Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/

Použití LiFePO4 naše zkušenosti - výdrž

Poslední aktualizace před 12 dní
FunFunHlavní administrátor
Přidáno před 4 roky
Baterie LiFePO4 už jsou definitivně mezi námi. Napište své zkušenosti, dodavatele, kapacitu, váš způsob použití a šli byste opět do toho?

Dodavatel CWN Pohořelice
Kapacita 120 Ah
Kromě běžných spotřebičů v karavanu jako čerpadlo, světla, ventilátor topení, dobíjení mobilů také měnič 1500W sinus, kávovar Nespresso 4 kávy denně a kulmofén cca 3minuty denně.
Bez soláru, dobíjím při přejíždění.
Zatím jsem ji nevybil.
V létě nejvíc 4 dny na jednom místě
V zimě 3

Jednoznačně nejlepší investice do vybavení auta. S olovem začal měnič pískat po druhé kávě.
W
WronciČlen
Přidáno před 4 roky
Ahojte,
jáá mám z LTW taky dvě baterky 120Ah , dva soláry 2x100W a k tomu Victron regulátor a musím říct , že nyní mám energie dost.
Věřím , že v zimě vydržíme dlouho protože vše je v LED a ta Truma to taky asi určitě nevycucá.
Bližší info můžu dát po silvestru protože to budeme mít první týden na horách s těmito bateriemi.
PepiPepiČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj,měl jsem jednu z prvních LTW-100 Ah ,montáž Pohořelice (naprosto seriozně a v pohodě)po dvou letech klekla,konzultace s LTW,výměna za 120 ,bez problému ,bez doplatku,tu první jsem měl ještě bez kastlíku.Nikdy jsem nebyl připojen na el.a to jezdím hodně i v zimě.(za 6 let 750nocí).Jinak u té první LTW se rozhodily články,asi vývoj,někdo to musel vyzkoušet.S celkovým přístupem zástupců LTW,jsem max. spokojen.I s novou baterií jsem spokojen,je potřeba si zvyknout ,že to jinak ukazuje stav AKU na panelu,jinak se to chová v mrazu atd.,ale jinak max. spokojenost--doporučuji...dobrá investice.(určitě lepší jako EFOI) ahoj pěkné svátky pepa
PetrMPetrMČlen
Přidáno před 4 roky
Už jsem to tu psal, zatím bez zimního provozu. Mám LiFePO 200Ah články Winston, nabíječ Victron 30A, měření Victron BMV 712, kontrolní cellog, váha odhadem 30kg. Jezdíme převážně nadivoko, případně v kempu se nepřipojuji. Přes léto je baterka nevyčerpatelná (nemám solár), ale pro objektivitu nestojíme nikde déle než 3dny, pak se popojede. Při jízdě se dobíjí až cca 25A (podle stavu nabití) Vysledoval jsem, že cca 1hod jízdy dobije +15% kapacity. Poslední výjezd bilance: 3dny stání, spotřeba 60Ah stav baterie podle měření Victron BMV712 70%, užívání: TV, topení, dobíjení všeho možného, rádio 2DIN. Plně nabito cca 13.3V, po třech dnech 13.1V. Zatím jsem velmi spokojený Baterky mám od ledna, někdy v říjnu mám novou generaci balanceru, umí balancovat články na 0,01V. Autor Karel Prokop.
Upravil PetrM dne 13.12.2019 17:28, před 4 roky
PetrM Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Campingworld NeugebauerCampingworld NeugebauerČlen
Přidáno před 4 roky
Naše společnost dodává a montuje již od roku 2016 lithiové baterie LTW, se kterými máme dobrou zkušenost a jsme jejich oficiálním distributorem. Vývoj v tomto segmentu jde neustále dopředu, dnešní baterie o kapacitě 120Ah jsou již ve vodotěsném obalu, který má stejný rozměr jako baterie 80Ah dodávaná z výroby a jejich životnost je odhadována až na 5000 vybíjecích cyklů. U vozů Carthago a Malibu je jednoduše vyměníme za původní a zapojíme do stávající elektrosítě. Orginální nabíječku pouze přenastavíme. Baterie již v sobě obsahují potřebnou elektroniku. Jejich velkou výhodou je nízká váha v poměru k využitelné energii, zákazník sníží váhu vozidla o 10 kg a zvýší množství zásoby elektřiny na dvojnásobek. Tím jsou velmi atraktivní pro majitele vozidel do 3,5 tuny. Baterie jsou však jen jedním, i když velmi důležitým článkem celého elektrosystému obytného vozu, proto je důležité, aby při montáži byl brán zřetel na zvyklosti a potřeby uživatele a servis doporučil i případné další úpravy, jako například solární systémy, boostery, případně vestavěné elektrocentrály.

