Ach ne! Kde je JavaScript?
Váš webový prohlížeč nemá povolen JavaScript nebo nepodporuje JavaScript. Pro správné zobrazení tohoto webu nebo pro upgrade na webový prohlížeč, který podporuje JavaScript, povolte JavaScript ve webovém prohlížeči.
Zpet
Fotogalerie

První Výlet do Polska k moři 2016

Autor: DaweTDS
200 fotek, 5380 zhlédnutí, vytvořeno: 2016-09-05 10:41:14

Jednalo se o naši první VELKOU cestu s karavanem a vůbec první cestu do Polska k moři.Čekalo nás přes 1300km.
Odjezd v sobotu ze Šumperka a po dálnici směr Ostrava až do Gliwic. Parkování u Lidlu a malá procházka k dřevěnému vysílači a také na místo,kde vypukla 2 světová válka. Je to pěkně vysoká stavba. Po řízkové přestávce jsme kopli do vrtule a mířili do nějakého kempu na noc. V prvním plánu byl kemp Resort Piaczecno,ale nabrali jsme zkluz a tak jsme přenocovali o něco blíže v kempu Camping 140 Suchedniow. Je to klidne a rodinej kemp. Po snídani jsme teda vyrazili směr na Radom , Lublin až do koncentračního táboru Sobibor. Byl to jediný KC kde se pokusilo utéct všech 600 věznů. Je o tom i pěkný film "Útěk ze Sobiboru". Je to už kousek od Ukrajiny a cesty nic moc. Po prohlídce a zapálení svíčky jsme se vydali na hlavní cestu a hned za ní je příjemné odpočívadlo... tam padly poslední řízky :-) Potom pokračovala cesta na sever až na Benzinovou stanici Orlen na Szumowu. V 16.2.2016 tam měl táta smrtelnou nehodu a tak jsme mu tam zapálili svíčku a vyměnili kytku.. ta původní tam byla už přes 2 roky. Začalo pršet a tak jsme vyrazili přes Mazury až do kempu V Hitlerově vlčím doupěti. Ráno stále pršelo a nikomu se nechtělo chodit po bunkrech a tak jsem šel sám a nelituji.. To místo má svoje kouzlo. Po prohlídce už nás čekalo konečně moře. Přes Olsztyn, Gdansk až do Chlapowa.. Měl jsem tip na kemp Alexa ,ale "vábič" nás natáhl do kempu Lazurowe a naše cesta byla u konce.
Po ubytování jsem šel spát. Následující dny jsme trávili bud u moře (počasí se hned další dny udobřilo) a nebo po výletech. Hezké byly písečné duny na Lebě ,výhled z majáku Stilo. Okolní les je naprosto úchvatnej.Trošku jsme zabloudily a tak místo 10ti minutové cesty jsme šli skoro hodinku,ale zato nasbírali plnou čepici hříbků a tak byla večer v kempu smažínka. Nasledovala pozdně odpolední cesta na Hel.Právě probíhala nějaká rekonstrukce z 2. světové války. a ulicemi se proháněli Jeepy a dokonce i tank. To vše v dobových oblecích a uniformách. Docela hustá podívaná. Potom rychle na molo a vyfotit západ slunce. Potom frr do kempu na hříbkovou baštu. Následující den opět projíždka na šlapacích autíčkách a holky po obchůdkách,poslední koupání v moři a balení. Domů nás čekalo 670km. Původně jsem myslel, že to dojedu,ale kolem 2 ráno jsem cítil lehčí únavu a tak jsem našel větší benzinku a hurá na kutě.Ráno proběhla káva, záchod a rozhovor s polákem,který se vyptával odkud jsme a tak. Nakonec jsme zjistily, že asi 50km od mého bydliště má rodinu a jezdí tam :-D jak je ten svět malej. Potom už pohodičkovou cestou směrem k našim hranicím. Ještě před hranicema v polské Biedrunce jsme koupili mražené zapiekanky a vepřová kolena (mají je fakt vynikající). Už jsem se těšil na náš jazyk (šišlání už bylo dost ) Na Kocandě u Písařova jsme se ještě zastavili na oběd a kdo neseděl vedle nás...poláci :-)
Celkem jsme ujeli s naším stařičkým karavanem Astra 380 lux 2450km a spotřebu s BMW 530d jsem měl 9,5l/100.
Myslím, že je jasné kam pojedeme na dovolenou příští rok :-)
Jen pro upřesnění, je část fotek focená telefonem a část foťákem... uspořádání proto neodpovídá ujeté cestě,ale u části fotografií jsou popisky a tak jde poznat kde to je. GPS ještě doplním.