Lada a AlenaČlen Přidáno
před 14 letVzhledem k tomu, že se již začali množit nabídky na silvestrovské výjezdy a každá nabídka je velmi lákavá....zvláště po našich příjemných , letních zkušenostech....položil jsem si otázku, jestli budu velký blázen, když takovou cestu budu absolvovat s karavanem. Vždy jsem jezdil jen v létě a tak mě zajímají zkušenosti ostatních. Jízda s karavanem ve sněhu je přeci jen trochu adrenalinová.
Takže chlapi pište a moc mě neděste!d!y:z!fst)
Láďa + Alena + vnučka Nikola , Karolínka,Viktorka
mbČlen Přidáno
před 14 letAhoj, máš pravdu, je to adrenalin ! I když raději ve volnu jezdím obytňákem, velice často jezdím sice ne s karavanem, ale s plaťákem na přepravu aut ( 2,500 kg) a je to hlavně ve sněhu zážitek - a na ledu- to je ...
Ale vúbec bych se nebál, je to opradu zážitek:z
V zimě jezdíme třetí rok a zatí v pohodě, možná záleží co máš za tahouna.
Ahoj Tom
Lada a AlenaČlen Přidáno
před 14 letTak to určitě, taham Golfem a poměr vah je na hraně.
Láďa + Alena + vnučka Nikola , Karolínka,Viktorka
FunHlavní administrátor Přidáno
před 14 letAhoj, je to v zásadě stejné, jako bez karavanu. Chce to perfektní zimní obutí, řetězy v kufru a vyrazit si to vyzkoušet na vlastní kůži.
Fun
Lada a AlenaČlen Přidáno
před 14 letTa představa že v pulce víkendu příjde kalamita a já odjedu na jaře, nic moc.!sn
Láďa + Alena + vnučka Nikola , Karolínka,Viktorka
MikesČlen Přidáno
před 14 letTen pocit jsem měl před prvním zimním výjezdem také , ale nyní už se těším na letošní výjezdy . Je to prostě super . Jízda jak píše Fun , když máš dobré gumy a řetězy je v pohodě .
Lukas Hanka a detiČlen Přidáno
před 14 letAhoj Laďo a Alenko, taky jsme v zimě ještě nejezdili a já mám z toho celkem strach ( no Lukáš by jezdil bez přestávky!)),ale já pořád chci zazimovat),ale myslím až bude malá trochu starší začneme i v zimě!d:), nabídky na Silvestrovské výjezdy jsou taky super!).Mějte se pěkně a pak písněte zkušenosti:_ Hanka
Upravil Lukas Hanka a deti dne 31.10.2009 22:25,
před 14 letBrigetkaČlen Přidáno
před 14 letMohu se zeptat. Stejně jako Láďa i já chci letos vyrazit do zimy poprvé. Je nutné rovněž zimní obutí na přívěs?
Lada a AlenaČlen Přidáno
před 14 letAhoj všichni, já se domnívám že zimní gumy na karavan smysl maj, pořád je to další náprava .B)Ale nvim jestli je někdo používá:x
Láďa + Alena + vnučka Nikola , Karolínka,Viktorka
Upravil Lada a Alena dne 01.11.2009 00:12,
před 14 letFunHlavní administrátor Přidáno
před 14 letUrčitě mají smysl. Dokonce někdo používá i řetězy. Při sjezdu z prudkého kopce hrozí, že se na přívěsu zablokují kola a karavan vás smykem "předjede".
Ale nechci strašit. Já mám na karavanu pneu, označené M+S (bláto a sníh) a vyzkoušel jsem je při jízdě z Ochozu. Tehdy byl na silnici čerstvě napadaný sníh, který byl velmi kluzký. Jízda z kopce proběhla naprosto bez problémů. Řetězy byly na hnané nápravě auta, na letních pneumatikách.
