Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jak zprovoznit lednici: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jak zprovoznit lednici

Poslední aktualizace před 9 let
MrFreeze85MrFreeze85Člen
Přidáno před 12 let
Ahoj, máme v karavanu lednici Electrolux RM 200 a nedaří se mi ji zapnout ani na 220v ani na plyn. Je to náš první karavan a nemáme k němu žádné papíry a návody. Jedním kolečkem nalevo se asi nastavuje síla chlazení, druhým napravo vedle piezo zapalovače (ten cvaká ale nehází jiskru) by se měl snad zastavovat plyn do lednice? Poradíte? Děkuji
Vectra B Caravan 74kW 205Nm + Oase 575 1000/1300kg
MrFreeze85 Připojili následující obrazek:
lednice-ttek.jpg Obrázek nebyl nalezen
Tomas007Tomas007Člen
Přidáno před 12 let
Kolečko vpravo je na sílu chlazení na plyn, vlevo na elektriku.
Zkus jí zapnout na 220V a kolečkem vlevo nastavit na max. Musíš počkat delší dobu. U naší necelou hodinu. Pak uvidíš, jestli chladí.
Jako první je studená deska v mrazáku.
Doufám, že nekecám, ale on mne případně někdo opraví.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
nejprve zkus zelený vypinač (musí svítit) pak dej jeden teploměr do mrazáku a druhý na linku - rozdíl min 25°C jinak je něco špatně. Pokud piezo nehází může být v řiti piezák (stává se to) ale než investovat do RM 200 (prehistorická lednice) zjisti je-li náplň vůbec funkční. pokud ne připrav se na koupi nové. To znamená zprovoznit na 220V (je-li funkční spirála)
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 12 let
Taky můžeš zkusit vymontovat a obrátit .. Někdy to na sezonu i víc pomůže .. Ovšem nejistota , že Vám vyplivne zrovna o dovolené tu je ... Stalo se mi to a kupoval jsem v Zadaru malou na 220 ..)))
MrFreeze85MrFreeze85Člen
Přidáno před 12 let
Tak na plyn jsem ji nechal "zapnutou" den a půl a nic. Rozdíl teplot cca 5°C, ale asi to bude tím piezem. Přepínače nemám podsvětlené, tak nepoznám jestli tam je napájení. Jedině to proměřit. Dá se to piezo opravit nebo vyměnit za nějaké novější z dnešních sporáků? V červenci chceme jet do Chorvatska a bez ledničky je to naprd. Na 12V je to natáhnuté z mlhovky, ta ve světle úplně chybí, když ji dodělám tak budu muset zrušit napájení ledničky, jinak by mi za jízdy pořád svítila.
Vectra B Caravan 74kW 205Nm + Oase 575 1000/1300kg
ridermartinridermartinČlen
Přidáno před 12 let
Ahoj, asi budeš mít stejný problém jako já- ucpaný termosifon. Nejprve zjisti, zda ti jdou spirály 230V,12V,nebo plyn. Na vyzkoušení ti stačí, aby ti fungovala spirála na 230V nebo plynový hořák. Na plyn musíš v lednici v malém okýnku vidět hořet plamen. U horní venkovní mřížky po zapnutí lednice ( cca 2hodiny prodleva), zjistíš zda ti spirála funguje tak, že z ní bude " dýchat" teplý vzduch. Já jsem lednici několikrát otáčel "pana orel" jak zde radí zkušenější. Ještě jsem přidal izolaci na komínek, aby zde nebyly úniky tepla a přidal ventilátor. Výsledek je že mi chladí 20-25 stupňů pod okolní teplotu. Ještě je tu otázka jak dlouho to pojede.Snad budu mít štěstí. Nová je klidně 20 tisíc, a tak se bráním zuby nechty. Ale máš pravdu že dovča bez lednice je naprd. Tak ať se podaří, kdybys něco potřeboval, tak klidně napiš.S lednicí jsem si teď hrál dost dlouho :-)
Toyota Corolla 1,4 16V + Chateau Lacar 330, Bombard 310 S,Tohatsu 5HP, Martin 26, Katka 23, a pes Max 2 roky
gutinogutinoNováček
Přidáno před 12 let
Dakedy som mal nieco podobne - 30rocny Elektrolux. Zoznamovanie trvalo asi mesiac skrze podobne trampoty, a to som uz bol pripraveny na to najhorsie (=kupa novej). Skusal som a googlil vsetko mozne i nemozne a ono hacik bol v tom ze ta masina bola mimoriadne citliva na akykolvek naklon. Pre fungovanie potrebovala absolutnu rovinu- a vtedy zacala doslova mrazit na kamen!!! A tak do vybavy mojho karavanu pribudla vodovaha a spaliky pod kolesa :)
MrFreeze85MrFreeze85Člen
Přidáno před 12 let
Je pravda, že mám karavan trochu zakloněný. Mám ho na špalcích bez kol a je trochu nahnutý. Zítra to zkusím srovnat, ale nechladí to ani na jednu ze třech možností. Neplatí ta vodováha jen na plyn?
Vectra B Caravan 74kW 205Nm + Oase 575 1000/1300kg
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 12 let
Chladicí absobční aparatura nemá kompresor a pohyb médií v aparatuře (chudá čpavková voda, bohatá čpavková voda, čpavek, vodík) se pohybují tak, jak se pohybuje voda v etážovém ústředním topení a tudíž musí být vždy vyrovnaná do vodováhy (povolena určitá diference v hodnotě +- 3 úhlové stupně). Dále není co řešit. Čáo, Pepa, chladírenský mechanik na odpočinku.
Jana a Petr VJana a Petr VČlen
Přidáno před 12 let
Řekl bych že to bude kus od kusu. Mám momentálně karavan zakloněn dozadu , zadní hrana je cca o 20 cm níže než přední, lednice je nad pravým kolem. Nedalo mi to a zapnul jsem ji. Za asi 3 hodiny bylo na mrazáku -15. venku 18. takže ten náklon nějak nevadí???
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
Náklon vadí = ale jak kterej a záleží i v jakým v jakým úhlu (předozadní, boční).
Proto je plošně výrobcem předepsaná rovina.
MrFreeze85MrFreeze85Člen
Přidáno před 12 let
Srovnal jsem karavan skoro do roviny, oj byla o cca 6 cm výše než zadek. Na 230 mi najela lednička hned, ani ne do 15 minut byla vidět v mrazáčku jinovatka na spirále. Jen ten výkon mi přijde slabý. Asi po dvou a půl hodinách bylo v mrazáku asi 2°C a v lednici kolem 12°C. Kolečko regulace má polohu 0 nacvaknutou a měl jsem to opačným směrem na maximum, stupnice do 7. Mám čekat na větší vymražení ještě déle?
Vectra B Caravan 74kW 205Nm + Oase 575 1000/1300kg
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
Ne. Na plnej výkon v 20°C by měla do hodiny najet (max dvě hodiny) ale to už je opravdu namražená. Pokud to nedá na PB (ani na 220V) je patrně přicpanej termosifon a lednička je v kómatu.
MrFreeze85MrFreeze85Člen
Přidáno před 12 let
tak na plyn se nerozjela, ale myslím že na vině bude to piezo zapalování. Zkusím sehnat jiné, jestli to pak pojede. Ten termosifon se dá nějak pročistit?

