Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 N126... polský fenomén: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

N126... polský fenomén

Poslední aktualizace před 2 roky
xmaldaxmaldaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

ansko napsal:

Citovat

HonzaO napsal:

Citovat

Miro 319 napsal:

Citovat

ansko napsal:

Přátelé s přívěsy N126n ... dostal jsem od původního majitele konečně předstan ke svému přívěsu a má 2 problémy:

1/ kde se v Praze a okolí dá nechat ten stan vyprat aby mě to nezruinovalo (250,-/kg se mi zdá fakt moc

2/ může někdo nafotit jak je konstrukce postavená - ideálně zevntř :-) = konstrukci jsem postavil (bez karavanu), ale mám pocit, že buď chybí zadní tyče (u karavanu) a nebo chybí nějaké úchyty na něm. Mám přední tyče (3ks) pak tyče pod střechou (ke karavanu) ale pak už nic, na koncích tyček u karavanu jsou taková plastová oka ...

Fotky zde: https://www.dropb...-yhVa?dl=0

Díky za každou radu a foto.

Na budke by mali byť také tri koliky, kde zavesíš tie tyče. vyskúšam vložiť foto.


-----
Ahoj,
kupoval jsem poláčka od prvního majitele. To co máš je v pořádku. Na poláčku máš hliníkovou lištu pro uchycení tzv. kedru z předstanu.
Když zasuneš předstan do hliníkové lišty, tak pak konstrukci (tyče) s dírkou usadíš mezi hliníkovou lištu a karavan.

Bohužel to nemám vyfocené.

HonzaO




Super, tohle mě napadlo taky, ale nezkusil jsem to ... nicméně teď už zbývá jen najít někoho kdo ten stan za nějakou rozumnou částku vypere :-( Protože dost páchne zatuchlinou ...

Automatické sloučení 25.08.2017 20:08:

Citovat

xmalda napsal:

Citovat

Roman300 napsal:

Prosím,mohl by mi někdo dát odkaz kde se dá koupit okno na 126ku přední otevírací? I s tou lištou co je na originálu? Asi by se dalo objednat v polsku,ale nemůžu najít přímej odkaz...moc děkuji


http://www.darius...wietrzniki
nebo přímo od niewadow http://www.niewia...ntazowe/24 , ti ale neposílají do ČR. Buď kamaráda co má polskou adresu, nebo přes pobočku v Praze.

Automatické sloučení 16.08.2017 10:32:
Exteriér hotov, v interiéru pouze podlaha. Minulý týden se mi podařilo získat STK a prcek je přepsán s novou SPZ. Teď už začínám stříhat tapec a mám objednanou topolovou překližku na nábytek. Vše musím stihnout do konce měsíce ať můžeme v záři vyjet.
https://goo.gl/ph...tgVNSNi619


Zdravím. Jak je myšleno "přes pobočku v Praze"? Žádnou takovou možnost jsem při objednání bohužel nenašel :-(

Myslel jsem pře bydlíky cz http://www.bydlik... Někdo tu psal, že to bral přes ně. Dodávají totiž poláčky od Niewadow.