Fun
Lada a AlenaČlen Přidáno
před 14 letCitovat
Lukas Hanka a deti napsal:
Ahoj Laďo a Alenko, taky jsme v zimě ještě nejezdili a já mám z toho celkem strach ( no Lukáš by jezdil bez přestávky!)),ale já pořád chci zazimovat),ale myslím až bude malá trochu starší začneme i v zimě!d:), nabídky na Silvestrovské výjezdy jsou taky super!).Mějte se pěkně a pak písněte zkušenosti:_ Hanka
Ahoj Haní...no, já jsem taky celkem po..ra !k :). Jednou jsme si to už vyzkoušeli v Itálii, kdy nám nečekaně klesly stupínky pod bod mrazu a v horách na letních gumách nic moc zážitek :v. Ale když ty silvestrovské nabídky jsou fakt hodně lákavé. Tak uvidíme, jestli zvítězí dobrá parta, nebo strach , ale myslím, že to první a ti naši chlapi se s tím poperou bez ztráty X :^!y.
Takže vás všechny zdravíme a těšíme se zase v nové sezoně, Alena
Láďa + Alena + vnučka Nikola , Karolínka,Viktorka
Na karavanu mám letní pneumatiky a zatím bez problému.
Ahoj Tom
harleyČlen Přidáno
před 14 letTaky řeším jestli na přívěs dát zimní pneu.:x
MikesČlen Přidáno
před 14 letJá mám letní a v pohodě , ale až budu měnit určitě dám zimní.
PecaČlen Přidáno
před 14 letTak jo, napíšu svou zkušenost. ( bude to dlouhý, ale stojí to za to ) Kvůli tahání karavanu v zimě jsem si koupil v roce 2007 Mitsubishi Pajero 3.2 DiD Dakar. Musím říct, že auto je to opravdu skvělé a strašně moc vydrží, spadlo mi ze sjezdovky a mělo jen ohlé dveře a sraženou gumu z patky o tom, ale psát nechci. Tahal jsem karavan WILK 490 KM s celkovou hmotností 1600 kg pro ČR sníženo tuším na 1400. V této setavě jsem se vracel z Maďarska se svým kamrádem z pánské jízdy, a protože v rádiu hlásili kalamitu na vysočině, rozhodli jsme se vyzkoušet jízdu na sněhu. Pajero mělo univerzální gumy, více silnice méně terén, nepamatuji si označení, ale vím, že byly i na sníh, fungovali na horách parádně, vlek byl na letních. Přijeli jsme na vysočinu na uježděnou vrstvu sněhu a vše bylo OK, doslova jsem si chrochtal jak to krásně všechno maká, kola si ani nehrábli, prostě paráda. Pak to přišlo, kolona aut, která se nehýbala, kamarád vyrazil po svých, aby zjistil situaci v předu, po chvíli na mě zamával a já vyrazil s 12 metrovou soupravou vpřed aniž bych věděl co dělám. Kamarád mi vysvtělil, že pod kopcem stojí kamion a přes navátý sníh nemůže projet, ale s našim autem to prý projedem i s karavanem. Najel jsem do sněhu, šlápnul na plyn a skutečně, v autě něco zablikalo a auto vyrazilo v před. Kopec jsme vyjeli jako by nic, v mžiku jsme byli v horní části kopce, kde byly po obou stranách jen pole a silnice lemovaná stromy. Všechno se událo strašně rychle, teda asi to trvalo celé dlouho, ale sled událostí byl fakt rychlej, následně popíšu děj, ale upozorňuji, že v autě padali jen neslušná slova, která vytečkuju. Foukal celkem slušnej vítr což jsme zjístili až nahoře kde byl nekrytý prostor. Spolujezdec a kamarád v jedné osobě mě z ničeho nic vyrušil hlasitým pokynem " v..e dej plyn, v..e dej plyn, plyn, plyn, plyn " dřív než jsem začal zjišťovat co se děje, jsem přidal plyn a pak už jsem jen viděl v pravém zrcátku jak karavan cca v 40 km rychlosti zadní částí padá do příkopa a ja olizuji sloupky. Po přidání plynu se karavan srovnal, tak jsem ubral a ten šmejd začal znova sjíždět zadní části do příkopu následovala opakovaná akcelerace nyní už s pedálem na podlaze, protože karavan byl už hodně zalomený. Kamarád byl jak zaseklé rádio a křičel pořád to samé " s.r