak na 500 hodin. Beru že je to čína.
Dost mě překvapila míra opotřebení vnitřních částí centrály. Opotřebené ložiska, kliková hřídel píst i vnitřní spalovací prostor.
Taková míra opotřebení byla způsobena uvolněnými částečkami jak z hliníkových tak z kovových částí motoru.
Na druhou stranu co by člověk chtěl za necelé 4 tis. korun.
S centrálou jsem byl naprosto spokojen tak jsem si ji objednal znovu.
Tentokrát když přišla tak jsem provedl pár úprav. Tím sem se rozloučil se zárukou. S první naprostá spokojenost a věřím že druhá bude dobře sloužit.
První co mě štvalo bylo že najeté motohodiny jsem odhadoval. Sice jsem je psal ale určitě dost nepřesně.
Z Aliexpresu objednáno počítadlo motohodin. Centrálu sem rozdělal a namontoval počítadlo. Cena byla cca 100Kc.
Druhou věc kterou jsem předělal byl výpustný šroub na olej.
Šroub vyroben ze železa jako těsnění použito fíbrové těsnění.
Dovnitř šroubu vlepen neodymový magnet dvousložkovým lepidlem. (TEKUTÝ KOV 25 G BERNER 341564).
Magnet pochytá všechny kovové částečky.
Otěr z hliníku se dá odstranit jen častější výměnou oleje.
Po prvním nalití oleje do centrály běžela 2 hodiny bez zátěže aby si vnitřní části sedly.
Olej vypuštěn. Byl to fakt hnus. Barva oleje černo-stříbrná. Z magnetu sem vypláchl kovové usazeniny.
Další nalití oleje a teď už normálně v žátěži. Ve 4 hodinách znovu olej vyměněn. Už to nebyl takový hnus ale olej byl pořád špinavý a na magnetu kovové částečky. Další výměna v 6 hodinách. Olej dost špinavý ale na magnetu už bylo jen pár kovových částeček. To sem si začal pochybovat jestli tomu čínskému krámu nevěřím noc
.
Další výměna 8 hodinách. Olej lepší a na magnetu už nic nebylo . Výměna v 10 hodinách. Olej už začal vypadat jako olej a ne jako předtím.
Ve 12 hodinách olej vylitý. Byl čistý jako by centrála ani neběžela. Další výměnu udělám až ve 20 hodinách.
Centrála si spokojeně vrčí a věřím tomu že jsem ji životnost prodloužil. A že bude věrně sloužit jak v karavanu tak i kolem hospodářství. Pokud chudera nebude mít nějaký úraz
No a ještě sem dostal pochvalu, že ji máme už víc jak rok tak stále vypadá jako nová