Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vestavba do staršího Ducata L2H2 - VagaBond: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vestavba do staršího Ducata L2H2 - VagaBond

Poslední aktualizace před 6 let

Anketa: Má smysl dělat vestavbu do starší dodávky?

    Ano [7/30]23 %
    Určitě [4/30]13 %
    Na 100% JOOO :-) [19/30]63 %
ficcusficcusČlen
Přidáno před 12 let
Chtěl jsem 8-9 místnou dodávku do které bych po vyjmutí 3. řady sedadel "vložil" minimalistickou vestavbu se spaním pro 2 dospělé a 2 nedospělé ... mikrokuchyňku pro uvaření instantních jídel a kafí ... nouzový chemický záchod .................... a v případě potřeby to celé zase jednoduše překopat do verze minibusu (jízdy s kamarády za sportem / do sklípku / ...). Celé TO z venku mělo být nenápadné, klidně lehce orezlé a odřené, ... zkrátka pozornost pokud možno nevzbuzující domek na kolečkách. S tím, že asi nikde moc dlouho "zakempovaný" nevydržíme a taky měla bez problémů (svižně) utáhnout lodní vlek těžší než 750 kg.

Ficcusová se také těšila na rodinné toulání, a tak mi nic (a nikdo) nebránil dívat se po internetových bazarech na ojeté dodávky vhodné k realizaci našeho nápadu.
Nikam jsem nespěchal. Jiné práce jsem měl v práci, kolem baráku a při dostavbě lodi až nad hlavu. A po roce hledání, v prosinci 2010, najednou vidím nabídku Fiata Ducato, L2H2, r.v. 2000, 2.8 dTDi, 8 míst, 2. topení pod 3.řadou sedaček, komplet čalouněná, folie na bočních a zadních sklech, ... nevybydlená ( jak to tak bývá u minibusů, které většinou dožívají při rozvozu zedníků po stavbách). A za pár dní byla doma. Tedy BYL. Jmenuje se Bond ... VagaBond! Mimochodem, jezdila s ním bluegrassová kapela Albumband - doufám, že se teď od někoho nedozvím, že VagaBond má za sebou nějakou děsivou historii:v

Mno. Motor šlape jako hodinky, prahy časem nechám vyvařit, drobná poškození laku opravím štětečkem ... a co dál? V roce 2011 jsme párkrát vyjeli na výlet (zatím nejsilnější zážitek = noční zapadnutí na svažité lesní cestě ve slovinském lese a ranní vytahování půjčeným hupcukem/ručním navijákem k nejbližšímu stromu = co cuk, to 2 cm:o).

Před tím jsem ještě udělal vzadu dvojitou podlahu se 2 poklopy (za 3. řadou sedaček byl 12 cm schod dolů, tak jsem "zvýšenou" podlahu pod sedačkami protáhl až dozadu) ... tím vznikl oddělený prostor pro špajz a autodílnu (cajky, povinná výbava atd.) a hlavně rovná podlaha po celém autě ... zadní řada sedaček ven ... závěsy na všechna okna ... chem. WC do pravého zadního rohu (nouzové WC - nechci, aby se mi v noci holky někde couraly) ... nad pravým zadním blatníkem na provizorních podpěrách luxusní mikrokuchyňka (původně truhla se zdroji pro měření dálkových kabelů v Telekomu ... nyní s 2 kg PB + starým 2plotýnkovým vařičem + 2 šuplíky na příbory a pod.) ... spaní ve spacáku = 1. spáč naštorc mezi 1. a 2. řadou sedadel, 2. spáč za 2. řadou, 3. a 4. spáči úhlopříčně v zadní části. Mezi výlety jsem ještě od KRSů koupil zánovní jednoduché střešní okno 40 x 40 cm (roletka + moskytiéra), protože jsem ve střeše objevil zaslepenou díru tohoto rozměru = škoda nevyužít pro lepší ventilaci!