tam plyn, s.r tam plyn nebo je v p..i" toto mi násladně opakoval celou dobu. Vždy když se kravan srovnal a já ubral začal karavan znovu padat do příkopu. Problém nastal při cca 4 akceleraci, protože tím, že jsem pořád zrychloval měl jsem na tachometru už 80. Při další akceleraci se karavan utrhl do smyku, ale na druhou stranu a nyní mi porpvé začal pracovat stabilizační systém vozidla, protože kolos mi natočil celé auto směr pravý příkop mezi stromy " teď už jsme na sebe řvali s kamarádem oba, on stále své s.r tam plyn a pořád dokola, já jsem křičel je to v p..i tohle už nedám, je to v p..i tohle už nedám " v tom se auto i karavan na chvíli srovnali a mi už jeli něco kolem 100 ( to už si fakt nepamatuji ), myslel jsem si, že už jsme z toho venku, ale nebyli! Karavan se nyní utrhl na druhou stanu a auto mi ve sjezdu z kopce nasměroval do protisměru proti v kopci stojícímu autobusu. To už mi bušili i spánky, potil jsem se až na p....i a kdybych mohl tak se v tu chvíli odpařím. Podvědomě jsem jen došlápnul plyn k podlaze a strhl volant, autobus jsme minuli a začali sjíždět do lesa a až tam se teprve podařilo soupravu dostat pod kontrolu. V tu chvíli mi jen kamarád ( velký fanda a prodejce BMW ) řekl ty v..e tohle by jsi s X5 nedal ani h...o. Následně bylo cca 15 km tichá hodinka, nikdo ani nepípnul. Zastavili jsme na pumpě, jako nekuřáci koupili krabičku cigár a u stojanu si zapálili. Pomalu si začali uvědomovat co se stalo, obcházeli auto a karavan. Jediná větší škoda byla vytržený kryt zadní rezervy od kličky podpěrného kolečka karavanu, tak moc byl karavan ohnutý ve smyku ( do dnes to naprosto nechápu ). Celou situaci jsem takto zvládl jen díky dobře vybavenému vozu a skvělému navigátorovi, který mi s odstupem času přiznal, že stejně křičel to co křičel, protože byl v naprosté křeči, ale vyšlo to! Kdybych věděl hned při prvním sjíždění karavanu co bude následovat, nechal bych ho hupsnout do příkopu hned na začátku! Zážitek je to na celý život a já i kamarád to dnes již rádi při dlouhých zimních večerech vyprávíme. Já už s karavanem na sněhu nikdy nepojedu, protože se už opravdu bojím, ale jinak jsem s karavanem na sněhu najezdil spoustu kilometrů a vždy v pohodě. Po tomto zážitku jsem s karavanem jezdil ještě nějaký čas na sněhu, ale už na zimních pneu, což je opravdu velký rozdíl. Až vám bude někdo říkat, že na karavan jsou zimáky zbytečný, tak je to jen hlupák, který na sněhu s karavanem nikdy nejezdil. Další rozdíl je ještě to jestli máte karavan na dvou osách nebo na jedný, víc gum větší styčná plocha a větší stabilita.
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
Upravil Peca dne 01.11.2009 23:02,
před 14 letDeda LebedaČlen Přidáno
před 14 letPeco, nemám tě rád !!! Tak jsi mě vyblbnul, že už jsem zimáky objednal :t
Vlada JanaČlen Přidáno
před 14 letAhojda všem, vše je jasné, při brždění auta začne vlek tlačením do auta aktivovat sviji brzdu, pokud vlek zpomaluje úměrně brzdícímu tažnému vozu je tlak na kouli malý, jinak dojde k tlaku / síle/ která vykloní vlek do boku. ZPOMALENÍ vleku zajistí tření pláště vleku s vozovkou. Letní plášť nebo zimní s malým vzorkem 4mm. na vleku je to samé jako mít toto obutí na autě a jet v zimě na hory. V
1jgs - MilanČlen Přidáno
před 14 letJezdíme v zimě výrazně méně. zatím na letních gumách. Jak to tady čtu, tak to asi letos vyměním. Přece jen jde o jistotu.
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!