Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 N126... polský fenomén: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

N126... polský fenomén

Poslední aktualizace před 2 roky
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

noufejt napsal:

Zdravím všechny :)
Uvažuju o koupi Poláčka. Mám vyhlídnutého jednoho z roku 1990. Prodejce píše N126N. Chtěl bych upravit vnitřek a dát si tam koupelničku (minimálně kazetove chemické WC)
Má cenu se do toho pouštět? Vejdu se do povolené hmotnosti? (provozní váha 620 Kg,celková váha 720 Kg).
Plus stopro tam chci topení - je bezpečné kupovat bazarové? Uvažuju o trumatic E2400 (kvůli úspoře místa a že by bylo pod postelemi, se kterými se hýbat nebude při případné budoucí "rekonstrukci")
Díky


Myslím že vejdeš, existuje i originální verze která to tak má, ale nevím jak jsou na tom s hmotností proti tebou vyhlídnutému.
http://www.karava...ub=pudorys
Já dělal před lety přestavbu N126e sice bez koupelny, ale záchod jsem chtěl a mám schovaný v lavici u dveří, na místě původní kuch. linky.
R
RoomsterČlen
Přidáno před 6 let
Dne 23.7.2018 vyrážíme směr Albánie, Řecko do BG. Je to taková menší generálka pro příští rok, kdy chceme poznávat Francii, Španělsko a Portugalsko a potřebujeme pořádně otestovat auto a karavan.
Jeli jsme přes Halámky do Rakous, dále na Vídeň, kde nás přivítala dešťová přeháňka, která trvala až do Budapešti. Nájezd na obchvat a po doslova prázdné dálnici M6 směr Moháč, dále na Osijek a po chorvatské dálnici na prázdném parkovišti usínáme v pohodlí bydlíku. Další den pokračujeme na Sarajevo (po dobrém obědě v motorestu), kde nás chytá další déšť, který trvá až do ČH. Úzké silnice vinoucí se podél řeky a přehrady Piva prověřily naše nervy při míjení protijedoucích vozidel. Na hranicích žádné čekačky zatím nebyly, vše proběhlo plynule.
Nemůžeme najít příhodné místo na spaní, proto to natáhneme už za tmy do kempu Lake Shkodra v Albánii u Skaderského jezera. Byli jsme zde před 3 roky, kdy jsme podnikli výlet do Tethi. Letos kemp nadupaný, samí našinci, Poláci, Slovinci, ostatní jsou v menšině a to bude platit pro celou Albánii. Zlaté časy v roce 2013, kdy jsme potkali v celé Albánii několik turistů a z toho jediného Čecha. Je to nejluxusnější kemp po celé trase do BG. Dáváme 10 z 10 bodů (sociálky, ochotný personál, prostředí, výborná levná kuchyně). Další den podnikáme výlet do Vermoshe podél hranic s ČH. Vystoupáme na vrchol a v úžasu se pouštíme serpentinami dolů do hlubokého údolí uchváceni okolní přírodou, kterou umocňuje skleněná vyhlídka nad propastí. Obdivujeme lidi, co zde žijí - v zimě to musí být náročné. Filmujeme co to dá - všude kolem nás přírodní panenská nádhera. Připadáme si opuštěně jen do chvíle, co nás předjeli čeští motorkáři, společné troubení musí být slyšet snad i v sousední ČH. Po celodenním výletě se rachtáme ve Skadarském jezeře, je to teplé jako ch....y. Po dobré a levné baště spíme vedrem tak napůl a druhý den se přemisťujeme podél pobřeží do kempu Moscato u Himare.
Všude po cestě turisti, turisti a zase turisti. Před příjezdem do kempu nás vítá policista - Ahój. Majitel kempu mluví obstojně česky - kemp plný Čechů, Polákú a Slovinců (opět). Takže 5 dní potápění, slunění, výlety, koupání apod. a poté hurá do Xsamilu, kde je několik ostrovů vhodných k potápění. Ubytování v kempu hned na kraji městečka a výlet do národního parku Butrint, kde jsme navštívili staré historické sídliště - všude plno Čechů. Druhý den nastalo zděšení, protože Xsamil je přecpaný turisty a nedá se vůbec přes lehátka dostat k vodě. Ostrovy rovněž obsazené a o potápění nemůže být ani řeč. Ve vodě je víc lidí jak rejnoků. :-$