Automatické sloučení 02.10.2017 15:28:
Všechny zdravím po dovolené. Včera jsme se vrátili z měsíčního roadtripu. Dlouho jsem se neozval, protože to bylo opravdu hektické a vše doslova na poslední chvíli. Měsíc před odjezdem jsem se neuvolnil z práce jak jsem doufal a lítal z práce přímo k pile a dodělával interiér. Dle plánu jsme odjeli o dva dny později (3.9.) a v den odjezdu jsem měl ještě střešní okno dole a dolepoval jsem tapec a šrouboval police. Nervy tekli proudem. Nicméně za pomocí tchána a mého otce, čímž jim moc děkuji, se to zvládlo aby se dalo aspoň vyjet. Děti samozřejmě pomáhali také. Neustále mi něco schovávali :v
Ve zkratce popíšu aspoň přívěs a cestu:
Ohledně karavanu: Exteriér se stihl, technickou jsem bez problému získal. Bednu na plyn jsem nesehnal originál, za což jsem nakonec rád. Protože jsem použil jinou, na které se dalo vařit. Viz foto. Interiér se dodělal z hlediska hlavní konstrukce a opláštění. Matrace a závěsy jsem použil původní. V dispozici byla i navrhnuta samostatná postýlka pro toho nejmenšího, která se nakonec neosvědčila. Spal vedle nás :-). Já spal na té nejdelší lavici a pro prodloužení postele jsem vyrobil rošt, který se schovával. Kuchyňka je řešena jednoduše bez dřezu a varné plochy. Rozdělena pro otevření postýlky (nevyužito). Zde přikládám foto:: https://photos.ap...TjNNC7TrQ2
Ohledně cesty: Podotýkám, že to byl přímo náš první výjezd a vůbec poprvé s karavanem. Naposledy jsem jezdil s vozíkem v autoškole. Trasa cesty byla přibližně daná. Směr JIH! a měsíc dovolené :-). Nebudu to moc rozepisovat, bylo by to na dlouhý článek. První zastávka byl Senec, pak následoval Balaton, termální koupele v Harkánech, Sarajevo a Mostar v Bosně, Budva a Ulcinj v Černé Hoře. U Ulcinju je krásná velká písčitá pláž Copacabana Beach, s kempem přímo u pláže. To bylo nejdál od domova kam jsme dojeli a zůstali tam 4 noci. Pak se vraceli po pobřeží Chorvatskem, Orebič na Pelješaci, Gradac, Makarska, Nin. Pak už nám zbýval jen týden a vyrazili jsme na sever po dálnici do Maďarska se zahřát v termálech v Zalakaros, pak Neusidler, Lednice (a burčák). V sobotu ještě párty v Klimkovicích a v neděli velký úklid.
Po odjezdu jsem měl stažený zadek a obavy jak se s půl tunovým vajíčkem pojede. Na Slovensku už to ze mě spadlo a postupem času už jsem se nebál ničeho. Kopíroval jízdu za autem jak přes kopírák. Do stran nelítal vůbec. Nerovnosti vypružil jak auto. Největší stoupání jsem si zvolil náhorní plošinu v národním parku Čvrsnica, kde jsme šplhali do výšky cca 1200mnm. Tam byla zrada v cestě. Od Jablanice ve stoupání skončil asfalt a začala šotolina s dírami. Musel jsem jet pomalu na na dvojku. Motor si užíval teplotu až 98°C, ale zvládl to!. Rychlost přívěsu nebyl vůbec žádný hendikep, protože se stejně nikde nedalo jet rychleji jak 70km/h. Krom dálnic, kde jsem jel i stabilně 96km/h. Což se i projevilo na spotřebě benzínového motoru 1,6sce, která se vyšplhala na 8,5l/km.
Dovolenou hodnotím velice kladně, nic se nerozbilo a vše fungovalo dle potřeb. Stůl v karavanu jsme využili jen 2x, jinak byla stále připravena lůžková úprava. Vařilo se převážně také venku, kdy jsem pouze vytáhl vařič na bednu a otevřel kufr auta, kde bylo jídlo a nádobí. Nejvíc nás zachránil elektrický přímotop v chladných nocích a na děti se osvědčil plážový dvoukolový vozík Eckla.
Pokud bude zájem, v některých bodech se můžu rozepsat více. Jinak se těším na další výjezdy a snad uděláme nějaký sraz poláčků. Na další rok máme v plánu jet Albánii a Řecko. Zde je pár fotek jak jsme kempili(trochu jako cikáni): https://photos.ap...TPL135bVi1
Upravil xmalda dne 02.10.2017 15:28, před 7 let
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 7 let
Hezký to máte :-)
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
H
HonzaOČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
Moc gratuluji. Máš to pěkné.
S tím srazem POLÁČKŮ plně souhlasím a pokud bud potřeba rád pomůžu.

