Ahoj, pokud dotyčný plynař neopomněl na vstupu do komínu vytvořit tzv. přerušovač tahu (měl by jako plynař vědět, co to je, v jednom mém příspěvku je to i s obrázky - náčrtky), tak by pak přerušovač tahu přisával vzduch do komínku a nezvyšoval by tah, tj. množství vzduchu, procházející spalovací komorou (komůrkou) vytápění aparatury. Ten případný vzduch navíc, který už není potřeba na spalování, jen ochlazuje spalovací komoru, v lepším případě zvyšuje spotřebu plynu, v tom horším snižuje tak vytápěcí výkon, že tím snižuje i výkon chladicí absorbční aparatury. Ten přerušovač tahu má ještě jinou, hlavní funkci, a to aby nezhasínal plamínek při jakémkoliv závanu větříčku, nebo když u karavanu někdo kýchne. Někdy je to věda, je dobré přemýšlovat, než něco udělám. Jen jsem chtěl do celé věci vnést jasno, neboť jsem v tom profesionálně vzdělán. Příjměte moji omluvu. Čáo, Pepa, r. a v.
Automatické sloučení 09.06.2013 18:10:
Citovat
hasky napsal:
Citovat
ridermartin napsal:
Tak jsem karavan vyrovnal do naprosté roviny. Předtím byl jen nepatrně nakloněný, čemuž jsem vůbec nevěnoval pozornost. Najednou začla chladit i žebra v lednici. Pokud byl karavan ve stínu, bylo v lednici kolem 5 stupňů. Jak začalo svítit sluníčko a venku bylo 30 stupňů tak stoupla teplota v lednici na 20 stupňů. To že musím karavan naprosto vyrovnat, je známkou úniku chladiva? Souvisí to i s nízkou účinností? Mám ještě zkusit lednici otočit, jak se zde již psalo?
Popř. jaký typ by jste mi doporučili? Cenově se mi líbí tahle. http://www.e-kara...1-9-9.html
Předem moc děkuji za rady
Ahoj.Karavn vyrovnávám od oka a z lednicí žádný problém.Ale když je venku kolem třicítky,tak v lednici to fakt není žádná hitparáda.Ventilátorky tam montuji už asi pět let,ale znáš to - nejsou lidi.Tak že když vidím že je venku hic a lednice moc nechladí,vyndám větrací mřížky a lednice maká tak jak má.Ty ventilátorky,třebas jen 120 mm z počítače si myslím že svůj úkol splní.
Ahoj. Oběh jednotlivých složek náplně absorbční aparatury s inertním plynem (to jsou ty malé abs. chladničky) není hnán žádným motorem, žádným čerpadlem, oběh v aparatuře probíhá samotížně, zrovna tak, jako ve starém etážovém topení bez čerpadla,
proto musí být chladicí aparatura, tím vlastně celá chladnička a tedy celý karavan pokud možno solidně vyrovnán do vodováhy. Zbytečně se ti, co nevyrovnávají karavan připravují o kvalitní chlazení (ani o tom nevědí). Jako profík přes chlazení jsem jako první věc vybavil chladničku digi teploměrem, snímajíci teplotu uprostřed chl. prostoru trvale. Čáo, Pepa, r. a v.