Druhý den balíme a hurá do Řecka. Na hranicích pasovák prohlíží zadumaně naše pasy podezřele dlouho, neustále pokyvuje hlavou a mne si vousy, pak nám je podá aniž by se na nás vůbec podíval. Jedeme horami podél hranic s Albánií, pak se napojujeme na dálnici a kolem Soluně na Chalkidiki vjíždíme na Sithonii na proslulou Orange plage u Sarti. Nemile jsme překvapeni cenou benzínu (50 Kč/l). Orange a Portoriko plage nás zase nezklamaly a po několika dnech ubytování na divoko v krásném borovém háji (potápění a koupání v křišťálově čistém moři) pokračujeme dále do Bulharska. Čechů je zde o poznání méně, převažují okolní státy. Jedeme podél pobřeží a hranice překračujeme v horách kousek za Komotoni - čekačka asi 1 hod.
Po příjezdu k celnici nás ihned Bulhaři odstavují na stranu a provádějí zevrubnou prohlídku karavanu, chtějí vidět nejen koupelnu, ale nahlíží i pod postele. Nabízím, že jim otevřu i rakev na střeše auta, ale zkušeným okem celník pochopí, že se tam žádný migrant nevejde, tak nás mávnutím ruky propouští dále. Nájezd na dálnici, kde spíme u motorestu cca 130 km od Burgasu.
Jelikož stále jezdíme na jich pod Sozopol, letos míříme někam pod Varnu. Na Google mapě jsme si našli přírodní kemp u resortu Škorpilovci. Na snímcích vypadal pěkně a měl velké ohodnocení. U resortu nám všichni ochotně ukazovali cestu dále rovně podél pobřeží. Na této úzké cestě parkovala vozidla v zákazu stání a nedělala si starosti, jak to ostatní projedou, na druhé straně vysoký obrubník chodníku - prostě ideální cesta pro karavan. Po chvíli se proti nám vyřítí několik vozidel a nastává asi 20 min. chaos při couvání a štosování vozidel. My jsme naprosto klidní, protože každý chápe, že s karavanem nemáme moc možností. Nezbývalo než se protlačit, když tu náhle skončila asfaltka a dále pokračovala do lesa polní cesta s hlubokými výmoly. Tam bylo vidět nějaké stany . Začal z nás stékat pot, i když klima běžela naplno. Loučil jsem se jak s karavanem, tak i s autem, protože situace se zdála bezvýchodná. Tato cesta necesta vedla do kopce do lesa, kde byly rozsety stany bez aut. Seběhlo se plno čumilů a dumali co dál. Otočit karavan nešlo (cesta úzká a uprostřed 1m díra). Manželce jsem podal kameru a toč, celá zkoprnělá poslechla a máme úžasné záběry. Zařadil jsem jedničku, dal plný cérez a mezi výmoly jsem se řítil do kopce směr les (praskaly nějaké větve) a obloukem dolů zpět na cestu a hurá pryč. Zpáteční cesta stejná, protijedoucí auta opět couvala, najeli jsem půlkou na chodník a po nějaké době dojeli do resortu a hnali se pryč. Jediný komu to bylo jedno byl náš kníráček, kterému se to v pohupujícím chlazeném autě dobře spalo. V karavanu několik věcí popadáno a urvané dvě plastové podložky.
Další na řadě byl kemp Čajka u Obzoru - plno, nikoho nebereme. ani v Irakli nás nevzali. Nevzdáváme to a zkoušíme Zlatou Rybku u Sozopolu, dále Smokii - vše přeplněné domácími turisty. Nakonec zakotvujeme na pusté pláži Djuni za Sozopolem, kde parkuje pár obytňáků a je nám dobře - málo lidí a hodně místa kolem. Strávíme zde dva dny a poté nuceně jedeme domů (synovy se podebrala noha a celá natekla).
Po dálnici směr Sofia, jídlo v MC Donaldu (nic moc), odbočka na Vidin. Spaní u polovyschlého Dunaje poblíž Železných vrat. V noci nás vzbudila policie a po zjištění, že jsme turisti nám popřáli dobrou noc. V Rumunsku je veliký provoz, samí TIR.
Blížíme se k maďarským hranicím za Aradem do Schengenu a zřejmě nás čeká nejtvrdší prohlídka. Sličná Maďarka nám pokynula rukou a řekla jen ahoj a můžeme dál, k radosti 10 černoušků, které převážíme v karavanu, aspoň pomůžeme navýšit počet obyvatel Německa. Kroutíme nevěřícně hlavou, tady ba se nám měli podívat snad i do chladiče. :-\
No nic jedeme přes Maďarsko i Rakousko celkem rychle, místy mi tacho ukazuje i 120 km/h a večer spíme opět u naše oblíbené pískovny u Suchdola.
Shrnutí - v červenci a srpnu jezdí čím dál tím více turistů, kempy a pláže většinou až na vyjímky přeplněné. Albánie v ubytování i v jiných službách mohutně předehnala BG (silnice v BG v strašném stavu - vyjímku tvoří hlavní tahy). V Řecku strašně drahé pohonné hmoty.
Průměrná spotřeba 9 l a najeto 5600 km. Auto i karavan (opatřen stabilizátorem) ve výborné kondici. Zkrátka generálka se vydařila a můžeme na příští rok připravovat dovču do Portugalska. :-)

