p0l0usČlen Přidáno
před 12 letZdra, chci se zeptat jakou nabijecku Ctek na 180Ah baterii by jste doporucili ?
Pak by me zajimalo, jestli nekdo mate Ctek Multi XS 25000 (nebo podobnou) jak funguje jako zdroj ? U ty 25000 pisou ze ma 25A - to pousti pres baterku ? Jako ze to stabilizuje napeti na baterce az do odberu 25A na udrzovaci napeti ? nebo to ma samostatny vystupy a musi se to pak nejak prepinat ? Proste jak se s tim zachazi v praxi ?
DIky
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTenhle typ je výběhový - dělá se už nástupce (myslím XS 25)?
Je to špičkový nabiják s osmibodovou křivkou a je odolný proti přetížení a zkratu (to neznamená že v takovém režimu může pravidelně fungovat). Do baterky dodává max 25A a když z baterky někdo/něco bere např. 50A tak si toho nevšímá a dává pořád svých 25A. Pokud tam baterka není a překročí se povolený odběr spadne jí (nabíječce) napětí. Přepínat se nic nemusí. Nabíječka se jen snaží baterce "dorovnat" napětí. Přidává tím víc, čím víc si baterka říká. Jediný omezení je teplota baterky nebo koncový výkon nabíječe. Baterka se připojí k nabijáku, mechanickým přepínačem se nastaví typ baterky a je nanejvýš vhodné osadit a zapojit teplotní čidlo na delší bok baterky (aby nabralo víc článků - ne jen jeden koncový článek).
p0l0usČlen Přidáno
před 12 letDiky moc karle. Chtel bych se jeste zeptat:
Jak baterka pozna, jakou ma moje baterka kapacitu aby ji nekrmila prilis velkym proudem ve fazi konstantniho proudu ? To ji nastavim nekde ?
Nabijecka Ctek M 300 je taky 25A, jaky je rozdil ? Ta po nabiti ve fazi udrzby nedodava a nedorovnava jako Multi modely ? koukal sem na manualy a faze mi pripadli stejne, tak se radsi ptam.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 let1) kapacitu nepozná žádná nabíječka. Hlídá si to vzestupem napětí (ubere si) a teplotou článkú.
Nicméně stále platí určitá uměřenost ve velikostech.
abíjet velkou nabíječkou maličkou baterku = napětí ihned vystřelí a nabíječ ubere pak čeká až klesne a kolo se opakuje. Ve finále nenabíjí nebo nabíjí nesnesitelně pomalu. Naopak malý nabiják a velká baterka = malý nabiják jede na plno a peče se. Někdy se upeče.
Správná velikost a správná baterka = reálný proudy a reálný čas nabíjení. klidně 0,2C pro kvalitní nabijáky s IUoU chakou. Čili pro 100Ah baterku = špičkový nabíječ 20A.
2) M-ko na rozdíl od XS má myslím jen noční provoz (nejde jí ventilátor a nabíjí jen tolik aby se neupekla). Pokud je jí hic -sníží nabíjecí výkon. Měl jsem rozdělanou M200 a je to opravdu bomba. Myslím že jsem v životě viděl (i vyrobil) hodně nabíječek ale tohle je absolutní Hi-Tech. Stejně jeko MT.
XS je (pokud jsem to správně pochopil) hlavně na lodě, kde hluk ventilátoru nevadí protože běží motor a celá loď je hlučná.
V noci je ten ventilátor opravdu slyšet.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 let5A nabíječ je na 100Ah baterku je málo. Nabíjení je vhodné (a účinné) při 0,1C což je 9A. 10A nabíječka je správně.
remeksonČlen Přidáno
před 12 letDíky, budu muset tedy sáhnout hlouběji do kapsy pro CTEK MXS 10.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 12 letjá pořídil tuhle:
http://www.batter...--12v--10a a jsem spokojen (ale má chladicí ventilátor který by v noci mohl být v obytce slyšet)
výhoda je že nabíječka ukazuje mimo jiné napětí i nabíjecí proud.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
jarda77Člen Přidáno
před 12 letNo, chce to opravdu číst vlákno od začátku, nic víc. Vlákno založil kolega který potřebuje nabíječ se zdrojem, o anketě kterou kdo používá nabíječku nic nepsal. Ale máš pravdu to by nebyl C24.