Hezký zbytek roku a vše nej do toho dalšího přeje
Campingworld Neugebauer s.r.o.
prodej a servis vozidel Carthago & Malibu
tel.: 519 322 120
email: cz@cwn.eu
Campingworld Neugebauer Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
pilinispilinisČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj a kolik stojí ta 120Ah
Já Honza a Gábina a obytné auto Fiat Dukáto 2,3 96Kw
HAF22HAF22Člen
Přidáno před 4 roky
Nemáte někdo tušení jakou ověřenou časovou životnost mají tyto baterie? 5000 cyklů bych vyčerpal za 90 let.
PepiPepiČlen
Přidáno před 4 roky
Ahoj to ti asi nikdo neodpoví,je to na trhu krátce,mám ji zatím 3 roky,takže nelze zatím seriozně odpovědět.Smile
J
Jakub SatekČlen
Přidáno před 4 roky
Máme stejnou zkušenost s bateriemi Solarfam, které prodáváme a používáme i v půjčovně. Baterie mají cylindrické články a integrovanou BMS, včetně teplotní ochrany pro zamezení nabíjení v zimě. Je možné je spojovat paralelně a instalovat v jakékoli poloze. Pod sedadlo Fiat Ducato se vejde 2x100Ah, 150Ah naležato, případně 200Ah ve speciálním provedení určeném přímo pro tuto aplikaci. Baterie mají integrovaný Bluetooth a ukazují aktuální napětí, teplotu, kapacitu, proud vybíjení/nabíjení a počet cyklů.

Na jednom testovacím kousku najeto za 3 sezony přes 100tis km a cca 400 dní. Baterie dobíjíme přes relé z alternátoru vozidla (cca 25A, s AGM baterií to bylo kolem 10A), solárním panelem 175Wp s MPPT regulátorem nastaveným na LiFePO4 a občas originál nabíječem vozidla CBE CB516 nastaveným na OLOVO s nabíjením 14,1V/13,5V.

100Ah ... 13,8kg ... 350×171×206mm ... 16.900,- včetně DPH
150Ah ... 19,8kg ... 350×171×258mm ... 23.900,- včetně DPH
200Ah ... 29,8kg ... 390×232×260mm ... 29.900,- včetně DPH

Přikládám foto 200Ah ve speciálním provedení pod sedadlo Ducata.
Upravil Jakub Satek dne 26.01.2020 20:11, před 4 roky
Jakub Satek Připojili následující obrazek:
img_20200121_161841.jpg 00100lportrait_00100_burst20191111145930492_cover_1.jpg
O
Olda49Člen
Přidáno před 2 roky
Zdravím,

pořídili jsme si starší obytku a máme tam LiFePO4 baterii.
Začal jsem hledat informace o takových bateriích a pročítat příspěvky na fóru.

Není mi jasné pár věcí a tak prosím, zda by se nenašel někdo, kdo by mi na ně  odpověděl a vysvětlil.

1. Tou zásadní je propojení LiFePO4 baterie s Pb baterii sloužící pro startování.
Dočetl jsem se, že právě propojení baterií těchto typů není žádoucí a že to LiFePO4 naopak škodí. Ovšem přece při jízdě za běhu motoru, při napojení obytky na 220 V a nebo při nabíjení solárem se nabíjejí obě baterie současně a tak jsou přece propojeny?

U LiFePO4 baterie je úžasná hračka - možnost sledování jejího stavu (nabíjení, vybíjení, napětí, kapacity a teploty) pomocí Bluetooh přes telefon.

2. Na regulátoru soláru a na baterii jsou rozdílné hodnoty napětí (v desetinách voltů) - je to dáno úbytky napětí ve vodičích?

3. Vypozoroval jsem, že udávaná kapacita LiFePO4 baterie v mobilní aplikaci je pravděpodobně odvozována od velikosti jejího napětí. A myslím si, že tedy údaje o kapacitě jsou pouze informativní.
Např.:
Večer když jdu spát, tak je kapacita 96% a napětí 13,38V a ráno je už pak kapacita 75% a napětí 13,3V. Noční odběr je pouze televize v režimu stand-by. Přitom se ztratí 21% kapacity, což představuje odběr 34,5 Ah.
A aplikace neukazuje žádný vybíjecí proud.
A naopak - ráno, když vysvitne sluníčko a najede solár, během tří hodin vyskočí kapacita na 100% a napětí se zvýší na 13,7 V. Přičemž proud tekoucí do baterie je v rozmezí 0,9 - 1,5 A.