Fotoalbum z dovčy:


https://444888.ra...arska_2018
NadvoraNadvoraNováček
Přidáno před 6 let
Zdravím.
Přispěju do fóra svým "nosičem na kola". Zatím je to jen betaverze, ale nosič sedí jak má, jen u jednoho z kol bude asi pro přepravu natočit řídítka. Ale hlavní dotaz směřuje na kastlík, který jsem samozřejmě sundal. Na internetu jsem našel výmysl, že ho někdo přesunul na záď. Ale , jak ho tam spolehlivě uchytit. Nějaký nápad, nebo zavrhnout?
PS: Jedná se o nosič na tažný
Nadvora Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
anskoanskoNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj všichni. Nabízím k prodeji kompletní předstan pro N126n a jeho příbuzné modely. Je vyroben jako kopie původního předstanu s karavanem dodávaným. Je pěkný, zachovalý, skoro nepoužitý, má jen jednu "vadu" ... předchozí majitel ho spatně zabalil a pod střechou zevnitř je trochu oplesnivělý ... ale je to jen flek a materiál to přežil. Loni v létě jsem to čistil, ale úplně se to nepovedlo. Nabízím někomu kdo má možnost si nechat předstan vyčistit. Je k němu kompletní tyčkovina. Cena 3900,-

Fotky zde, pokud se podaří nahrát: https://www.dropb...6y8Va?dl=0
P
pepan78Nováček
Přidáno před 6 let
Ahoj mám pár dotazů:
1) brzděný r.v.1984 řešil jste někdo nápravu?, dá se někde sehnat nová, kde, prosím pouze přesné tipy, psal jsem na AL-Ko moc mi pani nepomohla, proto zkouším zde, jestli už někdo neměnil díky
2) jak nelépe odstranit špínu z karavanu (stál x let venku u stromu, zelený jak brčál...) na netu jsou různé přípravky, ale lepší kdo má zkušenosti s tím a tím díky
3) jak jsou hliníkové lišty z venku, tak na půlce karavanu mi chybí taková bílá guma, která chrání nejen ty šroubky, kde ji sehnat, dá se něčím nahradit?
4) střešní poklop-chtěl bych nové těsnění, koukal jsem, že tam jsou dvě jedno na poklopu jedno na boudě, dá se něčím nahradit nebo se musí koupit originál
5) poziční světla ve předu ty bílé, jednu krytku mám rozbitou, čím ji nahradit
díky moc

p.s. kdy a kde bude sraz? :-)
anskoanskoNováček
Přidáno před 6 let

Citovat

pepan78 napsal:

Odpovím v textu:


Ahoj mám pár dotazů:
1) brzděný r.v.1984 řešil jste někdo nápravu?, dá se někde sehnat nová, kde, prosím pouze přesné tipy, psal jsem na AL-Ko moc mi pani nepomohla, proto zkouším zde, jestli už někdo neměnil díky
>> nechal jsem předělat celou nápravu u pana Zacha v Neratovicích: http://www.zach.v....cz/cz.htm ... je to pán, který dělal celý život ve firmě SportJacht která podvozky dodávala a má i původní dtroje :-)

2) jak nelépe odstranit špínu z karavanu (stál x let venku u stromu, zelený jak brčál...) na netu jsou různé přípravky, ale lepší kdo má zkušenosti s tím a tím díky
>> jediná rozumná možnost je přebrousit/přeleštit Tempo Pastou na auta ... laminát je pak i navoskovaný a nedrží se na něm špína

3) jak jsou hliníkové lišty z venku, tak na půlce karavanu mi chybí taková bílá guma, která chrání nejen ty šroubky, kde ji sehnat, dá se něčím nahradit?

