VasuČlen Přidáno
před 13 letTaky mně zajímala regulace chlazení v plynové ledničce. Tak když jsem,jak všichni ostatní čistil trysku pro bezchybný chod ledničky, zkoušel jsem otáčet knoflíkem plynová regulace.
Nevím, jak vám, ale u mně se opravdu mění výška plamene. A to asi od 2 cm až do 6 centimetrů.
Neberte mě za slovo, možná mám v oku jinné centimetry, prostě se měnila velikost plamene.
Škoda, že regulace nemá spojitost s regulací vhodné teploty v ledničce. Prostě reguluje plyn a neví jaká teplota bude v ledničce.
connyČlen Přidáno
před 13 letJJ, takze velikost plamene.. A xgojny se bavi o klasickych, novych lednicich kde evidentne je termostat a lednicka uz sama vi jake pocasi mame za stenou a kolik ledu mame z druhe strany :)))
Coz ovsem vede k jednoduche ridici elektronice na hlidani plamene, zapalovani, kontroly zapaleni, regulaci plynu.
No a my co mame stare mrchy s freonem se holt musime smirit s tim, ze ten plamen hori porad, nezavisle na slunci nebo mesici a teplotu musim nastavit na kolecku na vykon "baj voko".
Protoze alespon u me system auto zazehu proste neni :( Cimz odpada vse co by to logicky umet melo ale neumi..
Americky obytnak. Zere to, nejede to, ale to neva..
BombiciČlen Přidáno
před 13 letTaké se trápím s lednicí. Někdy mrazí na plyn jako divá a někdy ne. Na 230 ji vyzkouším dnes, ale na 12 V mi také při jízdě nějak nemrazila. Jindy zase ano. Co s tím? Že by musela jít ven a obrátit ji vzhůru nohama, jak někdo psal? A pomůže to? hrozím se toho, že budu muset pořídit novou, když na ni není spoleh. Bát se toho, zda bude dnes fungovat nebo ne je docela blbý. Díky za info.
Zdravím po dovolené, lednice fungovala na 80%. Někdy v mrazáku pohoda párky zmrzlé na kost a jindy jsem měl v lednici nanuky a zmrzlinu a div nechtěli z mrazáku vypochodovat. Je teda fakt že jsem byli v Řecku a teplo tam bylo. To se nedá popřít.
Přemýšlím o instalaci hliníkového kusu, který by zvětšil plochu pro dochlazování a zároveň o instalaci větráčku. Zapojoval někdo z vás větrák za integrovanou lednicí? Dovedli jste si novejch 12 V nebo jste to napojili na stávající přívody k lednici? A na jaké?? Díky za info.
VitaČlen Přidáno
před 13 letno, řekl bych 12V nových - těch 12V do lednice jde jen za jízdy a zrovna v ten okamžik jsou ventilátory na nic.
vrtule mají odběr minimální, není potřeba nějaký extra silný přívod = jde to odpojit od čehokoliv. (co je trvale pod proudem - pochopitelně)
miroČlen Přidáno
před 13 letAhoj, káble som ťahal nové, do série som vonku zapojil bimetalový termostat, ktorý mám namontovaný pri spodnej mriežke.
Na ňom mám nastavených 28C kedy sa mi sám spúšťa ventilátor z PC, ktorý tlačí vzduch smerom hore.
Dôležité, treba dať poistku na začiatok vedenia !!! Ako je vidieť na fotke trafil som pri montáži šróbom akurát káble a ten sa roztavil na dĺžke 2m. Potom som zistil že origo auto poistky od Frankany sada kúpená v DE sú vadné a takmer neodpálitelné!
Takže istiť a pre istotu jednu poistku obetovať na test.
Miro
miro Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Zdravím Vás, taky mě trochu lednice zlobí na plyn, na plný výkon na plyn chladí skvěle, ale jakmile jí chci na noc ztlumit na tu minimální nebo střední polohu na regulátoru tak ráno mám v lednici vše teplé a připadá mi to jako kdyby lednice vůbec nechladila.Přičemž, plamínek reaguje na regulátor dobře.Chtěl jsem tedy vyčistit trysku, ale když jsem odělal spodní mřížku, tak vůbec nevím jak se na ní dostat a taky nevím jestli to vůbec pomůže. Díky za radu Tomáš
vojskoČlen Přidáno
před 13 letTryska je vlozena na konci privodni plynove trubicky. Kdyz odsroubujes tuto trubicku od telesa horaku tak je ve spoji vlozena. Vse se lehce udela pres venkovni spodni mrizku.
Díky za radu, jen mám pocit že budu mít problém hned na začátku. Zdá se mi, že kryt hořáku není přišroubován, ale jsou tam nýty. Ale koukal jsem na to letmo, tak až snad letos taky přestane pršet podívám se na to důkladněji.
BombiciČlen Přidáno
před 13 letTak jak jsem psal výše, lednice občas zlobí. Někdy chladí jako ďas a jindy zas skoro vůbec.
No koukal jsem, 12 V za jízdy to je jen na udržení. Spíše si myslím, že při svícení ve dne a dalším odběru (dobíjení baterek, dětem DVD, abych už doma neposlouchal, kdy už tam budeme a pod.) ani alternátor nestíhá a saje to částečně i baterku (asi dle otáček motoru a tím altíku). Doma to na 230V nachladím a pak už to celkem jde. Ale na plyn je to tak, buď v pohodě chladí, nebo ne. A když ne, koukal jsem, že mám nízky plamen. Asi tak 1,5 cm. Je ale modrý. Vše jsem vyčistil a chodí to. Posledně jsem však klepl do ovladače, kde se nastavuje dle stupnice asi výkon plamenu (na lednici) a plamen se rozhořel víc. Musím to minimálně ještě jendou vyzkoušet, abych měl jistotu. Pak mi to připadá, že nějak nechodí ten regulační ventil (ovladač). Může být zanešený již od dřívějška, nebo nějak zůstává viset (ale to by neměl, není s tím třeba točit, tak to nechávám tak na 2,5). Dá se ten ventil vyměnit? Jistě je do něj zataženo i tělísko, které snímá plamen. Prosím o radu, je to volně k prodeji, klidně i s výměnou v servisu.