Tak tomu fakt nerozumím.
Neobjasnil by mi to prosím někdo?

děkuji
Olda
K
karlicČlen
Přidáno před 2 roky

Olda49 napsal:

@Olda49 - Zdravím,
2. Na regulátoru soláru a na baterii jsou rozdílné hodnoty napětí (v desetinách voltů) - je to dáno úbytky napětí ve vodičích?

Ano, je to tak

Olda49 napsal:

@Olda49 - Zdravím,
3. Vypozoroval jsem, že udávaná kapacita LiFePO4 baterie v mobilní aplikaci je pravděpodobně odvozována od velikosti jejího napětí. A myslím si, že tedy údaje o kapacitě jsou pouze informativní.
Olda


Ano/Aj - záleží na tom, jaký BMS (elektronika v baterii) je použita.
Pro 100% monitoring akumulátoru je zapotřebí třeba toto: https://www.victr...-712-smart

Olda49 napsal:

@Olda49 - Zdravím,
1. Tou zásadní je propojení LiFePO4 baterie s Pb baterii sloužící pro startování.
Dočetl jsem se, že právě propojení baterií těchto typů není žádoucí a že to LiFePO4 naopak škodí. Ovšem přece při jízdě za běhu motoru, při napojení obytky na 220 V a nebo při nabíjení solárem se nabíjejí obě baterie současně a tak jsou přece propojeny?
Olda

Záleží jak to máš konkrétně nainstalované. Standardně se při použití LiFepo4 nikdy baterie nepropojují, ani za jízdy ani na místě. Dobíjení je zajištěno přes DC-DC neboli Booster, na kterém se přesně nastaví potřebné parametry pro nabíjení LiFepo4 za jízdy. V energobloku se nastaví přítomnost boosteru a tím se zajistí, že se už nikdy tyto dvě baterie nepropojí natvrdo pomocí relé v energobloku. Z 230V je z nabíječky nabíjena vestavbová baterka a startovačka se nabíjí jen sporadicky malým proudem přes energoblok. Pokud máš originál nabíječku, tak je vhodné mít na ni nastaveno GEL nebo Lifepo4. Já jsem např. na nabíječce měl možnost LiFepo4, ale moje nabíječka dává na LiFepo4 14,6V, což byl nesmysl, takže i když mám LiFepo4 možnost nastavení, tak mám nabíječku přepnutou na GEL 14,2V. Potom se vestavbovka (LiFepo4) nabíjí na šetrné napětí 14,2V, které zásadně prodlouží životnost baterie. Zároveň to má i negativum pro startovačku, protože té bude to původní vyšší napětí trošku chybět a nikdy se nenabije na 100% z 230V nabíječky.
Solár nabíjí pouze vestavbovku a je vhodné mít na něm nastaveno napětí pro LiFepo4, já mám konkrétně 14,2V.
K
krabicaČlen
Přidáno před 2 roky
Ahoj, mám trochu starosti s LiFePO4 akumulátorem Liontron, jeden článek má při nabití o dost vyšší napětí než ostatní, při vybíjení se to srovná, ale co s tím? Mám to nějak řešit, aby nedošlo k poškození baterie? Nabíjí se buď z energobloku NE350, nebo boostrem 30A.
krabica Připojili následující obrazek:
img_8781.jpeg img_8877.jpeg img_8460_1.jpeg img_8692.jpeg
K
karlicČlen
Přidáno před 2 roky
Ahoj,
mám obavy, že se to "samo" nikdy nesrovná. Jak vidíš BMS bezpečnostně zastavilo nabíjení při překročení bezpečné 3,65V meze nabíjení jednoho z článků na 3,709 Voltech. Toto má za důsledek, že je celá baterie nabita pouze na 14V místo standardního maxima u této baterie 14,6V.
Domnívám se, že jediné řešení bude koupit aktivní balancer třeba tento "Whole Group Balancer 4S 5A Active Balancer Lifepo4" https://www.aliexpress.com/item/40011...01818.html 3-4S Lipo lifepo4 a připojit ho k článkům. Připojení není žádná věda, je to pouze 5 drátků k článkům.

Řešil jsem úplně stejný problém u své dělané baterie a pouze aktivní balancer funguje a články sedí v tisicinách voltu.
Pravděpodobně je LionTron v 5ti leté záruce, tak bych řešil zárukou.
Upravil karlic dne 19.10.2022 12:46, před 2 roky
K
kamilioČlen
Přidáno před 2 roky
Ja som mal podobny problem s Ultimatron LiFePo4 baterkou. Nova baterka mala rozdiel cez 200mV.