4) střešní poklop-chtěl bych nové těsnění, koukal jsem, že tam jsou dvě jedno na poklopu jedno na boudě, dá se něčím nahradit nebo se musí koupit originál

5) poziční světla ve předu ty bílé, jednu krytku mám rozbitou, čím ji nahradit

díky moc

p.s. kdy a kde bude sraz? :-)
P
pepan78Nováček
Přidáno před 6 let
Telefony p. Zacha již nejsou v provozu, předpokládám že to již nedělá? nebo máš na jiná funčkní čísla, díky

Automatické sloučení 12.09.2018 15:13:
Koukám, ¨že i ceník má z roku 2001........ :-(
Upravil pepan78 dne 12.09.2018 14:13, před 6 let
anskoanskoNováček
Přidáno před 5 let

Citovat

pepan78 napsal:

Telefony p. Zacha již nejsou v provozu, předpokládám že to již nedělá? nebo máš na jiná funčkní čísla, díky

Automatické sloučení 12.09.2018 15:13:
Koukám, ¨že i ceník má z roku 2001........ :-(


Bohužel, tak to nevím, ale je to starý pán, je možné že to zabalil. Nicméně, byla to větší dílna a nebyl tam sám. Divil bych se že to nebudou dělat ti ostatní.
C
cecekNováček
Přidáno před 5 let
Zdar a sílu "polákům". Včera jsme si i my dovezli poláčka N126D. Začínám rekonstrukci. Ne,že by byl v dezolátním stavu,ale interiér už není co býval. A zvenku taky nic moc. Fotky dodám. Držte palce,ať příští rok vyrazíme!!!(y)
H
HonzaOČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj,
No tak ať se daří. Je to radost. Když budeš potřebovat myslím, že každý zde rád poradí.
C
cecekNováček
Přidáno před 5 let
Hojte všeci,tak mám první dotaz: máte nějakou vychytávku jak demontovat hliníkové lišty z venku na budce? Chystám pod lak, tak je chci sundat. Ale šroubky se ani nehnou. Odvrtat? Odbrousit??
P
PraijoNováček
Přidáno před 5 let
Zdar, koupil jsem poláka z r 1982 a má trochu ohnutý náboj kola, dá se narovnat nebo někde koupit nový? Děkuji za radu.
badbadČlen
Přidáno před 5 let
nápravy jsou tam problematické taky jsem to různě řešil nakonec jsem dal novou od alka kde mi ji vyrobili a přívěs za mnou jen pluje.
šroubky na lištách to je problém , zareznou a nejdou povolit a navíc tam přes ně teče voda a ta způsobí, že shniou i dřevěné lišty , Chce to odvrtat vytáhnout všechny šroubky a vyčistit odmastit zalepit nejlíp epoxidem a pak když budeš dávat lišty zpět tak nerezové šroubky. Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
Upravil bad dne 20.11.2018 12:47, před 5 let
D
drbikNováček
Přidáno před 5 let
Ahoj, přemýšlím o koupi poláka a měl bych několik dotazů.
1)Sleduji, že jsou v inzerátech s různými celkovými hmotnostmi. V čem je rozdíl? Někde tu zaznělo že v nájezdových brzdách, ale dle inzerátů to tak asi úplně nebude.
2) Jsme 5 členná rodina. (3 dětí, 1, 4 a 7 let) Vejdeme se? Jaké jsou rozměry rozloženého spaní?
R
RoomsterČlen
Přidáno před 5 let
My máme N126NTL (brzděný 750kg, koupelna s WC) - rozměry lůžka 2x1,9m. Spali jsme tam párkrát ve dvou dospělích a dvou dětech a malý pes a bylo hodně těsno. Ještě že bylo chladno, ve vedrech by to asi nebylo možné. Jinak maximálně pohodlné ve dvou a pes. V 5 si nedovedu žádného poláčka představit, jedině někde na místě a s předsíní, která je velice prostorná 3x2,6m. Pak jenom vyřešit spaní po cestě i v autě a možná by to šlo. Poláček má jednu obrovskou výhodu, dá se prakticky tahat čímkoli.
Zdeněk :)
T
Tomik KraluČlen
Přidáno před 5 let
Já si myslím, že pokud je vás pět tak by jste měli jít rovnou do něčeho většího. Koupit "poláka" a za pár výjezdů pokukovat po něčem větším a řešit prodej a následně koupi něčeho většího je hloupost. Vždy je lepší mít víc prostoru než se někde mačkat. Samozřejmě, že také záleží čím budeš karavan tahat.
Z
ZidekNováček
Přidáno před 5 let
Ahoj, jsem tady nový, tak Vás všechny tady zdravím. Před třemi roky jsem koupil malého Poláčka n126b, nebrzděný v základní výbavě r.v 1978. Je určený k občasnému přespávání na zahradě 40 km od našeho baráku. Roční nájezd velmi malý. Na jaře odvoz 40 km na zahradu, na podzim pak 40 km ze zahrady k baráku k tomu ještě loni odvoz na STK. STK dopadlo OK aniž by vyžadoval přípravu. Prostě jsem tam přijel, udělal STK a odjel.