A po sezóně 2011, loď už byla !i a najednou zbýval čas!
Původně vymyšlená (na mnoha papírech načrtnutá) verze měla být následující:
- za prostředním sedadlem 2. řady měla být k podlaze přišroubovaná almara, která bude hlavním nosným prvkem ostatních částí
- do spodní části almary (botník) nasměrované to 2. topení (s větrákem) = sušení bot (za jízdy)
- chem. WC zůstane v PZ rohu
- kuchyňka nad PZ blatníkem
- nad LZ blatníkem, mezi almarou a bokem, sklopná palanda
- před almarou sklopné letiště až k palubovce
- točny pod obě přední sedadla
- skládací stolek mezi 1. a 2. řadu sedadel.

Využil jsem vytápěné dílny a začal stavěl salámovou metodou = postavím kus a další na něj naroubuji.
Celé to musí být pevné a vzhledem k tomu, že je základ starší plečka také co nejlevnější, co nejjednodušší, bez velkého nároku na povrchovou úpravu a řemeslné zpracování. Zkrátka vagabund:) Moc jsem si to ani nenaměřoval. Materiál co dům dal a zbytek dokoupil.

Tak ... almara stojí v dodávce ... hmm ... ty palandy se sem asi nevejdou ... ale vejdou!
To zadní topení nějak teče ... už neteče!
Kuchyňka si zaslouží lepší "podpěru" a musí být vyndavací pro možnost vaření na čerstvém vzduchu ... hotovo!
WC zůstává v PZ rohu.
Ještě jsem dozadu nandal skoro nejlevnější couvací senzory ... zatím fungují na 1*.

Sklopné letiště (nutně v kombinaci s točnami pod př.sedadly) ... hmm ... to nebude jen tak ... vymyšlené to mám skvěle, ale bude to tak skvěle i fungovat? ... vlastně jak dlouho s námi budou naše ratolesti ještě chtít vyjíždět? 4 nebo dokonce 5 let (než nás pošlou do hájeB))? Má cenu dělat 4 postele? Nemá! 2 na palandách a 2 "dočasně" na podlaze. Takže verze na pár let nouzově pro 2+2 a pak v relativním pohodlí již jen ve dvou. A ušetřili jsme za točny!M

Tak a hrubá stavba je vlastně hotová. Ficcusová v mezičase pošila molitany na palandy a mě teď čeká už jen jednoduchá elektroinstalace - LED pásky na osvětlení prostoru, vypínače a pojistky pro osvětlení, měnič 12/230V, 12V zásuvku do zadního prostoru, voltmetr, ... ve hře je ještě 2. akumulátor pro palubní příslušenství (nechávám to na sebe působit ... takže se na to asi vykašlu)

Dosavadní náklady: 95000,- dodávka, 10000,- nutný servis / brzdy především, cca 8000,- materiál na vestavbu (stř.okno, molitany na matrace, látky na závěsy a matrace, překližka na podlahu, palandy a almaru, spojovací materiál, bedna piva do dílny pro lepší přemýšlení, couvací senzory, LED pásek, ... a to je vlastně asi vše) .

Přestavba z minibus verze do VagaBonda trvá cca 1 hodinu (cca 20 šroubů). Na STK nutná přestavba zpět na minibus.

A jarní prázdniny jsou za rohem ... loni jsme testovali okleštěnou verzi na prodlouženém víkendu v Benátkách a okolí (v neděli večer nám při návratu v Rakousku umřel akumulátor = holky šly do školy lehce nevyspalé:|) ... tentokrát asi po ČR!y

Je-li něco nesrozumitelné, klidně se ptejte.

Fotky dodám časem:)

Ahoj a ať Vám/nám TO jezdí
Petr @ficcus
Upravil ficcus dne 06.03.2012 23:10, před 12 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 12 let
Chci vysvětlit pojem čas. U dodání fotek. Jsem tak trochu nadržen na ukázku tvého umu.
Auto máme podobné. Výrobce, rok výroby, motor a celkové náklady se dají taky srovnat. Mně při prvním delším výjezdu umřel klíňák. Takže fotky, fotky, fotky fo.................
V anketě jsem zaškrtl: na 100% jo. Protože na starej se to naučíš. Přeci nebudu likvidovat novou. !)
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
vstepanekvstepanekČlen
Přidáno před 12 let
Jj fotky .....sem s nima.!t
Vašek, Krista, Charlie
Fiat "SCHUCATO" 2,8 JTD MärkelONE
tel.: 602 350 914
ficcusficcusČlen
Přidáno před 12 let
Úplně jsem zapomněl popsat náš systém vytápění s prostorovým termostatem. Sic se jedná o letního vagabunda, ale třeba v listopadu bylo v noci venku pod nulou a v autě jen těsně nad nulou ... spacáky, jegrovky, kulichy, teplé ponožky ... a spát! Prostorový termostat = beru si nejhorší spacák, a když mne vzbudí chlad (tak 1x za noc), posadím se, škrtnu u PB teplometu na 2 kg bombě ... 1/2 hodiny na plný výkon, zavřít a spát:)