Automatické sloučení 03.06.2012 18:09:
Mám zase dva dny zkoušení za sebou. Na ten plyn nic, ani po třech hodinách nechladí. Zajímavé je to ale s elektrikou, na tu mám v mražáku -7°C ale v lednici asi +15°C. Může být špatný jen výměník tepla v lednici?
Vectra B Caravan 74kW 205Nm + Oase 575 1000/1300kg
Upravil MrFreeze85 dne 03.06.2012 18:09, před 12 let
LukasLukasČlen
Přidáno před 12 let
Nemám tušení, co to přesně je, ten termosifon, ale náš chlaďař mi říkal, že prej tyhle čpavkový absorpční agregáty se nedaj opravovat, resp. pětovně plnit. Prej se to mění jen jako celek. Tak nevím....
Rapiďáci, tel: 725 707 636
romoromoČlen
Přidáno před 12 let

Citovat

MrFreeze85 napsal:

tak na plyn se nerozjela, ale myslím že na vině bude to piezo zapalování. Zkusím sehnat jiné, jestli to pak pojede. Ten termosifon se dá nějak pročistit?


Keď neide piezozapalovanie, nemôže ani chladnička ísť na plyn. Ako to už bolo písané, pri chladení na plyn musí v okienku v dolnom rohu chladničky v sklíčku svietiť svetielko z horáku. Takisto by malo byť vidno či hádže iskru. Keďže sa jedná os taršiu chladničku nehrozí tam žiadna automatika na zapalovanie. takže zatlačiť koliesko ovládania plynu (nie v polohe "0") a pri zatlačenom gombíku opakovane stláčať piezo zapalovač kým nenaskočí plamienok. Potom chvílu podržať gombík než sa nahreje tepelná pistka a potom pustiť. Niekedy to šťukanie piezozapalovaním trvá dlhšie keď sú trubky prázdne, kým tam dotlačí plyn.
Ak nehádže iskru treba vymontovať horák, skontrolovať čo je v poriadku kontakt káblika z pieza na sviečku, ktorá hádže iskru.
Karavan Sprite Super 490CF + Jeep Grand Cherokee WJ 4,7 V8
PettoPettoČlen
Přidáno před 12 let
Zdravim, este k tomu rozbehavaniu absorcnej chladnicky, ked nechladi sposobom striedaveho otacania hore nohami. Asi pred dvoma rokmi mi to pomohlo, chladnicku som kazdych 15 min otocil naopak, zhruba 10x, pocul som vsak, ze je vhodne to nechat otocene hore nohami na 24h.
Chladnicka mi zatial nechladi, skusim este dat vozidlo do roviny a ked nie, otestujem 24h preklopenie a dam vediet.

ahojte
Peugeot J5 Chausson 1,9 D (the Highway patrol machine)
kocisjirkakocisjirkaČlen
Přidáno před 12 let
Už jsem si myslel že taky budu muset ledničku dát opravit.
Snažím se totiž stavět karavan co nejrovněji.
Teď jsem ho postavil 100% vodorovně a
LEDNIČKA CHLADÍ JAK O DUŠU.
Takže není rovně jako rovně.
Koho by to napadlo, že?
... taková normální rodinka!@!rp)!g
PettoPettoČlen
Přidáno před 12 let
Ako vam to ostatnym chladi pri pohybe auta? Pripadne ako to mate zapojene na chladenie pocas jazdy, 12V je asi standard, ale su aj plynove verzie, kde to moze byt pustene pocas jazdy. Osobne som zistil, ze 12V pocas jazdy len spomaluje proces ohrievania chladnicky.
Mozno pre ludi, ktori su stale v pohybe je mozno vhodnejsia kompresorovka.
Peugeot J5 Chausson 1,9 D (the Highway patrol machine)
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 12 let
12V má cca 85- 90% výkonu plynu nebo 220V. Pokud to nefachčí chlaďit za jízdy lze i plynem (Mono/duo control)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,703,689 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.37448 sekund | Průměrně za: 0.37448 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.28MB/4MB