HonzaO
B
BeryČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím, zaregistroval jsem problém se stavbou předstanu a nějak chybí rozřešení :-) Asi je u poláků víc typů předstanů. Já mám N126a s origo předstanem a konstrukce se tam nijak nekotví k boudě, ale jenom k látce. Bouda má kedrovou lištu, kam se nasune střešní a oba boční díly. Tyče jsou 3 nastojato nahoře spojený a od těch spojů (vždycky 3 tyče dohromady) vedou 3 tyče vodorovně k budce a těsně u ní jsou plastovým koncem nasunutý do koženkových kapsiček našitých na látce. Takže k budce je připojená jenom látka a tyče drží až přes ní. Střešní díl by se možná obešel i bez těch vodorovných tyčí (nemám vyzkoušeno), ale takhle se to zase obejde bez kolíků.

Jinak pokud by někdo organizoval sraz poláčků a ideálně někde nedaleko Prahy, rád bych se taky zúčastnil. Sice od letoška už jezdíme s malinko větším bydlíkem, ale k poláku mám pořád vztah a nějakej sraz by pro mě byl pádnej důvod k tomu, abych slevil z pohodlí a zase někam vyjel s touhle zastřešenou postelí na kolečkách :-)


Ondra
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
S
SpoutinNováček
Přidáno před 7 let
Zdravím všechny bydlíkáře a majitele N126.Jsem tady nový,takže mne prosím hned nekamenujte když se budu třeba nějak špatně ptát.Oč tedy jde a co mne tak trochu překvapilo ohledně náprav,i když jsem tohle forum o 126 přelouskal celé.Mám dva bydlíky N126E na tahání za trike,zatím nepřihlášené v Čr a jak jsem včera pod ně lehl,tak jsem zjistil,že nápravy jsou totožné,ale u jednoho z roku 85 je na kloubových ramenech zezadu matka,která drží doraz pro horní gumu.No a u druhého z roku 89 postrádám na ramenu jakýkoliv šroub či matku k uchycení dorazu,takže žádný doraz ani horní dorazová guma tam není.Jen úchyt pro přišroubování dorazové gumy je na rámu.Což mne celkem překvapilo.Jinak jsou nápravý úplně totožné,ramena shodně vyvložkovaná pryží.Tak právě nevím,jestli je to na závadu,nebo to tak bylo zamýšleno,což si moc nemyslím.Neb jak se bydlík rozhoupe-žádný doraz ho nezastaví.Jo a jedna podstatná věc,jeden je s nájezdovou brzdou,a druhý nikoliv.Díky za příp.vysfffjjjjetlení.S.
JarekJarekNováček
Přidáno před 6 let
Možná by to někoho mohlo zajímat:
www.fanklub-niewi...
khyrosekkhyrosekNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, zajímalo by mě, zda někdo nekupoval ke své N126 nový předstan. Mám sice původní, ale chtěl bych něco "modernějšího". Vybrané mám tyto:
http://www.campi-...erger-lago
https://www.towsu...air-awning

jen si nejsem jistý, zda nebude problém, že lišta na polákovi není rovná, ale v oblouku. Půjde předstan rozumně vypnout? Pokud někdo kupoval, můžete se prosím podělit o typ?

Děkuji H.
badbadČlen
Přidáno před 6 let
Zdravím tě mám předstan Lago a je to super jen mírní úpravy. Valda
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
khyrosekkhyrosekNováček
Přidáno před 6 let

Citovat

bad napsal:

Zdravím tě mám předstan Lago a je to super jen mírní úpravy. Valda


Ahoj Valdo,
díky za rychlou reakci. Nemáš náhodou nějaké foto pro představu, jak to na polákovi vypadá?