Vozík je přesně takový jak má zakladatel úvodního komentáře https://www.carav...rowstart=0

Co vozíku ale chybí je skutečnost že nemá garáž, v zimě v létě stojí venku a tak se na něm rychleji podepisuje zub času. Z toho důvodu bych chtěl vozíku dopřát plachtu, polsky je to "pokrowiec". Ať jsem hledal jak jsem hledal internetem, žádnou original plachtu, která by suplovala garáž jsem nenašel.
Představoval bych si asi něco takového:
https://www.mkn-m...56250.html

Nemusí to být přesně ono. Jistě máte zkušenosti jak zagarážovat kempový vozík. Suché stání nebo garáž nemám ani mít nebudu. Může to být zakázková výroba ale od někoho, kdo už někomu něco podobného dělal a kdo má zkušenosti. Uvítal bych vaše tipy. Ideálně kdyby vozík mohl být zaplachtovaný natrvalo. Celý přikrytý, plachta pevně usazena, otvírání u dveří aby se tam dalo chodit, odklápění aby šlo odkrýt světla, odrazová skla a registrační značku aby se tak dalo přejíždět po okresních silnicích a to je tak asi všechno.

Zatím stojí vozík na zahradě, sněží na něj, mimo zimu na něj prší a to vozíku nesvědčí, dlouho by mi v OK stavu nevydržel.
NytrakNytrakČlen
Přidáno před 5 let
Viděl jsem na jedné zahradě zaplachtovaného velkého poláka, ze střešních latí vyrobený "krov", na budku podložený mirelonem nebo co to bylo a přes byla natažena plachta, s přesahem vpředu a vzadu svěšená do boku, celé přivázané gumicuky na rám. Ale to je spíš verze na trvalé nebo dlouhodobé stání, každopádně jezdit se zaplachtovaným přívěsem mi přijde zvláštní.
haskyhaskyČlen
Přidáno před 5 let
Ahoj.Tak krycí plachty najdeš třeba tady - https://www.svetk...gK_TPD_BwE

a nebo něco takového? - http://halmont.cz...mont-1219/
Hasky
Z
ZidekNováček
Přidáno před 5 let
"jezdit se zaplachtovaným přívěsem mi přijde zvláštní."

Proč zvláštní? Se zaplachtovanými nákladními přívěsy se jezdí běžně, když se převáží náklad, který nemá zmoknout. Podmínkou je aby bylo viditelné předepsané osvětlení, registrační značka, údaj o maximální povolené rychlosti a odrazky.

Mně by permanentní zaplachtování ušetřilo práci se zakrýváním přívěsu na místě. Mám ho jenom k občasnému přespání na zahradě. Stačí mi aby byl přístup ke dveřím. Sháním něco aby to bylo pevné a vypasované, ať to neodfukuje vítr, zkoušel jsem různé textilní zakrývací plachty ale vždycky jsem to našel zfouknuto větrem a taky žádnou konstrukci stavět nechci. Navíc permanentní zakrytí by mi ochránilo interiér před zatékáním vody.

Automatické sloučení 11.01.2019 20:06:
Dík za tipy Hasky.
Upravil Zidek dne 11.01.2019 20:06, před 5 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,037,781 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17539 sekund | Průměrně za: 0.17539 (0) sekund | Dotazy: 136 | Použitá paměť: 2.3MB/4MB