K fotkám > mám jich pár roztroušených na 2 PC a mobilu > musím je dohledat a zbytek dofotit. Možná dnes večer!)
ivan64ivan64Člen
Přidáno před 12 let

Citovat

ficcus napsal:

Úplně jsem zapomněl popsat náš systém vytápění s prostorovým termostatem. Sic se jedná o letního vagabunda, ale třeba v listopadu bylo v noci venku pod nulou a v autě jen těsně nad nulou ... spacáky, jegrovky, kulichy, teplé ponožky ... a spát! Prostorový termostat = beru si nejhorší spacák, a když mne vzbudí chlad (tak 1x za noc), posadím se, škrtnu u PB teplometu na 2 kg bombě ... 1/2 hodiny na plný výkon, zavřít a spát:)

K fotkám > mám jich pár roztroušených na 2 PC a mobilu > musím je dohledat a zbytek dofotit. Možná dnes večer!)
No s tou pb bombou nevím, nevím ještě že už nejsou mrazy :^ !! Jinak se taky těším na inspirační foto.
Upravil ivan64 dne 07.03.2012 12:21, před 12 let
ficcusficcusČlen
Přidáno před 12 let
Slíbené fotos na https://www.caravan24.cz/fotogalerie....5&rs=0.
Je to focené jen mobilem, ale snad to postačí:_
Upravil ficcus dne 11.10.2021 18:30, před 3 roky
vstepanekvstepanekČlen
Přidáno před 12 let
Teda ten "krb" za řidičovou sedačkou ......To je dobrá vychytávka super nápad.:^
Vašek, Krista, Charlie
Fiat "SCHUCATO" 2,8 JTD MärkelONE
tel.: 602 350 914
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 12 let
Tak jsem ti to zkouknul. A řekl bych takové zvláštní, neotřelé, jedinečné uspořádání. Skříň ( jak říkáš almara ) uprostřed. A za ní spaní. To tvůj nápad, nebo kopie ? Zaujala mně dvojitá podlaha. :^
K tomu přitápění. Já se plynu bojím. A při prvních výjezdech, když jsem ještě vozil vařič. Tak i na noc jsem ho vyndaval z auta. Kdyby začal unikat PLYN. No jó no, jsem sráč a plynu se bojím.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
ajfelaciajfelaciČlen
Přidáno před 12 let
Řekl bych hodně dobrý a velice originální .Chtěl bych to vidět v realu .
Vše ukáže až provoz a užívání .
ondrejhackoondrejhackoČlen
Přidáno před 12 let
Pěkné,taky o něčem přemýšlím.Zatím tahám karavan.Začínaly jsme narychlo spíchnutou T5.

http://caravan24....um_id=6269
Ondra 82,Pavla 79,Nicol 07,Julia 12
www.pilafrantisko...
ficcusficcusČlen
Přidáno před 12 let
Nápad s almarou uprostřed byl můj. Pro představu přikládám náčrtek původní myšlenky s rozkládacím letištěm pro dva před almarou.
Proto má almara zepředu tu šikminu. Ale almara byla, bohužel, hotova před rozhodnutím o nerealizaci letiště. Jinak by byla "hranatá":)
PB se bojím taky ... a proto na něj dávám dvojnásobný pozor!)

