Citovat
kocisjirka napsal:
OK,
vyřeším to tak že natáhnu solo kabel přímo od zdroje, ale nepoužiji autokonektor ale seženu konektor jež doporučujete Vy.
Do cesty mu samozřejmě vložím pojistku. Kolik amper by jste doporučovaly? Takovou 10A nebo více?
Díky
JK
Tak jestli také mohu doplnit.
Každé vedení ( hlavně doplňkové, protože často není vedeno ideálním místem ) je nutné jistit příslušnou pojistkou či jističem. Tedy na jistotu a to tak, že co nejblíže u akumulátoru ( zdroj 230V na 12 V má svou zátěžovou pojistku, tam není v celku bezpečnostní problém ) , protože v případě že by došlo na vodičích někde ke zkratu, tak akumulátor vedení ohřeje do červena. Tam nainstaluj pojistku dost silnou, aby při běžném případném přetížení na spotřebyčích či drobném zkratu na spotřebiči vydržela a nemusel jsi to vždy řešit nekde v kastlíku u akumulátoru.
Ale pozor !!! Tato pojistka musí být současně méně odolná ( slabší ) než použitý vodič.
Já například mám od akumulátoru vedení , které je dlouhé cca. 4m, k rozvodnici a dalším pojistkám , které jsou umístěny v uvnitř karavanu, vodiče průměru 4,115 mm to je průřez 13,25 mm2 , pojistky 40A pro vnitřní rozvod karavanu a 25A pro venkovní zásuvku DIN. Použil jsem pojistkovou skříňku a pojistkové miny patrony, které se používají u rozvodů na 230V vedení v budovách. Je to taková maličká šikovná kompaktní krabička viz. foto.
A uvnitř v karavanu, mám ve skříňce běžné nožové autopojistky, na různé spotřebyče. Tedy od od 2A do 20A.
Dostatečné dimenzované vedení od akumulátoru do karavanu, brání ztrátám a přitom je bezpečně zajištěno proti požáru , při případném zkratu.
Pro větší proudové zatížení, jsou opravdu vhodné zásuvky a zástrčky Konektor 12V DIN 4165 PRO CAR, tak jak tu již bylo popsáno. Při jejich použití, máš další výhodu, že se jedná o typizované spojení, na které jdou redukce a rodvojky - trojky atd. na klasickou zapalovačovou zásuvku. Tedy zapojíš tam všechny potřebné vyráběné spotřebyče.
Ať se dílo daří. :_