Díky Honza
Chateau Calisto
Niewadow N126e
badbadČlen
Přidáno před 6 let
ahojky mám to v galerii nebo mi pošli adresu na sz a pošlu ti foto.
Valda+Naďa Touareg+126n+Bad
Fiat Ducato 2,8 JTD Knaus
Peugeot ION full elektric
F
FMilanNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj,ja som kúpil z Obelinku za 600 euro predstan TREFFER MINI / PLUS,je navlečený v kédri,štipku širší ale neni to tak strašné.Viď príloha

Automatické sloučení 05.03.2018 19:09:
príloha,nebere mi to fotky

Automatické sloučení 05.03.2018 20:15:
ešte raz

Automatické sloučení 05.03.2018 20:22:
Oprava-predstan stál 99euro
Upravil FMilan dne 05.03.2018 21:22, před 6 let
FMilan Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
L
lubo198Nováček
Přidáno před 6 let
Ahoj, otázka...ty dlouhé lišty hliníkové lišty, které jsou přišroubované ke skeletu mají i jiný účel než krytí laminátvého spojení boků a možnost předstanu? Dle mě, to žádný konstrukční prvek není.
Jde mi o to, že bych zahladil ten schod který tam je a lišty vůbec nepoužil. Díky L.

Automatické sloučení 16.04.2018 06:46:
Ahoj, otázka...ty dlouhé lišty hliníkové lišty, které jsou přišroubované ke skeletu mají i jiný účel než krytí laminátvého spojení boků a možnost předstanu? Dle mě, to žádný konstrukční prvek není.
Jde mi o to, že bych zahladil ten schod který tam je a lišty vůbec nepoužil. Díky L.
Upravil lubo198 dne 16.04.2018 06:46, před 6 let
M
MarekGSČlen
Přidáno před 6 let
Máte někdo zkušenosti s org. předstanem a jeho impregnací. Mám org. předstan a je jak nový, ale přesto bych ho rád naipregnoval než vyrazím. Otázka zní jakou impregnaci použít ?
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj,nevím jak se to jmenuje.Kupoval jsem to na výstavě stanů.Je to taková mléčná tekutina.ředí se to v určitém poměru s vodou a opravdu to funguje.Nanáší se to štětcem,asi by to šlo i stříkat...Je to po zaschnutí takový jakoby lehce lepkavý.je na tom napsáno impregnace na stany.Jako nouzovku jsem koupil nějaký přívpavek ve spreji,ale ten jsem ani nepoužil.
M
MarekGSČlen
Přidáno před 6 let
bleriot11 → díky za reakci. někde jsem o "bílém mlíku" co se ředí a natírá štětkou, ale prý je to pak trochu "lepivé" na povrchu.
Koukal jsem ještě po nějakých nano technologích, které dost uživatelé chválí v recenzích, ale přeci jen vše použito na malých plochách a nových materiálech. Nevím jestli by to bylo vhodné i na ten můj starý i když jak nový předstan.
B
BeryČlen
Přidáno před 6 let
Já jsem koupil na zachovalej čtyřicetiletej předstan k n126a tuhle http://www.spacak...uct_id=116 , je to bílý mlíko, ale už to mám doma 3 roky a pořád se nemůžu dokopat k činu ... Nějak se mi nechce stavět předstan a patlat to na chodníku, dokonce jsem chvíli zvažoval, že to provedu někde v kempu :-)
Predom Prespol N126a (1976) a Beyerland Vitesse 4.00 CT (1987) za utahanou Octavkou 1,6 LPG ... samozřejmě ne současně :-)
Ondra, Kačula, Franísek, Mařenka a chlupatej hlídač Bobinka
M
MarekGSČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Bery napsal:

Já jsem koupil na zachovalej čtyřicetiletej předstan k n126a tuhle http://www.spacak...uct_id=116 , je to bílý mlíko, ale už to mám doma 3 roky a pořád se nemůžu dokopat k činu ... Nějak se mi nechce stavět předstan a patlat to na chodníku, dokonce jsem chvíli zvažoval, že to provedu někde v kempu :-)