img443.imageshack.us/img443/742/letistenacrteknl.th.jpg
p0l0usp0l0usČlen
Přidáno před 12 let
co misto podpery skladaci pouzit nejake uchyceni na podperu vyklapejici se z boku auta nebo lano ci retez ze stropu ?
ficcusficcusČlen
Přidáno před 12 let
Strop by se pro zavěšení na řetěz/popruh asi musel napřed vyztužit. Z boku ... to by šlo, ale postel měla být jen 120 cm široká (letiště pro 2 co se mají rádi:-) a co nejvíce u levého boku ...
Podpěra k pevné podlaze se mi zdá stále nejjednodušší!)
D
DarekČlen
Přidáno před 12 let
Další "low-cost" vestavba - díky za inspiraci :^
ficcusficcusČlen
Přidáno před 9 let
To to letí ... ahoj po 3 letech. Doplnění ... jak jsem na sebe pár let nechával působit myšlenku na 2 akumulátor atd., tak jsem to letos těsně před dovolenou dodělal:-)
Trakční AKU pod sedadlo spolujezdce - dobíjený z alternátoru přes ODAK. V rohu police nad před. sedadly měřící a dobíjecí centrum (měření napětí obou aku + měnič 12/230V + zásuvky 12V + vypínače a pojistky.
A protože jsme vyráželi ve žhavém červenci na ještě žhavější Balkán, tak jsem ještě naprudko (na poslední chvíli) svařil spací heliport a žebřík. A stínící plachta namotaná na staré dřevěné tyči od slunečníku udělala stejný stín, jako markýza za 10 tis. kaček:-)
20 prostorově velkorysých nocí na střeše za tu práci stálo. Děti spaly uvnitř a my s ficcusovou nahoře.
Nejužitečnějším novým doplňkem byla závěsná moskytiéra nad každým spacím místem!

Edit: foto už jsem našel - v galerii

Automatické sloučení 12.10.2015 13:15:
http://www.caravan24.cz/administratio...owstart=18
Proč to dělám? Protože to nejde.
Upravil ficcus dne 12.10.2015 13:15, před 9 let
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 9 let
Super !!!
A co že si nebyl na Vestavbách 2015 ?
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
ficcusficcusČlen
Přidáno před 9 let
Děkuji:)
Na Vestavbách jsem nebyl, protože mám velký nedostatek volných víkendů. Prostě mám poslední dobou priority jinde ... ale třeba to jednou klapne!)
Proč to dělám? Protože to nejde.
F
ferdasanČlen
Přidáno před 9 let
Zdravím-No ,sice to vše popisuješ že jako VagaBond ale jak znám postup a provedení tvé lodě,tak klobouk dolů.Funkčně je to určitě dobré a jak začnete jezdit ve dvou tak to určitě překopeš zase k obrazu svému.Ať se daří.
ficcusficcusČlen
Přidáno před 9 let
fardasane, děkuji. Mimochodem, loďka je na prodej - http://www.yachting.cizek.info/ ... koukám už po jiné:)

Automatické sloučení 16.09.2018 13:27:
Ták a náš VagaBond vstupuje do 3. a asi i poslední etapy svého života.
1. etapa - klasický mikrobus.
2. etapa - transformer mikrobus/demontovatelná vestavba.
3. etapa - vestavba vč. zápisu do TP.

Takže teď se vyvařuje zadek a pak se do toho pustím. Snad bude zima milosrdná:-) Konečně také možná i vyrazíme na Vestavbový slet pro inspiraci. V hlavě mám tu naši budoucí vestavbu namalovanou, tak si to hodím i na papír a sem ... a požádám Vás o připomínky. Ať se Vám/nám daří!
Proč to dělám? Protože to nejde.
Upravil ficcus dne 16.09.2018 13:27, před 6 let
F
ferdasanČlen
Přidáno před 6 let
zdravím a doufám,že na letošní Vestavby dorazíš a pochlubíš se.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete upravit anketu v tomto vlákně.
Vy nemůžete hlasovat v anketě v tomto vlákně
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: ficcus, Franta REZAC, vstepanek, ivan64, ajfelaci, ondrejhacko, p0l0us, Darek, ferdasan

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,686,675 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.26006 sekund | Průměrně za: 0.26006 (0) sekund | Dotazy: 133 | Použitá paměť: 2.27MB/4MB