Problem s factory nastavenim BMS co som mal bol, ze BMS vykonava balancing len pocas nabijania. Teda ak detekuje ze do baterky ide prud. A naviac pod cca 0.4A to nemeria, vsetko co je pod ukazuje ako 0 a teda nebalancuje. Balancovat zacne nabijat az ku koncu nabijania ked prekroci clanok 3.4V a ak sa nabija silnou nabijackou, velmi rychlo potom ten nevybalancovany clanok dosiahne hranicu 3.6/3.7V ked to BMS odpoji. A teda prestane nabijat a aj balancovat.

Na vybalancovanie je potrebne odobrat z baterky z toho najsilnejsieho clanku nejake "Ah". Da sa to silnym balancerom za kratky cas, ale dokazu to aj BMS so slabym balancnym prudom, len to chce nasobne dlhsi cas..

V baterke mam JBD (Jaibada) BMS, v nej som vypol "Charge balance". To sposobilo, ze BMS mi prestala balancovat "pocas nabijania", ale balancuje az ked nabijanie skonci, ked ukazuje ten nulovy prud do baterky.
LiFePo4 nabijacky su bezne nastavene na Float 2h, takze tieto 2h mi udrziava 14.2V co mam aktualne nastavene a baterka ma vpohode cas cca tych 2h na vyrovnanie rozdielu. Po dennom cykle jej to trva ale ovela menej.
Pri novej baterke co som spominal a rozdiele 200mV mi to po vypnuti "charge balance" trvalo 10 hodin, kym sa to uvodne zrovnalo pod nastavenych 15mV. Da sa to spravit bud jednorazovo, cez noc, alebo by myslim to slo aj ponechat na tych 2h float a po tyzdni pravidelneho denneho dobijania solarom by to mohlo byt tiez vyrovnane.

Idealne by bolo mat balancing aj pocas nabijania, aj po, ale to mi nastavit nejde. A nie na vsetkych BMS ide ten "charge balance" vypnut.

Az neskor ked som to mal poriesene som potom nasiel aj toto youtube video, kde je o tom viac:
https://www.youtu...I-8MxSgHOA
K
karlicČlen
Přidáno před 2 roky

kamilio napsal:

@kamilio -
V baterke mam JBD (Jaibada) BMS, v nej som vypol "Charge balance".


Jo to je také dobrý nápad Like. Ale jak se dostat do menu? Znáš heslo? Nebo je menu bez hesla?
Zde jsou pomůcky https://overkillsolar.com/support-dow...downloads/, jak resnout heslo a dostat se tam, pokud heslo nevíš, návod pro nastavení BMS apod. Je to už taková "vyšší dívčí", tak opatrně.

Nicméně pokud by to byla moje baterie, tak bych ten aktivní balancer koupil a natrvalo ho tam přidal, protože balancer v baterii umí balancovat pouze nizoučkým proudem 35mA, ale ten aktivní balancer proudem 5000mA. Dále je to jen připojení 5ti drátků a hotovo.
K
kamilioČlen
Přidáno před 2 roky
Cez Ultimatron apku dodavanu k mojej baterke to neslo, nasiel som na nete xiaoxiang.apk z jiabaida.com stranky a tam to nastavit islo. To je ta z youtube videa. Pouzivam uz len ju. Bohuzial linka z ktorej som to stiahol uz nejde, neviem kde by to slo teraz stiahnut a neviem najst kde som si ju odlozil. V google obchode tato vylepsena, s moznostou nastavovania, nebola. Ak nieco najdem, dam vediet.
Default heslo pre JBD je “123456”, fungovalo mi. Samozrejme som si ho hned zmenil, nech mi nejaky dobrak nepomeni parametre baterky ked budem v kempe!
Inac co pozeram, Liontron asi tiez pouziva JBD bms, cize vyssie popisane by malo byt mozne.
S vypnutym "charge balance" mi to funguje pekne uz druhy rok, zatial v mojom pripade nemam teda dovod uvazovat nad rozoberanim a dodavanim aktivneho balancera. JBD ma balancer okolo 50-70 mA, ale takto to zatial staci udrzovat.
K
kamilioČlen
Přidáno před 1 rok
Teraz pozeram ze v linke co si dal ta xiaoxiang apka je, mam tiez tu verziu 3.1.1026. Dik za link.
K
krabicaČlen
Přidáno před 1 rok
Dík, apka funguje, jenže neznám heslo, výchozí to není a resetovat ho kvůli záruce nechci...
K
krabicaČlen
Přidáno před 1 rok
Udělal jsem v autě na 12V takový odběr, aby byl jen o málo menší, než je nabíjecí proud a uvidím, jak to dopadne…
K
karlicČlen
Přidáno před 1 rok

krabica napsal:

@krabica - Udělal jsem v autě na 12V takový odběr, aby byl jen o málo menší, než je nabíjecí proud a uvidím, jak to dopadne…

Vsadil bych se, že to nedopadne Sad Já udělal hodně pokusů a pokud je jeden článek časem "jiný" , tak nepomůže nic jiného než balancovat a to pořád a aktivně. Na tom balanceru co jsem ti poslal je možnost použít vypínač a balancer vypínat. Pokud jsem ho vypnul, tak po týdnu rozhozeno na setiny a po delší době dokonce na desetinu V. Po zapnutí do druhého dne pouze 1 tisícina V a tak to drží stále.
U tvé baterie LionTron je navíc další problém, který jsem si uvědomil až teď, že to není poskládané ze 4 prismatických článků, ale z bambilionu cylindrických článků, kde se pravděpodobnost problému zvyšuje s počtem článků.

Jediné co by si "zadarmo" mohl zkusit je vytáhnout baterku z auta, odmontovat celé BMS a rozpojit všechny články, které jsou spojené v sérii u prismatických článků a ve tvém případě u cylindrických článku serio/paralelně.
Poté všechny články spojit paralelně to je všechny + (plusy) spojit jednou propojkou a všechny - (minusy) spojit druhou propojkou a nechat 2 dny "odstát". Pokud by si měl speciální nabíječku, zdůrazňuji speciální, nesmí to být standardní nabíječka na LiFepo do auta, musí být na napětí jednoho článku, tak ještě klidně nabít na 3,6V
Po této proceduře bude pravděpodobně na nějaký čas, tipuju 10 cyklů vše v pořádku a pak se ti to zase na 100% rozhodí.

Největší "rozhazovač a zabíječ" článku je odběr obrovských proudů, typicky měnič a používání 2kW rychlovarných konvic a kávovarů. Články podle technických údajů mají velmi vysoké proudy ustát a opravdu ustojí, ale za cenu změny vlastnosti jednotlivých 4 článků a tím rozbalancování a trvalé změny kapacity jednotlivých článků.

Pokud LiFepo4 baterii LionTron máš v 5ti leté záruce, kterou dává standardně výrobce LionTron, (někteří prodejci se této prodloužené záruce chtějí vyhnout) tak doporučuji reklamovat. Pokud vyreklamuješ, držím palce, tak dej vědět, jaký byl přístup prodejce a jak si dopadl a co měnili nebo dodělávali. Není mi vůbec jasné, kdo by chtěl trávit šílený čas a hledat, který z těch bambilionu cylindrických článků je vadný a chtěl ho měnit. Moc by mě zajímalo, jestli má význam koupit hotový drahý produkt s prodlouženou zárukou nebo je to pouze obchodní slib, ale v praxi to je jinak. Pokud by tě chtěl někdo od reklamace vyšoupnout s tím, že na kapacitu je pouze 6 měsíců záruka, tak na to nepřistupuj, reklamuj, že nelze nabít baterii na maximální napětí dané technickými parametry, kapacita že je oprávněně nižší.

Něco z toho co píšu naznačuje i přiložené video, kde pokud správně chápu LionTron zkrachoval, nechce plnit své závazky se zárukou a nový možný majitel nechce převzít zodpovědnost za velmi nekvalitní výrobek LionTron z Číny, kde korodují kontakty a odcházejí jednotlivé cylindrické články. Psal jsem a nejen já, že s cylinrickými články budou obrovské problémy po nějakém čase a je to tu. Držím palce s reklamací!
Lithiová lithiová baterie Liontron LiFePO4, prodej Liontron Švýcarsko
Ukončujeme distribuci baterií Liontron.

Upravil karlic dne 20.10.2022 09:33, před 1 rok
karlic Připojili následující obrazek:
liontronbms.jpg cylindrick.jpg
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Mediální partner

odak.cz

hykro.cz
Přihlášení
Ještě nejste členem? Klikněte zde a zaregistrujte se.
Zapomenuté heslo?
Uživatelé online
Hosté online 10
Členové online 0

Celkem členů: 15,958
Nejnovější člen: LiboraPetraKonečný
TOPlist

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,674,215 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.32429 sekund | Průměrně za: 0.32429 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.38MB/4MB