Ano, tak to je přesně co jsem nasel i já. Díky zkusím tohle a uvidím.
Díky za odpověď.
F
fifa32Člen
Přidáno před 6 let
Může někdo upřesnit jízdní zkušenost s nebrzděným poláčkem v zimě, na sněhu apod.? Nejde mi o zkušenost s kempováním, ale jízdou, dá se, nebo připadá v úvahu jenom brzděná vaianta?
N
noufejtNováček
Přidáno před 6 let
Zdravím všechny :)
Uvažuju o koupi Poláčka. Mám vyhlídnutého jednoho z roku 1990. Prodejce píše N126N. Chtěl bych upravit vnitřek a dát si tam koupelničku (minimálně kazetove chemické WC)
Má cenu se do toho pouštět? Vejdu se do povolené hmotnosti? (provozní váha 620 Kg,celková váha 720 Kg).
Plus stopro tam chci topení - je bezpečné kupovat bazarové? Uvažuju o trumatic E2400 (kvůli úspoře místa a že by bylo pod postelemi, se kterými se hýbat nebude při případné budoucí "rekonstrukci")
Díky
M
MarekGSČlen
Přidáno před 6 let
Tak jsem zkusil impregnaci (viz příspěvek i odkaz výše) a spokojenost.
Naředil jsem to 1:10 a pak malířskou štětkou vetřel do tkaniny stanu, chvíli to trvalo než látka nasála impregnaci (zřejmě byl stále dost impregnovaný) a ve formě "kuliček" přestala impregnace stékat a dostala se do tkaniny. Dva dny jsem nechal schnout a na stanu to zanechalo vzhledově ( na tmavých částech ) slabý mléčný film. Na omak jemně "lepivý". Pak dva dny deště (včetně vydatného přívalového) a jen na jednom místě na kraji, kde se stan vahou vody vyvěsil (málo jsem napnul) jen známky , že se voda prosákla skrz tkaninu, ale netekla a ni nekapala, ale přisuzuji to spíš tomu jak jsem vodu zespodu postupně vytlačoval přes okraj. Takže naprostá spokojenost a pod stanem ani kapka ! Přiznám se , že jsem tomu čtyřicetiletému stanu nevěřil a čekal jsem, že i po impregnaci stejně nebude fungovat jako dnešní materiály, ale omyl a stan funguje a je vodě odolný.
Ranní rosa oschla stejně rychle jako na ostatních stanech. Impregnace tedy funguje a voda zůstává na povrchu.

Ještě k jízdním vlastnostem přívěsu (N 126b). Přívěs je nebrzděný a lehce nad hranici doložitelnosti a to hlavně díky hmotnosti trakční baterii 180 Ah + příslušenství, kompresorové lednici atd. První den najeto 270 km bez zastavení. Původně jsem chtěl zastavit a zkontrolovat jestli se nepřehřívají kola. Přeci jen jsem nechal původní pneu i duše, protože v pneuservisu po kontrole mi řekli, že jsou naprosto v pořádku a není třeba je měnit za nové, ale hlavně jsem dal nové ložiska a gufera a na původních byla znatelná vůle a po výměně necítím vůli žádnou (možná nepatrnou), když jsem to udělal přesně podle návodu a dotáhl na moment.
Jízda samotná absolutně bez problémů, žádné kmitání, kymácení nebo poskakování. Jediné co mě občas upozornilo na přítomnost karavanu bylo ťuknutí závěsu při větších nerovnostech. Jízda i ve vyšších rychlostech předjíždění a pod. také v pohodě.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,687,547 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25415 sekund | Průměrně za: 0.25415 (0) sekund | Dotazy: 144 | Použitá paměť: 2.42MB/4MB