VasuČlen Přidáno
před 12 letRhunkovi musím odpovědět, že mám už 2 roky nabíječku Caspra 1220 tj. při 12 voltech jako zdroj je schopna dávat 20A trvale. Jako nabíječka začíná nabíjet proudem 20A a po docílení 14,5V se přepne do druhého režimu k dobití baterky. Po dobití se přepne do třetího udržovacího režimu.
Jako elektrikář musím říci, že po mnoha měřeních jejich parametrů, jsem nad míru spokojený. Další spokojenost je poměr výkon/cena. Nevýhoda do karavanu, má ventilátor a při maximálním výkonu je trochu hlučná. To je jedinné mínus.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTo Hunyady: ta nabíječka je výborná, funguje i jako čistý zdroj bez brumu (zkoušeno na autorádiu) ale má ventilátor a ten je fakt slyšet. Používáme je na dílně k nabíjení kde ten hluk nevadí. Do karavanu je nemontujeme právě kvůli hluku.
Karle, díky. Já ji jako zdroj asi používat nebudu (i když i tahle informace se může hodit pro další využití) a nechci ji ani tak do karavanu, spíš na obecné použití (dobití baterky v autě, případně trakční v karavanu přes den). Tu trakční v karavanu zatím ani nemám a až tam bude, používat ji budu minimálně. Zatím jezdíme téměř výhradně do kempů. Info o ventilátoru ale bude určitě zajímavé pro ostatní.
SadyČlen Přidáno
před 7 letProsím znalce CTEK M200, jestli mám zaslat nabíječku na reklamaci, nebo je to v pořádku.
Všiml jsem si, že mi svítí oranžová dioda (jakoby znak kladívka). Dle manuálu se jedná o teplotní čidlo.
Bohužel jsem si toho nevšiml, když jsem to namontoval do karavanu a prvně spustil na svou obyčejnou trakční Vartičku 180A.
Teď když jsem vše vytáhl z karavanu do tepla na zimu, tak jsem si toho všiml.
Nevím, jestli se čidlo aktivuje při gelovce, nebo jiném typu baterky a při kapalinovce to prostě svítí.
Díky za rady.
Automatické sloučení 08.11.2016 16:42:
Nikdo nemá CTEK M200?
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Upravil Sady dne 08.11.2016 17:42,
před 7 letKarel ProkopČlen Přidáno
před 7 letTady sou všichni chytrý jen když jde vo blbě napsaný písmenko, nebo dotaz.
Ale když jde vo technickej dotaz, tak většina zfleku ztichne....:)
-----------------------------------------------------------------
Čidlo není kladívko, ale písmenko T jako Termosenzor.
Nejsem si jistej, ale myslím, že svítí když nemá správnou teplotní odpověď. Máš čidlo přidělaný správně k baterce?
Nebo jsi ho ušvihnul i s kleštěma? (zpravidla bydlí na kladný červený kleštině).
Už se to lidem stalo: vycvakli kleštiny a přišroubovali vývody natvrdo na bateriový vývody,....Páč jim někdo řek že vývody maj bejt co nejkratší a že kleštiny jsou přechodovej odpor. Až potud to bylo správně,...
Ale vo tom, že tam jsou dva dráty navíc nějak intenzívně ti nešťastníci nepřemítali,....:)
Upravil Karel Prokop dne 08.11.2016 19:42,
před 7 letSadyČlen Přidáno
před 7 letDíky Karle za reakci,
nic jsem necvakal a nedrátoval. Jde o kvalitní výrobek, tudíž to není zapotřebí a navíc bych ztratil záruku.
Měl jsem to zapojeno na ty očka co jsou a čidlo jsem měl položeno na baterii.
Vzhledem k tomu, že se kontrola oranžové barvy rozsvítí ihned po zapojení nabíječky na 230, tak je asi problém v čidle nebo někde na jeho trase k elektronice nabíječky.
Díky za odpověď, dám reklamovat. Bohužel je to technika a jak víme i ultra TOP technika v podobě raketoplánu sem tam selže.
Hezký večer všem
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Karel ProkopČlen Přidáno
před 7 letJo, z toho by se dalo usuzovat že je čidlo bolavý ale pro jistotu se zeptej prodejce. Páč pokud vím, svítit nemá, až když je baterka přehřátá.