Začali jsme s nekončícím vylepšováním našeho karavanu a chtěl bych se pustit do montáže servisních dvířek (už nás nebaví stálé přehazování matrací v malém bydlíku):(
Jeden podrobně nafocený popis montáže jsem objevil na stránkách pana Bartůňka,ale spíš mi jde o to jak nejlépe vybrat prostor pro vyříznutí otvoru pro dvířka.Bojím se o narušení dřevěné konstrukce.Konkrétně se jedná o DETHLEFFS CAMPER RD1A z roku 1992.
Moc děkuju za každou cenou informaci od zkušenějších:_
Láďa:y + Lenka!y + Matýsek a Hobby De Luxe
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letU starých karavanů příčky jsou zpravidla svisle podél oken dolů čili pod oknem ne přes rozměr šířky okna. Tohle je relativně spolehlivá metoda. Rámeček (nemá-li gumu) dáváme zásadně do terostatu. Nikdy silikon, medvědí hovno a nebo jiný "úžasný a levný" výrobky !!!
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letZtrácí svůj objem až o 10-20% během jednoho roku. A teče pod něj ve velikým stylu.
90% shnilých střech může poděkovat silikonu.
harleyČlen Přidáno
před 12 letPoužívám ,,úžasnej a levnej" karosářskej tmel.Nikam neteče a nic neztrácí objem.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letTedy Máro, ty umíš žít :_
....a šlapat do speedu,...
já používám Terostat, Sikaflex oba typy. Pak si vozím ještě tmel z německa název nevím ale cenově je to dost podobný. Zkoušeli jsme různý variace a typy ale tyhle se osvědčily nejvíc. Karosářskej tmel jsme myslím měli taky (Würth) ale kluci ho nemají moc rádi. Že se s ním moc dobře nedělá. On je ale rozdíl zdělat jednu tubu a deset tub naráz.
Karle moc děkuju za užitečné info,zítra budu mít dvířka tak se do toho hned pustim.Tmel jsem si ještě přiobjednal.Dám vědět jak to dopadlo:_Láďa
Láďa:y + Lenka!y + Matýsek a Hobby De Luxe
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letMedvědí hovno se jmenuje Elastoplast. Jinak je to butylový tmel. Odolnost butylového tmelu proti vodě je 5 - slovy pět !! hodin. Osobně konzultováno s technologem od Den Bravenu. Teroson (Henkel) má certifikovanej modifikovanej butylovej tmel s TRVALOU odolností proti vodě a UV záření. To že to někomu ZATÍM drží, nejde brát jako paušální řešení. Může to držet několik let, ale v principu tam riziko zatečení je. Nikdo z výrobců karavanů tam nedává tmel kterej není certifikovanej na trvalou odolnost proti vodě. Aspoň já nevím. A obyčejnej butyl trvale voděodolnej není.
Elastoplast byl řešením pro SVISLÝ spáry paneláků a ŽB konstrukcí - kontakt s vodou v desítkách minut maximálně.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 12 letNezlobím se, je to přece fórum :)
Já jsem to řešil už dřív s hlavním technologem od Den Bravenu (právě kvůli záruce a ceně) a nebyli schopni mi ji dát. Pochopitelně jsem požadoval vyjádření písemně. Do telefonu s dealerem taky nebyl nic problém. A při písemným styku najednou ejhle, nejde to,..... :)
Nedá mi to...
Pořád nedovedu pochopit, proč spousta lidí neustále prozkoumává slepé uličky. Chápu, že za bolševika bylo med.. ho... univerzálním tmelem na všechno. Taky jsem jej používal. Proč s ním ale těsnit karavan v roce 2011?
Dnes existují speciální tmely s odolností proti vodě i UV zážření, speciální lepidla, butylové pásky pod lišty.....
Popravdě řečeno, kdyby sem Karel napsal, že vše utěsní med.. ho..., začal bych velmi zvažovat, zda jeho servis je ten pravý.
Je to jen můj názor, možná deformovaný profesí...