Chtěl jsem 8-9 místnou dodávku do které bych po vyjmutí 3. řady sedadel "vložil" minimalistickou vestavbu se spaním pro 2 dospělé a 2 nedospělé ... mikrokuchyňku pro uvaření instantních jídel a kafí ... nouzový chemický záchod .................... a v případě potřeby to celé zase jednoduše překopat do verze minibusu (jízdy s kamarády za sportem / do sklípku / ...). Celé TO z venku mělo být nenápadné, klidně lehce orezlé a odřené, ... zkrátka pozornost pokud možno nevzbuzující domek na kolečkách. S tím, že asi nikde moc dlouho "zakempovaný" nevydržíme a taky měla bez problémů (svižně) utáhnout lodní vlek těžší než 750 kg.
Ficcusová se také těšila na rodinné toulání, a tak mi nic (a nikdo) nebránil dívat se po internetových bazarech na ojeté dodávky vhodné k realizaci našeho nápadu.
Nikam jsem nespěchal. Jiné práce jsem měl v práci, kolem baráku a při dostavbě lodi až nad hlavu. A po roce hledání, v prosinci 2010, najednou vidím nabídku Fiata Ducato, L2H2, r.v. 2000, 2.8 dTDi, 8 míst, 2. topení pod 3.řadou sedaček, komplet čalouněná, folie na bočních a zadních sklech, ... nevybydlená ( jak to tak bývá u minibusů, které většinou dožívají při rozvozu zedníků po stavbách). A za pár dní byla doma. Tedy BYL. Jmenuje se Bond ... VagaBond! Mimochodem, jezdila s ním bluegrassová kapela Albumband - doufám, že se teď od někoho nedozvím, že VagaBond má za sebou nějakou děsivou historii:v
Mno. Motor šlape jako hodinky, prahy časem nechám vyvařit, drobná poškození laku opravím štětečkem ... a co dál? V roce 2011 jsme párkrát vyjeli na výlet (zatím nejsilnější zážitek = noční zapadnutí na svažité lesní cestě ve slovinském lese a ranní vytahování půjčeným hupcukem/ručním navijákem k nejbližšímu stromu = co cuk, to 2 cm:o).
Před tím jsem ještě udělal vzadu dvojitou podlahu se 2 poklopy (za 3. řadou sedaček byl 12 cm schod dolů, tak jsem "zvýšenou" podlahu pod sedačkami protáhl až dozadu) ... tím vznikl oddělený prostor pro špajz a autodílnu (cajky, povinná výbava atd.) a hlavně rovná podlaha po celém autě ... zadní řada sedaček ven ... závěsy na všechna okna ... chem. WC do pravého zadního rohu (nouzové WC - nechci, aby se mi v noci holky někde couraly) ... nad pravým zadním blatníkem na provizorních podpěrách luxusní mikrokuchyňka (původně truhla se zdroji pro měření dálkových kabelů v Telekomu ... nyní s 2 kg PB + starým 2plotýnkovým vařičem + 2 šuplíky na příbory a pod.) ... spaní ve spacáku = 1. spáč naštorc mezi 1. a 2. řadou sedadel, 2. spáč za 2. řadou, 3. a 4. spáči úhlopříčně v zadní části. Mezi výlety jsem ještě od KRSů koupil zánovní jednoduché střešní okno 40 x 40 cm (roletka + moskytiéra), protože jsem ve střeše objevil zaslepenou díru tohoto rozměru = škoda nevyužít pro lepší ventilaci!
A po sezóně 2011, loď už byla !i a najednou zbýval čas!
Původně vymyšlená (na mnoha papírech načrtnutá) verze měla být následující:
- za prostředním sedadlem 2. řady měla být k podlaze přišroubovaná almara, která bude hlavním nosným prvkem ostatních částí
- do spodní části almary (botník) nasměrované to 2. topení (s větrákem) = sušení bot (za jízdy)
- chem. WC zůstane v PZ rohu
- kuchyňka nad PZ blatníkem
- nad LZ blatníkem, mezi almarou a bokem, sklopná palanda
- před almarou sklopné letiště až k palubovce
- točny pod obě přední sedadla
- skládací stolek mezi 1. a 2. řadu sedadel.
Využil jsem vytápěné dílny a začal stavěl salámovou metodou = postavím kus a další na něj naroubuji.
Celé to musí být pevné a vzhledem k tomu, že je základ starší plečka také co nejlevnější, co nejjednodušší, bez velkého nároku na povrchovou úpravu a řemeslné zpracování. Zkrátka vagabund:) Moc jsem si to ani nenaměřoval. Materiál co dům dal a zbytek dokoupil.
Tak ... almara stojí v dodávce ... hmm ... ty palandy se sem asi nevejdou ... ale vejdou!
To zadní topení nějak teče ... už neteče!
Kuchyňka si zaslouží lepší "podpěru" a musí být vyndavací pro možnost vaření na čerstvém vzduchu ... hotovo!
WC zůstává v PZ rohu.
Ještě jsem dozadu nandal skoro nejlevnější couvací senzory ... zatím fungují na 1*.
Sklopné letiště (nutně v kombinaci s točnami pod př.sedadly) ... hmm ... to nebude jen tak ... vymyšlené to mám skvěle, ale bude to tak skvěle i fungovat? ... vlastně jak dlouho s námi budou naše ratolesti ještě chtít vyjíždět? 4 nebo dokonce 5 let (než nás pošlou do hájeB))? Má cenu dělat 4 postele? Nemá! 2 na palandách a 2 "dočasně" na podlaze. Takže verze na pár let nouzově pro 2+2 a pak v relativním pohodlí již jen ve dvou. A ušetřili jsme za točny!M
Tak a hrubá stavba je vlastně hotová. Ficcusová v mezičase pošila molitany na palandy a mě teď čeká už jen jednoduchá elektroinstalace - LED pásky na osvětlení prostoru, vypínače a pojistky pro osvětlení, měnič 12/230V, 12V zásuvku do zadního prostoru, voltmetr, ... ve hře je ještě 2. akumulátor pro palubní příslušenství (nechávám to na sebe působit ... takže se na to asi vykašlu)
Dosavadní náklady: 95000,- dodávka, 10000,- nutný servis / brzdy především, cca 8000,- materiál na vestavbu (stř.okno, molitany na matrace, látky na závěsy a matrace, překližka na podlahu, palandy a almaru, spojovací materiál, bedna piva do dílny pro lepší přemýšlení, couvací senzory, LED pásek, ... a to je vlastně asi vše) .
Přestavba z minibus verze do VagaBonda trvá cca 1 hodinu (cca 20 šroubů). Na STK nutná přestavba zpět na minibus.
A jarní prázdniny jsou za rohem ... loni jsme testovali okleštěnou verzi na prodlouženém víkendu v Benátkách a okolí (v neděli večer nám při návratu v Rakousku umřel akumulátor = holky šly do školy lehce nevyspalé:|) ... tentokrát asi po ČR!y
Je-li něco nesrozumitelné, klidně se ptejte.
Fotky dodám časem:)
Ahoj a ať Vám/nám TO jezdí
Petr
@ficcus