Děkuji za radu a přeji všem více !e
ridermartinČlen Přidáno
před 12 letMůžete někdo prosím poradit? Mám lednici elektrolux, mrazák mrazí na spirále je jinovatka ale žebra v lednici jsou teplá. Je to lednice z roku 88. Mám si šetřit na novou lednici?
Toyota Corolla 1,4 16V + Chateau Lacar 330, Bombard 310 S,Tohatsu 5HP, Martin 26, Katka 23, a pes Max 2 roky
DoskocilČlen Přidáno
před 12 letAhoj. Výparník chladicí aparatury je rozdělen na dvě části, kde část (možno říci polovina) je v mrazicím prostoru a druhá část v chladicím prostoru, kde jsou na trubku výparníku přišroubována žebra. Část v chladicím prostoru začne chladit teprve tehdy, až je mrazicí prostor vychlazen tak, že v této mrazicí části už dochází k minimálnímu odpařování chladiva a přebytek jako kapalné natéká do druhé části v chladicím prostoru a žebra začnou chladit. Je potřeba dodržet základní podmínky, a to vyrovnat aparaturu do roviny (vodováhy - vlastně celý karavan), a zavřít dvířka od mrazicího prostoru. Pokud je mrazicí prostor naplněn potravinami, trvá nějakou dobu, než se vychladí, protože při přendávání dojde k oteplení potravin, a pak začne chladit i část v prostoru s nadnulovou teplotou. Čáo, Pepa
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTo ridermartin: Ptal ses jestli začít šetřit na novou, odpověď je ano.
ridermartinČlen Přidáno
před 12 letTak jsem karavan vyrovnal do naprosté roviny. Předtím byl jen nepatrně nakloněný, čemuž jsem vůbec nevěnoval pozornost. Najednou začla chladit i žebra v lednici. Pokud byl karavan ve stínu, bylo v lednici kolem 5 stupňů. Jak začalo svítit sluníčko a venku bylo 30 stupňů tak stoupla teplota v lednici na 20 stupňů. To že musím karavan naprosto vyrovnat, je známkou úniku chladiva? Souvisí to i s nízkou účinností? Mám ještě zkusit lednici otočit, jak se zde již psalo?
Popř. jaký typ by jste mi doporučili? Cenově se mi líbí tahle.
http://www.e-kara...1-9-9.html
Předem moc děkuji za rady
Toyota Corolla 1,4 16V + Chateau Lacar 330, Bombard 310 S,Tohatsu 5HP, Martin 26, Katka 23, a pes Max 2 roky
TomTPČlen Přidáno
před 12 letSe zvyšující se venkovní teplotou se zvyšuje i teplota v chladničce, bo ta absorpční chladí pouze na nějaký teplotní rozdíl, nikoliv na konstatní teplotu. Pokud se mýlím tak mě opravte. Řešením je i doplnění o větráček který chladí zadní rozvod chladiva, někde je i návod. Sám to mám a teplota o pár stupňů úspěšně klesne. Teď jsem našel i ten návod, je tady
http://www.karava...nicky.htmlTom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
ridermartinČlen Přidáno
před 12 letNa větráček jsem již taky koukal. Nemyslím, ale že by udělal nějaký závratný rozdíl. V lednici mít 20 stupňu je zkrátka moc. Pravděpodobně odešla, už má holka nárok. Zajímalo by mě zda ji mám vyndat a zkusit otočit, než koupím novou.
Toyota Corolla 1,4 16V + Chateau Lacar 330, Bombard 310 S,Tohatsu 5HP, Martin 26, Katka 23, a pes Max 2 roky
DoskocilČlen Přidáno
před 12 letAhoj. Několikrát jsem tady psal, že prosté otočení chladničky nepomůže, je potřeba vymýt ucpaný termosifon chl. aparatury několikerým otočením po sobě (optimálně 20 - 30x). Pokud to pomůže, tak je to jen důkaz, že v okruhu čpavkové vody se pohybují částečky koroze a sraženin z ihibitorů koroze a tato situace určitě nastane znovu. Pokud se to ucpe za dalších pět šest let, tak to má možná smysl, ale většinou tato porucha nastane znovu, když chladničku nejvíce potřebujeme. Podrobnější popisy a vysvětlení (pro nově příchozí do C24) jsou v mých článcích. Čáo, Pepa
ridermartinČlen Přidáno
před 12 letToyota Corolla 1,4 16V + Chateau Lacar 330, Bombard 310 S,Tohatsu 5HP, Martin 26, Katka 23, a pes Max 2 roky
Upravil ridermartin dne 29.04.2012 20:10,
před 12 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 12 letPokud máš lednici vestavnou dej tam zase vestavnou. Dbej na vestavné rozměry (i tak budeš přizpůsobovat) pokud se spleteš v mírách je to vždycky velká komplikace. Ideální je starou lednici vysápnout, oměřit a podle toho shánět novou. Něvěřil bys jak se ti ztenčí !M výběr.
Jo, a bacha na vybrání vzadu (pokud je na podběhu).